Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2010, 16:52   #321
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Laat ons hopen dat ze niet toetreden dan, het is hier nu al erg genoeg, het OCMW barst uit zijn voegen.

Ik heb overigens een donkerbruin vermoeden dat bepaalde landen (ik noem geen namen) het enkel om die reden al landen als Roemenië en Bulgarije moeilijk of zelfs onmogelijk willen maken om hiertot toe treden.
Ik wil me niet als een schoolmeester gedragen, maar Patrick bedoelt dit waarschijnlijk:
Citaat:
In de lidstaten van de Europese Economische Ruimte (EER) 1 is het vrij verkeer van werknemers een fundamenteel recht waardoor onderdanen van een land dat tot de EER behoort in een ander EER-land mogen werken onder dezelfde voorwaarden als de burgers van die lidstaat.

Gedurende een overgangsperiode van maximaal 7 jaar na de toetreding van 10 lidstaten tot de EU op 1 mei 2004 en van 2 lidstaten op 1 januari 2007, mogen er bepaalde beperkende voorwaarden worden gesteld aan het vrije verkeer van werkenden van, naar en tussen deze lidstaten.

Deze restricties betreffen uitsluitend het vrije verkeer van personen die in een andere lidstaat willen gaan werken en kunnen van lidstaat tot lidstaat veranderen.
bron: http://ec.europa.eu/eures/main.jsp?l...ep=1&acro=free

Het vrij verkeer van personen is al geregeld, inclusief het recht om te werken. Nu geldt nog een overgangsperiode. Per 1 januari 2014 zal er vrij verkeer tussen alle huidige lidstaten van de EU bestaan.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 16:55   #322
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Men kan enkel hopen dat die hele vermaledijde EU voor die tijd al uit elkander geklapt en morsdood is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:07   #323
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wij zijn gewoon allemaal jaloers op de Roma omdat wij verplicht worden huizen te bouwen ipv een stuk grond met groen op te kopen en daar een caravan op te zetten om in te wonen of omdat wij in Australia niet gewoon mogen rondtrekken en werken. Allé ik toch
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 17:35   #324
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het vrij verkeer van personen is al geregeld, inclusief het recht om te werken. Nu geldt nog een overgangsperiode. Per 1 januari 2014 zal er vrij verkeer tussen alle huidige lidstaten van de EU bestaan.
Inderdaad.
Oud 17 september 2010, 17:40   #325
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wij zijn gewoon allemaal jaloers op de Roma omdat wij verplicht worden huizen te bouwen ipv een stuk grond met groen op te kopen en daar een caravan op te zetten om in te wonen of omdat wij in Australia niet gewoon mogen rondtrekken en werken. Allé ik toch
Want gij denkt dat die een stuk grond KOPEN om hun karavan op te zetten ?
Oud 17 september 2010, 17:57   #326
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Roma zijn niet illegaal. Ze hebben het recht in Frankrijk te verblijven. Vrij verkeer van personen in de EU, weet je wel.
Maar wat is het nu ?
Hierboven lees ik dat ze geen nationaliteit hebben hoe kunt ge dan EU burger zijn ?
En vrij verkeer van personen wilt nog niet zeggen dat ge u niet aan de wetten van het land moet houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 18:02   #327
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mwah, beetje weinig land om door rond te trekken, niet?
Als het daarom gaat moeten ze niet naar de dichtstbevolkte gebieden komen, niet ?.
Oud 17 september 2010, 18:12   #328
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moogt al helemaal niet in een caravan wonen, alleen verblijven.
Oud 17 september 2010, 19:41   #329
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want gij denkt dat die een stuk grond KOPEN om hun karavan op te zetten ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge moogt al helemaal niet in een caravan wonen, alleen verblijven.
vrijheid
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 20:19   #330
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrijheid
Tol voor de welvaart.
Oud 18 september 2010, 01:36   #331
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En ergens vind ik het wel jammer als die nomadencultuur zou verdwijnen, maar heeft iemand een idee hoe je die kunt beschermen en toch verhinderen dat die mensen een ontzaglijke ontwikkelingsachterstand oplopen?
Ik kan er ook niks aan doen dat ik een boontje heb voor nomaden.

Als het aan mij lag kreeg de rondzwervende medemens de Vlaamse nationaliteit en een cursus Nederlands, en in elk Vlaams dorp een knusse verblijfplaats met sanitaire voorzieningen.

Daarmee zou alvast de mythe van het 'racistische' en 'xenofobe' Vlaanderen de wereld uit worden geholpen.

Daarnaast zou ik voorzien in een speciaal statuut voor 'mobiele leerkrachten' die zorgen voor de opleiding van (ondermeer) mobiele leerkrachten, controleurs/rapporteurs van de toestand van het wegennet, reparateurs van datzelfde wegennet, controleurs/rapporteurs van de toestand van de beplantingen langsheen de reeds vermelde wegen, controleurs/rapporteurs/verwijderaars van sluikstort, ...

De muzikanten en andere artiesten onder de nomaden zouden m.i. in elk geval véél méér mogelijkheden moeten krijgen om waar ze ook komen op te treden/hun kunsten te vertonen en voor pret en plezier te zorgen (op voorwaarde dat ze niet om de vijftien minuten hetzelfde afgezaagde repertoire brengen).

Dat zijn maar een paar ideeën, maar ik kan er best nog wel wat verzinnen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2010 om 01:37.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 01:38   #332
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord daar toch niet op; zij lossen dat op door woorden te herdefiniëren, "gelijkheid" bijvoorbeeld. Een beetje zoals de EU de democratie herdefinieert door in het Verdrag van Lissabon te bepalen dat de "parlementaire democratie" het politieke model van de EU is. Daardoor wordt gewoon de term van zijn inhoud ontdaan in een Verdrag dat voor de rest antidemocratisch is. En zo dwalen we steeds verder van de Roma af...
Laten we dat als eerbewijs aan de nomadencultuur opvatten.

Oud 18 september 2010, 01:40   #333
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Om te beginnen zou voor Roma het makkelijker moeten zijn om toegang te krijgen tot de bureaucratieën. Marktstandplaatsen bijvoorbeeld zijn moeilijk te krijgen voor zigeuners.
Ook een goed idee.

Oud 18 september 2010, 02:04   #334
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

DAAR HEB JE'T! De volksverachters in de nationale regeringen, de volksverraders in de nationale parlementen en het Europees parlement, de ja-knikkers die omwille van de smeer de kandeleer hebben gelikt, krijgen lik op stuk!

Laat maar komen, de conflicten tussen de lidstaten en de Unie, laat maar aanrukken in duizendvoud! Dat de volkeren van Europa eindelijk eens tegen die antidemocratische maffia kunnen zeggen: "Sorry hoor, maar WIJ HEBBEN JULLIE NIET VERKOZEN" dus hebben jullie ons NIETS maar ook NIETS voor te schrijven!
Mooi! Nog meer van dat, Kodo Kodo, graag.

Oud 18 september 2010, 05:50   #335
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan er ook niks aan doen dat ik een boontje heb voor nomaden.

Als het aan mij lag kreeg de rondzwervende medemens de Vlaamse nationaliteit en een cursus Nederlands, en in elk Vlaams dorp een knusse verblijfplaats met sanitaire voorzieningen.

Daarmee zou alvast de mythe van het 'racistische' en 'xenofobe' Vlaanderen de wereld uit worden geholpen.
In Frankrijk is dat trouwens al zo (op papier): de wet voorziet dat elke gemeente een terrein moet hebben om zigeuners op te ontvangen. Het probleem is dat 1) niet elke gemeente die wet respecteert en 2) daar waar een gemeente wel een terrein heeft voorzien, de zigeuners die plek niet altijd naar hun goesting vinden om al dan niet gegronde redenen.

Wat er hier dus gebeurt is dat waar men kampen vindt die NIET op zo een terrein zijn (maar een of ander publiek of prive braakliggend stuk grond, een wei, ....), men aan de ontmanteling begint.
Oud 18 september 2010, 07:38   #336
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alors oui, Madame Reding, ça suffit ! La France n'a pas d'ordre �* recevoir de Bruxelles, et encore moins d'excuses �* formuler.
Car si le gouvernement Sarkozy et le Parlement français ont ratifié le traité de Lisbonne, le peuple français, lui, l'a clairement rejeté par référendum !
Is maar de helft van het verhaal. Het klopt dat de Fransen in een referendum de ontwerpgrondwet hebben afgewezen. Maar het Franse volk heeft nooit een referendum gehad over het Verdrag van Lissabon.
Na hun referendum hebben de Fransen Sarkozy verkozen die duidelijk in zijn programma had gezegd voor een nieuw verdrag te gaan. Dat is Lissabon geworden.

Citaat:
DAAR HEB JE'T! De volksverachters in de nationale regeringen, de volksverraders in de nationale parlementen en het Europees parlement, de ja-knikkers die omwille van de smeer de kandeleer hebben gelikt, krijgen lik op stuk!
Dus Sarkozy is de echte vertegenwoordiger van het volk en in de parlementen zitten volksverachters?

Citaat:
Laat maar komen, de conflicten tussen de lidstaten en de Unie, laat maar aanrukken in duizendvoud!
Inderdaad, dat de maffiazetbazen Sarkozy en Berlusconi eens op hun plaats worden gezet.

Citaat:
Dat de volkeren van Europa eindelijk eens tegen die antidemocratische maffia kunnen zeggen: "Sorry hoor, maar WIJ HEBBEN JULLIE NIET VERKOZEN" dus hebben jullie ons NIETS maar ook NIETS voor te schrijven!
Helaas hebben de Fransen en de Italianen (en de Nederlanders Wilders) hun leiders wel verkozen. Maar vergissen is menselijk.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 18 september 2010 om 07:38.
Oud 18 september 2010, 07:42   #337
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Frankrijk is dat trouwens al zo (op papier): de wet voorziet dat elke gemeente een terrein moet hebben om zigeuners op te ontvangen. Het probleem is dat 1) niet elke gemeente die wet respecteert en 2) daar waar een gemeente wel een terrein heeft voorzien, de zigeuners die plek niet altijd naar hun goesting vinden om al dan niet gegronde redenen.

Wat er hier dus gebeurt is dat waar men kampen vindt die NIET op zo een terrein zijn (maar een of ander publiek of prive braakliggend stuk grond, een wei, ....), men aan de ontmanteling begint.
Ik kan begrijpen dat 'illegale' kampen worden ontmanteld, patrickve.

Om te vermijden dat de zigeuners sommige staanplaatsen niet naar hun goesting vinden zou het misschien geen slecht idee zijn om in overleg met die mensen naar geschikte terreinen te zoeken, gemeente per gemeente.

Dat betekent nog lang niet dat zij altijd en overal hun zin moeten krijgen, natuurlijk.
Dat is voor de sedentairen immers ook niet het geval.

"Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid", hé. Ik vind dat nog steeds één van de mooiste deviezen die ik ken.

Broederlijkheid is het streefdoel, maar zonder Gelijkheid blijft dat een hol begrip, en Gelijkheid zonder Vrijheid doet mij teveel aan kadaverdiscipline denken.

Het is een moeilijke, delicate, ... evenwichtsoefening, als je 't mij vraagt. Nooit 'af'.

Oud 18 september 2010, 07:46   #338
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Frankrijk is dat trouwens al zo (op papier): de wet voorziet dat elke gemeente een terrein moet hebben om zigeuners op te ontvangen.
Kijk, zo leer ik nog eens wat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Het probleem is dat 1) niet elke gemeente die wet respecteert en 2) daar waar een gemeente wel een terrein heeft voorzien, de zigeuners die plek niet altijd naar hun goesting vinden om al dan niet gegronde redenen.

Het probleem is dus waarschijnlijk een tekort aan terreinen.
Oud 18 september 2010, 08:27   #339
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dus waarschijnlijk een tekort aan terreinen.
Uiteraard. En sommige gemeenten hebben een goed terrein, andere gemeentes hebben alle smoezen ter wereld bedacht om "nog" geen terrein te hebben, en sommige gemeenten stellen een half soort stort ter beschikking, kwestie van op papier een terrein te hebben, maar in de werkelijkheid liever niet. Aan de andere kant zijn die zigeuners ook niet altijd de plezantsten om te ontvangen, he, en trekken die zich niet altijd veel aan van de regelgeving, en installeren zich te pas en te onpas ergens.

In mijn gemeente was er zo een "de facto" terrein, en de gemeente heeft er niet beter op gevonden dan daar een kazerne van de gendarmerie te laten bouwen, en nu is er "geen plaats" meer. Want die wetten zijn wel allemaal plezant, maar er is een sterk "not in my backyard" probleem mee.
Oud 18 september 2010, 08:43   #340
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrijp, de mannen stelen en de vrouwen bedelen (in een hoofddoek ook nog) !? De politiek van Sarkozy is gewoon mislukt en dat is een feit dat hij wil verhullen met zijn boerkaverbod propositie en nu die affaire van illegalen (vooral zigeuners) !!

Daar heb je een van de nadelen van democratie, het moet een klein beetje aangepast worden door shura-cratie. Niemand mag met "ik" opkomen want dit is eigenschap van Satan, dus niemand mag zich kandidaat stellen maar personen moet verkozen worden door een groep van kenners die verstand hebben van zaken en deze zowel op nationaal als provinciaal niveau, deze leden van deze groep gaan zelf bepalen wie er mag uitgekozen worden als president, worden op hun beurt gekozen (dus zij ook mogen zich niet kandidaat stellen) en deze leden worden door gewone mensen gekozen op basis van wat ze voor de gemeenschap betekenen en wat ze allemaal goed gedaan hebben en aangeboden.

Laatst gewijzigd door porpo : 18 september 2010 om 08:43.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be