![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Zei hij zo de argumenten negerend.
Laatst gewijzigd door Cdude : 9 september 2010 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik verlang helemaal niets. Ik merk alleen maar op dat de fabeltjes van Savatage (vrijheid = meer efficiëntie, de EU zou geleid moeten worden als de beurs) niet stroken met de werkelijkheid. Wat jij daarmee te maken hebt ontgaat me volledig, maar toch bedankt voor het applaus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
wachten naar. LOL. Wat is jouw probleem eigenlijk? Papa of grootpapa was zwart en kreeg last na de oorlog? Enfin, ik verdenk je niet van linkse of pro-islamitische sympathieen. Alleen maar van een probleem dat in het verleden ligt maar jou nog steeds haat doet spuien. Voor alle anderen Shana Tova. Het is nieuwjaar, mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() We raken aardig van de topic-baan af. Inmiddels is duidelijk geworden dat heer De Gucht geen verdere consequenties wacht ten aanzien van zijn eerder gedane uitspraken.
De domme reactie van de Amerikanen geeft weer dat de Gucht bepaaldelijk gelijk heeft. Voor de rest is het een storm in een vingehoed water en ligt niemand er verder wakker van. Naar ik mag aannemen zeker KDG niet. Het is bijna 12.00, tijd voor het apéro ........ noietwaar?
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Cdude, jongen, soms zeg je wel intelligente dingen, maar zogauw je over joden begint, is elke realiteitszin als bij toverslag verdwenen, en blijft er enkel een kinderachtig diep antijoods zeverbetoog over. Ik vraag mij écht af welk jouw persoonlijke problemen met die mensen zijn ? Slecht ingelicht door de vrienden, of gebrainwasht tijdens je kinderjaren door de familie ? Is er een jood met je lief gaan lopen ? Stel jezelf eens op eerlijke wijze de vraag ? Kijk in jezelf en vind uit wat er scheef loopt of gelopen is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij aan concentratiekampen die snel "gereinigd" worden voor de bevrijding. Over de bombardementen op burgers in de laatste dagen , TIJDENS de finale onderhandelingen, heb ik het dan niet eens. Snap je nu waarom ik er "tegen" ben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar gaat het uiteindelijk om bij discriminatie? De reden van of de discriminatie zelf en haar gevolgen? Om het voor u simpel uit te leggen; in de gaskamers kwamen niet alleen Joden terecht maar ook homo's, gehandicapten etc... Dat zou u kunnen leren dat ras, religie, geaardheid etc alleen voorwendselen zijn om te discrimineren en zo minderheden te viseren wat dus uiteindelijk op hetzelfde neerkomt voor elke gediscrimineerde groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() @ Moslim
Begin eens met de geschiedenis van de concentratiekampen opgericht door de Duitsers te bestuderen. Aanvankelijk waren deze opgezet om tegenstanders van het bruine regime maar ook criminelen en ander ongewenste materie op te sluiten en te werk te stellen. Naderhand werden de doelstellingen uitgebreid en een veelvoud van kampen opgericht. De verbrandingsovens werden pas veel later geïntroduceerd voornamelijk ten behoeve van de afvoer van lijken. Uiteraard werden ook niet-joodse slachtoffers verbrand. Als je bij de verbrandingsovens in Dachau staat hoef je alleen maar over je schouder naar de muur achter je te kijken en dan zie je de herinneringsplaquette aan de Britese verpleegsters die daar verbrand zijn. In feite is dit hele gebeuren een non issue - en daar bedoel ik mee dat aantallen en wie er verbrand zijn gedocumenteerd staan en dat over en weer gezwets achteraf een volledig oninteressante discussie is. Het is gebeurd en daar verander je niets aan. Tenzij je je eigen geschiedenis wil schrijven.
![]() |
#220 | ||
|
![]() Citaat:
Wat betreft joden vergeet men wel eens hoeveel joodse arbeiders, zakenlieden, wetenschappers, schrijvers, filosofen, architecten, kunstenaars, militairen en Nobelprijswinnaars bijgedragen hebben aan de vrijheid en welvaart van vele volken. Het aantal prominente joden is zo groot dat een kortzichtige niet-jood er afgunstig van zou kunnen worden. De ellende die ze meegemaakt hebben is zo groot dat we er niet afgunstig op worden. Wij kunnen vinden dat joden vaak, net als Duitsers en Engelsen of Brusselaren, bepaalde gewoonten of neigingen hebben, maar dat betekent niet dat alle joden verbonden zijn aan een synagoge en dat ze het Europees Joods Congres (wat is dat eigenlijk) en de Israëlische politiek steunen en dat de staat Israël de dienst uitmaakt in de VS. Dan worden te veel zaken op een hoop gegooid. Niet alle Basken zijn terroristen. Citaat:
Op het persoonlijke vlak hebben we de vrijheid bepaalde mensen te mijden en als we onze vooroordelen uitkramen dan demonstreren we onze overdreven eigendunk. Zijn wij zoveel beter dan alle anderen? |
||
![]() |
![]() |