Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 09:49   #41
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Da's toch te begrijpen die reacties......Wallonïe is nu eenmaal een achtergesteld gebied waar men nog Madame zegt tegen een koe.
Wat vooral te begrijpen is, is dat de meeste walen blijkbaar niet verstandiger zijn de de meeste vlamingen. Lees gewoon even de reacties op de vlaamse sites en je begrijpt wat ik bedoel...

Kijk, dit voorval is onaanvaardbaar, onbegrijpelijk en verwerpelijk. Maar het gaat over één heethoofd. Punt. Dat dit een juridisch staartje moet en zal krijgen lijkt mij niet alleen normaal, maar ook noodzakelijk.
Je kan je wel de vraag stellen wat de bedoeling is om dit op deze manier in de aandacht te brengen... Kijk, dagelijks worden er mensen 'aangevallen' omwille van hun kleur, geaardheid etc. En daar maakt noch de media noch de politie 'een zaak' van, 't zijn 'faits divers'. Waarom hiervan wel ? Omdat het over een 'BV' gaat ? Of omdat dat koren op de politieke molen is van bepaalde mensen ?
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 09:51   #42
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hopelijk heeft de N-VA nu de reflex om Danny Pieters voor een paar dagen te laten vervangen door Jan Peumans voor de onderhandelingen.
Man man man...wat een idee.
Wat die Peumans in het Vlaams parlement laat zien grenst aan het pathologisch infantiele. Een mierenneukerig zielig oud mannetje met betweterallures.
God moet van elk soort zijn getal hebben...maar het moet godverdomme Vlaanderen weer overkomen dat een van de meest rare soort zotten hier is geboren. Dat dien tiep nog Vlaams parlementsvoorzitter wordt is echt wel goddelijke kwade wil.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 09:55   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Wat vooral te begrijpen is, is dat de meeste walen blijkbaar niet verstandiger zijn de de meeste vlamingen. Lees gewoon even de reacties op de vlaamse sites en je begrijpt wat ik bedoel...

Kijk, dit voorval is onaanvaardbaar, onbegrijpelijk en verwerpelijk. Maar het gaat over één heethoofd. Punt. Dat dit een juridisch staartje moet en zal krijgen lijkt mij niet alleen normaal, maar ook noodzakelijk.
Je kan je wel de vraag stellen wat de bedoeling is om dit op deze manier in de aandacht te brengen... Kijk, dagelijks worden er mensen 'aangevallen' omwille van hun kleur, geaardheid etc. En daar maakt noch de media noch de politie 'een zaak' van, 't zijn 'faits divers'. Waarom hiervan wel ? Omdat het over een 'BV' gaat ? Of omdat dat koren op de politieke molen is van bepaalde mensen ?
ook allemaal vanwege hun politieke overtuiging mss ???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 09:56   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
* Peumans weigerde, waarop ze de agressor arresteerden. Die was vergezeld van een vriend. Jan Peumans trok daarop naar het politiecommissariaat om er klacht neer te leggen. Daar werd hij wel vriendelijk ontvangen.

Waarom heb je deze passage die in mijn krant staat weggeknipt? Bewust of onbewust de gemoederen verhitten?
verhitten ?

dat maakt het er voor mij niet minder erg op hoor !
Oud 16 september 2010, 09:57   #45
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Zij die zich ergeren aan de reacties in de franstalige kranten zouden beter eens in eigen boezem kijken. Alleen hier al zijn de bloemlezingen vergezeld van koosnaampjes aan het adres van de Walen een permanent gegeven. Fora zijn gewoon een uitlaatklep voor primitieven die nergens anders hun kort-bij-de-grond proza kwijt raken, zowel in't noorden als in't zuiden.
Oud 16 september 2010, 09:57   #46
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht

Idd

Dagelijks weigeren politieagenten PV's op te stellen. Alhoewel sommige mensen die PV nodig hebben als bewijs om bv een vergoeding van de verzekering te krijgen. Dat komt nooit in de kranten. Maar één verhitte waal (dronken voetbalsupporter?*) is direct voorpaginanieuws.

uit HBVL: *Peumans had al bij al nog geluk omdat er toevallig een politiecombi passerde. Die hielden de voetbalsupporters van Wezet en FC Brussels in het oog.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 09:58   #47
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Ook de partij van Peumans heeft deel uitgemaakt van een misdadige regering waarvan het beleid was (en is) om dit soort criminelen, die burgers menen te moeten mishandelen, feitelijk onbestraft te laten.

Een politieke keuze.

Koekje van eigen deeg dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 09:59   #48
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ook de partij van Peumans heeft deel uitgemaakt van een misdadige regering waarvan het beleid was (en is) om dit soort criminelen, die burgers menen te moeten mishandelen, feitelijk onbestraft te laten.

Een politieke keuze.

Koekje van eigen deeg dus.
Misschien kan u dit voorval vergelijken met de verkeersdoden in Vlaanderen?
Oud 16 september 2010, 10:00   #49
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* Peumans weigerde, waarop ze de agressor arresteerden. Die was vergezeld van een vriend. Jan Peumans trok daarop naar het politiecommissariaat om er klacht neer te leggen. Daar werd hij wel vriendelijk ontvangen.

Waarom heb je deze passage die in mijn krant staat weggeknipt? Bewust of onbewust de gemoederen verhitten?
Volgens mij heeft Tejokus geen enkele passage (bewust noch onbewust) weggeknipt. Wat ik via de link die Tejokus opgeeft, terugvind, is vermeld zonder de passage die jij hier vermeldt.

Ofwel is de online-berichtgeving iets ingekorter dan de papieren versie (tenminste ik denk dat je het hebt over de papieren versie). Ik dat geval raad ik je aan je klachten te richten tot de desbetreffende (online-)krant.

Ofwel geef je hier heel bewust een sneer (waarom, eigenlijk ?) naar een onschuldige medeforummer, met de enige bedoeling om een beetje boel te maken.

In dat geval zou je een zielig hoopje mens zijn.

Maar ik zie nog altijd het goede in mensen, of tenminste ik tracht dat te doen, en veronderstel dat je je hier gewoon vergist hebt met een verkeerde vergelijking te maken tussen een online-berichtgeving en de papieren versie ervan.

Laatst gewijzigd door job : 16 september 2010 om 10:02.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 10:01   #50
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Hou zou men gereageerd hebben als het slchtoffer een Waals politicus was in Brugge of Gent ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 10:09   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hou zou men gereageerd hebben als het slchtoffer een Waals politicus was in Brugge of Gent ?
Dan zouden er schreeuwgrote koppen op de Waalse nieuwssites staan, zouden zowel RTBF als RTL er straks hun journaals mee openen er er een half uur op doorgaan.

Een "fout" kaartje van Toerisme Vlaanderen is bij hun al genoeg om moord en brand te schreeuwen en er het journaal mee te openen...

De Vlaamse pers zal dit wsl behandelen als een fait divers, tussen de soep en de patatten.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 16 september 2010 om 10:12.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 10:12   #52
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Zij die zich ergeren aan de reacties in de franstalige kranten zouden beter eens in eigen boezem kijken. Alleen hier al zijn de bloemlezingen vergezeld van koosnaampjes aan het adres van de Walen een permanent gegeven. Fora zijn gewoon een uitlaatklep voor primitieven die nergens anders hun kort-bij-de-grond proza kwijt raken, zowel in't noorden als in't zuiden.
Larie. De commentaren op Vlaamse nieuwssites zijn niets in vergelijking met de pure haat die je tegenwoordig leest op Franstalige nieuwssites.
Oud 16 september 2010, 10:14   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Tja, maar welke Waalse/Franstalige politicus zou hier een koek op zijn bakkes krijgen? Maingain blijft wel braaf in zijn bastion, voor Milquet ga je wijselijk lopen, en Daerden is zo'n snoeziepoesje dat je hem een pint trakteert.

Dat is het probleem: die Franj hebben extreme politici, wij degelijke. Degelijke politici krijgen nu eenmaal koeken op hun bakkes.
Oud 16 september 2010, 10:15   #54
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Maar ik zie nog altijd het goede in mensen, of tenminste ik tracht dat te doen, en veronderstel dat je je hier gewoon vergist hebt met een verkeerde vergelijking te maken tussen een online-berichtgeving en de papieren versie ervan.
Je hebt gelijk. Ik heb hier de papieren versie liggen. Daarom dat ik "bewust of onbewust" vermelde. Omdat de berichtgeving online dikwijls verschilt van de geschreven artikels. In dit geval ligt de fout dan ook duidelijk bij HBVL. Maar dit bewijst eens te meer hoe belangrijk de media kunnen zijn. Eén zin maakt soms een heel erg groot verschil.
Vlamingen en Franstaligen moeten zich dringend veel kritischer gaan opstellen ten overstaan van de media en de drukkingsgroepen achter die media. Zoals de laatste dagen uit een topic elders op dit forum al bleek.
Oud 16 september 2010, 10:20   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Ik heb hier de papieren versie liggen. Daarom dat ik "bewust of onbewust" vermelde. Omdat de berichtgeving online dikwijls verschilt van de geschreven artikels. In dit geval ligt de fout dan ook duidelijk bij HBVL. Maar dit bewijst eens te meer hoe belangrijk de media kunnen zijn. Eén zin maakt soms een heel erg groot verschil.
Vlamingen en Franstaligen moeten zich dringend veel kritischer gaan opstellen ten overstaan van de media en de drukkingsgroepen achter die media. Zoals de laatste dagen uit een topic elders op dit forum al bleek.
ge ziet spoken, die zin doet me niks, gevoelsmatig, verandert ook niks aan de essentie ...

politiek geweld, daar gaat het om, dat is het 'nieuws'

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 september 2010 om 10:21.
Oud 16 september 2010, 10:35   #56
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op Franstalige nieuwssites worden de daden van deze Waal al vergeleken met het verzet ten tijde van de bezetting! M.a.w. deze Waal is een held!

Verder lees ik ook opvallend veel oproepen tot geweld en pure oorlogstaal. Ondenkbaar dat zulke berichten zouden passeren op Vlaamse nieuwssites (waar er wel wordt gemodereerd).

Pershing - Belgique
16.09.10 | 11h29
que la peur s'installe dans le camps de nos ennemis.
Oud 16 september 2010, 10:37   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Op Franstalige nieuwssites worden de daden van deze Waal al vergeleken met het verzet ten tijde van de bezetting! M.a.w. deze Waal is een held!

Verder lees ik ook opvallend veel oproepen tot geweld en pure oorlogstaal. Ondenkbaar dat zulke berichten zouden passeren op Vlaamse nieuwssites (waar er wel wordt gemodereerd).

Pershing - Belgique
16.09.10 | 11h29
que la peur s'installe dans le camps de nos ennemis.
²
Oud 16 september 2010, 10:40   #58
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

't Zal duren tot er eens op een van onze politici geschoten wordt.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 10:46   #59
pajoske

Standaard

Wie wind zaait, zal storm oogsten (Hosea 8:7)
Oud 16 september 2010, 10:49   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie wind zaait, zal storm oogsten (Hosea 8:7)
Wat wals is vals is ......... (Vlaanderen)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be