Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2010, 19:07   #61
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het zijn precies altijd dezelfde argumenten, en zelfs in dezelfde vologorde ook.
Als dezelfde opmerkingen worden gegeven moet je niet versteld staan dat argumenteringen ook gelijkaardig kunnen zijn.

Citaat:
1. Ik heb geen nood aan interactiviteit.
Ik wil ook niet dat een bedrijf mij verplicht dat erbij te nemen..
Verplichten doet Telenet dat (nog) niet.

Citaat:
2. Ik wil nog eens op het technische aspect terugkomen.
Problemen met signaalsterkte, compatibiliteit, enz..
Hoe verklaar je dan dat je wel met een ander toestel bijv. de VRT zenders kunt ontvangen, zelfs in HD ?
Daarmee heb je toch het perfecte bewijs dat het niet van niet kunnen, maar van niet willen is.
VRT is en blijft een geval apart, omdat de staat (politiek) hier tussenzit. Een decoder zet signalen om, als die signalen op de gewenste manier vanaf de bron worden verzonden heb je inderdaad geen decoder nodig.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:39   #62
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Verplichten doet Telenet dat (nog) niet.
Kunnen ze ook moeilijk, want er bestaat nog op heel wat plaatsen rijgnet...

Citaat:
VRT is en blijft een geval apart, omdat de staat (politiek) hier tussenzit. Een decoder zet signalen om, als die signalen op de gewenste manier vanaf de bron worden verzonden heb je inderdaad geen decoder nodig.
TV5 Monde is net hetzelfde scenario, zit de politiek hier ook tussen ?
Weer een non-argument dus.
Maar ik dacht dat het zo gevaarlijk was qua compatibiliteit, signaalsterkte enz. ?
Bovendien, je vergeet dat In-Di 5 jaar lang door de 30 zenders ongeëncrypteerd doorstuurde, en op zijn originele decoders de rest van de zenders wel codeerde, maar niet op zo'n manier dat er een koppeling was tussen de decoder en de smartcard.
Nog eens, 2 bewijzen dat het wel degelijk anders kan, en dat de enige reden om dat niet te doen geldzucht van Telenet is.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 21:13   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De staat heeft daar geen schuld aan. Telenet verkoopt signalen over de kabel , dan moet Telenet ook maar zorgen dat de klant ontvangt waarvoor hij betaalt. Idem voor Belgacom. Indien hun signaal op de kabel onvoldoende of gecodeerd is zijn zij ervoor verantwoordelijk.
Al de rest is pure B-S.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2010 om 21:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 23:02   #64
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TV5 Monde is net hetzelfde scenario, zit de politiek hier ook tussen ?
Weer een non-argument dus.
Wees blij dat er enkele zenders op eender welke manier te ontvangen zijn. Er zijn steeds overeenkomsten, en waar overeenkomsten zijn is de politiek nooit ver weg.

Citaat:
Maar ik dacht dat het zo gevaarlijk was qua compatibiliteit, signaalsterkte enz. ?
Gevaarlijk is een groot woord. Maar het zijn toch factoren om in het achterhoofd te houden.

Citaat:
Bovendien, je vergeet dat In-Di 5 jaar lang door de 30 zenders ongeëncrypteerd doorstuurde, en op zijn originele decoders de rest van de zenders wel codeerde, maar niet op zo'n manier dat er een koppeling was tussen de decoder en de smartcard.
Nog eens, 2 bewijzen dat het wel degelijk anders kan, en dat de enige reden om dat niet te doen geldzucht van Telenet is.
Heb ik dan ooit beweerd dat het niet anders kan? Er zijn trouwens nog genoeg Telenet-klanten die een indi-decoder gebruiken om digitaal te kijken.

Wat geldzucht van Telenet betreft... interactiviteit is gratis, de decoder van Telenet kan je aankopen zodat het je nadien geen eurocent meer kost om digitaal te kijken. Er zijn acties dat mensen die analoog kijken voor 1 euro een digibox kunnen aankopen.

Als we ons enkel gaan fixeren op de HD Digicorder, die is momenteel enkel te huur inderdaad. 8 euro per maand stand alone, in een pakket kan deze prijs onderdrukt worden.

Wie digitaal kijkt krijgt ook korting op het kabelabonnement waar ook de auteursrechten worden aangerekend. Dit mogelijk gemaakt door, jawel, de overheid.

Ik zelf ben een tevreden Telenet klant en elk bedrijf mag van mij winst maken als ik in ruil maar kan genieten van hun diensten. Als ik niet akkoord ga met de voorwaarden van een bedrijf ga ik op zoek naar alternatieven. Alleen voor niets gaat de zon op.
Oud 5 september 2010, 23:08   #65
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De staat heeft daar geen schuld aan. Telenet verkoopt signalen over de kabel , dan moet Telenet ook maar zorgen dat de klant ontvangt waarvoor hij betaalt. Idem voor Belgacom. Indien hun signaal op de kabel onvoldoende of gecodeerd is zijn zij ervoor verantwoordelijk.
Al de rest is pure B-S.
Natuurlijk treft de staat geen schuld, maar Telenet of Belgacom ook niet. Het telecombedrijf levert de diensten, en de klant betaalt voor die dienst, dus de klant krijgt wel degelijk waarvoor hij betaalt.
Oud 6 september 2010, 18:41   #66
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Gevaarlijk is een groot woord. Maar het zijn toch factoren om in het achterhoofd te houden.
Het is duidelijk.
Het scriptje dat Telenet verdeelt aan diegenen die op internet haar politiek moeten verdedigen, bevat eerst de leugen dat het technisch allemaal niet kan of veel te moeilijk is.
Ze gaan ervan uit dat de meesten daar niet van op de hoogte zijn en er dus niet zullen kunnen tegenargumenteren.
Ik heb duidelijk dit argument weerlegd en plots is het toch daarom niet, en is het weer om andere redenen.

Je draait je in vreemde bochten.
Eerst zorgt het allemaal voor veel te veel problemen, en na het geven van een tegenvoorbeeld heet het plots dat het wel anders kan, maar dan moeten de technische argumenten "in het achterhoofd gehouden worden."

Citaat:
Heb ik dan ooit beweerd dat het niet anders kan? Er zijn trouwens nog genoeg Telenet-klanten die een indi-decoder gebruiken om digitaal te kijken.
Het volstaat een paar berichtjes terug te lezen om te zien hoe je je eigen woorden vergeten bent...

Citaat:
Als we ons enkel gaan fixeren op de HD Digicorder, die is momenteel enkel te huur inderdaad. 8 euro per maand stand alone, in een pakket kan deze prijs onderdrukt worden.
Bullshit, in een pakket zit die kostprijs verdoken, en opnemen is nu eenmaal het populairste natuurlijk, wie wil er nu trouwens nog SD kijken als HD kan ?
Maar dan nog, ik hoef die opgedrongen decoders niet.
Eigen hardware met eigen software, dat is pas vooruitgang.

Citaat:
Wie digitaal kijkt krijgt ook korting op het kabelabonnement waar ook de auteursrechten worden aangerekend. Dit mogelijk gemaakt door, jawel, de overheid.
Ach ja, die auteursrechten.
Dat is een heel louche kwestie.
Misschien hebt u een rationele verklaring hoe het mogelijk is dat 27 analoge zenders exact evenveel kosten als 42 digitale ?
Het gaat dan om de auteursrechten, en die worden apart aangerekend, maar kosten evenveel.

Ohja, en die fantastische besparing van dat lager BTW tarief (wat dus geen korting van Telenet is, want het gaat van de BTW af...), dat levert u 1,10€/maand op, maar activatie is al minstens 30€.
En uw bakske kost u 130€. Met een voordeel van 1,10€/maand hebt ge uw "winst" terug na meer dan 12 jaar.
We zullen maar niet over het stroomverbruik spreken van die bakskes zeker, los van het risico dat binnen een paar jaar dat lager BTW tarief er toch niet meer is...

Citaat:
Ik zelf ben een tevreden Telenet klant en elk bedrijf mag van mij winst maken als ik in ruil maar kan genieten van hun diensten. Als ik niet akkoord ga met de voorwaarden van een bedrijf ga ik op zoek naar alternatieven. Alleen voor niets gaat de zon op.
Je lijkt mij eerder iemand die betaald is van Telenet om hun pleitbezorger te spelen op internet.
Ik merk altijd dezelfde argumenten, maar ook steeds in dezelfde volgorde.
Scriptje dat afgelopen wordt dus...

En zoals geweten, ook dat laatste argument is bullshit.
Er IS geen keuze mogelijk voor een andere kabelmaatschappij, en andere types digitale TV zijn helemaal anders qua mogelijkheden.

De politiek heeft ons hier een rotdienst bewezen door een staatsmonopolie rechtstreeks aan een privé maatschappij te verkopen, om daarna dat bedrijfje de hand boven het hoofd te houden.
Oud 6 september 2010, 20:18   #67
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk.
Het scriptje dat Telenet verdeelt aan diegenen die op internet haar politiek moeten verdedigen, bevat eerst de leugen dat het technisch allemaal niet kan of veel te moeilijk is.
Ze gaan ervan uit dat de meesten daar niet van op de hoogte zijn en er dus niet zullen kunnen tegenargumenteren.
Ik heb duidelijk dit argument weerlegd en plots is het toch daarom niet, en is het weer om andere redenen.
Scriptje? Je begint dingen te insinuëren omdat ik vertel dat er technische factoren een rol kunnen spelen. Dat is iets totaal anders dan beweren dat het onmogelijk is.

Citaat:
Je draait je in vreemde bochten.
Eerst zorgt het allemaal voor veel te veel problemen, en na het geven van een tegenvoorbeeld heet het plots dat het wel anders kan, maar dan moeten de technische argumenten "in het achterhoofd gehouden worden."
Niet alles is een kwestie van willen of niet willen.

Citaat:
Het volstaat een paar berichtjes terug te lezen om te zien hoe je je eigen woorden vergeten bent....
Of hoe jij ze verdraait...

Citaat:
Bullshit, in een pakket zit die kostprijs verdoken,
Bullshit? ok een voorbeeld: FreePhone Europe (vaste telefonie dus) kost 20 euro per maand. Neem er een HD Digicorder bij en het kost samen 21 euro per maand. Verschil: 1 euro meerkost.

Dit is alleen maar een voorbeeld om aan te tonen dat het niet altijd bullshit is. Niet bij elk pakket draait het financieel zo positief uit, maar daarom zei ik ook dat de kost "kan" onderdrukt worden, voor je weer men woorden gaat verdraaien.

Citaat:
en opnemen is nu eenmaal het populairste natuurlijk, wie wil er nu trouwens nog SD kijken als HD kan ?
Als je geen beelddrager hebt die HD ondersteunt misschien??

Citaat:
Ach ja, die auteursrechten.
Dat is een heel louche kwestie.
Misschien hebt u een rationele verklaring hoe het mogelijk is dat 27 analoge zenders exact evenveel kosten als 42 digitale ?
Het gaat dan om de auteursrechten, en die worden apart aangerekend, maar kosten evenveel.
Neen zo'n verklaring heb ik niet, en dat vind ik nu eens een goede vraag. Wellicht 1 of andere onderlinge overeenkomst...

Citaat:
Ohja, en die fantastische besparing van dat lager BTW tarief (wat dus geen korting van Telenet is, want het gaat van de BTW af...), dat levert u 1,10€/maand op, maar activatie is al minstens 30€.
Het is de overheid die die 'korting' toekent voor digitale kijkers, niet Telenet, dat klopt. Het zijn dan geen grote bedragen die je uitspaart, maar toch een tiental euro op jaarbasis. Wees blij dat de overheid toch een geste doet.

Citaat:
Je lijkt mij eerder iemand die betaald is van Telenet om hun pleitbezorger te spelen op internet.
Ik merk altijd dezelfde argumenten, maar ook steeds in dezelfde volgorde.
Scriptje dat afgelopen wordt dus...
Was het maar waar.

Klagers zijn ook niet zo creatief, straks ga ik nog denken dat je ook een scriptje gebruikt.

Citaat:
En zoals geweten, ook dat laatste argument is bullshit.
Argument? Mening bedoel je? Dat jij men mening niet zou delen had ik van ver zien aankomen.

Citaat:
De politiek heeft ons hier een rotdienst bewezen door een staatsmonopolie rechtstreeks aan een privé maatschappij te verkopen, om daarna dat bedrijfje de hand boven het hoofd te houden.
Alsof een staatsmonopolie zo ideaal is.
Oud 7 september 2010, 00:32   #68
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dit is alleen maar een voorbeeld om aan te tonen dat het niet altijd bullshit is. Niet bij elk pakket draait het financieel zo positief uit, maar daarom zei ik ook dat de kost "kan" onderdrukt worden, voor je weer men woorden gaat verdraaien.
Feit is dat al die packs of shakes het probleem niet veranderen.
De boodschap om te besparen is... meer uitgeven.
Ik kies mijn producten �* la carte, en heb geen nood aan Telenet telefonie, bel via VOIP.

Citaat:
Als je geen beelddrager hebt die HD ondersteunt misschien??
Je bedoelt met beelddrager scherm ?
Ook die HD decoders hebben een SCART uitgang.
De SD digicorders zijn trouwens niet meer nieuw te krijgen bij Telenet.

Citaat:
Het is de overheid die die 'korting' toekent voor digitale kijkers, niet Telenet, dat klopt. Het zijn dan geen grote bedragen die je uitspaart, maar toch een tiental euro op jaarbasis. Wees blij dat de overheid toch een geste doet.
De overheid zou veel meer goed kunnen doen door vrije hardwarekeuze op te leggen, of de kabel open te stellen.
Maar ja, dan moet je tegen je eigen politieke vriendjes ingaan...

Citaat:
Klagers zijn ook niet zo creatief, straks ga ik nog denken dat je ook een scriptje gebruikt.
Van gebrek aan creativiteit ben ik nog nooit beschuldigd

Citaat:
Alsof een staatsmonopolie zo ideaal is.
Een staatsmonopolie is erg, maar een staatsmonopolie doorverkopen aan één bedrijf is nog 10x erger.
Wat we nodig hebben is echte vrije concurrentie, met meerdere operatoren op de kabel en vrije hardwarekeuze.
Weg met die maffiapraktijken !
Oud 7 september 2010, 12:33   #69
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt met beelddrager scherm ?
Ook die HD decoders hebben een SCART uitgang.
De SD digicorders zijn trouwens niet meer nieuw te krijgen bij Telenet.
Dat is waar. Maar vergeet niet dat er een grote doelgroep helemaal niet te vinden is voor een overstap naar digitale televisie. Eveneens niet te vinden om een HD ondersteunende televisie aan te schaffen. Een groot deel ervan zal dan toch willen tekenen voor een SD decoder voor een symbolische euro in plaats van een HD decoder die maandelijks huur kost.

Niettegenstaande ben ik wel eens met uw standpunt. Stop met het verdelen van SD decoders omdat HD decoders eveneens geschikt zijn voor televisies met enkel SCART aansluiting.

Citaat:
De overheid zou veel meer goed kunnen doen door vrije hardwarekeuze op te leggen, of de kabel open te stellen.
Maar ja, dan moet je tegen je eigen politieke vriendjes ingaan...
Meer nog... dan moeten we eerst een (deftige) overheid hebben.
Oud 7 september 2010, 13:42   #70
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de wereldvreemdheid van gekostumeerde apen kent geen grenzen.
Zij betalen er nergens voor en verwachten dat werkenden wel alles voor hen zullen betalen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 17:01   #71
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We noemen dit evolutie. Ofwel ga je mee ofwel niet.
Evolutie betekent vooruitgang. wat we met teleslet/belgakrom meemaken is een absolute achteruitgang. simpelweg omdat zij de macht hebben elke concurrentie buiten te houden en braaf een duopolie organiseren. Ze zijn tientallen procenten duurder en kwalitatief pakken slechter als in de ons omringende landen.
die macht krijgen ze inderdaad van onze overheid omdat die meeverdienen op de miljardenwinsten.

en heel je uitleg is zever in pakjes want in de ons omringende landen heb je wel volop concurrentie tussen ettelijke aanbieders en worden alle systemen uitgebouwd. er is geen reden waarom het hier ook niet kan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 17:06   #72
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Evolutie betekent vooruitgang. wat we met teleslet/belgakrom meemaken is een absolute achteruitgang. simpelweg omdat zij de macht hebben elke concurrentie buiten te houden en braaf een duopolie organiseren. Ze zijn tientallen procenten duurder en kwalitatief pakken slechter als in de ons omringende landen.
die macht krijgen ze inderdaad van onze overheid omdat die meeverdienen op de miljardenwinsten.

en heel je uitleg is zever in pakjes want in de ons omringende landen heb je wel volop concurrentie tussen ettelijke aanbieders en worden alle systemen uitgebouwd. er is geen reden waarom het hier ook niet kan.
Inderdaad, de echte reden dat we het hier niet zien, is omdat de overheid corrupt is, en weigert ook maar iets voor de consument te doen.
Nochtans zou een vrije markt zeker niet slechter zijn voor de handel, maar het zou natuurlijk niet allemaal bij één of twee bedrijven terechtkomen, waar dan de politieke vriendjes zitten.
Oud 7 september 2010, 19:55   #73
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
85 % vd VRT tv is in het Engels, 95% van de radio, 'maar al bij al is het zo slecht nog niet'

Tsja het had ook 100 % kunnen zijn. Jeweettoch.
Let's face it, English is the world's first language, you either learn it or stand aside with the nitwits. And don't even think of giving me the 'Chinese is spoken by far more people' crap. Chinese is spoken only in China and the Chinese are learning English by thousands.
Ik ben veel bezorgder over het feit dat onze jeugd nu ook al wordt blootgesteld aan de nasynchroniseerziekte aangezien veel Engelstalige series op Ketnet, nickelodeon e.a. nagelipt worden.
Wij konden vroeg Engels doordat we het hoorden; ooit al een Fransman Engels horen praten? Have you got my point?
On topic : in 2008 was voor het eerst wereldwijd Youtube meer bekeken dan TV-zenders in het algemeen, dus zijn de Vlaamse TV-zenders, zoals gewoonlijk, hopeloos en achterlijk ouderwets.
Oud 7 september 2010, 23:17   #74
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ik ben veel bezorgder over het feit dat onze jeugd nu ook al wordt blootgesteld aan de nasynchroniseerziekte aangezien veel Engelstalige series op Ketnet, nickelodeon e.a. nagelipt worden.
Wij konden vroeg Engels doordat we het hoorden;

Haal de ondertitels weg bij jouw generatie, en jullie zijn nergens meer.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 september 2010 om 23:25.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 23:30   #75
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
L.
.

Geef de nv-a en al die nationalisten nog wat meer macht, dan blijft de nasynchroniseerziekte niet beperkt tot jeugdserie's, maar gaat het niet lang meer duren voor de ziekte zich gaat uitbreiden naar de volledige programmatie.

Er gaat in Vlaanderen nog een periode aanbreken dat je nog goed gaat moeten zoeken om een woord Engels te horen.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 00:08   #76
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100830_004

ZDe zenders vinden dat de mensen teveel zien naar de opgenomen programma's i.p.v. de zenders. In mijn ogen niet verschietelijk. Dat ze eens beginnen de programma's terug te verbeteren i.p.v. elke keer weer hersenloze boecht te tonen en de 1000ste herhaling van F.C. de Kampioenen.

Uw mening?

Ik kijk enkel naar films of docuzenders . Onze zenders met VTM op kop zijn om te *knip*.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:27   #77
LucJ
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Geef de nv-a en al die nationalisten nog wat meer macht, dan blijft de nasynchroniseerziekte niet beperkt tot jeugdserie's, maar gaat het niet lang meer duren voor de ziekte zich gaat uitbreiden naar de volledige programmatie.
Prima analyse, absoluut gelijk. Net zoals het in Wallonië door de Nationaal Waalse Alliantie komt dat alles in het Frans gesychroniseerd wordt. Volgens mij is het op de VRT begonnen met Geert Bourgeois, vroeger zou het nooit waar geweest zijn.
LucJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:16   #78
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Er gaat in Vlaanderen nog een periode aanbreken dat je nog goed gaat moeten zoeken om een woord Engels te horen.
Volgens mijn laatste informatie zitten er nog altijd tig BBC's en aanverwante Angelsaksische stations op de kabel en/of de satelliet.

U heeft daar keuze genoeg.

Misschien wordt het eindelijk tijd voor een Nederlandstalig station in Vlaanderen/Brussel.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 september 2010 om 14:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 19:30   #79
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Van analoge televisie naar digitale televisie is in België een hele evolutie. Het is waar dat België serieus achterop hinkt in vergelijking met andere landen, maar dat zijn we toch al gewoon, zeker?

Welkom in België!
Oud 8 september 2010, 20:22   #80
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Haal de ondertitels weg bij jouw generatie, en jullie zijn nergens meer.

Mis kleuter, doordat je ze onbewust leest heb je ze na verloop van tijd niet meer nodig. Recent was er een programma waarin de ondertitels waren weggevallen en ik had het pas door na 10 minuten.
En lees het eerste deel van m'n tekst of versta je zelf geen Engels misschien?
Learn English before you start making a complete fool out of yourself....
Watch BBC, no subs, great English and a hell of a lot funnier than a rerun of a sitcom that wasn't even good to begin with...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be