![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7981 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#7982 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Miguelito : 19 september 2010 om 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#7983 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de middeleeuwen dacht men dat de aarde plat was. Wetenschap evolueert.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#7984 |
|
|
Die lijst van parafilieën heeft weinig met wetenschap te maken. Travestisme staat er bijvoorbeeld nog steeds in, net zoals urofilie en masochisme. Het is vrij eenvoudig: de wetenschap is er helemaal niet uit wat aan de basis ligt van seksueel gedrag, of het nu gaat over pedofilie, homofilie of gelijk welke andere -filie.
|
|
|
|
|
|
#7985 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#7986 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je laat het klinken alsof er een bewustzijn met plan is, dat is niet zo.
|
|
|
|
|
#7987 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#7988 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#7989 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Miguelito : 19 september 2010 om 16:27. |
|
|
|
|
|
|
#7990 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, helemaal niet. Als je mijn bericht leest:
Citaat:
Op geen enkele wijze dan ook heb ik enige afkeuring laten gelden betreffende homosexualiteit. Jij hoorde het begrip "pedofilie" en het begrip "homosexualiteit" in èèn en dezelfde zin en automatisch verbond je de twee uitermate verschillende begrippen. En, als ik zo driest mag zijn, waarschijnlijk alleen maar omdat de zin van mij kwam. Met andere woorden, het probleem leeft bij u en niet bij mij.
|
|
|
|
|
#7991 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doorgaans moeten bijvoorbeeld piloten psychisch en fysisch helemaal in orde zijn in het belang van de passagiers die zij vervoeren. Mensen die wat minder goed zien en alsdusdanig geweigerd worden als piloot, hoeven zich daardoor niet gediscrimineerd te voelen, maar eveneens denken aan het belang van de passagiers. Zo dienen homofielen zich ook niet gediscrimineerd te voelen door mensen die vinden dat we beter én een vader én een moeder geven aan onze kinderen die behoefte hebben aan vervangouders, zoals dat normaal het geval is. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7992 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in de praktijk wordt dat nu eenmaal wel gedaan. Hoe meer bijvoorbeeld een GSM kan, hoe duurder hij is, hoe meer iemand wat kan; hoe beter hij betaald zal worden. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
|
|
|
|
|
#7993 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7994 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden waarom ik homoseksualiteit een minderwaardige seksualiteitsbeleving vind, is omdat ze minder functioneel is. Dat is volstrekt rationeel te onderbouwen en heeft niks met zogenaamde gevoelens van bedreiging te maken. Misschien kan u eens verklaren waarom u met alle macht homoseksualiteit evenveel waarde wil toedichten als heteroseksualiteit. U kan er toch niet vanuit dat de voortplanting integraal deel uitmaakt van de seksualiteitsbeleving en homofielen dit belangrijk aspect moeten missen binnen hun relatie met elkaar. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7995 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk ben ik van mening, dat als mij en mijn vrouw iets zou overkomen, zodat mijn kinderen aangewezen zijn op vervangouders, ... ...dan zou mijn voorkeur uitgaan naar hetero-vervangoudersouders, omdat mij dat het meest normaal lijkt. Dat is geen kwestie van discriminatie, maar van voorkeur. Al kan ik me voorstellen dat homofielen zich gediscrimineerd zouden kunnen voelen, maar ik denk niet in hun belang, maar in het belang van de kinderen. En dat zouden homofielen ook beter doen. Kinderen verdienen niet wat "goed genoeg is" alleen. We zijn ze ergens verplicht om hen "het beste" te geven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 september 2010 om 17:05. |
|
|
|
|
|
|
#7996 | |
|
Minister
|
Citaat:
wilt u eigenlijk zeggen dat homos een incomplete vorm van sexualiteit beleven omdat daaruit geen kinderen kunnen uit voort komen? Het is er, en overal en van alle tijd, los van cultuur, soort, ... . Dus het zal wel een rol hebben.< Dat we seksualiteit niet begrijpen ligt in de taboeïsering door cultuur en religie. En die taboeïsering heeft vooral met macht en controle te doen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 19 september 2010 om 17:05. |
|
|
|
|
|
|
#7997 | |
|
|
Citaat:
Ik vind je laatste zin trouwens wel grappig. Alsof niet elke heteroseksuele lul-de-behanger zoveel kinderen in vrouwen schiet als hij wil. Daar bestaat dan weer geen enkele controle op. |
|
|
|
|
|
|
#7998 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Mongolisme bijvoorbeeld is er ook én overal én van alle tijden, maar toch zal niemand er een probleem mee hebben om dit syndroom als een afwijking te beschouwen. Uw argument (Het is er, en overal en van alle tijd, los van cultuur, soort, ... ) houdt dus geen steek. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 september 2010 om 17:11. |
|||
|
|
|
|
|
#7999 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik spreek me dus niet uit over wie of wat beter zou zijn. Maar mij lijkt het toch verstandiger, zeker zolang er niks bewezen is, om het te houden op wat normaal is, zolang we de keuze nog hebben. Het is in elk geval een feit dat de geaardheid hetero-ouders niet per definitie slechter zijn voor het kind. Er is alleen discussie over de homofiele geaardheid als evenwaardig kwaliteitslabel. Citaat:
Maar ik vind niet dat men daarmee dan aangeeft dat piloten die 'brillen' per definitie slechtere piloten zouden zijn. Dat is iets helemaal anders. ik hoop dat ik de nuance goed overbreng. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 september 2010 om 17:26. |
||
|
|
|
|
|
#8000 | ||
|
Minister
|
Ieder heeft het recht op zijn mening, maar gelukkig bepaalt u de norm niet.
Als we dat zouden weten zouden vele vragen beantwoord worden, bev ook waarom heteros en holebis ook een seksualiteitsbeleving hebben die los staat van de voortplanting. Dus elke liefdesdaad die niet met voortplanting te maken heeft, is dan minderwaardig aan die beleving waaruit wel kinderen voortkomen. Citaat:
Citaat:
Miguelito
Laatst gewijzigd door Miguelito : 19 september 2010 om 17:25. |
||
|
|
|