Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 september 2010, 15:55   #121
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je antwoordt naast de kwestie.

ik heb niet gevraagd wat het VB van Schiltz vond hé, ik vraag of jij vindt dat Schiltz een Vlaams-nationalist was of niet?

en als Dewever nu toch een staatshervorming uit de brand haalt, is hij dan opeens ook geen Vlaams-nationalist meer?
Volgens mij wel maar ik weet dat hij voor velen een verrader zal zijn.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 15:58   #122
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij wel maar ik weet dat hij voor velen een verrader zal zijn.
dus zijn we het erover eens dat niet alle Vlaams-nationalisten enkel kunnen denken in slagen geven en slagen ontvangen?

waarmee ik niet zeg dat ze niet bestaan hé, die kaakslag-Vlaams-nationalisten. maar die bestaan aan de andere kant ook hoor.
Oud 13 september 2010, 15:59   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Vlaams-nationalisten die vonden van niet né. Schiltz is de rest van zijn leven op veel Vlaams-nationalistische bijeenkomsten uitgescholden voor rotte vis.
En hij verdiende het, waarom denk je dat hij op zijn sterfbed heeft liggen wenen als een kind?
Oud 13 september 2010, 16:00   #124
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus zijn we het erover eens dat niet alle Vlaams-nationalisten enkel kunnen denken in slagen geven en slagen ontvangen?

waarmee ik niet zeg dat ze niet bestaan hé, die kaakslag-Vlaams-nationalisten. maar die bestaan aan de andere kant ook hoor.
Uiteraard. Ik vind alleen dat op onbewaakte momenten Dewever af en toe wel vervalt in dat kaakslagflamingantisme.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 16:01   #125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Ik vind alleen dat op onbewaakte momenten Dewever af en toe wel vervalt in dat kaakslagflamingantisme.
bwa, hij kan er mee dreigen, maar dat is politiek gespin, op antwoord van politiek gespin van anderen.

het feit dat hij al maanden wilt onderhandelen, zegt toch al veel hé?
Oud 13 september 2010, 16:01   #126
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En hij verdiende het, waarom denk je dat hij op zijn sterfbed heeft liggen wenen als een kind?
Omdat ie Dewever de nek niet heeft omgewrongen toen ie nog kon? Enfin ik weet het niet. Ik was er niet bij.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 16:02   #127
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bwa, hij kan er mee dreigen, maar dat is politiek gespin, op antwoord van politiek gespin van anderen.

het feit dat hij al maanden wilt onderhandelen, zegt toch al veel hé?
Wat? Dat ie masochistische trekjes heeft?
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 16:03   #128
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat? Dat ie masochistische trekjes heeft?
mja, zo zou je het ook kunnen interpreteren.....
Oud 13 september 2010, 16:03   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ie Dewever de nek niet heeft omgewrongen toen ie nog kon? Enfin ik weet het niet. Ik was er niet bij.

Zolang we nog kunnen lachen...
Oud 13 september 2010, 16:26   #130
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Vlaams-nationalisten die vonden van niet né. Schiltz is de rest van zijn leven op veel Vlaams-nationalistische bijeenkomsten uitgescholden voor rotte vis.
Terecht. Naar binnen toe was hij een kortzichtig, pedant en autoritair ventje.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 13 september 2010, 16:48   #131
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams-natonalisten zijn sadomasochistisch. Ze kicken er op om slaag te krijgen en slaag uit te delen. Een normale relatie is hen vreemd.
Je begrijpt er duidelijk niets van. Het is immers net omgekeerd: Vlaams-nationalisme wordt juist gevoed door de onvoltooide emancipatie van de Vamingen. Een partij als het VB bijvoorbeeld had in een geëmancipeerd Vlaanderen nooit wortel kunnen schieten.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 september 2010, 16:52   #132
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je begrijpt er duidelijk niets van. Het is immers net omgekeerd: Vlaams-nationalisme wordt juist gevoed door de onvoltooide emancipatie van de Vamingen. Een partij als het VB bijvoorbeeld had in een geëmancipeerd Vlaanderen nooit wortel kunnen schieten.
Meer nog : ze had nooit NODIG geweest
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 16:54   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfff. Als België niet meer zou bestaan dan zouden de Vlamingen iemand anders zoeken om zogezegd door "onderdrukt" te worden. Europa bijvoorbeeld. België is niet de oorzaak. Het is alleen het excuus.
Nee, zoals ik je al zei: de oorzaak is de onvoltooide emancipatie van de Vlamingen. Een volk dat de meerderheid vormt in een land denkt in regel immers niet aan separatisme, maar is doorgaans juist de leidende kracht in dat land.

En zoals reeds te lezen stond in deze discussie: emancipatie heeft niets te maken met 'partijen'. Het staat in wezen zelfs los van het Vlaams-nationalisme. Het is immers niet omdat iemand op een Vlaams-nationalistische partij stemt, dat die persoon daarom automatisch een exponent is van een volwassen, zelfbewust Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 september 2010 om 17:04.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 september 2010, 17:04   #134
EddyBal

Standaard

Citaat:
Nee, zoals ik je al zei: de oorzaak is de onvoltooide emancipatie van de Vlamingen. Een volk dat de meerderheid vormt in een land denkt in regel immers niet aan separatisme, maar is doorgaans juist de leidende kracht in dat land.
Bartje trapt eigenlijk nog in dezelfde val, en is dus ook niet echt heëmancipeerd. Waarom anders laat hij zoveel toe aan dirupo? Waarom legt hij niet gewoon de Vlaamse eisen op tafel? Een geëmancipeerd iemand zou zich niks aantrekken dat het voor de franstaligen onaanvaardbaar is. Zij doen trouwens net hetzelfde: allemaal onaanvaardbare voorstellen... hoog tijd dat daar verandering in komt. We hadden hoop, maar ik zie die langzaamaan over de horizon verdwijnen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 17:08   #135
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever haalt niets uit de brand en is dat ook niet van plan. In tegenstelling tot Schiltz. En Di Rupo behaalde evenmin resultaten. Nu hebben ze Kwik en Flupke in de politieke arena gestuurd, alias Pieters en Flahaut.

Een bende onbekwame politieke rekels zijn het allemaal. En voor elke dag dat er geen regering is, zou men 1% van hun wedde moeten inhouden. Er zou wel wel vlug een regering zijn. Neem dat maar van me aan.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2010 om 17:15.
system is offline  
Oud 13 september 2010, 17:12   #136
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is grootgeworden door in te spelen op de vreemdelingenproblematiek en het onveiligheidsgevoel in de grootsteden. De aanwezigheid van VB heeft as such niets met Vlaams-nationalisme te maken. Overal in Europa bestaan dergelijke formaties.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 17:14   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Terecht. Naar binnen toe was hij een kortzichtig, pedant en autoritair ventje.
Als we het Emontpakt hadden aanvaard, dan was BHV al lang gesplitst. Maar het zijn de Vlaams-nationalisten die dit hebben tegengehouden. En nu is 't zelfde liedje. En dan achteraf maar komen janken. Net als toen.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2010 om 17:14.
system is offline  
Oud 13 september 2010, 17:15   #138
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewever haalt niets uit de brand en is dat ook niet van plan. En Di Rupo behaalde evenmin resultaten. Nu hebben ze Kwik en Flupke in de politieke arena gestuurd, alias Pieters en Flahaut.

Een bende onbekwame politieke rekels zijn het allemaal. En voor elke dag dat er geen regering is, zou men 1% van hun wedde moeten inhouden. Er zou wel wel vlug een regering zijn. Neem dat maar van me aan.
Ik vrees dat die wedde weinig ter zake zou doen en geen verandering zou brengen. Trouwens, van WELKE van hun wedde's of vergoedingen zou je willen inhouden?
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 17:16   #139
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als we het Emontpakt hadden aanvaard, dan was BHV al lang gesplitst. Maar het zijn de Vlaams-nationalisten die dit hebben tegengehouden. En nu is 't zelfde liedje. En dan achteraf maar komen janken. Net als toen.
Tja, we hadden zoveel kunnen aanvaarden. We zouden allemaal kunnen frans spreken ook, maar dat zijn we nu eenmaal NIET van plan
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 17:16   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik vrees dat die wedde weinig ter zake zou doen en geen verandering zou brengen. Trouwens, van WELKE van hun wedde's of vergoedingen zou je willen inhouden?
Elke uitkering die met staatsgelden worden betaald.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be