Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 12:22   #7961
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blij dat we het daarover eens zijn. Ik bedoel dat inderdaad niet pejoratief.
De rest doet niet veel ter zake in deze discussie.

Paulus.
Is een afwijking zijn van de norm zo erg?
Iedereen heeft toch iets waarmee hij uit de norm springt? (lengte, gewicht, haarkleur, kleur ogen, ...). Ik snap al dit gedoe niet
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 14:27   #7962
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Iedereen heeft toch iets waarmee hij uit de norm springt? (lengte, gewicht, haarkleur, kleur ogen, ...). Ik snap al dit gedoe niet
Voila inderdaad. Maar in de loop der jaren hebben termen als "afwijkend" een negatieve bijklank gekregen. Niet dat ik sta te springen om het woord te vervangen door een politiek correcte term, zeker niet. Moest ik met Paulus dit in het echt besproken hebben zou ik er waarschijnlijk niet zo heftig op gereageerd hebben omdat het dan duidelijk geweest zou zijn of hij het neutraal dan wel pejoratief bedoelde.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:30   #7963
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk. Het is allemaal niet zo erg.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 16:30   #7964
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Voila inderdaad. Maar in de loop der jaren hebben termen als "afwijkend" een negatieve bijklank gekregen. Niet dat ik sta te springen om het woord te vervangen door een politiek correcte term, zeker niet. Moest ik met Paulus dit in het echt besproken hebben zou ik er waarschijnlijk niet zo heftig op gereageerd hebben omdat het dan duidelijk geweest zou zijn of hij het neutraal dan wel pejoratief bedoelde.
Volledig mee eens.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 13:53   #7965
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Civilisatie = natuur.
Neen, civilisatie is de vernietiging der natuur. De natuur is wat er voor de civilisatie was.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 13:54   #7966
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dieren weten niet wat normaal is, dat zijn mensencategorieën.

Dieren hebben alleen een onbenoemde sexdrive, de gelukzakken.
Mensen hebben voor dieren uitgeschreven wat normaal dient te zijn. Een dier dat rustig aan het knauwen is in een weide is veel "normaler" dan een idioot die zich naar een myocardium werkt voor een aalmoes.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 21:05   #7967
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt niet? Door homoseksuelen als "afwijkend" of "abnormaal" te omschrijven (terwijl ze dat helemaal niet zijn), proberen sommigen de discriminatie van homoseksuelen te verschonen. Daar gaat al dit gedoe om.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 13:19   #7968
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kunnen voortplanten zie ik inderdaad als een meerwaarde. Zonder dat gegeven was het gedaan met alle leven binnen de pakweg 150 jaar?

Maar dat was mijn stelling niet. Mijn stelling was dat homoseksualiteit geen enkele functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen en bijgevolg eigenlijk totaal overbodig is voor instandhouding van de soorten. Het geeft geen enkele meerwaarde of enig nut. Het is minder functioneel dan heteroseksualiteit.

Paulus.
u heeft een stelling waarbij in eerste plaats de vraag kan gesteld worden, wat is de bedoeling van uw stelling.
uw stelling is : homoseksualiteit moet een functie hebben die niet door heteroseksualiteit kan ingevuld worden om te bewijzen dat homoseksualiteit een meerwaarde heeft ten opzichte van heteroseksualiteit"
u stelt " homoseksualteit heeft geen enkele meerwaarde of nut omdat je geen enkele extra functie kunt vinden bij homoseksualiteit
vraag 1 : is het hebben van een meerwaarde een noodzakelijk iets om nut te
hebben
beoordelen we dus mensen op basis van het hebben van
meerwaarde ?
vraag 2 : moet iets een extra functie hebben om reden van bestaan te
hebben?
vraag 3 : zou het niet kunnen dat er niet moet gesproken worden van meerwaarde maar dat vanuit de natuur of volgens de theorie van Darwin er meerdere manieren zijn om een zelfde functie te hebben in natuur. Voorbeeld dat geen voorplanting zowel kan bereikt worden door onvruchtbare heteroseksuelen als door homoseksualiteit.

vraag 4 : in hele betoog wordt steeds gesproken over homoseksualiteit en heteroseksualteit op basis van voorplanting.
Nooit eraan gedacht dat homoseksualiteit misschien andere kenmerken voortbrengt in onze soort dan enkel functie van " niet-voorplanting".
Nooit aangedacht dat globaal gezien homoseksuelen minder gewelddadig zijn dan heteroseksuelen ?
Dus misschien komen bepaalde genen van vredelievendheid bij elkaar waarbij dit bij homoseksueel extreem tot uiting komt.

in de hele discussie worden argumenten aangehaald waarbij het lijkt dat homoseksuelen moeten bewijzen dat ze recht hebben op bestaan.
er komen argumenten naar voren die getuigen van unidimensioneel denken : homoseksualiteit moet een functie hebben waarbij heel eng enkel gedacht wordt aan voorplantingsfunctie,
er moet niet enkel een functie zijn , nu moet er ook een meerwaarde zijn ten opzichte van heteroseksualtiet om ook nut te hebben of reden tot bestaan te mogen hebben.
Is dit niet ( of hebben we nog geen bewijs gevonden) dan wordt gesteld dat homoseksualteit dan bewezen geen nut heeft en dus dat het als abnormaal moet worden beschouwd.

sorry, dergelijk eng denken doet tekort aan onze menselijke soort die mijn inzien toch verstandiger is en toch meer gedifferentieerd dan dergelijke kokerzicht redeneren.
ik zou mij de vraag kunnen stellen wat de functie is en de meerwaarde van mensen die zo zwart-wit denken, die voor alles een waarom moeten hebben, die nood hebben om mensen in vakjes te plaatsen.
Het nut is mogelijks dat dergelijke engdenkende mensen nodig zijn om mensen die verder denken dan hun neus lang is, te helpen om te blijven denken en niet te veronderstellen dat iedereen over vermogens beschikt.

" ik denk dus ik besta" meer hoeft er niet te zijn om op deze wereld te mogen zijn.
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 13:22   #7969
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Echt niet? Door homoseksuelen als "afwijkend" of "abnormaal" te omschrijven (terwijl ze dat helemaal niet zijn), proberen sommigen de discriminatie van homoseksuelen te verschonen. Daar gaat al dit gedoe om.
Door steeds je taal te moeten aanpassen verwijder je je steeds verder van de realiteit. We moeten trouwens ook stoppen met negatieve connotaties te even aan woorden. We zijn allemaal afwijkend op iets.

het woord marginaal gaat zowel over de onderste klasse van de samenleving, als de bovenste.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 13:29   #7970
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ophouden met te beweren dat homoseksualiteit een normale en evenwaardige seksualiteitsbeleving is als heteroseksualiteit.

Paulus.
uw gespartel en weerstand om homoseksualiteit te kunnen aanvaarden als een evenwaardige seksualtieteitsbeleving als heteroseksualiteit, zegt mogelijks veel over u

waarom is dit zo moeilijk aanvaardbaar voor u ?
het lijkt alsof het voor u een bedreiging is, waarin voelt u zich bedreigd door homoseksualteit ?
heeft u dergelijke zienswijze nodig om bepaalde beslissinen in uw leven te kunnen rechtvaardigen als goede beslissingen ?
ik hoop dat u oprecht eens stilstaat bij uzelf en tracht een antwoord te vinden waarom u met alle macht tracht vast te houden dat homoseksualiteit minderwaardig is aan heteroseksualteit, waarom kan u gelijkwaardigheid niet verdragen ?
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 14:21   #7971
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
uw gespartel en weerstand om homoseksualiteit te kunnen aanvaarden als een evenwaardige seksualtieteitsbeleving als heteroseksualiteit, zegt mogelijks veel over u

waarom is dit zo moeilijk aanvaardbaar voor u ?
het lijkt alsof het voor u een bedreiging is, waarin voelt u zich bedreigd door homoseksualteit ?
heeft u dergelijke zienswijze nodig om bepaalde beslissinen in uw leven te kunnen rechtvaardigen als goede beslissingen ?
ik hoop dat u oprecht eens stilstaat bij uzelf en tracht een antwoord te vinden waarom u met alle macht tracht vast te houden dat homoseksualiteit minderwaardig is aan heteroseksualteit, waarom kan u gelijkwaardigheid niet verdragen ?
Als we nu het begrip "homosexualiteit" veranderen naar "pedofilie", wat ook een sexuele geaardheid is, zou u dan hetzelfde betoog houden?
Oud 19 september 2010, 14:26   #7972
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als we nu het begrip "homosexualiteit" veranderen naar "pedofilie", wat ook een sexuele geaardheid is, zou u dan hetzelfde betoog houden?
Pedofilie is geen seksuele geaardheid. Daar gaat je van de pot gerukte vergelijking alweer.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 september 2010, 14:29   #7973
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pedofilie is geen seksuele geaardheid. Daar gaat je van de pot gerukte vergelijking alweer.
Leg uit.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 14:30   #7974
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Leg uit.
Link.

Citaat:
Oud 19 september 2010, 14:34   #7975
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we er niet gewoon over praten zonder op de man te spelen?

Ben je te nauw betrokken om enige redelijkheid te betrachten?
Oud 19 september 2010, 15:14   #7976
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunnen we er niet gewoon over praten zonder op de man te spelen?

Ben je te nauw betrokken om enige redelijkheid te betrachten?
Redelijkheid betrachten? Door homoseksualiteit op slinkse wijze aan pedofilie te linken zeker...

Van zodra jij erin slaagt je tot het onderwerp (in casu: homoseksualiteit) te beperken, zullen we er misschien wel toe kunnen komen om gewoon over het onderwerp te praten. Zou dat lukken, denk je?

Citaat:
Oud 19 september 2010, 15:36   #7977
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 15:37   #7978
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht eerlijk gezegd ook van wel.
Zonder de 2 te willen linken uiteraard.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 15:42   #7979
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet durven beweren. De wetenschap is daar nog niet uit. Het grote verschil is dat er niets mis is met homoseksualiteit en dat er bij pedoseksualiteit per definitie schade wordt aangericht.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 15:53   #7980
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik dacht eerlijk gezegd ook van wel.
Zonder de 2 te willen linken uiteraard.
Homoseksualiteit is, net zoals heteroseksualiteit (en eventueel biseksualiteit en aseksualiteit), een seksuele geaardheid of gerichtheid. Pedoseksualiteit is een parafilie.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be