![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen heeft toch iets waarmee hij uit de norm springt? (lengte, gewicht, haarkleur, kleur ogen, ...). Ik snap al dit gedoe niet |
|
|
|
|
|
|
#7962 |
|
Minister
|
Voila inderdaad. Maar in de loop der jaren hebben termen als "afwijkend" een negatieve bijklank gekregen. Niet dat ik sta te springen om het woord te vervangen door een politiek correcte term, zeker niet. Moest ik met Paulus dit in het echt besproken hebben zou ik er waarschijnlijk niet zo heftig op gereageerd hebben omdat het dan duidelijk geweest zou zijn of hij het neutraal dan wel pejoratief bedoelde.
|
|
|
|
|
|
#7963 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7964 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7965 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#7966 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7967 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Echt niet? Door homoseksuelen als "afwijkend" of "abnormaal" te omschrijven (terwijl ze dat helemaal niet zijn), proberen sommigen de discriminatie van homoseksuelen te verschonen. Daar gaat al dit gedoe om.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#7968 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
uw stelling is : homoseksualiteit moet een functie hebben die niet door heteroseksualiteit kan ingevuld worden om te bewijzen dat homoseksualiteit een meerwaarde heeft ten opzichte van heteroseksualiteit" u stelt " homoseksualteit heeft geen enkele meerwaarde of nut omdat je geen enkele extra functie kunt vinden bij homoseksualiteit vraag 1 : is het hebben van een meerwaarde een noodzakelijk iets om nut te hebben beoordelen we dus mensen op basis van het hebben van meerwaarde ? vraag 2 : moet iets een extra functie hebben om reden van bestaan te hebben? vraag 3 : zou het niet kunnen dat er niet moet gesproken worden van meerwaarde maar dat vanuit de natuur of volgens de theorie van Darwin er meerdere manieren zijn om een zelfde functie te hebben in natuur. Voorbeeld dat geen voorplanting zowel kan bereikt worden door onvruchtbare heteroseksuelen als door homoseksualiteit. vraag 4 : in hele betoog wordt steeds gesproken over homoseksualiteit en heteroseksualteit op basis van voorplanting. Nooit eraan gedacht dat homoseksualiteit misschien andere kenmerken voortbrengt in onze soort dan enkel functie van " niet-voorplanting". Nooit aangedacht dat globaal gezien homoseksuelen minder gewelddadig zijn dan heteroseksuelen ? Dus misschien komen bepaalde genen van vredelievendheid bij elkaar waarbij dit bij homoseksueel extreem tot uiting komt. in de hele discussie worden argumenten aangehaald waarbij het lijkt dat homoseksuelen moeten bewijzen dat ze recht hebben op bestaan. er komen argumenten naar voren die getuigen van unidimensioneel denken : homoseksualiteit moet een functie hebben waarbij heel eng enkel gedacht wordt aan voorplantingsfunctie, er moet niet enkel een functie zijn , nu moet er ook een meerwaarde zijn ten opzichte van heteroseksualtiet om ook nut te hebben of reden tot bestaan te mogen hebben. Is dit niet ( of hebben we nog geen bewijs gevonden) dan wordt gesteld dat homoseksualteit dan bewezen geen nut heeft en dus dat het als abnormaal moet worden beschouwd. sorry, dergelijk eng denken doet tekort aan onze menselijke soort die mijn inzien toch verstandiger is en toch meer gedifferentieerd dan dergelijke kokerzicht redeneren. ik zou mij de vraag kunnen stellen wat de functie is en de meerwaarde van mensen die zo zwart-wit denken, die voor alles een waarom moeten hebben, die nood hebben om mensen in vakjes te plaatsen. Het nut is mogelijks dat dergelijke engdenkende mensen nodig zijn om mensen die verder denken dan hun neus lang is, te helpen om te blijven denken en niet te veronderstellen dat iedereen over vermogens beschikt. " ik denk dus ik besta" meer hoeft er niet te zijn om op deze wereld te mogen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#7969 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
het woord marginaal gaat zowel over de onderste klasse van de samenleving, als de bovenste. |
|
|
|
|
|
|
#7970 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
waarom is dit zo moeilijk aanvaardbaar voor u ? het lijkt alsof het voor u een bedreiging is, waarin voelt u zich bedreigd door homoseksualteit ? heeft u dergelijke zienswijze nodig om bepaalde beslissinen in uw leven te kunnen rechtvaardigen als goede beslissingen ? ik hoop dat u oprecht eens stilstaat bij uzelf en tracht een antwoord te vinden waarom u met alle macht tracht vast te houden dat homoseksualiteit minderwaardig is aan heteroseksualteit, waarom kan u gelijkwaardigheid niet verdragen ? |
|
|
|
|
|
|
#7971 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#7972 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pedofilie is geen seksuele geaardheid. Daar gaat je van de pot gerukte vergelijking alweer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#7973 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#7974 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Link.
|
|
|
|
|
#7975 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben je te nauw betrokken om enige redelijkheid te betrachten?
|
|
|
|
|
#7976 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van zodra jij erin slaagt je tot het onderwerp (in casu: homoseksualiteit) te beperken, zullen we er misschien wel toe kunnen komen om gewoon over het onderwerp te praten. Zou dat lukken, denk je?
|
|
|
|
|
|
#7978 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7979 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat zou ik niet durven beweren. De wetenschap is daar nog niet uit. Het grote verschil is dat er niets mis is met homoseksualiteit en dat er bij pedoseksualiteit per definitie schade wordt aangericht.
|
|
|
|
|
|
#7980 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Homoseksualiteit is, net zoals heteroseksualiteit (en eventueel biseksualiteit en aseksualiteit), een seksuele geaardheid of gerichtheid. Pedoseksualiteit is een parafilie.
|
|
|