![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik kijk net op de, sinds mijn laatste bezoek geheel vernieuwde, webstek van de NMBS en ik zie op de spoornetkaart dat er een verbinding is ingetekend tussen Neerpelt en Weert, met een station in Budel. Ik had hier nog niets over gehoord of gelezen en ik kan er ook niets over vinden. Weet iemand hier meer van? Bestaat deze lijn al of is de NMBS op korte termijn van plan hier treinen te laten rijden?
AANVULLING: hetzelfde geldt voor de lijn Zelzate-Terneuzen met een station in Sas van Gent. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mooie en informatieve site iig. Leuk om te lezen dat er zoveel stations worden vernieuwd en er zoveel nieuwe treinstellen worden aangekocht. Zo kunnen misschien eindelijk die oude rode bakken verdwijnen...
Voor de snelle verbindingen tussen Brussel en Nederland worden enkele treinstellen besteld die een maximale snelheid halen van 220 km/u. Ten noorden van Antwerpen zullen die treinen gebruik maken van de nieuwe hogesnelheidslijn die momenteel in aanbouw is. Is het wel gebruikelijk dat "normale" treinen rijden op de HSL? |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
|
Citaat:
De treinen hiervoor zijn vorige week besteld: Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ziet er leuk uit!
|
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
|
Citaat:
Dan is de kostprijs ook meteen lager om deze verbinding uit te baten.
|
|
|
|
#10 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En je kan met de bus van Hasselt naar Maastricht. |
||
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | ||
|
|
Citaat:
Dat er een spoor liep wist ik al, maar het gaat dus blijkbaar om goederenlijnen met goederenstations die op de netkaart hetzelfde staan ingetekend als gewone lijnen. Citaat:
Aan de Belgische grens gebeurt er helaas weinig. De sneltrein Maastricht-Knokke is afgeschaft en verkort tot Maastricht-Luik en voor bijkomende verbindingen met Vlaanderen blijft het voorlopig bij plannen. Enkel de noord-zuidverbinding (A'dam-R'dam-A'pen-Brussel-Parijs) draait op volle toeren. |
||
|
|
|