Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2010, 06:50   #3361
artisjok
Banneling

Standaard

"De weg terug': jonge criminelen uit gewone gezinnen
Eén op de zes Vlaamse jongens en één op veertien Vlaamse meisjes heeft ooit criminele feiten gepleegd. Dat lijkt veel (dat ?*s veel), maar het is niet meer dan vroeger. En, nog opmerkelijker: bijna alle daders - 90 tot 95 procent, volgens onderzoekers - groeien er vanzelf weer uit. Het cliché 'eens een dief, altijd een dief' is dus gewoon onzin.
Er is nog een cliché dat niet klopt: veel van die jonge boefjes komen uit gewone, gelukkige gezinnen."
http://www.humo.be/tws/deze-week/209...-gezinnen.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 07:01   #3362
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eén op de zes Vlaamse jongens en één op veertien Vlaamse meisjes heeft ooit criminele feiten gepleegd. Dat lijkt veel (dat ?*s veel), maar het is niet meer dan vroeger. En, nog opmerkelijker: bijna alle daders - 90 tot 95 procent, volgens onderzoekers - groeien er vanzelf weer uit. Het cliché 'eens een dief, altijd een dief' is dus gewoon onzin.
Er is nog een cliché dat niet klopt: veel van die jonge boefjes komen uit gewone, gelukkige gezinnen."
Wat wil u hier in feite mee zeggen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 07:02   #3363
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

natuurlijk is er wel een verschil tussen eens een flesje parfum stelen in je jeugd en een bank overvallen, of met drie iemand ineenslaan en hem vervolgens van een verdiep hoog op de metrosporen gooien en voor dood achterlaten.
U kan niet ontkennen dat we dat laatste gedrag eerder bij onze opgedrongen allochtonen vrienden kunnen waarnemen, dan bij de gemiddelde autochtone jeugd. Of Niet soms?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 07:23   #3364
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
natuurlijk is er wel een verschil tussen eens een flesje parfum stelen in je jeugd en een bank overvallen, of met drie iemand ineenslaan en hem vervolgens van een verdiep hoog op de metrosporen gooien en voor dood achterlaten.
Dit is inderdaad een groot verschil.

"Het hek was van de dam. Op straat werd Mathijs een harde kerel.
Mathijs «Een maat en ik bedreigden mensen met een mes. Ik ontwikkelde zo'n uitstraling dat ik het soms op mijn eentje opnam tegen verschillende jongens samen, of helemaal alleen een volwassen man bedreigde. Dan keek ik zo iemand gemeen in de ogen en zei: 'Ik geef je de keuze. Ofwel doe je je portefeuille zelf open, ofwel zorg ik ervoor dat je hem openmaakt. Maar geloof me, dat wil je niet meemaken.' Soms gaf ik iemand op het einde nog een stomp in de maag, zodat hij niet zo makkelijk achter me aan kon komen.»"
Het volledige fagment leest u in Humo 3653 van 06-09-10

Citaat:
U kan niet ontkennen dat we dat laatste gedrag eerder bij onze opgedrongen allochtonen vrienden kunnen waarnemen, dan bij de gemiddelde autochtone jeugd. Of Niet soms?
Dit is evenmin het gedrag is dat wij waarnemen bij de gemiddelde allochtone jeugd.
Oud 11 september 2010, 07:35   #3365
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mathijs «Een maat en ik bedreigden mensen met een mes. Ik ontwikkelde zo'n uitstraling dat ik het soms op mijn eentje opnam tegen verschillende jongens samen, of helemaal alleen een volwassen man bedreigde. Dan keek ik zo iemand gemeen in de ogen en zei: 'Ik geef je de keuze. Ofwel doe je je portefeuille zelf open, ofwel zorg ik ervoor dat je hem openmaakt. Maar geloof me, dat wil je niet meemaken.' Soms gaf ik iemand op het einde nog een stomp in de maag, zodat hij niet zo makkelijk achter me aan kon komen.»"

Dit is evenmin het gedrag is dat wij waarnemen bij de gemiddelde allochtone jeugd.
Als in een kist appelen er ene rot is, gaat men deze er uit sorteren. Als echter één derde van de kist rot is, doet men deze moeite niet meer en smijt men de hele kist weg.
Oud 11 september 2010, 07:42   #3366
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als in een kist appelen er ene rot is, gaat men deze er uit sorteren. Als echter één derde van de kist rot is, doet men deze moeite niet meer en smijt men de hele kist weg.
Aangezien een mens/jongere toch wat meer waard is dan een appel; zou ik de optie "wegsmijten" niet overwegen.

Waar bij de appel de rottigheid niet omkeerbaar is; is dit bij de mens blijkbaar wel.

Ik begrijp dat we in een wegwerpmaatschappij leven, maar jij smijt toch iets te rap en te veel weg.
Oud 11 september 2010, 07:48   #3367
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien een mens/jongere toch wat meer waard is dan een appel; zou ik de optie "wegsmijten" niet overwegen.

Waar bij de appel de rottigheid niet omkeerbaar is; is dit bij de mens blijkbaar wel.

Ik begrijp dat we in een wegwerpmaatschappij leven, maar jij smijt toch iets te rap en te veel weg.
Blijven sorteren kost op een gegeven moment te veel energie. Energie die we beter voor iets anders kunnen gebruiken.
Oud 11 september 2010, 08:43   #3368
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

dan leeft u in een ander vlaanderen, belgie en europa dan ik en velen met mij...

Oud 11 september 2010, 08:49   #3369
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
gaan we lijstjes maken?

Kan je toch niet winnen zenne. Want op het laatst hebben we elk 50 voorbeelden, jij van autochtonen en ik van allochtonen,maar dan smijt ik ineens het % van de allochtonen tov de totale bevolking en dat van de autochtoon en dan bijt je in het zand.

Beste, ik werk bij de politie en bewaking

En ik moet je eerlijk bekennen dat de Belgen meer in de statistieken staan dan de allochtonen

Hetgeen ik schrijnend vind zijn rijkeluiszoontjes en rijkeluisdochters die volop stelen, of gewoon oude Belgische vrouwen die stelen

En ook de pedofielegraad binnen de Belgische mensen is ronduit om van te kotsen

Ik kan gewoon niet kijken naar die gezicht van Roger Van Geluwe, omdat als ik naar hem kijk dan heb ik letterlijke kotsneigingen of Dutroux

De lijst van Belgen die in de criminaliteit belanden is oneindig groot

Als de Belgen dan niet tevreden zijn, alstublieft stop dan met het aanvoeren van Oost-Europeanen naar hier.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 08:56   #3370
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dan leeft u in een ander vlaanderen, belgie en europa dan ik en velen met mij...
Als jij denkt dat "met drie iemand ineenslaan en hem vervolgens van een verdiep hoog op de metrosporen gooien en voor dood achterlaten" de bezigheid is van de gemiddelde allochtoon; leef je inderdaad ergens anders dan in Vlaanderen, België, Europa.
Oud 11 september 2010, 09:29   #3371
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is onze adil een moslim en dat weet uzelf ook, maar als u ook maar een zweem van twijfel kan opwerpen om de islam en zijn leuke volgelingen een beetje uit de wind te zetten, laat u het niet na natuurlijk.

Ik vraag mij af wat u drijft.
Ik weet dat niet. En jij al evenmin. Ik heb indertijd met genoeg met "E.M.'s" in de klas gezeten die helemaal geen moslims waren. In plaats van je dwaze smiley's mag je me gerust een linkje geven waaruit blijkt dat die kerel een moslim is. Verder hoef ik helemaal niets of niemand uit de wind te zetten, maar juist is juist: niet iedereen met Marokkaanse roots is moslim. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 09:29   #3372
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

En ik moet je eerlijk bekennen dat de Belgen meer in de statistieken staan dan de allochtonen

Hetgeen ik schrijnend vind zijn rijkeluiszoontjes en rijkeluisdochters die volop stelen, of gewoon oude Belgische vrouwen die stelen

Ik kan gewoon niet kijken naar die gezicht van Roger Van Geluwe, omdat als ik naar hem kijk dan heb ik letterlijke kotsneigingen of Dutroux

Als de Belgen dan niet tevreden zijn, alstublieft stop dan met het aanvoeren van Oost-Europeanen naar hier.
als u bij de politie werkt hebt u zich aan het beroepsgeheim te houden. Ik vraag mij af wat u hier op een publiekforum loopt te verkondigen.

Natuurlijk zijn meer criminele belgen dan allochtonen, dat heeft 2 redenen;
ten eerste zijn er hier vèèl meer belgen dan immigranten
ten tweede, is de helft -of misschien zelfs meer- van de neo-belgen, immigranten asielzoekers - al tot belg genaturaliseerd of omgetoverd, wat de statistieken natuurlijk ten goede komt.

En u neemt meer aanstoot aan een oude belgische dame die waarschijnlijk door haar te kleine pensioen eens een kip in de Gb steelt, dan een bende marokkanen die je voor je mp3 neersteken.... ?

Laatst gewijzigd door Carnivore : 11 september 2010 om 09:33.
Oud 11 september 2010, 09:30   #3373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Blijven sorteren kost op een gegeven moment te veel energie. Energie die we beter voor iets anders kunnen gebruiken.
Je begrijpt precies niet goed de waarde van een mens.
En dat voor iemand met 2 universitaire diploma's.
Wat heb je daar eigenlijk geleerd?
Oud 11 september 2010, 09:30   #3374
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als jij denkt dat "met drie iemand ineenslaan en hem vervolgens van een verdiep hoog op de metrosporen gooien en voor dood achterlaten" de bezigheid is van de gemiddelde allochtoon; leef je inderdaad ergens anders dan in Vlaanderen, België, Europa.
dat heb ik nergens geschreven, dat dat de algemene bezigheid is van de allochtoon. Wel; dat we dat gedrag eerder bij allochtone jongeren terugvinden dan bij autochtonen.
dt valt niet te ontkennen, de kanten staan er bol van.

Oud 11 september 2010, 09:32   #3375
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik weet dat niet. En jij al evenmin. Ik heb indertijd met genoeg met "E.M.'s" in de klas gezeten die helemaal geen moslims waren. In plaats van je dwaze smiley's mag je me gerust een linkje geven waaruit blijkt dat die kerel een moslim is. Verder hoef ik helemaal niets of niemand uit de wind te zetten, maar juist is juist: niet iedereen met Marokkaanse roots is moslim. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
neen.
alleen, ik ben nog nooit een katholieke marokkaan tegengekomen.
U speelt gewoon op de 1%kans dat 't geen moslim is. terwijl de 99% natuurlijk veel voor de hand liggender is, maar ja, da's veralgemend he?

Oud 11 september 2010, 09:38   #3376
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen.
alleen, ik ben nog nooit een katholieke marokkaan tegengekomen.
U speelt gewoon op de 1%kans dat 't geen moslim is. terwijl de 99% natuurlijk veel voor de hand liggender is, maar ja, da's veralgemend he?
Ik ken nochtans genoeg seculiere Marokkanen (katholieke Marokkanen ken ik dan weer niet). Ik vond het gewoon nogal opmerkelijk dat deze figuur weer werd gezien als een vertegenwoordiger van "de islam", terwijl niemand van ons weet of hij eigenlijk wel moslim is. Het feit dat je me geen link naar een krantenartikel waarin dat bevestigd wordt kan geven zegt mij dat je ook maar wat aan het gokken bent.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 09:42   #3377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat heb ik nergens geschreven, dat dat de algemene bezigheid is van de allochtoon. Wel; dat we dat gedrag eerder bij allochtone jongeren terugvinden dan bij autochtonen.
dt valt niet te ontkennen, de kanten staan er bol van.
Dan moet je misschien eens de posts lezen waarop je reageert.
http://forum.politics.be/showthread....82#post4976282
(het ging niet over "algemeen" maar "gemiddeld")

Niemand ontkent (iedereen geeft toe) dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn bij sommige criminele feiten.

Dit betekent niet dat alle of de meerderheid van de allochtonen dit gedrag vertonen; evenmin betekent het dat dit gedrag bij autochtonen onbestaand is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 september 2010 om 09:42.
Oud 11 september 2010, 10:33   #3378
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Wat kom jij hier onze gebruiken kritikeren? Dat is weer eens racisme.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 10:34   #3379
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een bende marokkanen die je voor je mp3 neersteken.
Dat waren Polen die Joe van Holsbeek vermoorden.
IDe media riepen wel wekenlang dat 't "Marokkanen" waren, maar 't waren Polen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2010 om 10:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 10:45   #3380
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat waren Polen die Joe van Holsbeek vermoorden.
IDe media riepen wel wekenlang dat 't "Marokkanen" waren, maar 't waren Polen.
Christelijke Polen, by the way.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be