Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2010, 19:41   #2041
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Zeeuwen staan bekend als de meest kerkgaande en ook meest Calvinistische Nederlanders. De Nederlandse zuinigheid die, indien overdreven, wel eens kan ontaarden in gierigheid, wordt binnen Nederland vaak aan Zeeuwen toegewezen.

http://zea.wikipedia.org/wiki/Zunig%27eid

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 augustus 2010 om 19:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 19:45   #2042
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Zeeuwen staan bekend als de meest kerkgaande en ook meest Calvinistische Nederlanders. De Nederlandse zuinigheid die, indien overdreven, wel eens kan ontaarden in gierigheid, wordt binnen Nederland vaak aan Zeeuwen toegewezen.

Klopt, daarom was mijn post wat dubbelzinnig.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 20:44   #2043
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, daar hebben we de opmars van die vuile protestante naar het noorden optrekkende bendes uit het zuiden (vooral vlaanderen!) kunnen stoppen. Met die calvinisten weet je het namelijk zeker, gedaan met je vrijheden, zeker weten.
leve de waterlinie!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 20:48   #2044
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja, daar hebben we de opmars van die vuile protestante naar het noorden optrekkende bendes uit het zuiden (vooral vlaanderen!) kunnen stoppen. Met die calvinisten weet je het namelijk zeker, gedaan met je vrijheden, zeker weten.
leve de waterlinie!
Zeeland is eigenlijk zoals West-Vlaanderen zou geweest zijn mochten de Calvinisten niet en masse verjaagd geweest zijn. Het meest Calvinistische der Nederlanden, dat was het Graafschap Vlaanderen indertijd (in Holland was men eerder Luthers).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 augustus 2010 om 20:49.
Oud 23 augustus 2010, 20:49   #2045
Hollander

Standaard

Citaat:
Zeeland is eigenlijk zoals West-Vlaanderen zou geweest zijn mochten de Calvinisten niet en masse verjaagd geweest zijn. Het meest Calvinistische der Nederlanden, dat was het Graafschap Vlaanderen indertijd (in Holland was men eerder Luthers).
ik probeerde het humoristisch te brengen, maar dat was inderdaad de verborgen boodschap.

bedankt voor het scheppen van helderheid in mijn post.
Oud 23 augustus 2010, 20:54   #2046
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik probeerde het humoristisch te brengen, maar dat was inderdaad de verborgen boodschap.

bedankt voor het scheppen van helderheid in mijn post.
Ik had de humor (en boodschap) begrepen hoor, maar als je een aantal pinten op hebt. Trouwens, als ik het voor het zeggen zou hebben zou het voor�*l Limburg zijn dat er zo zou uit gaan zien. Een paradijs voor bijbelvorsers en predikanten, voor�*l met een lage korenmaat!

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 augustus 2010 om 21:04.
Oud 23 augustus 2010, 21:08   #2047
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik had de humor (en boodschap) begrepen hoor, maar als je een aantal pinten op hebt. Trouwens, als ik het voor het zeggen zou hebben zou het voor�*l Limburg zijn dat er zo zou uit gaan zien. Een paradijs voor bijbelvorsers en predikanten, voor�*l met een lage korenmaat!
Oud 23 augustus 2010, 21:09   #2048
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het hoeven niet slechts Calvinisten te zijn hoor.

Ay Rembrandt, mael Kornelis stem,
Het zichtbre deel is ’t minst van hem;
’t Onzichtbre kent men slechts door d’ooren,
Wie Anslo zien wil, moet hem hooren.

[/b]
Oud 23 augustus 2010, 21:27   #2049
Hollander

Standaard

Citaat:
Het hoeven niet slechts Calvinisten te zijn hoor.

Ay Rembrandt, mael Kornelis stem,
Het zichtbre deel is ’t minst van hem;
’t Onzichtbre kent men slechts door d’ooren,
Wie Anslo zien wil, moet hem hooren.

[/b]
toe maar, een heus stukje Vondel op de late avond, opgeluisterd met illustraties van een van de grootste glibbers aller tijden.
Oud 27 augustus 2010, 13:45   #2050
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daar hebben we de opmars van die vuile protestante naar het noorden optrekkende bendes uit het zuiden (!
Bij de IRA in de leer geweest??? Of moet je nu erkennen dat calvinisten zich nu eenmaal niet bezig houden met massaal kinderen te misbruiken.....

Laatst gewijzigd door AAA : 27 augustus 2010 om 13:46.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 13:45   #2051
AAA
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door AAA : 27 augustus 2010 om 13:45.
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 08:28   #2052
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Nog nooit in Krabbendijke geweest????
Ik hoop binnenkort in Middelburg te zijn. Zeeuwse mensen zijn ook gemoedelijk. Wat mij betreft mogen nationalistische gevoelens plaatsmaken voor het kosmopolitische gedachtegoed. Ik hecht geen waarde aan chauvenisme noch aan de expressies zoals "Nederland hoezee!" en "Triomf in het Vlaanderenland.
Veel Limburgers, laat staan Brabanders en Zeeuwen kennen niet eens de geschiedenis van hun eigen streek niet meer. Ik spreek niet over het zottenfeest van carnaval tot voetbal en popfestivals; maar over folklore en gebruiken.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 6 september 2010 om 08:29.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 13:34   #2053
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wauwelaer Bekijk bericht
Ik hoop binnenkort in Middelburg te zijn. Zeeuwse mensen zijn ook gemoedelijk. Wat mij betreft mogen nationalistische gevoelens plaatsmaken voor het kosmopolitische gedachtegoed. Ik hecht geen waarde aan chauvenisme noch aan de expressies zoals "Nederland hoezee!" en "Triomf in het Vlaanderenland.
Veel Limburgers, laat staan Brabanders en Zeeuwen kennen niet eens de geschiedenis van hun eigen streek niet meer. Ik spreek niet over het zottenfeest van carnaval tot voetbal en popfestivals; maar over folklore en gebruiken.
De ouder voedt niet meer op in dit land. De scholen kunnen het niet meer bijhouden. Ouders moeten niet denken dat de scholen hun kinderen opvoeden; daar zijn ze niet voor en dat kunnen ze niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 17:38   #2054
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De ouder voedt niet meer op in dit land. De scholen kunnen het niet meer bijhouden. Ouders moeten niet denken dat de scholen hun kinderen opvoeden; daar zijn ze niet voor en dat kunnen ze niet.
Verder dient men ook niet de rol van de televisie in de volksverdomming te onderschatten. Volkomen gelijk heb je hierboven.
Oud 6 september 2010, 17:54   #2055
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen voeden elkaar op en onderwijs krijzen zij evenmin. Na thuiskomst wacht hun de sleutel onder de mat, want pa en ma hebben alleen oog voor hun loopbaan en verdienen beiden de centjes om de hypotheek van de keet te betalen.

Ik merk aan jonge collega's van rond twintig jaar dat zij van praktische zaken totaal gespeend zijn, om over kennis van algemene ontwikkeling maar te zwijgen. De meesten van hen hebben voor honderden of zelfs duizenden euro's schuld vanwege de belkosten van hun blackberry.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 22:00   #2056
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Bij de IRA in de leer geweest??? Of moet je nu erkennen dat calvinisten zich nu eenmaal niet bezig houden met massaal kinderen te misbruiken.....
Volgens mij is dat vooral een katholiek gebruik, vooral onder priesters en paters een geliefd tijdverdrijf
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 11:27   #2057
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een trent dat door de overheid gestimuleerd wordt. Wat mij interesseert, zijn de tradities.
Die verhalen van buitenschoolse opvang, sleutelkinderen enz. enz. is een dagelijkse sleur van Noorwegen tot Italie en van Wladiwostok tot Amsterdam. Mijn vraag, hoe houden we tradities in stand? Daarvoor zijn ouders en het onderwijs voor. Dat het onderwijs steeds meer verloedert; is het gevolg van 45 jaar wanbeleid. Als het om culturele vorming gaat; welke eisen stelt het cultuurbeleid en makers. Het gaat niet alleen om het in standhouding van oude ambachten en recepten uit oma's keuken maar om een voortzetting van een op antieke gebaseerde beschaving.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 7 september 2010 om 11:41.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 11:58   #2058
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet alleen om het in standhouding van oude ambachten en recepten uit oma's keuken maar om een voortzetting van een op antieke gebaseerde beschaving.
Inclusief het klagen over de jeugd.

Citaat:
De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe. Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, toont geen respect en praat wanneer ze zou moeten werken. De jongeren staan niet op wanneer ouderen binnenkomen, ze spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken hun eten naar binnen en tiranniseren hun leraren.
Bron: Toegeschreven aan Socrates

Citaat:
Dat het onderwijs steeds meer verloedert; is het gevolg van 45 jaar wanbeleid.
Ik durf hier wel de stelling te verdedigen dat het onderwijs tegenwoordig beter is dan 45 jaar geleden.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 7 september 2010 om 12:10.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 12:13   #2059
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een trent dat door de overheid gestimuleerd wordt. Wat mij interesseert, zijn de tradities.
Die verhalen van buitenschoolse opvang, sleutelkinderen enz. enz. is een dagelijkse sleur van Noorwegen tot Italie en van Wladiwostok tot Amsterdam. Mijn vraag, hoe houden we tradities in stand? Daarvoor zijn ouders en het onderwijs voor. Dat het onderwijs steeds meer verloedert; is het gevolg van 45 jaar wanbeleid. Als het om culturele vorming gaat; welke eisen stelt het cultuurbeleid en makers. Het gaat niet alleen om het in standhouding van oude ambachten en recepten uit oma's keuken maar om een voortzetting van een op antieke gebaseerde beschaving.
Het onderwijs zou culturele vorming als leerdoel moeten hebben en aangezien Nederland en Vlaanderen de GENT-akkoorden hebben getekend, kan dat dus in zowel Nederland als Vlaanderen. Van fierljeppen (polsstokhoogspringen) in Fryslân (Friesland) via midwinterhoorn blazen en zwientie tikken in Oost-Nederland tot vendelzwaaien, schutterijen in Brabant en Limburg en pensenkermissen in Vlaanderen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 08:34   #2060
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Niet alleen carnavals muziek

Martin Hurkens wint HGT

Martin Hurkens uit Schinveld heeft de finale van de talentenjacht Holland's Got Talent gewonnen. De zanger moest het opnemen tegen acht andere finalisten en werd uiteindelijk als winnaar door het Nederlandse publiek gekozen.

De Schinveldenaar Martin Hurkens werd al bij zijn eerste optreden een regelrechte hit in het populaire televisieprogramma Holland's Got Talent. Het publiek reageerde enthousiast en ook op YouTube trok de Limburger heel wat kijkers.
http://www.limburger.nl/article/2010...rkens_wint_HGT

Heej hebse num. Tis neet allein "Humpapa" muziek dét Limburg ken.
We staan weer op de kaart.
Miss een tip voor de herenigingfeesten in de Nederlanden: hij mag de Vlaamse leeuw en het Wilhelmus komen zingen...
Tja wie weet als hij de "vlaamsche Leeuw" ook zo zingt dat ze in Vlaanderen wakker worden; dan gaan zijn manen overiend staan en de haan wordt weg geblazen.
En hij was een werkloze bakker, wel die zijn "broodje is gebakken".
Martin, proficiat !!!!

Laatst gewijzigd door stropke : 11 september 2010 om 08:42.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be