Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Is in België een staatshervorming (ttz meer defederaliseringen) nog mogelijk?
JA 22 44,90%
NEE 27 55,10%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 15 september 2010, 21:16   #21
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Toogpraat, wat u zegt is pertinent onwaar.
Wat hij zegt is inderdaad onwaar: een confederaal België is een unie van onafhankelijke staten. Je kan niet én voor confederalisme zijn én tegen Vlaamse onafhankelijkheid.
BWarrior is offline  
Oud 15 september 2010, 21:16   #22
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Jullie spreken over onafhankelijkheid, terwijl er helemaal geen meerderheid is daarvan, integendeel. Of telt de mening van de mensen niet meer?
De mening van de mensen wordt door de door u geroemde Vlaamse staatsmannen klakkeloos genegeerd om toch maar de 16 te mogen betreden. De Vlaamse kiezer zocht de afgelopen decennia alle hoeken en kanten van het democratisch spectrum af om "gehoord" te worden. De twee meest flagrante en recente voorbeelden zijn Verhofstadt en Leterme. Beiden zijn groot geworden met een flinke scheut Vlaamse mooipraterij. Eens de lokroep van 't postje echter te groot werd dit alles vakkundig ondergesneeuwd in allerlei gespin en vooral... gewauwel. Dus welke mening had u precies gehoord willen hebben? Of bent u gewoon selectief doof?
den ambetantsten is offline  
Oud 15 september 2010, 21:16   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
fout, de kiezers zijn veranderd.
de kiezers pikken het gewoon niet meer dat de traditionele partijen hun verraden heeft voor een postje.
daarom zoveel stemmen op de N-VA.
Dat liedje zal niet lang duren.
Zoals System zei: De N-VA zal samen met stoere Bart snel van zijn wolk afvallen.
Henri1 is offline  
Oud 15 september 2010, 21:18   #24
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
De mening van de mensen wordt door de door u geroemde Vlaamse staatsmannen klakkeloos genegeerd om toch maar de 16 te mogen betreden. De Vlaamse kiezer zocht de afgelopen decennia alle hoeken en kanten van het democratisch spectrum af om "gehoord" te worden. De twee meest flagrante en recente voorbeelden zijn Verhofstadt en Leterme. Beiden zijn groot geworden met een flinke scheut Vlaamse mooipraterij. Eens de lokroep van 't postje echter te groot werd dit alles vakkundig ondergesneeuwd in allerlei gespin en vooral... gewauwel. Dus welke mening had u precies gehoord willen hebben? Of bent u gewoon selectief doof?
Ik roem geen Vlaamse staatsmannen.
BWarrior is offline  
Oud 15 september 2010, 21:19   #25
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toogpraat, wat u zegt is pertinent onwaar.
Nou nou, grote jongen. Dat varkentje heeft u eens vakkundig gewassen zeg! Leeft dat makkelijker in een wereld waarin u de problemen negeert?
Oud 15 september 2010, 21:21   #26
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik roem geen Vlaamse staatsmannen.
Wacht effe... iets is mij niet geheel duidelijk... u roemt geen staatsmannen, of u roemt geen staatsmannen die ook Vlaams zijn?
U merkt, ik ben van heel goede wil (typisch Vlaams eigenlijk, maar soit) want ik probeer uw ondoorgrondelijkheid te doorgronden.
Oud 15 september 2010, 21:22   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou nou, grote jongen. Dat varkentje heeft u eens vakkundig gewassen zeg! Leeft dat makkelijker in een wereld waarin u de problemen negeert?
U moet echt wel in Verwegisthan wonen want in mijn leefwereld wonen vlamingen en Walen harmonieus samen.

Ik stel voor dat u gaat verhuizen en wel richting beschaving.
Henri1 is offline  
Oud 15 september 2010, 21:29   #28
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U moet echt wel in Verwegisthan wonen want in mijn leefwereld wonen vlamingen en Walen harmonieus samen.

Om op uw suggestie in te gaan: met graagte!!!!
Maar los daarvan, kan ik u enkel maar zeggen dat uit heel uw argumentatie blijkt dat u de situatie blijft negeren in de hoop dat alles dan wel zal weggaan, dat het niet echt is, dat het niet waar is. Uw goed recht uiteraard, alleen weinig getuigend van realiteitszin. Is Belgie u dierbaar? Ja? Wel zorg dan dat 't gedomme werkt in plaats van tegen te werken. Zoniet zullen al die voorstanders van het behoud van Belgie geen traan laten als de splitsing er toch komt. Met als 't kan, zonder als 't moet. Knoop 't goed in uw oortjes want 't is een basislijn die steeds luider zal klinken.
Oud 15 september 2010, 21:32   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om op uw suggestie in te gaan: met graagte!!!!
Maar los daarvan, kan ik u enkel maar zeggen dat uit heel uw argumentatie blijkt dat u de situatie blijft negeren in de hoop dat alles dan wel zal weggaan, dat het niet echt is, dat het niet waar is. Uw goed recht uiteraard, alleen weinig getuigend van realiteitszin. Is Belgie u dierbaar? Ja? Wel zorg dan dat 't gedomme werkt in plaats van tegen te werken. Zoniet zullen al die voorstanders van het behoud van Belgie geen traan laten als de splitsing er toch komt. Met als 't kan, zonder als 't moet. Knoop 't goed in uw oortjes want 't is een basislijn die steeds luider zal klinken.
Zoals ik al zei, in mijn omgeving wonen, leven en werken Vlamingen en Walen harmonieus samen.

Ten tweede werk ik niets tegen.
Ik werk alleen de ontmanteling van mijn land tegen want, zowem de Walen als de Vlamingen in mijn omgeving wensen daar niets van te weten.

Bent u dan een hoogbegaafde vlaming dat u dingen ziet die voor anderen onzichtbaar zijn ?
Henri1 is offline  
Oud 15 september 2010, 21:37   #30
BWarrior

Standaard

Citaat:
Wacht effe... iets is mij niet geheel duidelijk... u roemt geen staatsmannen, of u roemt geen staatsmannen die ook Vlaams zijn?
U merkt, ik ben van heel goede wil (typisch Vlaams eigenlijk, maar soit) want ik probeer uw ondoorgrondelijkheid te doorgronden.
Hier zijn geen staatsmannen, enkel veredelde dorpspolitici die het communautair en regionaal voor het algemeen belang stellen.
BWarrior is offline  
Oud 15 september 2010, 21:55   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn geen staatsmannen, enkel veredelde dorpspolitici die het communautair en regionaal voor het algemeen belang stellen.
Allee daar gaan we weer. Het Belang van Vlaanderen moet weer wijken voor dat van de Walen dat dan afgeschilderd wordt als, algemeen belang.

Er is geen algemeen belang want dat zou Belgisch belang zijn, en aangezien Belgisch belang in tegenstelling handelt van Vlaams belang ( voor alle duidelijkheid, ik bedoel hier niet de partij VB mee), kan er geen sprake zijn binnen België, van algemeen belang als dusdanig, maar alleen van Vlaams belang en Waals belang. GEEEEEEEN algemeen belang dus.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 september 2010 om 22:00.
Garry is offline  
Oud 15 september 2010, 22:08   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie spreken over onafhankelijkheid, terwijl er helemaal geen meerderheid is daarvan, integendeel. Of telt de mening van de mensen niet meer?
Voor zelfbeschikking moet je helemaal geen meerderheid hebben.
Oud 15 september 2010, 22:14   #33
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voor zelfbeschikking moet je helemaal geen meerderheid hebben.
De geschiedenis leert dat wat Luikse relschoppers genoeg zijn.
Hollander is offline  
Oud 15 september 2010, 22:27   #34
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, in mijn omgeving wonen, leven en werken Vlamingen en Walen harmonieus samen.

Ten tweede werk ik niets tegen.
Ik werk alleen de ontmanteling van mijn land tegen want, zowem de Walen als de Vlamingen in mijn omgeving wensen daar niets van te weten.

Bent u dan een hoogbegaafde vlaming dat u dingen ziet die voor anderen onzichtbaar zijn ?
Nee, u werkt die ontmanteling net niet tegen zolang u weigert de toestand onder ogen te zien. Leer aanvaarden dat Belgie alleen maar een toekomst heeft als 't niet langer 't Belgie wil zijn dat het al van bij het begin is geweest. Of ik dat nu prettig vind en u dat net heel ongelukkig maakt, heeft niets te maken met de werkelijkheid die zich dag na dag voltrekt.
Enne... om die dingen te zien hoeft u helemaal niet hoogbegaafd te zijn... een goeie bril volstaat!
Oud 15 september 2010, 22:29   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
De geschiedenis leert dat wat Luikse relschoppers genoeg zijn.
Nee, ik bedoel maar, zelfbeschikking is een recht, daar moeten we als volk de toestemming niet voor vragen.

Ook niet aan de hoflakeien.
Oud 15 september 2010, 22:31   #36
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah, oké... laat u me dan wel even weten wanneer u kandideert zodat ik op u kan stemmen (of niet)?
Voor 't overige kan ik niet zo heel veel met uw argumentatie. Ik denk namelijk dat we niet over 'tzelfde bezig zijn want ik blijf u verdenken van een hoger intellectueel gehalte dan 't mijne en toch blijft u gemeenplaatsen verkopen die op zijn best getuigen van wereldvreemdheid.
Oud 15 september 2010, 22:31   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mijn beste,eindelijk hebben wij enkele politici die nu doen wat de francofone politici al doen sinds het ontstaan van dit onland....

Eigen belangen verdedigen ten koste van de andere gemeenschap...

Wat wilt u nu eigenlijk,als de Vlamingen steeds weer toegeven aan alle francofone eisen en verzuchtingen in ruil voor een beperkte staatshervorming heet het dus dat zij allesbehalve een ruggengraat dreigen te hebben en hun Vlaamse belangen verkopen in ruil voor een ministerpost...

Gaan ze de francofone toer op en stellen ze zich onverzettelijk op is het voor u wéér niet goed....

Het is het één of het ander mijn beste,en als het niet klinkt moet het maar botsen...
Svennies is offline  
Oud 15 september 2010, 23:13   #38
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is dan ook géén probleem in de verstandhouding tussen de mensen, wél over hoe het onstaatsapparaat er uitziet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 september 2010, 23:27   #39
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een vraagje Henri: in uw wereldje zijn daar ook attrakties en zo?
Oud 16 september 2010, 00:10   #40
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een vraagje Henri: in uw wereldje zijn daar ook attrakties en zo?
Ja,het wereldkampioenschap luikse wafels fretten....
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be