Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2010, 17:58   #121
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Alhoewel ... te weinig suiker van een maand ramadan kan ernstige gevolgen hebben ...

Als ik geen verlof krijg dan zou ik ook ziek worden , stijve nek , pijnlijke schouders en hoofdpijn maw stress en overwerkt , 2 weken ziekteverlof .Ipv 1 of 2 dagen die ik nodig zou hebben.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 18:30   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Pasen valt trouwens altijd op een zondag, dus dan stelt het probleem zich niet.
Paasmaandag is een erkende feestdag.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 23:22   #123
den dinges
Banneling

Standaard brief aan mijn baas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Paasmaandag is een erkende feestdag.
Op 24 september begint Pitra Paksj tot en met 7 oktober. Ik kan dan niet komen werken. Veel te veel diensten en ceremonies, en tussendoor bidden. Zou het mogelijk zijn een speciaal verlof te krijgen, met loonbehoud uiteraard ? Zoniet zie ik mij verplicht de CGKR aan te spreken, wegens religieuze discriminatie ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 09:54   #124
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Wij Moslims hebben maar twee feestdagen, namelijk de Eid Al Fitr (Suiker Feest) en de Eid Al Adha (Het Offerfeest) pf zoals sommige Vlamingen zeggen, het Schapenfeest haha grappig

Terwijl een Belg die heeft Kerstmis, Pasen, Nieuwjaar, Oudjaar, en noem maar op

Dus daarom zou het misschien beter zijn om bijvoorbeeld de Moslim te laten werken tijdens een wettelijke feestdag of tijdens een brugdag zodat hij deze dagen kan nemen, en kan genieten

Een Belg zie je nooit of te nooit tijdens Kerst werken of tijdens Nieuwjaar tenzij hij werkt in de Politie, Brandweer Of bewaking, maar een gewone burger NO WAY HOSAY zelfs al geef je hem geld, hij zal der echt niet voor opstaan,

Dus dit geldt ook voor de Moslim die tegen zijn zin gaat werken tijdens het feest
Belachelijke argumentatie. Als moslim-Belg heb je ook verlof op Kerstmis, Pasen, Allerheiligen etc etc.
En dat niet willen werken op Kerst etc. Je zou je nog verschieten hoeveel 'Belgen' er werken op feestdagen.
Ik voel me alvast niet schuldig dat een moslim moet komen werken op de dag van het Offerfeest.
Oud 14 september 2010, 10:00   #125
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Beetje afhankelijk van de frequentie uiteraard.

Het omgekeerde gebeurt ook veel hé ... hoeveel werknemers zijn er niet die ziekgeweg toch komen werken? Toch ook veel?
De meeste van mijn collega's (ikzelf inclusief) blijven niet thuis met een snotvalling (resultaat is dan wel dat drie dagen later iedereen een snotvalling heeft). De grootste motivatie is meestal omdat men zijn collega's niet wil opsolferen met hun werk.
maar wel met hun bacillen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 10:01   #126
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

het zou dan eerlijker zijn, dat alle Belgen die moeten werken op kerstmis, pasen, nieuwjaar, e.d. mogen thuisblijven, de moslims in hun plaats komen werken, en de Belgen dan weer voor hen op hun 2 kutdagen.
Zo, probleem opgelost.
Eigenlijk is't allemaal een beetje opgeblazen, als alle moslims die gaan werken zich ziek zetten op die dagen zal het nauwelijks schelen als je begrijpt wat ik bedoel
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 10:06   #127
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
het zou dan eerlijker zijn, dat alle Belgen die moeten werken op kerstmis, pasen, nieuwjaar, e.d. mogen thuisblijven, de moslims in hun plaats komen werken, en de Belgen dan weer voor hen op hun 2 kutdagen.
Zo, probleem opgelost.
Eigenlijk is't allemaal een beetje opgeblazen, als alle moslims die gaan werken zich ziek zetten op die dagen zal het nauwelijks schelen als je begrijpt wat ik bedoel
Neen, ik blijf liever thuis op mijn kutdagen maar ook op jouw kutdagen. Leuk toch?
Oud 14 september 2010, 10:08   #128
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, ik blijf liever thuis op mijn kutdagen maar ook op jouw kutdagen. Leuk toch?
Vooral voor die kindjes waar je toch "zooo graag mee werkt..." en de collega's waar je "dikwijls met op stap gaat" die dan met jouw werk opgezadeld zitten.

Acht, die sociale sector toch, lachen hoor
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 10:10   #129
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ziet ge, luiheid, zo simpel is het, wachten tot wij als makke lammetjes jullie geld komen brengen, zoals Hans Teeuwen het ooit zo mooi vertelde
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 10:14   #130
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet ge, luiheid, zo simpel is het, wachten tot wij als makke lammetjes jullie geld komen brengen, zoals Hans Teeuwen het ooit zo mooi vertelde
Ik dolde maar met jou.
Oud 14 september 2010, 22:06   #131
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo, probleem opgelost.
Hé kutmens, een beetje meer respect voor onze feestdagen, eh kutmens,

Laatst gewijzigd door Moor : 14 september 2010 om 22:35.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 22:08   #132
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beste mens, wij hoeven jullie geld niet,

De Profeet vzmh heeft gezegd "O wee de slaaf van de dinar"

Er is een bepaalde spreekwoord, bij ons, als je de Aarde volgt, zal de Aarde van je weglopen, dit betekent als je altijd achter geld aan zit, zal het geld van je weglopen, maar als je geen interesse toont in geld, zal het geld zich zelf aandienen, en daarom zijn wij Moslims heel rijk, Geld komt vanzelf

Allah heeft alles voorbestemd.

Najib Amhali is beter dan Hasn Teeuwen, Hans Teeuwen is maar een loser volgens mij

Laatst gewijzigd door Moor : 14 september 2010 om 22:36.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 22:57   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag jullie geheugen nog eens willen opfrissen.

Het suikerfeest, de oorsprong er van, de slag bij Badr, de 1ste geslaagde karavaanoverval van de karavaanrover, hij doolde samen met zijn 40 rovers al een tijdje door de woestijn nadat hij uitweek naar Medina, hagedissen vretend en hongerlijdend omdat destijds zelfs de arabieren in Mekka zijn onzin niet lustten.

Nu; karavanen beroven was in die tijden bon ton, maar de arabieren hadden een verdrag, een bestand; tijdens de 'heilige' maanden, als ze dus op bedevaart gingen om hun 100 en 1 goden te aanbidden, waaronder ook de maangod Il La (allah) (jaja, dat gebeurde reeds in pre-islamitische tijden), werden er géén karavanen beroofd.
Wel, de moh dwaalde dus door die woestijn op zoek naar buit en iets te vreten, hij schond het bestand dat destijds gold, hij beroofde een karavaan waarvan de buit bestond uit 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder, vrouwen en kinderen werden natuurlijk - naar goede moh-gewoonte - tot slaaf gemaakt, het lot van de mannen en jongens met wat schaamhaar was ietsje minder prettig.
Ook bestond de buit uit suikergoed zoals gesuikerde dadels etc.

Als 'dank' aan zijn euh ... god, voor die overwinning, verordonneerde hij dat er jaarlijks zou gevast worden tijdens de heilige maand en achteraf feesten natuurlijk.

Dát is dus de oorsprong van dat ramadannen en dat suikerfeest, een jaarlijkse herdenking van een roofoverval en een bloedige moordpartij, leuk èh? Een mens zou er meteen mohammedaan van worden, zóóó mooi en wredig!

Eid Mubarak moslims!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 22:58   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mens, wij hoeven jullie geld niet,

De Profeet vzmh heeft gezegd "O wee de slaaf van de dinar"

Er is een bepaalde spreekwoord, bij ons, als je de Aarde volgt, zal de Aarde van je weglopen, dit betekent als je altijd achter geld aan zit, zal het geld van je weglopen, maar als je geen interesse toont in geld, zal het geld zich zelf aandienen, en daarom zijn wij Moslims heel rijk, Geld komt vanzelf

Allah heeft alles voorbestemd.

Najib Amhali is beter dan Hasn Teeuwen, Hans Teeuwen is maar een loser volgens mij
Natuurlijk komt geld vanzelf voor jullie, het wordt hier met bakken uitgedeeld aan elke OCMW in't land.
Slimme allah die dat toen al wist. Goh!
Oud 14 september 2010, 23:01   #135
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik zou graag jullie geheugen nog eens willen opfrissen.

Het suikerfeest, de oorsprong er van, de slag bij Badr, de 1ste geslaagde karavaanoverval van de karavaanrover, hij doolde samen met zijn 40 rovers al een tijdje door de woestijn nadat hij uitweek naar Medina, hagedissen vretend en hongerlijdend omdat destijds zelfs de arabieren in Mekka zijn onzin niet lustten.

Nu; karavanen beroven was in die tijden bon ton, maar de arabieren hadden een verdrag, een bestand; tijdens de 'heilige' maanden, als ze dus op bedevaart gingen om hun 100 en 1 goden te aanbidden, waaronder ook de maangod Il La (allah) (jaja, dat gebeurde reeds in pre-islamitische tijden), werden er géén karavanen beroofd.
Wel, de moh dwaalde dus door die woestijn op zoek naar buit en iets te vreten, hij schond het bestand dat destijds gold, hij beroofde een karavaan waarvan de buit bestond uit 10 paarden, 150 kamelen, kostbare wapens, kleding en leder, vrouwen en kinderen werden natuurlijk - naar goede moh-gewoonte - tot slaaf gemaakt, het lot van de mannen en jongens met wat schaamhaar was ietsje minder prettig.
Ook bestond de buit uit suikergoed zoals gesuikerde dadels etc.

Als 'dank' aan zijn euh ... god, voor die overwinning, verordonneerde hij dat er jaarlijks zou gevast worden tijdens de heilige maand en achteraf feesten natuurlijk.

Dát is dus de oorsprong van dat ramadannen en dat suikerfeest, een jaarlijkse herdenking van een roofoverval en een bloedige moordpartij, leuk èh? Een mens zou er meteen mohammedaan van worden, zóóó mooi en wredig!

Eid Mubarak moslims!
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr

70 doden, peanuts.

EDIT: voor de hysterie begint, enkele cijers:

WOI: alleen militair een kleine 10 miljoen doden.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I
WOII: totaal (militair + burgers) 83 miljoen doden
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II

Maar hier gaan we dan neuten over 70 doden?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 14 september 2010 om 23:06.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 23:10   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jup, vind ik ook, geen reden om je 'n maandlang overdag uit te hongeren en 's nachts vol te proppen en daarna een 'suikerfeest' te organiseren.
Let wel; het was zijn 1ste succesvolle karavaanroof, dát kan je niet voorbij laten gaan Steve, dat moet jaarlijks herdacht worden.
Heb jij nou écht geen zin om meteen mohammedaan te worden zodat je je grote voorbeeld, je perfecte mens, je profeet, elk jaar opnieuw kan 'eren' voor zijn 'goede' daden?

Nee eerlijk, waarom relativeer jij altijd alles, vind jij het normaal dat een god opdracht geeft tot overvallen en moorden, tot slaven nemen, tot ... zoveel criminele dingen, vind jij het normaal dat zoiets elk jaar opnieuw gevierd wordt, zou jij nou trots op zoiets kúnnen zijn, serieus eerlijk? Zou jij je écht niet schamen? Nou, ik wel hoor, écht wel!
Oud 14 september 2010, 23:14   #137
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr

70 doden, peanuts.

EDIT: voor de hysterie begint, enkele cijers:

WOI: alleen militair een kleine 10 miljoen doden.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I
WOII: totaal (militair + burgers) 83 miljoen doden
http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II

Maar hier gaan we dan neuten over 70 doden?
Oh hysterie?

Jongen toch, worden er voor die doden, nee, voor degenen die zovelen gedood hebben, jaarlijks gefeest, wordt dat 'voorbeeld' vereerd en nagevolgd.

Sn�*p jij wel waar het om gaat?

het gaat mij niet om die 'peanuts' zoals jij het noemt, het gaat mij er om dat dát jaarlijks herdacht, gevierd, vereerd, nagevolgd wordt, dat ze der verdomme nog trots op zijn ook, dat je err nog geen slecht woord over mag zeggen want dan ben je 'rassiest', zoiets als voorbeeld, enfin lees mn vorige post en relativeer maar verder, je bent er erg goed in.
Oud 14 september 2010, 23:18   #138
Steve_M

Standaard

Citaat:
Jup, vind ik ook, geen reden om je 'n maandlang overdag uit te hongeren en 's nachts vol te proppen en daarna een 'suikerfeest' te organiseren.
Let wel; het was zijn 1ste succesvolle karavaanroof, dát kan je niet voorbij laten gaan Steve, dat moet jaarlijks herdacht worden.
Heb jij nou écht geen zin om meteen mohammedaan te worden zodat je je grote voorbeeld, je perfecte mens, je profeet, elk jaar opnieuw kan 'eren' voor zijn 'goede' daden?

Nee eerlijk, waarom relativeer jij altijd alles, vind jij het normaal dat een god opdracht geeft tot overvallen en moorden, tot slaven nemen, tot ... zoveel criminele dingen, vind jij het normaal dat zoiets elk jaar opnieuw gevierd wordt, zou jij nou trots op zoiets kúnnen zijn, serieus eerlijk? Zou jij je écht niet schamen? Nou, ik wel hoor, écht wel!
Over de slag bij Al-Badr: wordt hier niet elk jaar de guldensporenslag gevierd? Verder: graag een linkje naar waar ik alles relativeer.
Oud 14 september 2010, 23:19   #139
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oh hysterie?

Jongen toch, worden er voor die doden, nee, voor degenen die zovelen gedood hebben, jaarlijks gefeest, wordt dat 'voorbeeld' vereerd en nagevolgd.

Sn�*p jij wel waar het om gaat?

het gaat mij niet om die 'peanuts' zoals jij het noemt, het gaat mij er om dat dát jaarlijks herdacht, gevierd, vereerd, nagevolgd wordt, dat ze der verdomme nog trots op zijn ook, dat je err nog geen slecht woord over mag zeggen want dan ben je 'rassiest', zoiets als voorbeeld, enfin lees mn vorige post en relativeer maar verder, je bent er erg goed in.
Snap jij het eigenlijk wel?
Oud 14 september 2010, 23:23   #140
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de slag bij Al-Badr: wordt hier niet elk jaar de guldensporenslag gevierd?
Je sn�*pt het écht niet éh??? Laat dan maar pffff...

Citaat:
Verder: graag een linkje naar waar ik alles relativeer.
Ga je nou 'artisjokkerig' beginnen doen?

Ik had het niet over die 'peanuts' zoals jij het noemt.

Ik vr�*�*g je of jij je niet zou schamen om zoiets als 'grote voorbeeld' te zien, als een profeet van een 'god', laat maar Steve, mensen als jij helpen actief mee om onze maatschappij naar de kl*ten te helpen, je weet het misschien zelf niet.
En nee, ik vier geen guldensporenslag, maar de vergelijking is mank sowieso!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be