Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 september 2010, 22:39   #841
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nochtans is door de geschiedenis heen en internationaal je brabants steeds aangeduid als Vlaams. Raar he
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin!

Je kan hier niet één historische bron van noemen.
En is er al een bron opgedoken?
Oud 19 september 2010, 22:40   #842
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus die ondertiteling van Baantjer etc. is dus in de Vlaamse taal? Zou interessant zijn, dan hebben we voor het eerst een concreet spoor van die taal gevonden.

Tegenproef: ik spreek geen Vlaams, maar toch kan ik die ondertitelingen begrijpen. Hoe zit dat dan?

En tenslotte: West-Vlaams, Limburgs etc. worden op de VRT ook ondertiteld (denk aan Gerrit Calewaert). Hoe zit dan dan:
- wordt daar Vlaams ondertiteld in het Nederlands?
- wordt daar West-Vlaams ondertiteld in het Vlaams? of in het Nederlands?
- of wordt daar gewoon Vlaams ondertiteld in het Vlaams, en zo ja, wat is daar het nut van?
Wel?
Oud 19 september 2010, 22:41   #843
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarop baseer je je dan? De Brabantse Omwenteling of zo?

Ik was trouwens vroeg net als jij, categoriek tegen Nederlandse hereniging. Tot ik tot het besef kwam dat de oorzaak net bij oogkleppen lag, namelijk belgische oogkleppen.
Ik vrees dat je die verwisseld hebt voor Nederlandse, alleen blijk je dat niet erg te beseffen.
Het is niet zo dat jouw mening voor je "omwenteling" naar Nederland, dezelfde was dan de mijne nu is. Jij spiegelt je mening van toen om de mijne NU. Wel, helaas moet ik je teleurstellen: elke mens heeft zijn eigen denkbeelden, dus de mijne zijn anders dan de jouwe waren. Mijn oogkleppen, als ik die al heb (ja dus, want elke mens neemt bagage mee in zijn leven en baseert daarop zijn mening) zijn Vlaams. Ik ben een Vlaming, en daar ben ik fier op. Waarom kan jij dat niet zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 22:43   #844
EddyBal

Standaard

Citaat:
Wel?
Aangezien het antwoord vervat zit in antwoord op andere zeverachtige vragen, is die inderdaad al lang beantwoord
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 22:52   #845
EddyBal

Standaard

Citaat:
En is er al een bron opgedoken?
Nee, mijne google is kapot

Ik ben nog op zoek naar vroeger gekende bronnen. Even geduld.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 23:10   #846
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
België is geen natiestaat, Vlaanderen zal dat nooit worden.
dat is voor jou dan hèt argument.
Vlaanderen is reeds een natie binnen België. Een onafhankelijk Vlaanderen zou een stabiele natiestaat zijn met een wellicht unitaire structuur. Wat een gelul, dat de Orangisten nu ook al de Belgicisten achterna hollen.

Citaat:
Vlaanderen heeft DRIE volkeren: Limburgers, Brabanders en Vlamingen.
nog nooit gehoord van het land van loon, het hertogdom brabant en het graafschap vlaanderen?
Klopt enkel in een historische context. En de modale Vlaming kent deze geschiedenis niet. Alsof het Plakkaat van verlatinghe of de historiek van de Nederlanden de modale Vlaming iets zegt. De betekenis van Vlaming is met de tijd verandert. De geboorte van de Belgische staat kende een nieuwe connotatie toe aan het begrip Vlaming. De Belgische staat heeft ons zelfbewustzijn gecreëerd en bij een splitsing gaan de 5 Vlaamse provincies zelfstandig verder.

Citaat:
limburgers willen liever terug bij nederlands limburg (bij Nederland dus) en hebben geen band met de rest van vlaanderen.
Bron? .. Enorme wishful thinking ...

Citaat:
de vlamingen moeten niet veel hebben van de brabanders en omgekeerd.
Dat is het typische Vlaamse particularisme. Wij Oost-Vlamingen lachen ook soms met de West-Vlamingen en vice versa.

Vlaanderen is desondanks ons particularisme veel meer eensgezind dan gij laat uitschijnen. Het is trouwens bijzonder zwak om de Vlaamse eensgezindheid in vraag te stellen om uw Orangistische doel te promoten. Bijna dezelfde tactiek als Belgicistische bangmakerij.

We hebben voor gans Vlanderen eigen kranten, media, radiozenders en een eigen regering. Vraag eens aan een doorsnee Antwerpenaar met wie hij het meeste affiniteit heeft, je denkt toch niet dat veel Antwerpenaren Noord-Brabant zullen zeggen .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 20 september 2010, 09:02   #847
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vlaanderen is reeds een natie binnen België. Een onafhankelijk Vlaanderen zou een stabiele natiestaat zijn met een wellicht unitaire structuur. Wat een gelul, dat de Orangisten nu ook al de Belgicisten achterna hollen.
ja, er is eenheid binnen Vlaanderen ...
Belgicisten, flaminganten, neoflaminganten, ...

Citaat:
Klopt enkel in een historische context. En de modale Vlaming kent deze geschiedenis niet. Alsof het Plakkaat van verlatinghe of de historiek van de Nederlanden de modale Vlaming iets zegt. De betekenis van Vlaming is met de tijd verandert. De geboorte van de Belgische staat kende een nieuwe connotatie toe aan het begrip Vlaming. De Belgische staat heeft ons zelfbewustzijn gecreëerd en bij een splitsing gaan de 5 Vlaamse provincies zelfstandig verder.
de modale vlaming hoeft deze geschiedenis niet te kennen.
hij draagt wel nog de kenmerken van deze geschiedenis.
een Limburger is anders dan een Brabander die anders is dan een Vlaming.

Citaat:
Bron? .. Enorme wishful thinking ...
nog nooit gehoord van het Limburg-charter?
dat is nochtans de eerste stap.

Citaat:
Dat is het typische Vlaamse particularisme. Wij Oost-Vlamingen lachen ook soms met de West-Vlamingen en vice versa.

Vlaanderen is desondanks ons particularisme veel meer eensgezind dan gij laat uitschijnen. Het is trouwens bijzonder zwak om de Vlaamse eensgezindheid in vraag te stellen om uw Orangistische doel te promoten. Bijna dezelfde tactiek als Belgicistische bangmakerij.

We hebben voor gans Vlanderen eigen kranten, media, radiozenders en een eigen regering. Vraag eens aan een doorsnee Antwerpenaar met wie hij het meeste affiniteit heeft, je denkt toch niet dat veel Antwerpenaren Noord-Brabant zullen zeggen .
maar toch is er géén Vlaamse eengezindsheid.
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 09:59   #848
EddyBal

Standaard

Citaat:
ja, er is eenheid binnen Vlaanderen ...
Belgicisten, flaminganten, neoflaminganten, ...

de modale vlaming hoeft deze geschiedenis niet te kennen.
hij draagt wel nog de kenmerken van deze geschiedenis.
een Limburger is anders dan een Brabander die anders is dan een Vlaming.

nog nooit gehoord van het Limburg-charter?
dat is nochtans de eerste stap.

maar toch is er géén Vlaamse eengezindsheid.
Sta me toe even te lachen met dat limburg charter.
We zouden niet eensgezind zijn? Tuurlijk niet, maar ik denk dat je die meerderheid die bij Nederland wil nog laaaaang zal mogen zoeken
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 10:01   #849
Shadowke

Standaard

Citaat:
We zouden niet eensgezind zijn? Tuurlijk niet, maar ik denk dat je die meerderheid die bij Nederland wil nog laaaaang zal mogen zoeken
in Limburg leeft dat wel degelijk onder de bevolking, ook op politiek niveau, behalve hier en daar een paar die halve Luikenaars zijn.
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 10:14   #850
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem maar van mij aan, EddyBal, dat, zodra het federale België ophoudt te bestaan, een overgrote meerderheid van de Vlamingen alle schroom laat vallen en zal kiezen voor de geleidelijke, staatkundige integratie met Nederland.
Ernst Niessen is offline  
Oud 20 september 2010, 10:16   #851
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Neem maar van mij aan, EddyBal, dat, zodra het federale België ophoudt te bestaan, een overgrote meerderheid van de Vlamingen alle schroom laat vallen en zal kiezen voor de geleidelijke, staatkundige integratie met Nederland.
Het is duidelijk dat dat je droom is. Maar of die ook zal uitkomen...
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 10:49   #852
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat dat je droom is. Maar of die ook zal uitkomen...
U moet u goed voor ogen houden welke ontwikkelingen Nederland en Vlaanderen de afgelopen jaren hebben doorgemaakt. Trek deze lijn door en u komt uit op het punt waar de Groot-Nederlanders u willen hebben.
Ernst Niessen is offline  
Oud 20 september 2010, 10:55   #853
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, ik denk dat eerlijk gezegd niet.

het kan wel zijn, en dat hoop ik wel, dat er op termijn een constructie komt die Vlaanderen en Nederland dichter bij elkaar brengt. hoe dat die er zal uitzien, zal de toekomst moeten uitwijzen hé.
Oud 20 september 2010, 11:03   #854
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, ik denk dat eerlijk gezegd niet.

het kan wel zijn, en dat hoop ik wel, dat er op termijn een constructie komt die Vlaanderen en Nederland dichter bij elkaar brengt. hoe dat die er zal uitzien, zal de toekomst moeten uitwijzen hé.
Die 'constructie', die er 'op termijn' komt, kan wel eens dichter bij zijn dan menigeen denkt.

1 januari 2011 ligt in het verschiet. Een mooie datum is 26 juli 2011, exact 430 jaar na de ondertekening van de Acte van Verlatinghe.
Ernst Niessen is offline  
Oud 20 september 2010, 12:04   #855
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we het alstublieft ook nog eens over Meneer Maingain en z'n natte droom van een 'Korridor' en een 'Lebensraum' hebben?

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 20 september 2010, 12:25   #856
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kunnen we het alstublieft ook nog eens over Meneer Maingain en z'n natte droom van een 'Korridor' en een 'Lebensraum' hebben?

Dank bij voorbaat,

djimi
Ik ben bang van niet, beste djimi. 'Meneer' Maingain heeft de hoop op de corridor al opgegeven.

Toch?
Ernst Niessen is offline  
Oud 20 september 2010, 12:34   #857
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Dank bij voorbaat,

djimi
Op dit moment laat hij de Brusselse fractie van de PS, zijn objectieve bondgenoot onder leiding van Picqué, de onderhandelingen kelderen (of toch een poging daartoe ondernemen).

Benieuwd of, als het al zover komt, DJ Reynders Ollie mee ten dans zal vragen en hoe deze zal reageren als dat onbespreekbaar zou blijken te zijn voor de Vlamingen?

Brussel onafhankelijk?

Bonne chance et �* la bonheur...
Kawadude is offline  
Oud 20 september 2010, 12:34   #858
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben bang van niet, beste djimi. 'Meneer' Maingain heeft de hoop op de corridor al opgegeven.

Toch?
In tegendeel heb ik de indruk. hij realiseerde zich overtijd dat het "geen corridor? Brussel kwijt!" is.

Hij begrijpt de stuatie heel goed, maar daarom heeft hij alles waar hij voor staat nog niet opgegeven.
Oud 20 september 2010, 12:35   #859
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Op dit moment laat hij de Brusselse fractie van de PS, zijn objectieve bondgenoot onder leiding van Picqué, de onderhandelingen kelderen (of toch een poging daartoe ondernemen).

Benieuwd of, als het al zover komt, DJ Reynders Ollie mee ten dans zal vragen en hoe deze zal reageren als dat onbespreekbaar zou blijken te zijn voor de Vlamingen?

Brussel onafhankelijk?

Bonne chance et �* la bonheur...
Dat de onderhandelingen opgeblazen worden door imperialistische driftkikkers, we kunnen het alleen maar hopen.

Hoe rapper hoe liever.
Oud 20 september 2010, 12:39   #860
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat de onderhandelingen opgeblazen worden door imperialistische driftkikkers, we kunnen het alleen maar hopen.

Hoe rapper hoe liever.
Awel, ik heb de indruk dat het vandaag wel eens snel zou kunnen gaan.

Hoewel ik dat eerder ook al dacht (eigenlijk al sinds 2007 ), dus zal er maar niet te veel van verwachten zeker.

Albert zal nog wel een schoon konijn uit zijn kroon kunnen toveren, daar twijfel ik niet aan.

Om het proces echt te versnellen, zou Albert eigenlijk de troon moeten overlaten aan zijn zoon (na uw 70ste nog met zo'n zaken moeten bezig zijn, is toch niet meer van deze tijd). Een paar interventies van de nieuwe majesteit later, zou het wel eens echt over kunnen zijn.
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be