Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 september 2010, 06:34   #101
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De stomme koe. Die bakkerin was een Vlaamse.
Ik kom wel eens op markten in Wallonië;
daar zijn vaak ook Vlaamse marktkramers te vinden en het valt mij op dat de Walen het alsmaar leuker vinden om aan de Vlaamse handelaars te laten horen dat ze ook een woordje NL kennen.
azert is offline  
Oud 6 september 2010, 06:41   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
Bron: De Morgen

Volgens mij is dit meer een strategie om de gematigde kiezers die op N-VA stemmen bang te maken, dat N-VA toch stiekem de onmiddellijke onafhankelijkheid nastreeft.
Volgens mij pakt dit niet meer bij de Vlamingen. Maw, de plaat is afgezaagd.
Oud 6 september 2010, 06:42   #103
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Een autonomer Wallonië binnen België is een probleem, een volledig onafhankelijk Wallonië niet. Belastingen innen en beleid voeren binnen België is te verregaand, volledige onafhankelijk van Wallonië niet. Verantwoordelijkheid dragen voor hun beleid naar hun kiezers toe binnen België willen ze niet, een onafhankelijk Wallonië wel.

Zouden ze dan al een deal met een andere geldkoe hebben? Zou Sarkozy gezwicht zijn voor het voorstel om de Romazigeuners in Wallonië op te vangen in ruil voor financiële steun?
Inderdaad een gedeeltelijke verantwoordelijkheid durven ze niet aan, een volledige verantwoordelijkheid wel, begrijpe wie begrijpe kan.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 6 september 2010 om 06:43.
guido 007 is offline  
Oud 6 september 2010, 06:43   #104
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
BLUF
wil de ps eigen verantwoordelijkheid dan is de nva haar beste partner en hebben ze hooguit een weekje nodig om alles te onderhandelen
Mijn gedacht
Oud 6 september 2010, 06:45   #105
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Het feit dat ze dit zeggen bewijst voor mij dat ze de nieuwe N-VA kiezers ervan bewust willen maken dat ze moeten kiezen :
Vlaanderen moet ondergeschikt blijven aan België of België bestaat niet meer.
De "nieuwe" kiezer zal dan heel vlug zijn keuze gemaakt hebben.
De "nieuwe" kiezer wil verandering, als de keuze zo beperkt is zal de nieuwe kiezer kiezen voor een radicale verandering.
Oud 6 september 2010, 06:46   #106
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als dat verkocht wordt als "NVA stemmers moeten beseffen dat ze kiezen voor de chaos en armoede" dan gaat dat NVA nog extra stemmen opleveren. Zo is de vlaming nu eenmaal. Beetje contrair
Hopelijk wel ja.
Oud 6 september 2010, 06:46   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wij laten ons niet chanteren door dat stelletje ongeregeld uit het zuiden....
Hopelijk niet nee.
Oud 6 september 2010, 06:47   #108
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is zo meer iets van :
hou mij tegen of ik bega een ongeluk
niemand reageert
hou me tegen of ik bega een ongeluk
niemand reageert
enz...

Zielig.
idd
Oud 6 september 2010, 06:47   #109
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
daar zijn vaak ook Vlaamse marktkramers te vinden en het valt mij op dat de Walen het alsmaar leuker vinden om aan de Vlaamse handelaars te laten horen dat ze ook een woordje NL kennen.
dat interesseert ons geen fluit
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2010, 06:49   #110
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als België splitst, is er geen reden meer om als Franstalig open tov het Nederlands te zijn. Dan zullen de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog meer verdwijnen. U wil de splitsing? Geen probleem maar accepteer dan de gevolgen ervan.
Graag
Oud 6 september 2010, 06:50   #111
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als België splitst, is er geen reden meer om als Franstalig open tov het Nederlands te zijn. Dan zullen de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog meer verdwijnen. U wil de splitsing? Geen probleem maar accepteer dan de gevolgen ervan.
ok
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2010, 06:51   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens mij is dit meer een strategie om de gematigde kiezers die op N-VA stemmen bang te maken, dat N-VA toch stiekem de onmiddellijke onafhankelijkheid nastreeft.
De Franstaligen hebben de N-VA uitgemaakt voor seperatiesten.
Ze hebben staan roepen dat de N-VA België kapot wil.
Ze willen geen verantwoordelijkheid.
Ze willen meer geld voor Brussel.

En dan nadat 2 partijen in Vlaanderen, nee, tegen hen durven zeggen en er nog eens 2 andere partijen in de Vlaamse oppositie hun nee ondersteunen, gaan ze de Vlamingen bang maken met het dreigement België op te blazen.

Beseffen de Franstalige politici eigenlijk zelf wel hoe belachelijk zij zichzelf maken bij de Vlamingen?
Jantje is offline  
Oud 6 september 2010, 06:51   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Vlamingen die van de Ardennen houden zitten wel met een probleem.
Ze kunnen wel nog altijd gaan wandelen in de bossen van de Alte Kameraden, maar dan passeren ze waarschijnlijk in Wallonië.
Waarom zouden die Vlamingen niet meer naar de ardennen kunnen / mogen gaan?

Vlamingen gaan mss graag naar het buitenland op vakantie.
Oud 6 september 2010, 06:52   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou moeten weten dat 60% van de Walen verfranste Vlamingen zijn en dus enkel bewijzen dat ze terug naar hun roots aan het keren zijn.
Jantje is offline  
Oud 6 september 2010, 07:36   #115
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk het niet: de kiezers zijn nu niet meer van tel.

Men wil de andere Vlaamse partijen rond de tafel schrik aanjagen en misschien degene (lees: VLD) die niet aan tafel zitten ook opdat ze bijdraaien. Dit dreigement raakt allerminst de koude kleren van de N-VA, door haar separatisme is zij immuun hiervoor.

Maar het is niet geloofwaardig. Ik deel de mening van Philippe Muyters in deze: gisteren wilden ze nog geen gedeeltelijke responsabilisering in de staatshervorming en nu zou men 100% responsabilisering willen? Dat is 100% ongeloofwaardig.
Vito is offline  
Oud 6 september 2010, 07:59   #116
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat zelfs twee jaar geleden in Edingen ondervonden en ik ben zelfs geen marktkramer.

Dat is positief. Nu nog inzien dat ze zich moeten dissociëren van het Brusselse-francofone racisme en we zijn er: een nieuwe Waals-Vlaamse entente.
Oud 6 september 2010, 08:12   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wij klagen dan ook niet over de Walen hé.
Oud 6 september 2010, 08:17   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé, wat is dat nu voor zever?

gaan we opeens niet meer naast elkaar liggen mss?? In Duitsland en Frankrijk is net de trend dat de grensbewoners Nederlands leren en Wallonië, de regio dat het meest met Vlaanderen handelt, en zal handelen, zou opeens het omgekeerde doen??

als Wallonië echt wilt verarmen, moeten ze dat maar doen ja. maar ik heb genoeg vertrouwen in de Walen dat ze niet naar Franstalige Brusselaars die enkel maar Vlamingen haten, zullen blijven luisteren hoor.
Oud 6 september 2010, 08:22   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Ik vrees eerder dat deze stelling er gekomen is na een intense lectuur van de fora van LLB en LS.

Misschien hebben ze een diepere analyse gemaakt van de gevoelens van hun kiezers, maar welke de reden ook is, ik vrees dat ze blufpoker spelen met een behoorlijk slechte hand.

Behalve indien Sarko inderdaad de ace up the sleeve blijkt te zijn. Wie weet?
De franstalige extremisten zijn al enkele decennia de dominantie over hun Vlaamse kolonie aan het verliezen. Ze kunnen dat maar niet verkroppen - denk aan het fameuze "ils nous ont volé la Flandre".

Sinds de jaren zestig hebben ze de meest waanzinnige truuken toegepast: van schuldinductie (nazi's! separatisten!) en blokkages van de democratie (pariteiten, alarmbellen, "bijzondere" meerderheden), over région �* part entière en cordon sanitaire, tot regeringen zonder Vlaamse meerderheid. Alles, ook de vernietiging van de demlocratie, was goed om hun dominantie tegen de realiteit in te kunnen behouden.

Zelfs vandaag zijn ze er nog niet aan toe om hun Herrenmentaliteit te laten vallen, hoewel de hele wereld kan zien dat de Brusselse keizer geen kleren meer aanheeft (zie het pathetische structurele gebedel om meer geld), en geen poot meer heeft om op te staan.

Racistische superioriteitswaan is een psychologische ziekte waar we helaas weinig vat op hebben, de patiënt is de enige die er iets kan aan doen.

Anno 2010 is bij de meest luciden onder hen toch een lichtje gaan branden. Hier en daar zijn er die gaan beseffen dat ze totaal afhankelijk zijn van hun Vlaamse hinterland, dat ze Brussel echt niet kunnen uitgraven en overhevelen naar Ile de France, en dat ze met hun Belgicistisch racisme uiteindelijk tussen twee stoelen dreigen te vallen.

Die witte raven beseffen dat ze hun kolonie zullen moeten laten gaan. Maar nog zijn er die daaruit niet de conclusie willen trekken dat ze hun racistische ingesteldheid moeten laten vallen. De nieuwste, ultieme truuk om aan de realiteit van de Brabantse klei te kunnen ontsnappen en hun ziekelijke superioriteit overeind te kunnen houden is: de vlucht naar la France!

En inderdaad, dat is allicht de enige uitweg die Brusselaars met het Herrenvolksyndroom nog rest, want in de komende état belgo-flamand zal voor hen geen plaats meer zijn. En het is ook het enige waar de Vlamingen op het eerste zicht weinig kunnen aan doen.

De Brussels-francofone superioriteitswaan is twee eeuwen lang mogelijk gemaakt en actief ondersteund door hun racistisch Belgisch-Brussels staatje. Het was dé bestaanreden van dat staatje, en dat, en niets anders, is de reden waarom het kapot moet.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 08:25.
E. Gidius is offline  
Oud 6 september 2010, 08:26   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halve dorpen zijn ondertussen al in het bezit van "den ollander".
Goed zo!

Hoe meer noorderlingen zich in het zuiden vestigen en er hun wil opdringen, hoe beter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be