Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2010, 20:31   #621
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
En, hoe zie je dat in de praktijk?

Welke -mogelijks juridisch te veroordelen- praktijken ga je aanklagen?
OA de overtredende burgemeesters aanpakken JURIDISCH en een commissaris in hun plaats aanstellen. Dat is een macht die Vlaanderen heeft en MAG gebruiken. En laat ze maar roepen aan de andere kant, wij zetten hun vertegenwoordiger nog altijd niet uit het Vlaams parlement
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 20:31   #622
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het doet niets af van het feit dat de kern van zijn betoog overeind blijft. Ook al bevalt de boodschap - of de boodschapper zelf - sommigen niet.
Hij lacht terecht met de Vlaming die steeds zijn k*nt laat zien, maar dat laat me niet toe om er een ander scenario tegenover te zetten dat steeds maar veld aan het winnen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 september 2010 om 20:47.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 20:33   #623
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Waarom; van Europa zal men geen Europeaan kunnen verplichten om NL te leren/spreken.
Enkel 1 enkele keer in het stadhuis; maar daarvoor kun je makkelijk iemand anders sturen/meenemen (en eigenlijk is daar ook maar een minimale kennis nodig).
Oh jawel: je kan de burgemeesters en schepenen verplichten om >Nederlands te spreken op de vergaderingen. Je kan ze verbaliseren als ze nog maar eens de taalwetten met de voeten treden, en echt er werk van maken ipv het laat maar zitten gedoe van nu.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 20:37   #624
EddyBal

Standaard

Citaat:
Voor sommige Vlamingen is een andere taal spreken geen kwestie van leven of dood.
In West-Europa is taal vaak een teken van identiteit, in andere regio's is dat de godsdienst; in nog andere weer wat anders.
Afrikanen hebben vaak een houding van ach wat maakt het uit welke taal we moeten spreken; van geen enkel belang; als we elkaar maar begrijpen en ik kan eten.
Misschien hebben sommige VL ook die houding.
Nee azert, Vlamingen zijn vriendelijke gedienstige mensen, die graag overschakelen op de kennis die ze hebben van een andere taal om het de ander gemakkelijk te maken. Dat zit in onze genen, en dat heeft niks met winst of lafheid te maken.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 20:47   #625
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is zijn probleem. Uit zijn posts - en ook uit die van sommige anderen - filter ik enkel datgene wat nuttig is voor eigen gebruik.

En dat is in deze dat Vlamingen - en in het bijzonder Vlaams-nationalisten - te zeer en verkeerdelijk een bijna blind vertrouwen stellen in een eventueel op te trekken staatsgrens tussen Brussel en Vlaams-Brabant om de verfransing te stoppen en terug te draaien. De Vlamingen zullen daarbij zélf ook voldoende maturiteit, assertiviteit én een doelgericht beleid moeten voeren. De bijna Chamberlainiaans aandoende geruststelling 'in een onafhankelijk Vlaanderen zullen 'ze' wel Nederlands leren' getuigt imho van een grote naïviteit en een schrijnend gebrek aan introspectie en zelfkritiek.
In die zin dus dat een confederatie de eerste stap moet zijn. Dan zullen al wat oogjes in Brussel open gaan. Het opheffen van Brussel als gewest moet een tweede stap zijn en het opheffen van de gemeenschappen ook. (En hoewel niet terzake doende in deze materie, ook liefst het opfheffen van Senaat en provinciale domeinen). Dan pas sta je me twee tegenover mekaar en kan je gaan spreken. Zolang dat superdeken van door mekaar lopende bevoegdheden en postjes blijft bestaan, kom je nergens. Ups... naar twee gewesten en Brussel mag voor mij een Europese aangelegenheid worden in die mate dat Europa (mag ik hopen voor Brussel) niet gewoon zegt dat ze wel eens in Frankfurt blijven zitten. De Oostkantons mogen kiezen... gezien hun houding kunnen ze misschien best nog verder worden onderworpen door Wallonië en anders mogen ze wmb gerust terug naar Duitsland. Hangt ervan af wat hun grootste angst is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 20:52   #626
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
OA de overtredende burgemeesters aanpakken JURIDISCH en een commissaris in hun plaats aanstellen. Dat is een macht die Vlaanderen heeft en MAG gebruiken. En laat ze maar roepen aan de andere kant, wij zetten hun vertegenwoordiger nog altijd niet uit het Vlaams parlement
Hadden ze al lang moeten doen (een beetje zoals Frankrijk in de Elzas).

Daar nu nog mee afkomen, zal als een pesterij opgevat worden. Zeker gezien de bevoegdheid over betwistingen hierover volgens het laatste -schriftelijke- voorstel van Di Rupo bij de op te richten Metropolitane Gemeenschap gingen komen te liggen, waardoor dit probleem voor de Franstaligen in hun voordeel zou beslecht geweest zijn.
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:02   #627
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Hadden ze al lang moeten doen (een beetje zoals Frankrijk in de Elzas).

Daar nu nog mee afkomen, zal als een pesterij opgevat worden. Zeker gezien de bevoegdheid over betwistingen hierover volgens het laatste -schriftelijke- voorstel van Di Rupo bij de op te richten Metropolitane Gemeenschap gingen komen te liggen, waardoor dit probleem voor de Franstaligen in hun voordeel zou beslecht geweest zijn.
Gij gelooft toch niet dat Bart dat zou tekenen? Zoals die al zei: over lang niet alles op elio's lijstje was een akkoord.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 21:15   #628
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gij gelooft toch niet dat Bart dat zou tekenen? Zoals die al zei: over lang niet alles op elio's lijstje was een akkoord.
Klopt, maar dat is niet zo uitgebreid aan bod gekomen als wel de onwil om het al dan niet aanvaardbaar zijnde akkoord te ondertekenen.

Was trouwens een mooie zet van EDR. Er was zelfs geen franstalige versie, dus voor de franstalige pers gaat er geen vergelijking mogelijk zijn met het hopelijk (voor de franstalige politici) betere akkoord dat er op 3 september bleek te zijn (quod non, gezien bovenstaande uitspraak).

Als er al tot een akkoord zou gekomen worden, uiteraard...
Kawadude is offline  
Oud 16 september 2010, 21:28   #629
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee azert, Vlamingen zijn vriendelijke gedienstige mensen, die graag overschakelen op de kennis die ze hebben van een andere taal om het de ander gemakkelijk te maken. Dat zit in onze genen, en dat heeft niks met winst of lafheid te maken.
het heeft meer met de portefeuille te maken.
azert is offline  
Oud 16 september 2010, 21:32   #630
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
het heeft meer met de portefeuille te maken.
hahaaha

500 miljoen/jaar daarvoor mogen elio en azerty hun broek wel eens laten afsteken me dunkt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 september 2010 om 21:34.
born2bewild is offline  
Oud 16 september 2010, 22:42   #631
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Sorry maar als 1 lidstaat de Vlaamse aanvraag niet goedkeurt is er geen goedkeuring tout court.
Echt waar?

BELOOFD?

Pelgrim is offline  
Oud 16 september 2010, 22:43   #632
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hij haat de Nederlanders en bij verlening ook de Vlamingen. Ben ik fout?
Ja, je bent fout. Ga gerust eens kijken in deze draad, wie daar de grootste (om niet te zeggen énige) bijdrage levert.
Pelgrim is offline  
Oud 16 september 2010, 22:47   #633
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommige Vlamingen is een andere taal spreken geen kwestie van leven of dood.
In West-Europa is taal vaak een teken van identiteit, in andere regio's is dat de godsdienst; in nog andere weer wat anders.
Afrikanen hebben vaak een houding van ach wat maakt het uit welke taal we moeten spreken; van geen enkel belang; als we elkaar maar begrijpen en ik kan eten.
Misschien hebben sommige VL ook die houding.
Sommige VL hebben die houding ook ja, maar uit immer groeiende ervaring die mijn stelling keer op keer bevestigt heb ik geleerd dat het net zij die op hun eigen taal en cultuur gesteld zijn diegenen zijn die het meest open staan voor andere talen en culturen.

Ik durf met het volste vertrouwen beweren dat ik als vlaemssche nazionalist méér talen spreek en versta dan de doorsnee verdraagzame Azert in dit land, en maandelijks met méér culturen in contact kom dan diezelfde multiculturele Belgische kosmopoliet in zijn hele leven. Talen en culturen waar jij wellicht nog nooit van gehoord zal hebben omdat ze in het zo tolerante en wereldburgerlijke francofonia nooit aan bod komen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 september 2010 om 22:47.
Pelgrim is offline  
Oud 16 september 2010, 22:50   #634
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Sommige VL hebben die houding ook ja, maar uit immer groeiende ervaring die mijn stelling keer op keer bevestigt heb ik geleerd dat het net zij die op hun eigen taal en cultuur gesteld zijn diegenen zijn die het meest open staan voor andere talen en culturen.

Ik durf met het volste vertrouwen beweren dat ik als vlaemssche nazionalist méér talen spreek en versta dan de doorsnee verdraagzame Azert in dit land, en maandelijks met méér culturen in contact kom dan diezelfde multiculturele Belgische kosmopoliet in zijn hele leven. Talen en culturen waar jij wellicht nog nooit van gehoord zal hebben omdat ze in het zo tolerante en wereldburgerlijke francofonia nooit aan bod komen.
Zie mij maar te kloppen met mijn levensgezellinnen van over heel de wereld
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 23:01   #635
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie mij maar te kloppen met mijn levensgezellinnen van over heel de wereld
Schande, de zuiverheid van ons ras zo bezoedelen, onreine!
Oud 16 september 2010, 23:04   #636
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..., maar uit immer groeiende ervaring die mijn stelling keer op keer bevestigt heb ik geleerd dat het net zij die op hun eigen taal en cultuur gesteld zijn diegenen zijn die het meest open staan voor andere talen en culturen.
Of een slag gedraaid:

Als je niet van jouw eigen taal of cultuur houdt vraag dan ook niet aan anderen van jouw taal of cultuur te houden.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 september 2010 om 23:05.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 16 september 2010, 23:12   #637
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Of een slag gedraaid:

Als je niet van jouw eigen taal of cultuur houdt vraag dan ook niet aan anderen van jouw taal of cultuur te houden.
100% mee akkoord, maar had het gevoel dat Pelgrim hetzelfde bedoelde.

360° is ook gedraaid, hé
Kawadude is offline  
Oud 17 september 2010, 00:23   #638
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt waar?

BELOOFD?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 01:31   #639
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In de rest van de wereld vinden ze de houden van Vlaanderen tav van de Vlamingen nu al te "assertief".

Er zijn er wel die er anders over denken.

''Op de Belgische TV gisteren een vervolg op de documentaire over Wallonië de vorige eeuw. Vlamingen zijn geen mensen........ Zo werd er tot halverwege de twintigste eeuw nog in Wallonië over Vlamingen gedacht. Laat de Vlamingen nu geen wraak nemen, maar een goede regeling treffen. Overigens is Vlaanderen nog altijd de onderliggende partij in België. Frans is in Vlaanderen verplicht op school, maar Nederlands is niet verplicht in Wallonië. Het lijkt me toe dat zoiets al genoeg zegt. Als Vlaanderen daar akkoord mee blijft gaan, dan is het niet zo gek dat die Walen gewoon over Vlamingen heen blijven lopen. Sorry dat ik het zeg, maar het is dan eigen schuld! Vlaanderen moet maar eerst tonen door gelijkwaardigheid te eisen dat ze gelijkwaardigheid waard is!''

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2010 om 01:33.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2010, 09:28   #640
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Overigens is Vlaanderen nog altijd de onderliggende partij in België. Frans is in Vlaanderen verplicht op school, maar Nederlands is niet verplicht in Wallonië. Het lijkt me toe dat zoiets al genoeg zegt. Als Vlaanderen daar akkoord mee blijft gaan, dan is het niet zo gek dat die Walen gewoon over Vlamingen heen blijven lopen. Sorry dat ik het zeg, maar het is dan eigen schuld! Vlaanderen moet maar eerst tonen door gelijkwaardigheid te eisen dat ze gelijkwaardigheid waard is!''

Verstandige woorden.
Eberhard Leclerc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be