![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ik mij niet vergis.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% mee eens.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Welke -mogelijks juridisch te veroordelen- praktijken ga je aanklagen? |
|
![]() |
![]() |
#604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch van het Brussels rijkeluizenvolkje dat achter de met camera beveiligde hekkens van hun villas in Woluwe en Ukkel nog altijd denkt dat Brussel een bloeiende stad is. Hun kinderen komen in de dure privé-scholen immers alleen maar met andere rijke kinderen in aanraking.
|
![]() |
![]() |
#605 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enkel 1 enkele keer in het stadhuis; maar daarvoor kun je makkelijk iemand anders sturen/meenemen (en eigenlijk is daar ook maar een minimale kennis nodig). |
||
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk wat betreft de noodzaak van een meer assertieve houding t.a.v. de Franstaligen in Vlaanderen. In deze aangelegenheid zijn er volgens mij twee zwakke punten. Vooreerst de té geringe fierheid op het Nederlands bij een aantal Vlamingen. Verder nogal wat Vlaamse winkeliers die vinden dat ze stante pede op het Frans moeten overschakelen van het ogenblik dat er zich nog maar één Franstalige in hun dorp manifesteert.
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .....
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2010 om 19:06. |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja de middenstand regeert het land en de realiteit is dat als een middenstander in dit land voor de keus gesteld wordt tussen één eurocent meer te verdienen door Frans te spreken of één eurocent minder te verdienen door dat niet te doen dat men dan Frans zal spreken. Vlaanderen heeft een groot stuk van haar welvaart te danken aan deze mentaliteit maar de keerzijde is dat de staatshervorming of natievorming voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen louter een centenkwestie is. Typerend is dat de baas der Vlaamse bazen in de Nederlandse pers Vlaanderen zit zwart te maken met een volstrekte leugen en zowaar zegt dat er voor zijn kinderen geen toekomst is in Vlaanderen. Stel je voor. Dat is dan de chef van de organisatie die de motor is van de huidige staatshervorming. Ga daar maar eens mee naar de oorlog. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2010 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Letterlijk: "Les Flamands? C'est des moutons! Ils se laissent abattre, et te remercient encore! mdr !"
|
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 september 2010 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het aantal Vlamingen die hier in Brussel hun frieten, sigaretten, pint of tramkaartje blijkbaar liever in slecht Frans dan in mooi Nederlands bestellen al héél lang niet meer op m'n vingers en tenen tellen. Ik vraag me zelfs af of er nog voldoende haar op m'n hoofd staat om het telwerk verder te kunnen zetten. Ik heb al meer dan één keer op het punt gestaan m'n vuile voeten aan die deurmatten af te vegen. Het is eigenlijk spijtig dat m'n ouders zo hard hun best hebben gedaan mij een goede opvoeding te geven ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten ze hun boekje te buiten gaan, dan zijn het mijn vrienden niet meer, wees maar gerust. Zelfs voor een West-Vlaams boerke als ik zijn er grenzen, hé ![]()
|
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
In West-Europa is taal vaak een teken van identiteit, in andere regio's is dat de godsdienst; in nog andere weer wat anders. Afrikanen hebben vaak een houding van ach wat maakt het uit welke taal we moeten spreken; van geen enkel belang; als we elkaar maar begrijpen en ik kan eten. Misschien hebben sommige VL ook die houding. |
|
![]() |
![]() |
#614 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Raar volkje, hé? |
|
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal wel een voortreffelijk manager zijn. En bij die leest zou hij beter blijven.
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn doorgaans de autochtone Franstaligen die mij dan vanuit de hoogte of met de nek aankijken. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar hoe dan ook vind ik dat wel boeiend, zo'n 'veldonderzoek'. Als het toch geen belang heeft welke taal ik spreek, dan kan ik toch net zo goed Nederlands gebruiken, niet? Overigens vind ik het wel leuk zo veel en zo vaak mogelijk de "Bruxelles = ville francophone" - propagandisten tegen te werken. Elke kans die ik krijg om ook het gebruik van het Nederlands, het Engels, het Duits, het Spaans, het Italiaans, het Turks, het Grieks, het Berbers, ... te promoten, grijp ik in elk geval met beide handen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2010 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
#617 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=OqC9Rr97T-U Om nachtmerries van te krijgen die mensen. Echte heksen. Ik weet dat het een minderheid betreft die de 'pech' heeft gehad een slechte opvoeding gekregen te hebben. Laten we onze opvoeding degelijk houden, nietwaar. Ene of gene Voorposter-brulaap die zijn boekje te buiten gaat wordt hier scheef bekeken en dat is goed zo. Niet dat ik dit wil uitmelken, hè? Die personen zijn gewoon ideale rolmodellen voor hoe het dan niet moet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 september 2010 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
#618 | |
|
![]() Citaat:
Al je buren spreken FR; je kijkt naar de FR tv; je leest een FR krant; je werkt in BRUX,..... |
|
![]() |
![]() |
#619 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waarom blijft een Maingain dan ijveren voor een uitbreiding van Brussel? Zou het dan toch makkelijker zijn om bediend te kunnen worden in het Frans? Voor de rest spreekt, leest en kijkt u in welke taal u maar wil (en werken al zeker). Maar dring me vooral niet op de uwe te moeten gebruiken (hoewel ik ze zeer goed onder de knie heb). |
|
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |