Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2010, 13:51   #421
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Francientje

Citaat:
Werkelijk? Uit Algerije werden ze gewoon buiten geschopt wegens niet moslim zijn! In Marokko en Tunesie moesten ze meestal al hun hebbes en houens achterlaten. Ze werden natuurlijk ook als tweederangs burgers behandeld.
De meeste vertrokken volstrekt vrijwillig uit Marokko, zie het artikel wikipedia "Moroccan Jews". Ze werden wel aangemoedigd door zionistische organisaties, die recruteringsbureaus oprichtten in de voornaamste steden en dorpen waar Joden woonden.

Citaat:
OP de dag van vandaag zijn moslims de grootste, de allergrootste bevolkingsgroep die probeert uit moslimlanden weg te te komen
net zoals de christenen de grootste bevolkingsgroep is die uit christelijke landen wil wegkomen.

Citaat:
. Dus dat iemand die zich moslim noemt met Joden komt aanzetten, ja kijk... Geneer je niet, hoor.
Ik ben geen moslim. Maar omdat je altijd Israel en de Joden door dik en dun verdedigt maar wel andere bevolkingsgroepen en landen volop bekritiseert vind ik het wel interessant eens met Israel te vergelijken.

Citaat:
Joden zijn hier al van voor de middeleeuwen en in al die tijd hebben ze nog
geen tiende van de herrie veroorzaakt van moslimimmigranten.
Veel andere Joden in België zijn relatief recente immigranten. En je moet geen appels met peren vergelijken. Zoals je zegt de meeste Joden wonen hier al vele generaties terwijl de meeste moslims recente migranten zijn uit arme landen. Dat gezegd zijnde, Joden zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken. Het gaat dan meestal niet om handtassen pikken maar wel om witteboordencriminaliteit. Een deel van de georganiseerde misdaad in de VS is in Joodse handen ("little Odessa" staat er gelijk met maffia) en zelfs in West Europa. Zegt de naam Madoff U iets?

Citaat:
Nu neem ik het niemand kwalijk naar elders te willen immigreren. Behalve
dan als hij dit doet om elders -waar het beter is- zijn manier van leven te
gaan proberen opleggen. Of zijn politieke inzichten te gaan opdringen.
En doen moslims in België dat dan? Natuurlijk verdedigen ze de Palestijnen, net zoals Joodse Belgen en Nederlanders Israel verdedigen.

Citaat:
Zigeuners zijn een verhaal apart. De Roms waarom het gaat zijn dus geen
mensen met dure mercedessen etc.
Daar kun je je ook nog in vergissen, er zijn heel wat rijke roms en toevallig zijn mercedessen hun geliefde merk.

Citaat:
Ik wil niet dat die mensen mishandeld
worden maar de oostbloklanden horen wél voor hun verantwoordelijkheid
gesteld te worden. En gauw ook.
Die oostbloklanden kunnen geen mirakels verrichten, zeker niet in slechet economische omstandigheden. De meeste herintegratiepogingen van zigeuners zijn mislukt. Misschien is het wel goed voor die landen dat een groot deel van de zigeuners naar West Europa vertrekt, zo zijn zij er vanaf en de West Europeanen hebben minder zigeuners en meer geld der beschikking.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2010 om 13:54.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 13:51   #422
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik beweer niet dat joden massaal naar het westen migreren en voor overlast zorgen, en ik denk dat je dat ook wel begrepen hebt. Het jodendom is particularistisch, de islam een godsdienst van de grote massa. Je kan de bevolking van een derdewereldland zoals algerije niet vergelijken met de joden. En de overlast door migranten ook niet op een lijn stellen met het gedrag van moslims. Hoeveel joden zijn er in totaal? Zoiets als de bevolking van Nederland wereldwijd? Marokko alleen telt het driedubbele.. In een land vol armoede. Geneer je idd niet en stel een westerse ontwikkelingsgraad op gelijke lijn met een derdewereldland en trek je besluiten over moslims.
In algerije worden berbers ook vervolgt, ook al zijn ze moslim. Je vergelijkt appelen met peren.
Indien Marrokko even die godsdienst op een tweede plaats zet, en zich volop focust op bijv. modern Westers toerisme (Marrokko heeft daar alle troeven voor), heeft dat land alle kansen om zeer welvarend te worden. Maar dat zal natuurlijk niet lukken door alleen te bidden en kruismuntthee te drinken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 13:55   #423
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Indien Marrokko even die godsdienst op een tweede plaats zet, en zich volop focust op bijv. modern Westers toerisme (Marrokko heeft daar alle troeven voor), heeft dat land alle kansen om zeer welvarend te worden. Maar dat zal natuurlijk niet lukken door alleen te bidden en kruismuntthee te drinken.
Maak je geen zorgen Marokko kan economische groeicijfers voorleggen.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 13:59   #424
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom dan nog zo'n massale emigraties ??

Citaat:
Oud 20 september 2010, 14:00   #425
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
die dateren van paar decennia terug, het is nog steeds een Afrikaans land in armoede maar de situatie is aan het verbeteren

Laatst gewijzigd door Moslim! : 20 september 2010 om 14:01.
Oud 20 september 2010, 14:06   #426
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokko kan een respectabele economische en toeristische groei voorleggen hoor. En wat religie betreft valt het enorm mee, zeker in vergelijking met het Midden Oosten, een vrij tolerant land.
Oud 20 september 2010, 14:08   #427
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vond vooral plaats in de jaren 60 en 70 toen Marokko een zeer arm land was. Nu komt de migratie voornamelijk uit Zwart Afrika en Azië, of oorlogsgebieden als Irak, Afghanistan, Nepal, etc. .
Oud 20 september 2010, 14:13   #428
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Marokko kan een respectabele economische en toeristische groei voorleggen hoor. En wat religie betreft valt het enorm mee, zeker in vergelijking met het Midden Oosten, een vrij tolerant land.
Ik ga zeker die tolerantie niet tegenspreken, maar het blijft een feit dat nog steeds veel Marrokanen hun land verlaten. Soit, hetgeen in Agadir kan moet ook elders mogelijk zijn.

Citaat:
Oud 20 september 2010, 14:20   #429
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Aangezien ik het redelijk eens ben met de rest van uw betoog, hoewel grotendeels offtopic, ga ik enkel nog even in op volgende stelling:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Over welke overlast gaat het dan? Ik weet dat ze de reputatie hebben af en toe eens wat te stelen, wat te bedriegen of op te lichten. Maar als je mensen grond toewijst (zoals Kodo Kodo voorstelt), dan valt die overlast toch weg? De Roma die ook dan nog nomadisch willen leven, kunnen dan nomadisch leven. De rest wordt gewoon consument en ziet zijn voetafdruk vergroten.
Het is gewoon een bekend gegeven dat zigeuners vaker wel dan niet op illegale wijze aan de kost komen. Het toewijzen van een lapje grond om hun woonwagens op te zetten, lost dat probleem natuurlijk niet op. Het enige wat daarmee opgelost wordt, is dat ze in plaats van illegaal ergens staan, nu legaal ergens staan. En die zigeuners gaan dan echt niet opeens dat lapje grond bij hun woonwagens bewerken zodat ze van dat lapje grond kunnen leven.

Nog niet zolang geleden was er een documentaire op tv te zien waarbij men in de (criminele) zigeunerwereld probeerde door te dringen. Vrouwenhandel, prostitutie, diefstal, drugshandel en bedelarij waren de kernbegrippen. Uit die documentaire bleek ook dat sommige zigeunerstammen of -clans, zich bijvoorbeeld gespecialeerd hebben in zakkenrollerij en winkeldiefstal. Er was te zien hoe kleine kinderen daartoe werden 'opgeleid', en eenmaal in het bezit van hun zakkenrollersdiploma naar West-Europa werden gestuurd om de gadjes (dat zijn wij, de niet-zigeuners) te bestelen. Tevens kwam naar voren dat ze dit speciaal zo doen omdat kinderen jonger dan 12 jaar niet gerechterlijk vervolgd kunnen en mogen worden.
Er werd daar door hen ook helemaal niet moeilijk over gedaan. Zij zien het bestelen en bedriegen van gadjes ook helemaal niet als iets slechts, maar eerder als hun natuurlijk recht waarbij een beroep werd gedaan op één of andere passage uit een bijbelvertolking.
Hun belevingswereld en cultuur is zo verschillend van de onze dat het toekennen van een lapje grond om die woonwagens op te zetten, verder helemaal geen enkel soelaas zal bieden aan de rest van de problematiek.

En zodra de huidige tijdelijke beperkingen voor bepaalde inwoners van Bulgarije en Roemenië om vrij binnen de EU te kunnen reizen opgeheven zullen zijn, zullen die miljoenen daar levende zigeuners en masse naar hier komen, waar voor hen gewoonweg meer te halen valt. Zo simpel is het.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 14:27   #430
Francientje
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Ik heb in Tsjechoslowakije gezien hoe ze door de staat verschafte woningen kapotwoonden (tenminste aan de buitenkant). Ze waren in zoverre meer dan de rest van de bevolking misdeeld, dat met hun nomadische cultuur minder rekening werd gehouden dan met de sedentaire cultuur van de echte Tsjechen, ja. De overheid scheen veel voor hen te doen, maar het haalde niets uit. Wiens schuld? Ik weet het niet; gedeelde verantwoordelijkheid, zou ik denken. Zij hebben heel veel kinderen, in tegenstelling tot de autochtonen in de voormalige Oostbloklanden. Zijn die autochtonen en hun overheid er verantwoordelijk voor dat die kinderrijkdom er is?
Ja kijk, door de staat verschafte woningen ...Liever maak ik me daar niet
te veel illusies over. Uiteindelijk verwacht je van een vogel niet dat hij zelf
zijn kooi onderhoudt!
Er was een tijd, tot zo'n goeie tien jaar geleden, dat er in mijn buurt regel-matig zigeuners (met of zonder oude mercedessen, peugeots etc, bij sommigen was het armoede troef, bij anderen leek er geen serieus gebrek te zijn) kwamen kamperen. En daarvoor, toen ik nog in Parijs woonde, kwamen ze regelmatig elk jaar weer kamperen in het Bois de Boulogne. Het betrof hier dus wel, voor zover ik heb kunnen zien en horen, meestal mensen
uit het zuiden en niet uit de oostlanden. Ik kan me niet herinneren dat ze
hier ooit serieus last bezorgden. Ze verkochten manden en geborduurde
lapjes, deden aan waarzeggerij, staken als het moest hier en daar een hand
toe op diverse boerderijen, zorgden voor muziek... Vooral daar waar ik nu woon onderbraken ze de eentonigheid.

Laatst gewijzigd door Francientje : 20 september 2010 om 14:28.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 14:33   #431
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Wil ik best geloven. Turkije kan dat ook.
Vraag: maar hoe wordt die groei verdeeld?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 14:41   #432
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wil ik best geloven. Turkije kan dat ook.
Vraag: maar hoe wordt die groei verdeeld?
je bedoelt hoe de winst wordt verdeeld. Dat is afhankelijk, er is een vrije markt. De winstverdeling is niet zoals in Egypte vb waar er geen verdeling is. Meestal is dat (een oneerlijke winstverdeling) het meest in landen die van nature rijk zijn, in Marokko valt dat mee. Maar de meeste arabische landen scoren niet goed wat dat betreft, Turkije is helemaal anders.
Oud 20 september 2010, 14:49   #433
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bedoelt hoe de winst wordt verdeeld. Dat is afhankelijk, er is een vrije markt. De winstverdeling is niet zoals in Egypte vb waar er geen verdeling is. Meestal is dat (een oneerlijke winstverdeling) het meest in landen die van nature rijk zijn, in Marokko valt dat mee. Maar de meeste arabische landen scoren niet goed wat dat betreft, Turkije is helemaal anders.
en waaraan zou dat te wijten zijn ??

Citaat:
Oud 20 september 2010, 15:08   #434
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Andy : 20 september 2010 om 15:11.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 15:28   #435
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt wel, maar dat is toch menselijk hé? Er is ook maar een reden waarom vorige eeuw 100000'en Belgen en Nederlanders naar de VS emigreerden.
En geloof maar niet dat het daar overbevolkt was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 16:14   #436
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dat is exact wat men aan de Franse regering verweet, en terecht. Maar let op, het hangt aan een dun koordje: vervang "zigeuner" (als ethnische groep) door "rondzwervend schorremorrie" (als aanwijzing van mensen met een specifiek gedrag), en er is geen probleem meer, en we zijn beland op de echte problematiek. De problematiek is niet de ethnische oorsprong van die mensen, maar de manier waarop ze zich gedragen. Het al dan niet toevallige feit dat er een sterke correlatie bestaat tussen een zekere ethnie en een zeker (vervelend) gedrag maakt dat men soms het (inderdaad racistische) amalgaam maakt, jammer genoeg. Maar dat wil niet zeggen dat we dat gedrag moeten dulden.

Altijd en overal, hetzelfde liedje.
En 't is niet eens een schoon liedje

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 16:19   #437
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het zal helaas de meeste EU-burgers wel worst wezen, maar eigenlijk is de EU groot genoeg om voldoende lappen grond uitsluitend voor zigeuners te bestemmen, hen daar dan een speciale belasting voor te laten betalen, speciale internationale voorzieningen (b.v. onderwijs) voor nomaden te creëren, en in ruil voor wat meer burgerzin een soort legale compensatie te bieden voor het feit dat deze mensen geen eigen staat hebben (voorrechten voor nomaden).

Als ik het goed heb, zijn het nogal groepsmensen die leiders volgen. In de oudheid kon je met zulke groepen verdragen sluiten. Die mogelijkheid moet nu te organiseren zijn, b.v. via officiële verkiezingen binnen hun groep, waarvan de "volksvertegenwoordiging" en "regering" bevoegd zouden worden voor de naleving van de wetten van de lidstaten waar zigeuners verblijven. Zouden zij geen aparte EU-lidstaat kunnen vormen, waarvan de wetgeving is toegesneden op die van alle staten waar zij verblijven?

Aangezien ik vijf minuten geleden zelf nog niet rijp was voor dit idee, verwacht ik niet echt dat iemand anders het ook al is.

En zie hierin maar geen tegenstrijdigheid met mijn kritiek op de antidemocratie in het EU-apparaat.
Bij mij heeft het geen minuut geduurd, Kodo Kodo:

ik ben rijp (misschien zelfs al over-rijp) voor dit idee.

Ik zou op u stemmen als u in de politiek ging.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 17:35   #438
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bij mij heeft het geen minuut geduurd, Kodo Kodo:

ik ben rijp (misschien zelfs al over-rijp) voor dit idee.

Ik zou op u stemmen als u in de politiek ging.
Ik was er rijp voor, om me dan de vraag te stellen of Roma-zigeuners leven van jacht en visvangst. Dat lijkt me niet het geval. Door hun bezigheden (vermaak en muziek, allerhande ambachtelijke taken, waarzeggerij,...) hebben ze een niet-nomadisch publiek nodig opdat ze via handel aan eten zouden kunnen geraken. Als er geen (markt)vraag is naar hun muziek, dan kan je er moeilijk een verdrag mee sluiten om ze muziek te laten spelen in ruil voor eten en enkele andere dingen. Hun 'probleem' ligt denk ik dieper: gebrek aan specialisatie/kapitaal om te kunnen opboksen tegen de professionele schoenmakers, schrijvers van horoscopen, muziekindustrie,... Hun cultuur sterft uit net zoals die van plaatselijke leurders uitsterft door de opkomst van internetcatalogi, supermarkten en post-orders. Reservaten gaan daar - denk ik - niet veel aan veranderen.

Voor andere nomaden lijkt het me wel een goed idee.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 september 2010 om 17:43.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:12   #439
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Uit Algerije werden ze gewoon buiten geschopt wegens niet moslim zijn! In Marokko en Tunesie moesten ze meestal al hun hebbes en houens achterlaten.
Een schandalige en flagrante leugen! Je reinste geschiedsvervalsing, te vergelijken met Holocaustnegationisten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:18   #440
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat joden massaal naar het westen migreren en voor overlast zorgen, en ik denk dat je dat ook wel begrepen hebt. Het jodendom is particularistisch, de islam een godsdienst van de grote massa. Je kan de bevolking van een derdewereldland zoals algerije niet vergelijken met de joden. En de overlast door migranten ook niet op een lijn stellen met het gedrag van moslims. Hoeveel joden zijn er in totaal? Zoiets als de bevolking van Nederland wereldwijd? Marokko alleen telt het driedubbele.. In een land vol armoede. Geneer je idd niet en stel een westerse ontwikkelingsgraad op gelijke lijn met een derdewereldland en trek je besluiten over moslims.
In algerije worden berbers ook vervolgt, ook al zijn ze moslim. Je vergelijkt appelen met peren.
Saoedi-Arabië is rijk en nochtans het achterlijkste moslimland na Somalië.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be