![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zelfs als die financieringswet wel in die zin wordt gewijzigd, dan is dat nog een toegeving waar de Franstaligen zelf op termijn niet slechter zullen van zijn. Een Demotte weet dat, maar anderen (en dan vooral CDH) blijven bang vasthouden aan hun bestaande positie. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Probeer een beetje op de inhoud te reageren ipv mensen woorden in hun mond te leggen. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik denk dat bij de nieuwe onderhandelingen de N-VA terug alles op tafel gaat gooien (confederaal Belgiê, splitsing RSZ, ...)
![]() dan wordt het weer leuk ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 september 2010 om 17:52. |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik herhaal het, daarnaast is er een tendens van Wallonie om steeds minder de "Belgique �* tout prix"-weg te bewandelen en dit, sinds een vijftal jaren. Kijk naar de uitspraken van de Waalse politici, en je merkt zeer duidelijk dat er een soort "emancipatiegevoel" aan het opkomen is met als concept: "als de Vlamingen toch niet meer samen willen leven met ons, dan moeten wij daar de gevolgen van dragen en onze eigen weg gaan." Pas op, de Franstaligen weten dat dit op dit ogenblik niet haalbaar is, waardoor de enige optie aanhechting aan Frankrijk is, wat ook voor serieuze problemen zorgt zoals je het in een andere post zeer goed uitlegt. Dit gezegd zijnde, ik ben niet eens zeker dat de Walen echt tegen een aansluiting bij Frankrijk zouden zijn, hoor... Maar eens de economische revival in Wallonie een structureel feit is, hebben de Walen het Vlaams geld niet meer nodig, en zal de boodschap duidelijker worden: "doen we nog verder, NU? ja/neen". Dit scenario is momenteel niet aan de orde wegens te zwakke economie in Wallonië. Dus ja, spinning van Onkelinx, maar niet zo onschuldig als het lijkt.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sinds de campagne tot en met de onderhandelingen was het modewoord 'responsabilisering'. Net daarover struikelen de onderhandelaars; vanuit Vlaams oogpunt het feit dat de Franstaligen de herziening van de financieringswet op de lange baan willen schuiven terwijl ze de herfinanciering van Brussel in een bijzondere wet willen gieten (met speciale meerderheden dus, zie draad over 'Di Rupo's voorstel in detail'). Als de partij, die er tot dan niet in geslaagd zichzelf en z'n medestanders te overtuigen van het belang van echte financiële verantwoordelijkheid, dan via 3 toppersonen laat ontvallen dat ze zich voorbereiden om het alleen te doen, is dit voor mij niet echt geloofwaardig. Wat de tendens ook moge wezen. Over er wat er zou/zal gebeuren van zodra Wallonië economisch sterker staat, heb ik geen idee. Maar begrijp dat het zeker niet m'n bedoeling is om blij te zijn met een economisch zwak Wallonië. Integendeel, als 1ste handelspartner van Vlaanderen, hebben we alle belang bij een Wallonië met meer dan voldoende koopkracht. 't moet alleen geen broekzak-vestzak operatie worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Zoals ik reeds zei, een 2 �* 3%, maar vermoedelijk iets meer. De NVA, wel te verstaan.
Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 19:15. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het nu eenmaal zo dat de N-VA in Wallonie en Brussel als een separatistische partij wordt gezien (het artikel 1 van hun statuten zijn toch vrij duidelijk ![]() ![]() Scheefgetrokken conclusies, clichés, veralgemeningen komen niet enkel bij Vlaams-nationalisten of Vlaamse Belgicistische voor, hoor, ook de Brusselaars en de Walen hebben er last van. Weet je, ik herinner mij nog toen het VB bijna 25% van de stemmen had behaald (in 2004 als ik mij niet vergis). De volgende maandag ben ik naar het werk gegaan, en het eerste ding dat een Franstalige collega (perfect tweetalig dan nog) tegen mij zei was "stel u voor, een kwart van de Vlaamse collega's zijn racisten." Om maar te zeggen hoe clichés het beeld van de bevolking teisteren. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 september 2010 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Realisten weten dat, indien België opgedoekt wordt, dit steeds in wederzijds overleg zal gebeuren (met behulp van internationale instanties zonder twijfel). Maar het gaat me er vooral om dat de PS nu plots over het einde van België praat, terwijl het niet willen veranderen van België sinds meerdere jaren (on est demandeur de rien, n'est-ce pas?) de oorzaak is van het feit dat ze nu voelen dat de Vlamingen niet meer met hen kunnen samenleven (sic, want gebaseerd op Laurette's verklaring). Elke degelijke oplossing voor BHV en staatshervorming in 2007 had veel kunnen vermijden. Zelfs dat zien de franstalige politici en opiniemakers nu in. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat zou ik dan moeten zijn?
![]()
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder persoonlijk aan te willen vallen. Volgens mij is BA een Turk die bang is voor separatisme in zijn land van herkomst en daarom de pro-Franstalig Belgische kaart koestert (vandaat dat hij het ook over het Vlaams heeft). Klopt grotendeels wel denk ik. Zijn volste recht zo te denken hè? Mijn recht dit zo in te schatten.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 september 2010 om 20:01. |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |