![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 45,12% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 54,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Wat maakt dat nu uit? 2009 2008 2007 2006 maakt mij allemaal niks uit, we spreken immers van 70 miljard tegen een 38miljard, die paar miljoenen verschil maken niet uit hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#602 | |
|
![]() Citaat:
beschuldig mij dan ook maar van het starten van alle oorlogen sinds het begin der tijden op deze aardkloot. maar vergeet het volgende niet 'Nobody likes me, but I don't care'. |
|
![]() |
![]() |
#603 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#604 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
|
![]() Wat heeft dat er nu weer mee te maken? I.p.v. gewoon toe te geven dat je een fout cijfer had, zit je hier maar te draaien en te keren, daarbij vanalles door elkaar te halen en de tak waarop je zit vlotjes verder door te zagen. Dan mag ik daar toch wel op wijzen. Ik heb die ene bron die je hebt gegeven ook gelezen. Daar staat dat eerder door jou gegeven cijfer ook niet in.
|
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
BNP is 9a10% (=alles wat de brusselaars verdienen) Als men dus de algemeen geldende regels toepast zou brussel 19% krijgen (niet helemaal, een aantal installigen zoals vlaamse overheid, delen van belgische, nmbs, delijn,... vallen weg) maar zeker is dat brussel een pak beter uitkomt dan nu.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#607 |
|
![]() Met dat verschil dat ik mijn argumenten onderbouw met bronnen, feiten en cijfers. Die heb ik van jou nog niet gezien. Behalve dan wat halfslappe beschuldigingen aan het adres van een minister die met de hele materie geen sikkepit te maken heeft.
|
![]() |
![]() |
#608 | |
|
![]() Citaat:
Fase 1: Uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Fase 2: Referendum in het nieuwe BHG over aansluiting bij Vlaanderen dan wel Wallonië. Fase 3: Referendum in het "winnende" gewest uit fase 2 over aansluiting bij Brussel. Gesteld dat Brussel voor Vlaanderen kiest in fase 2, zal ik "ja" stemmen in fase 3. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 september 2010 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
#609 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Plunder de werkende, want hij werkt op onze grond (een beetje droit du sol als het uitkomt is u niet vreemd?)? Dat er een zekere herziening van de inkomsten uit door pendelaars verdiend geld voorzien dient te worden in de nieuwe financieringswet en dat deze vooral bedoeld moet zijn om Brussel enigszins tegemoet te komen, lijkt me logisch. Vergeet echter niet dat bij een verschuiving van de werkenden van Brussel naar bvb. de Rand, deze extra inkomsten voor Brussel wegvallen, hé... Je rijkdom afmeten aan hetgeen op een grondgebied als Brussel verdiend wordt, is nogal gevaarlijk. 't Blijft een kleine stad, vergeleken met echte economische stadsgebieden (Berlijn, Parijs, Londen, ...). Maar eerlijk is eerlijk, de pendelaars zouden geacht moeten worden een gedeelte van hun belasting op arbeid te betalen aan het Gewest waar ze werken. Maar deze moet dan ook -deels- instaan voor pensioenen, sociale zekerheid en werkloosheidsvergoedingen voor in Brussel werkende (en dus belast geweest zijnde) niet-Brusselaars. Of willen we die lasten niet dragen? |
|
![]() |
![]() |
#610 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In werkelijkheid krijgt Brussel nu al veel te veel geld. Brussel, geldgebrek een mythe? Laatst gewijzigd door fonne : 25 september 2010 om 19:02. |
||
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: als een Vlaams bedrijf op de VRT een advertentiecampagne loopt, is dat dan toegevoegde waarde van Brussel? Het einddoel van de campagne is de Vlaming. Een Vlaams bedrijf betaalt geld waarmee Vlaamse pendelaars reclame uitzenden voor een Vlaams publiek. Vlaamse verkopers die buitenlandse producten verkopen aan Vlaamse bedrijven maar officiëel wel in Brussel werken. Vlaamse ICT consultants die voor een Brussels bedrijf werken maar worden uitgeleend aan Vlaamse bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
#612 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#613 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Irrelevant
||
![]() |
![]() |
#614 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#615 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De titulatuur blijft uiteraard politiek correct viertalig. |
|
![]() |
![]() |
#616 |
Vreemdeling
|
![]() Beste forumgebruikers,
Ik ben nieuw hier. Ik ben een Nederlander uit Noord-Brabant die de Belgische politiek en situatie nauwlettend in de gaten houd. Ik wil hier dan ook mijn stem laten horen over de toekomst van België. Eergisteren was ik in Sint-Genesius-Rode in de Vlaamse Rand. Dat deze gemeente de hoeksteen is die Brussel van Wallonië scheid maakt de gemeente Rode van groot belang in mijn ogen. En wat ik daar zag ... daar schrok ik van, moet ik bekennen. Ik schat dat minstens 50% van de inwoners van Rode Franstalig is. Sommige Franstaligen die mij en twee vrienden Nederlands hoorden praten keken ons hooghartig aan, alsof we een stuk vuil waren. Als er niet snel actie word ondernomen, is Sint-Genesius-Rode straks een tweede Wezembeek-Oppem of Kraainem, waar Franstaligen de dienst uitmaken en de gemeente in rap tempo 100% Franstalig word. Ik stel voor: geef die Belgische politici een schop en splits dat land, of neem snel maatregelen om de Rand (en ook Brussel!) te vernederlandsen zoals ook in Voeren gebeurd. |
![]() |
![]() |
#617 |
Vreemdeling
|
![]() En om antwoord te geven op de pollvraag: kan Brussel zonder Vlaanderen? Als Brussel bij Wallonië aansluit zullen ze geen geld krijgen uit Luik of Charleroi. Integendeel, Wallonië kan haar eigen begroting niet eens sluitend maken. Elio di Rupo weet dit heel goed. Ik denk dat Brussel, ook al hebben de Franstaligen een hekel aan Vlaanderen, heel goed zal weten dat het nergens komt zonder Vlaams geld en nog atijd omgeven word door Vlaamse gemeenten, hoe de taalverhoudingen binnen die gemeenten ook liggen.
|
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#619 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar toch hé, als men hier steeds te horen krijgt dat er slechts een 10 % van de Vlamingen zijn die zouden een onafhankelijkheid willen, en dat men in Nederland zegt dat de Vlamingen massaal afzonderlijk willen.
http://www.youtube.com/watch?v=AdyrGGEFFwA Hoe massaal is eigenlijk 10%? Wie heeft er nu eigenlijk gelijk. Of trachten de Belgische media ons weer wat blaasjes wijs te maken, zoals gewoonlijk, nota bene. |
![]() |
![]() |
#620 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |