Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen verjaring seksueel misdrijf ?
Ja 29 82,86%
Nee 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2010, 23:02   #141
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik betwijfel of alle pedoseksuelen pedofielen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel...
Je kan evenzeer betwijfelen of alle pedofielen pedoseksueel zijn. Ik vermoed dat dat is wat Xeno bedoelt, zonder voor hem te willen spreken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 23:07   #142
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je kan evenzeer betwijfelen of alle pedofielen pedoseksueel zijn. Ik vermoed dat dat is wat Xeno bedoelt, zonder voor hem te willen spreken.
dat is ook zo.
er zijn pedofielen met genoeg verstand en geweten om niet tot pedosex over te gaan.
Oud 14 september 2010, 06:28   #143
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leg uit.

Bijvoorbeeld over homo's, wanneer wordt men homo?

Vermits men volgens u niet geboren wordt als homo.
Laten we het maar bij pedo's houden. Anders ga ik hier snel het risico lopen gepakt te worden door het CGKR.

Het verwondert me dat je me deze vraag stelt, want ik heb ze al beantwoord.

Net zoals een plantje kan een opgroeiend kind zich mooi ontwikkelen tot een evenwichtig, assertief en goedgevormd mens, op voorwaarde dat alle omgevingsfactoren optimaal zijn. Als die of die factor niet OK is, krijgt het plantje/het kind een vervorming of kan zijn groei gestopt worden.

De sexuele ontwikkeling is een onderdeeltje van die groei tot een volwassen mens. Die ontwikkeling kan gestopt worden door bepaalde omgevingsfactoren, in casu de opvoeding. Sexueel misbruik kan zo'n fnuikende factor zijn, maar dat hoeft helemaal niet: het kindje kan ook gefnuikt worden - en dat is imho de meest voorkomende storing - door emotioneel misbruik, door een autoritaire of afwezige vader, door een dominante moeder etc.

De sexuele ontwikkeling komt rond de 12 jaar in een stroomversnelling, en het is precies in die faze dat sommige gekwetste kinderen de sprong niet kunnen maken. Het is geen toeval dat de doorsnee pedofiel valt op kinderen in deze leeftijdsfaze, het is de leeftijd waarop ze zelf blijven hangen zijn.
Oud 14 september 2010, 06:33   #144
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het niet zo simpel is als "hij is volwassen dus moet hij er maar aan weerstaan," zo werkt het niet in de praktijk.

Je kent toch het begrip, onweerstaanbare drang? Onweerstaanbare drang, niet te controleren dus.
Geen zaken mee.

Praktiserende pedofielen maken, per definitie, kinderen kapot. Het belang van het kind gaat altijd voorop. De grilletjes van de pedofiel, een volwassene, kunnen nooit dus au serieux genomen worden.

Als die mensen dus, zoals jij beweert, zo'n, onweerstaanbare en aangeboren drang zouden hebben (wat ik niet geloof), dan kunnen we ze maar beter van bij de geboorte opsporen en levenslang opsluiten of castreren.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 september 2010 om 06:34.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 06:58   #145
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, uiteraard.

Het gaat me over de drang waarover sprake was, als de drang onbewust is, is hij nauwelijks te weerstaan voor mensen met karakter. Als het dan iemand betreft die helemaal geen karakter heeft, hoe gaat hij dan een onbewuste drang weerstaan? Daar gaat het over.

Dat het niet zo simpel is als "hij is volwassen dus moet hij er maar aan weerstaan," zo werkt het niet in de praktijk.

Je kent toch het begrip, onweerstaanbare drang? Onweerstaanbare drang, niet te controleren dus.
Nog nooit is er één pedofiel , laat staan een andere sexual offender, vrijgesproken op die basis..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 11:15   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen zaken mee.

Praktiserende pedofielen maken, per definitie, kinderen kapot. Het belang van het kind gaat altijd voorop. De grilletjes van de pedofiel, een volwassene, kunnen nooit dus au serieux genomen worden.

Als die mensen dus, zoals jij beweert, zo'n, onweerstaanbare en aangeboren drang zouden hebben (wat ik niet geloof), dan kunnen we ze maar beter van bij de geboorte opsporen en levenslang opsluiten of castreren.
Neen, dat beweer ik niet. Ik beweer dat er zoiets bestaat als "onweerstaanbare drang" en dat dit door rechtbanken aanvaard wordt.

Er bestaat dus zoiets als onweerstaanbare drang. Vanuit dit punt vertrekkende is het toch niet zo moeilijk voor te stellen dat er dus mensen zijn met een drang die niet te weerstaan is, eens zoveel bij mensen die moeten leven met een drang die zich vanuit het onderbewustzijn opdringt.

Ik heb het niet over goed of slecht, ik zeg dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen. Ik spreek het allemaal niet goed, maar als de drang onweerstaanbaar is dan is hij precies dat, onweerstaanbaar.

Ik zeg dat diegenen die onder de invloed van bijvoorbeeld het celibaat, hun sexuele drang verdringen van het bewustzijn naar het onderbewustzijn daar al doende de controle over verlieren. Als de sexuele drang verdrongen wordt naar het onderbewustzijn slaat die drang van daaruit ongecontroleerd uit want de verdringen naar het onderbewuste ontneemt de kracht niet aan de sexuele drang, in tegendeel eerder. En als we de cijfers/situatie enigzins nuchter bekijken denk ik dat het redelijk is van aan te nemen dat de verdrongen sexuele drang ook nog eens dikwijls van geaardheid blijkt te zijn veranderd.
Oud 14 september 2010, 11:18   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nog nooit is er één pedofiel , laat staan een andere sexual offender, vrijgesproken op die basis..
Ja, jij kent al de rechterlijke uitspraken van uit de hele wereld doorheen de tijden.

Maar zelfs als je gelijk hebt blijft het niets zeggend over de problematiek.
Oud 14 september 2010, 11:23   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we het maar bij pedo's houden. Anders ga ik hier snel het risico lopen gepakt te worden door het CGKR.

Het verwondert me dat je me deze vraag stelt, want ik heb ze al beantwoord.

Net zoals een plantje kan een opgroeiend kind zich mooi ontwikkelen tot een evenwichtig, assertief en goedgevormd mens, op voorwaarde dat alle omgevingsfactoren optimaal zijn. Als die of die factor niet OK is, krijgt het plantje/het kind een vervorming of kan zijn groei gestopt worden.

De sexuele ontwikkeling is een onderdeeltje van die groei tot een volwassen mens. Die ontwikkeling kan gestopt worden door bepaalde omgevingsfactoren, in casu de opvoeding. Sexueel misbruik kan zo'n fnuikende factor zijn, maar dat hoeft helemaal niet: het kindje kan ook gefnuikt worden - en dat is imho de meest voorkomende storing - door emotioneel misbruik, door een autoritaire of afwezige vader, door een dominante moeder etc.

De sexuele ontwikkeling komt rond de 12 jaar in een stroomversnelling, en het is precies in die faze dat sommige gekwetste kinderen de sprong niet kunnen maken. Het is geen toeval dat de doorsnee pedofiel valt op kinderen in deze leeftijdsfaze, het is de leeftijd waarop ze zelf blijven hangen zijn.
Als ik het goed begrijp wordt men dus pedofiel omdat men door een pedofiel misbruikt wordt?

Wat was er eerst, de pedofiel of het kind? begrijp je het dilemma?

Ok, hoe verklaar je dan dat mensen hetero of homo worden?

Als een kind niets misdaan wordt dan ontwikkeld het zich tot hetero?

Als het misbruikt wordt door een pedofiel ontwikkeld het zich een pedofiel?

Als het misbruikt wordt door een homo dan ontwikkeld het kind zich tot homo?
Oud 14 september 2010, 11:26   #149
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, jij kent al de rechterlijke uitspraken van uit de hele wereld doorheen de tijden.
Maar zelfs als je gelijk hebt blijft het niets zeggend over de problematiek.
Dat hoeft niet..als er ééntje onweerstaanbare (sexuele) dwang kan inroepen, kunnen ze het in weze allemaal..
Nogmaals..mischien kiest men niet voor een pedofiele voorkeur maar men kiest wel degelijk voor de praktische uitvoering ervan..

Citaat:
De respondenten van het interview werd gevraagd of zij dachten dat pedofilie was aangeboren of aangeleerd (vraag 35).

Een aantal personen dacht dat het aangeboren was. Een aantal zag het als een combinatie van nature en nurture: je hebt er aanleg voor maar het kan in je leven/opvoeding gestimuleerd worden of niet. Bij de vraag 'hoe dat dan gestimuleerd was bij henzelf', kon men geen antwoord geven. Een persoon dacht duidelijk te weten wat in zijn geval de oorzaak was van zijn geaardheid. Hij had in zijn kindertijd nooit 'kind' mogen zijn. Hij moest altijd 'stil in een hoekje blijven zitten' .Nu had hij behoefte aan het kinderlijke om zich heen en wilde hij 'kind zijn met de kinderen'.

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 september 2010 om 11:29.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 10:47   #150
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Met terugwerkende kracht is, volgens mij, ongrondwettelijk..voor elke wetsherziening..
En toch klopt dit niet , onder Verwilgen is de verjaring voor heel zware feiten van 20 op 30 jaar gebracht opdat het onderzoek naar de bende van Nijvel voortgezet kon worden .
Een nieuwe strafwet kan niet met terugwerkende kracht werken , als iets gisteren niet verboden was en vandaag wel kan je niet gestraft worden voor de dingen die je gisteren deed .
Vangheluwe kan wel degelijk voor de rechtbank gedaagd worden mits afschaffing van de verjaringstermijn .
Oud 15 september 2010, 11:05   #151
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat beweer ik niet. Ik beweer dat er zoiets bestaat als "onweerstaanbare drang" en dat dit door rechtbanken aanvaard wordt.

Er bestaat dus zoiets als onweerstaanbare drang. Vanuit dit punt vertrekkende is het toch niet zo moeilijk voor te stellen dat er dus mensen zijn met een drang die niet te weerstaan is, eens zoveel bij mensen die moeten leven met een drang die zich vanuit het onderbewustzijn opdringt.

Ik heb het niet over goed of slecht, ik zeg dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen. Ik spreek het allemaal niet goed, maar als de drang onweerstaanbaar is dan is hij precies dat, onweerstaanbaar.

Ik zeg dat diegenen die onder de invloed van bijvoorbeeld het celibaat, hun sexuele drang verdringen van het bewustzijn naar het onderbewustzijn daar al doende de controle over verlieren. Als de sexuele drang verdrongen wordt naar het onderbewustzijn slaat die drang van daaruit ongecontroleerd uit want de verdringen naar het onderbewuste ontneemt de kracht niet aan de sexuele drang, in tegendeel eerder. En als we de cijfers/situatie enigzins nuchter bekijken denk ik dat het redelijk is van aan te nemen dat de verdrongen sexuele drang ook nog eens dikwijls van geaardheid blijkt te zijn veranderd.
Als ik wat jij hier schrijft ongenuanceerd aanneem, dan kunnen we als maatschappij niets anders dan grootschalig en systematisch preventief optreden, alle pedofielen ontdekken van bij of voor hun geboorte, en ervoor zorgen dat ze niet kunnen geboren worden (abortus) of onklaar gemaakt worden van bij hun geboorte (bv. door castratie).
Oud 15 september 2010, 11:27   #152
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp wordt men dus pedofiel omdat men door een pedofiel misbruikt wordt?
Nee, u hebt me niet goed begrepen. U pikt maar één factor (sexueel misbruik door een pedofiel) uit het geheel van mogelijke factoren dat ik zeer uitdrukkelijk vermeldde.

Voor het gemak herhaal ik die paragraaf nog eens hieronder:

Citaat:
Wat was er eerst, de pedofiel of het kind? begrijp je het dilemma?

Ok, hoe verklaar je dan dat mensen hetero of homo worden?

Als een kind niets misdaan wordt dan ontwikkeld het zich tot hetero?

Als het misbruikt wordt door een pedofiel ontwikkeld het zich een pedofiel?

Als het misbruikt wordt door een homo dan ontwikkeld het kind zich tot homo?
Neen, dus.

Om het vereenvoudigd voor te stellen: een pas geboren kind is (ondermeer) op sexueel gebied een onbeschreven blad. Zoals in elk levend wezen (en zelfs in elke natuurlijk gegeven) zitten alle mogelijke evoluties er in potentie in. De omgeving (in casu de opvoeding en de persoonlijkheid van de ouders) zal - vooral in de eerste vijf levensjaren - bepalen in welke richting het kind (ondermeer) sexueel zal evolueren.

Nog simpeler: elk kind kan als volwassene een hetero, een homo, een pedo en nog zoveel meer worden. Het hangt ervan af hoe je het behandelt. Als alle factoren die het kind beïnvloeden optimaal zijn, wordt het een evenwichtige, goed gevormde heterosexuele volwassene.
Oud 15 september 2010, 11:41   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik wat jij hier schrijft ongenuanceerd aanneem, dan kunnen we als maatschappij niets anders dan grootschalig en systematisch preventief optreden, alle pedofielen ontdekken van bij of voor hun geboorte, en ervoor zorgen dat ze niet kunnen geboren worden (abortus) of onklaar gemaakt worden van bij hun geboorte (bv. door castratie).
Dit zou helemaal niets veranderen aan de mensen die pedofiel worden door het verdringen van de (hetero) sexuele drang naar het onderbewustzijn onder invloed van het celibaat.
Oud 15 september 2010, 11:44   #154
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zou helemaal niets veranderen aan de mensen die pedofiel worden door het verdringen van de (hetero) sexuele drang naar het onderbewustzijn onder invloed van het celibaat.
OK, dan moeten we de preventieve opsporing ook richten op de volwassenen, toegespitst op "kwetsbare" groepen zoals priesters en andere celibatairen.
Oud 15 september 2010, 11:45   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, dan moeten we de preventieve opsporing ook richten op de volwassenen, toegespitst op "kwetsbare" groepen zoals priesters en andere celibatairen.
Dat gaat niet, we hebben wetten die discriminatie op sexuele geaardheid verbieden.
Oud 15 september 2010, 11:48   #156
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet, we hebben wetten die discriminatie op sexuele geaardheid verbieden.
Als het waar was wat jij hier schrijft, dan zou men pedofielen ook niet kunnen verbieden om hun geaardheid te praktiseren, of om met kinderen te werken.

Dus die anti-discriminatiewetten blijken hier niet van toepassing te zijn, en als ze dat toch zouden worden is dat een bijkomende reden om (dat onderdeel van) die wetten af te schaffen. Ik reken daarbij op agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij.
Oud 15 september 2010, 11:50   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, u hebt me niet goed begrepen. U pikt maar één factor (sexueel misbruik door een pedofiel) uit het geheel van mogelijke factoren dat ik zeer uitdrukkelijk vermeldde.

Voor het gemak herhaal ik die paragraaf nog eens hieronder:

Neen, dus.

Om het vereenvoudigd voor te stellen: een pas geboren kind is (ondermeer) op sexueel gebied een onbeschreven blad. Zoals in elk levend wezen (en zelfs in elke natuurlijk gegeven) zitten alle mogelijke evoluties er in potentie in. De omgeving (in casu de opvoeding en de persoonlijkheid van de ouders) zal - vooral in de eerste vijf levensjaren - bepalen in welke richting het kind (ondermeer) sexueel zal evolueren.

Nog simpeler: elk kind kan als volwassene een hetero, een homo, een pedo en nog zoveel meer worden. Het hangt ervan af hoe je het behandelt. Als alle factoren die het kind beïnvloeden optimaal zijn, wordt het een evenwichtige, goed gevormde heterosexuele volwassene.
Ok, jij hebt het over afwijkende reacties van mensen op situaties.

ik had het over het normaal opgroeiende kind.

Als ik u goed begrijp dan is dit kind tot in zijn pubertijd een soort van sexueel onbeschreven blad dat dan in de pubertijd "een soort van kiezen" voor een geaardheid meemaakt.

Ik wil daar duidelijk zeggen dat ik dit niet geloof. Mensen die ik ken hebben drie zonen, twee daarvan zijn hetero's, een daarvan is homo.

Die jongens hun moeder wist me te vertellen dat ze wist dat de derde homo was lang voor die jongens in pubertijd gingen.

ik zeg, geaardheid - in normale toestanden alleszins, krijg je mee tijdens de geboorte.
Oud 15 september 2010, 11:54   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het waar was wat jij hier schrijft, dan zou men pedofielen ook niet kunnen verbieden om hun geaardheid te praktiseren, of om met kinderen te werken.

Dus die anti-discriminatiewetten blijken hier niet van toepassing te zijn, en als ze dat toch zouden worden is dat een bijkomende reden om (dat onderdeel van) die wetten af te schaffen. Ik reken daarbij op agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij.
Neen, zo werkt het niet. Pedofiel zijn is niet verboden, kinderen verkrachten, eender wat uw geaardheid is, is wel verboden.

Iemand verbieden van kinderen te misbruiken is geen discriminatie maar vrijwaring van de rechten van het kind.
Oud 15 september 2010, 12:56   #159
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zo werkt het niet.
Zo werkt dat niet in de politiek-correcte maatschappij. Zoals ik zei: ik reken op de agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij om daar verandering in te brengen.
Oud 15 september 2010, 14:56   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo werkt dat niet in de politiek-correcte maatschappij. Zoals ik zei: ik reken op de agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij om daar verandering in te brengen.
Je wil dat ze het gedrag van hun profeet veroordelen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be