![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen verjaring seksueel misdrijf ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 82,86% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er zijn pedofielen met genoeg verstand en geweten om niet tot pedosex over te gaan.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verwondert me dat je me deze vraag stelt, want ik heb ze al beantwoord. Net zoals een plantje kan een opgroeiend kind zich mooi ontwikkelen tot een evenwichtig, assertief en goedgevormd mens, op voorwaarde dat alle omgevingsfactoren optimaal zijn. Als die of die factor niet OK is, krijgt het plantje/het kind een vervorming of kan zijn groei gestopt worden. De sexuele ontwikkeling is een onderdeeltje van die groei tot een volwassen mens. Die ontwikkeling kan gestopt worden door bepaalde omgevingsfactoren, in casu de opvoeding. Sexueel misbruik kan zo'n fnuikende factor zijn, maar dat hoeft helemaal niet: het kindje kan ook gefnuikt worden - en dat is imho de meest voorkomende storing - door emotioneel misbruik, door een autoritaire of afwezige vader, door een dominante moeder etc. De sexuele ontwikkeling komt rond de 12 jaar in een stroomversnelling, en het is precies in die faze dat sommige gekwetste kinderen de sprong niet kunnen maken. Het is geen toeval dat de doorsnee pedofiel valt op kinderen in deze leeftijdsfaze, het is de leeftijd waarop ze zelf blijven hangen zijn.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Praktiserende pedofielen maken, per definitie, kinderen kapot. Het belang van het kind gaat altijd voorop. De grilletjes van de pedofiel, een volwassene, kunnen nooit dus au serieux genomen worden. Als die mensen dus, zoals jij beweert, zo'n, onweerstaanbare en aangeboren drang zouden hebben (wat ik niet geloof), dan kunnen we ze maar beter van bij de geboorte opsporen en levenslang opsluiten of castreren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 september 2010 om 06:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat dus zoiets als onweerstaanbare drang. Vanuit dit punt vertrekkende is het toch niet zo moeilijk voor te stellen dat er dus mensen zijn met een drang die niet te weerstaan is, eens zoveel bij mensen die moeten leven met een drang die zich vanuit het onderbewustzijn opdringt. Ik heb het niet over goed of slecht, ik zeg dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen. Ik spreek het allemaal niet goed, maar als de drang onweerstaanbaar is dan is hij precies dat, onweerstaanbaar. Ik zeg dat diegenen die onder de invloed van bijvoorbeeld het celibaat, hun sexuele drang verdringen van het bewustzijn naar het onderbewustzijn daar al doende de controle over verlieren. Als de sexuele drang verdrongen wordt naar het onderbewustzijn slaat die drang van daaruit ongecontroleerd uit want de verdringen naar het onderbewuste ontneemt de kracht niet aan de sexuele drang, in tegendeel eerder. En als we de cijfers/situatie enigzins nuchter bekijken denk ik dat het redelijk is van aan te nemen dat de verdrongen sexuele drang ook nog eens dikwijls van geaardheid blijkt te zijn veranderd.
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs als je gelijk hebt blijft het niets zeggend over de problematiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat was er eerst, de pedofiel of het kind? begrijp je het dilemma? Ok, hoe verklaar je dan dat mensen hetero of homo worden? Als een kind niets misdaan wordt dan ontwikkeld het zich tot hetero? Als het misbruikt wordt door een pedofiel ontwikkeld het zich een pedofiel? Als het misbruikt wordt door een homo dan ontwikkeld het kind zich tot homo?
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals..mischien kiest men niet voor een pedofiele voorkeur maar men kiest wel degelijk voor de praktische uitvoering ervan.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 september 2010 om 11:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een nieuwe strafwet kan niet met terugwerkende kracht werken , als iets gisteren niet verboden was en vandaag wel kan je niet gestraft worden voor de dingen die je gisteren deed . Vangheluwe kan wel degelijk voor de rechtbank gedaagd worden mits afschaffing van de verjaringstermijn .
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het gemak herhaal ik die paragraaf nog eens hieronder: De sexuele ontwikkeling is een onderdeeltje van die groei tot een volwassen mens. Die ontwikkeling kan gestopt worden door bepaalde omgevingsfactoren, in casu de opvoeding. Sexueel misbruik kan zo'n fnuikende factor zijn, maar dat hoeft helemaal niet: het kindje kan ook gefnuikt worden - en dat is imho de meest voorkomende storing - door emotioneel misbruik, door een autoritaire of afwezige vader, door een dominante moeder etc. Citaat:
Om het vereenvoudigd voor te stellen: een pas geboren kind is (ondermeer) op sexueel gebied een onbeschreven blad. Zoals in elk levend wezen (en zelfs in elke natuurlijk gegeven) zitten alle mogelijke evoluties er in potentie in. De omgeving (in casu de opvoeding en de persoonlijkheid van de ouders) zal - vooral in de eerste vijf levensjaren - bepalen in welke richting het kind (ondermeer) sexueel zal evolueren. Nog simpeler: elk kind kan als volwassene een hetero, een homo, een pedo en nog zoveel meer worden. Het hangt ervan af hoe je het behandelt. Als alle factoren die het kind beïnvloeden optimaal zijn, wordt het een evenwichtige, goed gevormde heterosexuele volwassene.
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, dan moeten we de preventieve opsporing ook richten op de volwassenen, toegespitst op "kwetsbare" groepen zoals priesters en andere celibatairen.
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat niet, we hebben wetten die discriminatie op sexuele geaardheid verbieden.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die anti-discriminatiewetten blijken hier niet van toepassing te zijn, en als ze dat toch zouden worden is dat een bijkomende reden om (dat onderdeel van) die wetten af te schaffen. Ik reken daarbij op agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik had het over het normaal opgroeiende kind. Als ik u goed begrijp dan is dit kind tot in zijn pubertijd een soort van sexueel onbeschreven blad dat dan in de pubertijd "een soort van kiezen" voor een geaardheid meemaakt. Ik wil daar duidelijk zeggen dat ik dit niet geloof. Mensen die ik ken hebben drie zonen, twee daarvan zijn hetero's, een daarvan is homo. Die jongens hun moeder wist me te vertellen dat ze wist dat de derde homo was lang voor die jongens in pubertijd gingen. ik zeg, geaardheid - in normale toestanden alleszins, krijg je mee tijdens de geboorte.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand verbieden van kinderen te misbruiken is geen discriminatie maar vrijwaring van de rechten van het kind.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo werkt dat niet in de politiek-correcte maatschappij. Zoals ik zei: ik reken op de agressieve steun van het islamitische deel van onze maatschappij om daar verandering in te brengen.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil dat ze het gedrag van hun profeet veroordelen?
![]() |
![]() |