Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2010, 08:57   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
http://www.humo.be/tws/deze-week/209...lottemans.html

Zowel de parachute als de reserveparachute bleken gesaboteerd, drie dagen na de val zag Clottemans de reserveparachute opeens in een boom hangen, 16m hoog. 'Clottemans verklaarde dat ze die per toeval zag, ergens hoog in een boom', zegt een gerechtelijke bron. 'Maar dat geloven wij niet. We geloven dat ze die pilot-chute heeft kunnen volgen op de fatale dag en dat ze die achteraf is gaan zoeken.'

Dan zijn er nog de psychiatrische verslagen:


Misschien een goed moment om eens de toegevoegde waarde van psychiatrisch onderzoek onder de loupe te nemen.
Ze was er toch zelf bij , bij die sprong, dus nogal logisch dat ze wist over wat voor terrein ze gesprongen zijn en dus ook kan weten waar die parachute ongeveer is neergekomen, ...

Verder kun je inderdaad aanvoeren dat al wat die psychologen zeggen een hoop mumbo jumbo is, gebaseerd op lucht en veronderstellingen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:11   #22
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dus je denkt dat ze zal worden vrijgesproken?
Ik "denk" niets, ik ken het dossier niet.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:13   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Place your bets please, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:17   #24
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Jep, en Jef Vermassen, de Matlock van Lede, pleit voor de familie van het slachtoffer, dus dat belooft weer een showke te worden.


Fluytenzuigende Fien, ik vind jou een enorme aanwinst voor het forum.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:18   #25
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht


Fluytenzuigende Fien, ik vind jou een enorme aanwinst voor het forum.
²²²²²²²²²²²²²²²²² zin voor (absurde humor) een Ruski als vrouw en een enorme kennis aan (goede ) TV en obscure films
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:50   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zo werkt dat, geen bewijs = onschuldig.

Allez, in andere landen is dat zo, hier werkt men met de overtuiging van de magistraat.
Dat is veel te kort door de bocht;
maar we kennen je mening, die beïnvloed is door je eigen frapatsen ...

het moet dus zijn: de magistraat oordeelt over de voorliggende bewijzen volgens zijn innerlijke overtuiging.


Je zou in een wet kunnen stellen dat een getuigenverklaring pas bewijskrachtig kan worden als de feiten opgemerkt werden door twee personen, binnen een afstand van 35 meter; of ook door drie personen binnen een afstand van 55 meter. Tenzij één van hen een verrekijker heeft. En ook tenzij één van hen een bril draagt: die getuige moet dichter staan.
Nu in ons systeem (en in vele andere landen, maar ik ken dat niet in detail) oordeelt een rechter naar zijn innerlijke overtuiging: hoe objectief is die getuige, hoe kwam zijn getuigenis tot stand, hoe klopt alles met de rest van het verhaal en de rest van de getuigen enz. enz.
D�*t, gecombineerd met het principe van 'twijfel is altijd in het voordeel van de verdachte', maakt dat het een goed systeem is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:54   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik spreek mij niet uit over haar schuld of onschuld. Dat haar lot in handen ligt van mensen als u en ik is een beangstigende gedachte.
Gerenommeerde advocaten, ook tegenstanders van jury-in-assisen, in vraaggesprekken in de pers, zijn unaniem: de mensen die zetelen in de jury kwijten zich enorm gewetensvol van hun taak. Ze worden goed begeleid door de drie beroepsmagistraten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 10:56   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat zal het proces uitwijzen. Wie weet wat er nog aan het licht kan komen tijdens het proces. Maar als aan het eind vh proces geen bewijs van schuld kan voorgelegd worden, is een vrijspraak imo de enige optie.
Ik denk dat het Piet Van Eeckhout was, die eens zei, en ik citeer : "liever een schuldige vrijspreken, dan een onschuldige veroordelen". Ik kan mij volledig achter dat citaat scharen.
Die uitspraak moet zijn:
liever tien schuldigen vrijspreken wegens gebrek aan bewijzen, dan één onschuldige onterecht veroordelen.

En die uitspraak is niet van die mediageile politiek-actieve stinkendrijke sos,
maar dateert van de tijd van Napoleon, grondlegger van heel wat van de huidige nog geldende juridische zaken (burgerlijk wetboek, strafwetboek ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 11:12   #29
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze was er toch zelf bij , bij die sprong, dus nogal logisch dat ze wist over wat voor terrein ze gesprongen zijn en dus ook kan weten waar die parachute ongeveer is neergekomen, ...
Waar, maar een pilot chute van misschien een halve meter doorsnee 16 meter hoog in een boom zien hangen, per toeval, is niet zo evident.

Nu ja, ik ga haar alleszins niet veroordelen, en weiger dus ook te stemmen in deze enquete.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 11:16   #30
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht


Fluytenzuigende Fien, ik vind jou een enorme aanwinst voor het forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
²²²²²²²²²²²²²²²²² zin voor (absurde humor) een Ruski als vrouw en een enorme kennis aan (goede ) TV en obscure films
Dank u voor de complimenten!

Zal deze draad bookmarken, voor als mijn vriendin weer eens zaagt dat ik teveel achter de PC zit. Ziet ze tenminste dat ik mijn tijd nuttig spendeer.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 12:28   #31
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Waar, maar een pilot chute van misschien een halve meter doorsnee 16 meter hoog in een boom zien hangen, per toeval, is niet zo evident.

Nu ja, ik ga haar alleszins niet veroordelen, en weiger dus ook te stemmen in deze enquete.
²
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:19   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is (of je bekent natuurlijk, maar dat spreekt voor zich). Ik wil dat dat voor mij zo is, dus dan ook voor anderen. Als er niet voldoende aanwijzingen zijn dat zij het gedaan heeft moet ze daar dus ook niet voor veroordeeld worden.
Verder heb ik me niet verdiept in de zaak, dus zou ik ook echt niet kunnen zeggen of ik wel of niet vind dat er genoeg bewijzen zijn.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:29   #33
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Mja.
Als R. Janssen de moord op Van Uytsel niet had bekend, moest men hem daarvoor wellicht ook vrijspreken bij gebrek aan bewijzen.
Nee..er zijn namelijk ook bewijzen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:33   #34
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Dank u voor de complimenten!

Zal deze draad bookmarken, voor als mijn vriendin weer eens zaagt dat ik teveel achter de PC zit. Ziet ze tenminste dat ik mijn tijd nuttig spendeer.
Ze is toch Russisch? Je moet gewoon dreigen dat als ze te veel zaagt, je haar terugstuurt of doorverkoopt aan een 70-jarige Kempische boer, dan dimt ze wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:33   #35
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die uitspraak moet zijn:
liever tien schuldigen vrijspreken wegens gebrek aan bewijzen, dan één onschuldige onterecht veroordelen.
En die uitspraak is niet van die mediageile politiek-actieve stinkendrijke sos,
maar dateert van de tijd van Napoleon, grondlegger van heel wat van de huidige nog geldende juridische zaken (burgerlijk wetboek, strafwetboek ...)
In een éénmalig passioneel drama zoals hier is dit nog begrijpelijk, liever 10 recidiverende zware criminelen of sexuele delinquenten vrijspreken dan één onschuldige veroordelen zie ik toch niet zitten
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:07   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is veel te kort door de bocht;
maar we kennen je mening, die beïnvloed is door je eigen frapatsen ...

het moet dus zijn: de magistraat oordeelt over de voorliggende bewijzen volgens zijn innerlijke overtuiging.


Je zou in een wet kunnen stellen dat een getuigenverklaring pas bewijskrachtig kan worden als de feiten opgemerkt werden door twee personen, binnen een afstand van 35 meter; of ook door drie personen binnen een afstand van 55 meter. Tenzij één van hen een verrekijker heeft. En ook tenzij één van hen een bril draagt: die getuige moet dichter staan.
Nu in ons systeem (en in vele andere landen, maar ik ken dat niet in detail) oordeelt een rechter naar zijn innerlijke overtuiging: hoe objectief is die getuige, hoe kwam zijn getuigenis tot stand, hoe klopt alles met de rest van het verhaal en de rest van de getuigen enz. enz.
D�*t, gecombineerd met het principe van 'twijfel is altijd in het voordeel van de verdachte', maakt dat het een goed systeem is.
Ja, ik zeg, men werkt hier met de overtuiging van de magistraat.

Dat is te kort door de bocht zeg jij dan, want we werken hier met de overtuiging van de magistraat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 september 2010 om 14:07.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:36   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die uitspraak moet zijn:
liever tien schuldigen vrijspreken wegens gebrek aan bewijzen, dan één onschuldige onterecht veroordelen.

En die uitspraak is niet van die mediageile politiek-actieve stinkendrijke sos,
maar dateert van de tijd van Napoleon, grondlegger van heel wat van de huidige nog geldende juridische zaken (burgerlijk wetboek, strafwetboek ...)
misschien is hij gewoon een heel goed advocaat, hij is tenslotte al veertig jaar actief.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:02   #38
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Waar, maar een pilot chute van misschien een halve meter doorsnee 16 meter hoog in een boom zien hangen, per toeval, is niet zo evident.

Nu ja, ik ga haar alleszins niet veroordelen, en weiger dus ook te stemmen in deze enquete.
Als ze schuldig was zou ze wel stil zwijgen over die vondst...
't Ziet er een braaf meiske uit en 't is een lerares ook dus voorlopig houden we het maar op onschuldig . Laat ze maar goe wa poen krijgen voor dat jaar voorarrest ook...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:03   #39
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ze is toch Russisch? Je moet gewoon dreigen dat als ze te veel zaagt, je haar terugstuurt of doorverkoopt aan een 70-jarige Kempische boer, dan dimt ze wel.
Zie da't ne rijke is en da ze al uitkijkt naar de erfenis ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:04   #40
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als ze schuldig was zou ze wel stil zwijgen over die vondst...
't Ziet er een braaf meiske uit en 't is een lerares ook dus voorlopig houden we het maar op onschuldig . Laat ze maar goe wa poen krijgen voor dat jaar voorarrest ook...
Jammer genoeg zijn er ook nog de 'driehoeksverhouding' en de vernietigende psychiatrische rapporten over haar...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be