![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1482 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oh, en niet vergeten: ik ben 'Thecommonsensechristus'. Wel, ben ik dan je halfbroer? ![]()
![]() |
![]() |
#1483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem daarbij jezelf maar als voorbeeld, want je hebt nog niks zinnigs weten te zeggen. DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN 1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt. En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was. 2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd. 3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen. Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”. 4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan. 5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt. (Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn) Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren. Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort. Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 september 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je gelooft het niet? Mijn theorie verklaart nochtans alles(test maar) en jij kan niet bewijzen dat het niet waar is.
![]() |
![]() |
#1487 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beter uw best doen is de boodschap. De rest is hetzelfde copy/paste als altijd, niets nieuws om op te reageren dus, Harrie.
![]() |
![]() |
#1488 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het mij duidelijk dat het niet anders kan zijn of die geschavuite mafkees ben jij geheel en al zelf, waarmede je eigen theorie wel op losse schroeven komt te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt niets uitgelegd. Noch wat een cirkelredenering is, noch waarom mijn atoomtheorie een cirkelredenering zou zijn.
Citaat:
Zo maar iets zeggen is echt geen kunst. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Edit: Je hoeft je niet tot hard-talk te verlagen omdat ik je niet geloof, hoor. Je hoort je stellingen te bewijzen. ![]()
Common sense is not so common - Voltaire Laatst gewijzigd door The Common Sense : 16 september 2010 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet de moeilijkheidsgraad van uw theorie waarin het probleem ligt, maar de (uw) geloofwaardigheid. Dat weet ik, ge doet hier niets anders, gewoon iets zeggen, geen bewijs, geen degelijk onderbouwde redenering, steeds weer dezelfde dogma's, honderd keer opnieuw. Vrij saai als ge het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#1494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als je iets niet begrijpt kun je vragen stellen in plaats van zo tekeer te gaan als een idioot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING 1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder inelkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : electromagnetisme, quantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem inelkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen. 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 | ||
|
![]() Citaat:
1) Definitie van een hogere wereld is....? Wat zijn de hogere natuurwetten & welke zijn de lagere? 2) Als ik dit correct interpreteer zullen we dus alle materie gebruiken om ruimteschepen te bouwen? 3) Hier bedoel je recursie, echter, als 2) correct is kom je tot een eindig systeem, ook is uw argumentatie enorm gebrekkig en zoals het hier geschreven is, een cirkelredenering 4) Het menselijk lichaam is alles behalve 'subliem', zie hier voor een lijstje 5) zonder uw microwezens hebben we nu ook reeds een heelal met leven, de hoeveelheid leven is echter een ongekende factor gezien we niet in staat zijn om de vereiste afstanden af te leggen om dit te weten. 6) Dit doet me denken aan het oude internet meme: Step one: Make spaceships Step two: Devour all mater in the universe Step three: ??? Step four: Prove god Je ontbreekt een argument waaruit blijkt dat je god kan bewijzen. 7: Cirkelredenering
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De hogere zijn zoals deze verder zijn ontwikkeld in de microkosmos, onder andere: het electromagnetisme, de kernenergie, de quantummechanica en de snarentheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het leven in de microkosmos is zeer intens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 - de microkosmos is een hogere wereld. Ok, die geef ik je. 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. FOUTFOUTFOUT. Geschavuite mafkezen zijnde, op ons niveau, zullen wij in de toekomst door de complexiteit van onze sociale coherentie abberaties veroorzaken die in het ruimtetijd continuüm en daardoor de oorzaak zijn van variatie en toename van complexiteit. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. Fout en simplistisch. Geschavuite mafkezen veroorzaken door improbabiliteit van consistente immobilisatie een steeds minder reducerend geheel van schijnbare heuristische patronen. 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. Alweer te simpel, het is door de, door Heisenberg reeds bewezen, improbabiliteit van semi correcte simultane plaats en snelheidsvectoren dat na zekere tijd de complexiteit en dusdanig illusoir sublieme eigenschappen van onze biologisch temporale entiteit verklaart. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens inplaats van een dood mechaniek van de wetenschap. Amateur! Niet de reductionistisch aanbeschouwde realiteit maar echter de holistisch-antropomorfistische eigenschappen van de geschavuite mafkezenheidachtige eigenschappen verklaart de materie EN DUS de energie in zijn totaliteit. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. Echter alleen maar als je als centraal gedesoriënteerd postmodernistisch konijn niet de geraffineerdheid inziet van mijn geschavuite micro-macro ARMAND PIEN gesitueerde totaalbestemming van de achterflap van het heelal. KIJK DAN, niet inziet. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. Aengezien water altijd naar beneden stroomt en daarbijkomend de 2de thermodynamische wet ook voorziet een warmtedood uitdijend heelal kunt u zelf wel tot de conclusie komen dat u de bal misslaat. Damn! tijd om mijn eigen religie te beginnen.
![]() |
![]() |
#1499 |
|
![]() Ge doet me nu toch erg twijfelen.
Ware het niet dat ik een devoot volgeling ben van zijne heiligheid the FSM Ik was uw eerste volgeling ![]()
![]() |
#1500 |
Parlementslid
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door bruggeman : 17 september 2010 om 16:31. |
![]() |
![]() |