![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Want u schijnt te vergeten dat met het Vlaams-Kartel veel Vlaamse krachten binnen CD&V wakker gekomen zijn. En die op hun beurt eisen dat hun CD&V top de Vlaamse resoluties extra kracht bij zet! |
||
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we dit beseffen! Ik ben zeker dat Yves Leterme dit beseft. |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. er een goddelijk mirakel gebeurt en Wallonië weer op de CDH stemt. (not very likely) 2. het aandeel van de PS of MR het zwakke CDH compenseert. In dit geval, aangezien de zusterpartijen in Vlaanderen betrekkelijk sterk staan, zal de CD&V niet de dominante partner zijn in de regering. Allebei scenario's die CD&V waarschijnlijk niet leuk vindt. Volgens mij is de Vlaamse keuze van de CD&V een pure, pragmatische keuze voor het eigenbelang (en laat ons eerlijk zijn: we kunnen de CD&V dat niet verwijten, want iedereen kiest voor zijn eigen belang). En de resultaten zullen wel volgen. Voor de eerste keer heeft de CD&V een partner gevonden aan dezelfde kant van de taalgrens, en de eerste voorspellingen spreken van een grote verkiezingsoverwinning van wel 30%. Dat is geleden van 1987, toen ze 31,4% haalden. Natuurlijk moeten ze de koek wel delen, maar dat doet betrekkelijk weinig af van hun resultaat. De CD&V beseft dat ze in België geen toekomst meer heeft, maar in Vlaanderen een belangrijke factor kan zijn in de politiek. En het mooie van de zaak is, hoe meer de CD&V de Vlaamse kaart trekt, hoe meer dat de CDH zal wegkwijnen. Geef toe, een zusterpartij van een Vlaamsgezinde partij in Wallonië en Brussel, dat heeft toch geen overlevingskans? En hoe meer de CDH weg kwijnt, hoe meer de CD&V het Vlaams zal spelen. Als Leterme dus de resoluties vergeet, is dat helemaal niet uit politiek opportunisme (of hoogstens op korte termijn), maar uit politieke onbekwaamheid, zoals een lemming die zich op een route begeeft naar de zee.
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
het cdH zal waarschijnlijk weer terug zo een 15 procent van de stemmen halen ( is terug naar hun resultaat van 99 ). Dit is meer dan genoeg om een meerderheid te vormen met de PS. Geen problemen maken waar er geen zijn. Binnenkort komt er terug een goede Rooms-rode coalitie, die stabiel is. Die de economie terug op gang zal brengen en dat is het voornaamste. Op Vlaanderen zal deze coalitie gesteund worden door de N-VA en hopelijk komen er een aantal staatshervormingen door en spannen de Vlaamse partijen daarvoor samen in de kamer en senaat. Voor de rest geen zorgen maken 8) Thomas
![]() |
#27 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik gok op zo'n 27% ; en hoop op zelfs meer.
Ik hoop ook dat VLD zo'n 22% haalt en een coalitie dus mogelijk is. Blokkers beseffen dus best dat ze gematigd rechts moeten stemmen als ze geen sossen in de regering willen ... Zie http://www.fora.be/viewtopic.php?t=16238
#29 |
Banneling
|
![]() op de lijstvoorstelling hebben zowel Yves leterme als Dehaene zeer duidelijk gesteld dat CD&V MOET de Vlaamse kaart trekken, wil ze een efficiënter bestuur en beleid op gebied van SZ, werkloosheid, en economie.
Tijdens de toespraak van Geert Bourgeois op dat congres is het efkes ZEER stil geworden, van het verschot denk ik. Wat niet normaal is, gelet dat alle afdelingen zowel van N-VA als CD&V daar afgezakt waren met toeters, trommels en natuurlijk bellen ![]() Hij had van de basis militanten minuten lang applaus gekregen. Nadien hebben we van gedachten gewisseld. Zowel militanten van de UNIZO strekking en de ACW strekking binnen CD&V zagen duidelijk in dat de Vlaamse kaart absoluut noodzakelijk is om de huidige paarse beerput op te kuisen. We zijn ook dit weekend samen campagne gaan voeren, in Oostende Roeselare Ieper en Brugge en Kortrijk. Ik moet zeggen dat we algemeen een gevoel van 'opluchting' merkten bij de mensen. De mensen zijn het leugenachtig bestuur van verhofstadt meer dan beu. Die opluchting was blijkbaar niet alleen te merken bij de potentiële kiezers maar vooral ook bij de CD&V / N-VA militanten. Ik zie eigenlijk wel een 30% zitten. |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|