Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 20:36   #1721
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar het Vlaanderen in de Rand aan ontbreekt is een "Communauté des Flamands Francophones" (of iets gelijkaardig, de naam doet er niet echt toe),
een institutie die zich uitsluitend bezighoudt met het ten gunste van de Republiek Vlaanderen verleiden en inburgeren van haar Frans-talige inwoners.

Ik zoek sinds vandaag alvast twee- of méér-talige medewerkers (NL-F- ...) voor het initiatief "DIFF/DDIV" (Défense des Intérêts des Flamands Francophones/Democratie en Diversiteit In Vlaanderen), dat de oprichting van dergelijke institutie op het programma heeft staan.

Voor alle duidelijkheid: ik wil in de eerste plaats in Brussel beginnen, maar het werkterrein kan zich uitstrekken tot waar dan ook ter wereld.

Ik ben op zoek naar:

1) Nederlandstaligen uit zowel Noord- als Zuid-Vlaanderen die niet alleen geboeid zijn door de Franse taal en cultuur en/of talen en culturen van minderheden i.h.a., maar ook willen opkomen voor en meewerken aan de verleiding en inburgering van

2) Frans- of anderstaligen, zowel die uit het huidige Vlaamse en Brussels-Hoofdstedelijke Gewest als die uit de toekomstige Republiek Vlaanderen - merci, Laurette - of nog verder, die niet alleen geboeid zijn door de Vlaanderlandse taal en cultuur, maar ook willen opkomen voor en meewerken aan de verleiding en inburgering van zichzelf en hun naasten.

Laat maar weten of het de moeite loont daar een apart draadje over op te starten.

Vriendelijk dank voor uw aandacht,

djimi
ik ben vandaag een man van weinig woorden. Dus omdat weinig woorden vaak meer zeggen dan veel woorden, uitgezonderd wanneer ze door djimi geschreven zijn, =>

Laatst gewijzigd door Hollander : 5 september 2010 om 20:36.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 20:37   #1722
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het Vlaanderen in de Rand aan ontbreekt is een "Communauté des Flamands Francophones" (of iets gelijkaardig, de naam doet er niet echt toe),
een institutie die zich uitsluitend bezighoudt met het ten gunste van de Republiek Vlaanderen verleiden en inburgeren van haar Frans-talige inwoners.

Ik zoek sinds vandaag alvast twee- of méér-talige medewerkers (NL-F- ...) voor het initiatief "DIFF/DDIV" (Défense des Intérêts des Flamands Francophones/Democratie en Diversiteit In Vlaanderen), dat de oprichting van dergelijke institutie op het programma heeft staan.

Voor alle duidelijkheid: ik wil in de eerste plaats in Brussel beginnen, maar het werkterrein kan zich uitstrekken tot waar dan ook ter wereld.

Ik ben op zoek naar:

1) Nederlandstaligen uit zowel Noord- als Zuid-Vlaanderen die niet alleen geboeid zijn door de Franse taal en cultuur en/of talen en culturen van minderheden i.h.a., maar ook willen opkomen voor en meewerken aan de verleiding en inburgering van

2) Frans- of anderstaligen, zowel die uit het huidige Vlaamse en Brussels-Hoofdstedelijke Gewest als die uit de toekomstige Republiek Vlaanderen - merci, Laurette - of nog verder, die niet alleen geboeid zijn door de Vlaanderlandse taal en cultuur, maar ook willen opkomen voor en meewerken aan de verleiding en inburgering van zichzelf en hun naasten.

Laat maar weten of het de moeite loont daar een apart draadje over op te starten.

djimi
Hmm, jij komt geen initiatieven tekort

Jammer genoeg heb ik bitter weinig tijd

maar misschien interessant om in binnenland of zo een draad te starten
op verkiezingen hoort dat duidelijk njiet thuis

laat iets weten he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 september 2010, 20:40   #1723
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Al twee honden knabbelen aan een been, dan... eh... blijft er niets meer over.
De Vlaming en de Waal vechten om een been en de Belg loopt ermee heen.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 5 september 2010 om 20:42.
Ke Nan is offline  
Oud 5 september 2010, 20:41   #1724
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben op zoek naar:

djimi
Dat u Democratie en Diversiteit In Vlaanderen in het Frans omschrijft als verdediging van de Franstalige belangen in Vlaanderen impliceert dus dat dit momenteel niet het geval is (Vlaanderen is dus niet democratisch en divers volgens u?).

Bovendien zie ik niet in wat uw doelstellingen (en methodes) te maken hebben met het verdedigen van de Franstalige belangen in een democratisch en divers Vlaanderen .
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 20:42   #1725
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Dat u Democratie en Diversiteit In Vlaanderen in het Frans omschrijft als verdediging van de Franstalige belangen in Vlaanderen impliceert dus dat dit momenteel niet het geval is (Vlaanderen is dus niet democratisch en divers volgens u?).

Bovendien zie ik niet in wat uw doelstellingen (en methodes) te maken hebben met het verdedigen van de Franstalige belangen in een democratisch en divers Vlaanderen .
u dient te lezen 'verdediging van de belangen van Franstalige Vlamingen'
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 20:46   #1726
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
u dient te lezen 'verdediging van de belangen van Franstalige Vlamingen'
Kan u me als Nederlander wijzen op het verschil?
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 20:49   #1727
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
euh nederland is al aan het knabbelen
Ik voel je pijn. Zelf vrees ik het omgekeerde. Het valt niet uit te sluiten dat Vlaanderen Limburg, Brabant en Zeeuws-Vlaanderen zal proberen los te weken uit Nederland. De oude verschillen tussen Noord- en Zuid-Nederland zijn nog steeds niet helemaal vedwenen. Mischien gaan de Vlamingen wel stoken om uiteindelijk hun droom te verwezenlijken: Een middelgrote nederlandstalige staat met een Vlaamse meerderheid, zonder die nare Hollanders.
Spinoza is offline  
Oud 5 september 2010, 20:50   #1728
Hollander

Standaard

Citaat:
Kan u me als Nederlander wijzen op het verschil?
een loyaliteitsverschil.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 20:51   #1729
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
heb je ook rekening gehouden met de 'vervalste' tellingen van onderzoekers?
Bij u is alles altijd al vlug 'vevalst' als het niet in uw politieke kraam past of niet klopt met hetgeen u had verwacht. In ieder geval, ik zou u toch niet graag belasten met een neutraal wetenschappelijke telling. Wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 20:52.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 20:52   #1730
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik voel je pijn. Zelf vrees ik het omgekeerde. Het valt niet uit te sluiten dat Vlaanderen Limburg, Brabant en Zeeuws-Vlaanderen zal proberen los te weken uit Nederland. De oude verschillen tussen Noord- en Zuid-Nederland zijn nog steeds niet helemaal vedwenen. Mischien gaan de Vlamingen wel stoken om uiteindelijk hun droom te verwezenlijken: Een middelgrote nederlandstalige staat met een Vlaamse meerderheid, zonder die nare Hollanders.
als dat met agressie gepaard gaat, laat ze maar komen met hun 3 aftandse boten. Als de bevolking van Brabant dat echter wil, dan wie zijn wij om ze tegen te houden.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 20:54   #1731
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben vandaag een man van weinig woorden. Dus omdat weinig woorden vaak meer zeggen dan veel woorden, uitgezonderd wanneer ze door djimi geschreven zijn, =>
Dank je wel, Hollander.

Ik zal er in het subforum 'binnenland' een discussie over opstarten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 20:54   #1732
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
een loyaliteitsverschil.
Van zodra Franstaligen menen andere belangen te moeten nastreven dan de andere Vlamingen, kan men ze ook moeilijk anders omschrijven als franstalige inwoners van Vlaanderen.

Er is inderdaad een subtiel verschil, maar ik denk dat zodra een deel van de bevolking zijn belangen in het kader van z'n taal begint te verdedigen, men kan spreken van een zeker nationalisme (langs welke kant dan ook).

Dat Franstalige nationalisten eisen stellen in Vlaanderen is toch minder te verantwoorden dan Vlaamse nationalisten in België over Vlaanderen, toch?
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 20:56   #1733
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hmm, jij komt geen initiatieven tekort

Jammer genoeg heb ik bitter weinig tijd

maar misschien interessant om in binnenland of zo een draad te starten
op verkiezingen hoort dat duidelijk njiet thuis

laat iets weten he
Zit ik toch wel met het zelfde probleem, zeker

In elk geval bedankt voor je tip.

De discussie op 'binnenland' komt er aan.

djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 20:58   #1734
Hollander

Standaard

Citaat:
Van zodra Franstaligen menen andere belangen te moeten nastreven dan de andere Vlamingen, kan men ze ook moeilijk anders omschrijven als franstalige inwoners van Vlaanderen.

Er is inderdaad een subtiel verschil, maar ik denk dat zodra een deel van de bevolking zijn belangen in het kader van z'n taal begint te verdedigen, men kan spreken van een zeker nationalisme (langs welke kant dan ook).

Dat Franstalige nationalisten eisen stellen in Vlaanderen is toch minder te verantwoorden dan Vlaamse nationalisten in België over Vlaanderen, toch?
in mijn optiek wel. Maar wie ben ik, ik ben slechts een eenling die op een 200 km afstand leest wat U en djimi schrijven en ik denk het te begrijpen in al mijn beperktheid. En dan reageer ik met mijn mening en soms een nieuwtje, een anekdote of een sneer. U moet niet te veel waarde hechten aan mijn woorden.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 20:59   #1735
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dag Kawadude,

ik zal er in 'binnenland' een discussie over opstarten, en je daar méér te verduidelijken.

Vlaanderen is wel degelijk divers, en ook tamelijk democratisch, maar het kan altijd béter.

Dat is althans mijn niet zo bescheiden mening.

djimi is offline  
Oud 5 september 2010, 21:06   #1736
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dag Kawadude,

ik zal er in 'binnenland' een discussie over opstarten, en je daar méér te verduidelijken.

Vlaanderen is wel degelijk divers, en ook tamelijk democratisch, maar het kan altijd béter.

Dat is althans mijn niet zo bescheiden mening.
Zoals een (in Vlaanderen) wereldberoemd tv-programma ooit beweerde: 'Alles Kan Beter'.

Kan je misschien gebruiken in je lessen over typisch Vlaamse humor, want de meeste van m'n niet-Vlaamse vrienden snappen het niet altijd.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:09   #1737
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
in mijn optiek wel. Maar wie ben ik, ik ben slechts een eenling die op een 200 km afstand leest wat U en djimi schrijven en ik denk het te begrijpen in al mijn beperktheid. En dan reageer ik met mijn mening en soms een nieuwtje, een anekdote of een sneer. U moet niet te veel waarde hechten aan mijn woorden.
Gezien u zich de moeite getroost om ze neer te pennen, hecht ik er minstens belang aan om ze te lezen.

Indien nodig, bezorg ik u de nodige verklaringen en hoop dat u zich een beter beeld kan vormen. Wat me bvb. opvalt aan Nederlanders in het Brusselse is dat ze over het algemeen snel Frans leren, een kenmerk dat ze delen met de Vlamingen aldaar (een teken van dezelfde openheid of wegens 'geen andere keus'?).
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:17   #1738
Hollander

Standaard

beide.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 21:21   #1739
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
beide.
Eerder het ene dankzij het andere...

Deels ook een verklaring waarom het andere niet gebeurt (door de keuze ontstaat er een gebrek aan openheid OF door een gebrek aan openheid wordt een keuze aan de andere opgedrongen).

Gesigneerd door een ervaringsdeskundige.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 21:26   #1740
Hollander

Standaard

Citaat:
Eerder het ene dankzij het andere...

Deels ook een verklaring waarom het andere niet gebeurt (door de keuze ontstaat er een gebrek aan openheid OF door een gebrek aan openheid wordt een keuze aan de andere opgedrongen).

Gesigneerd door een ervaringsdeskundige.
Neemt u van mij aan dat ik een zeer open persoon ben. Maar in Brussel spreek ik Nederlands. Dit omdat ik, in tegenstelling tot mijn kwa Belgische Geschiedenis minder bedeelde mede-Nederlanders, zo mijn gedachten hierover heb.

Laatst gewijzigd door Hollander : 5 september 2010 om 21:26.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be