Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2010, 22:05   #241
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar wat From Vlaanderen aangeeft, zelfs onze "regeringsinstanties" zijn niet zo tuk op nieuwe Belgen.. of ligt het aan de scholingsgraad van de bepaalde groepen der Nieuwe Belgen?
Ge moet 40 jaar werken, minimum. Dan wilt ge die 40 jaar toch op het ministerie zitten zekers, i.p.v. op een logistiek bedrijfje, waar je later -eventueel- gebombardeerd wordt tot "chef".
Oud 25 september 2010, 22:53   #242
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Ik vind dat het moet kunnen om te gaan bidden in het bedrijf zelf, de Islam is zo gemaakt dat het nooit tegenstrijdig is, met de Belgische wetgeving, gewoon enkel 5 minuutjes gaan bidden is teveel voor jullie?

"
Persoonlijk vind ik dat iedereen het recht mag hebben te bidden, maar dat het bedrijf het recht heeft om zich neutraal op te stellen wat betreft religie en politieke keuze. Dit voornamelijk in het belang naar zijn klanten toe.

Onder de klanten zitten heel wat verschillende voorkeuren wat betreft religie en politiek.
Het is niet gezond een uitgesproken mening te verkondigen als bedrijf naar de klant toe...want dat kan en zal dikwijls in het verkeerde keelgat schieten.

Stel dat een grote klant binnenkomt, een overtuigde katholiek en plots ziet of hoort hij daar een groep bedienden een gebedje doen naar Allah toe?
Of een omgekeerde situatie, moslims komen als klant en plots beginnen er een paar hun kruisteken te doen en onze vader te bidden.
Dat is niet meer en ook niet minder dan een vernedering naar de klant toe.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 september 2010 om 22:53.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:03   #243
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat iedereen het recht mag hebben te bidden, maar dat het bedrijf het recht heeft om zich neutraal op te stellen wat betreft religie en politieke keuze. Dit voornamelijk in het belang naar zijn klanten toe.

Onder de klanten zitten heel wat verschillende voorkeuren wat betreft religie en politiek.
Het is niet gezond een uitgesproken mening te verkondigen als bedrijf naar de klant toe...want dat kan en zal dikwijls in het verkeerde keelgat schieten.

Stel dat een grote klant binnenkomt, een overtuigde katholiek en plots ziet of hoort hij daar een groep bedienden een gebedje doen naar Allah toe?
Of een omgekeerde situatie, moslims komen als klant en plots beginnen er een paar hun kruisteken te doen en onze vader te bidden.
Dat is niet meer en ook niet minder dan een vernedering naar de klant toe.
Gij weet niet wat gij zegt.

Ik ben van mening dat men de Islamitische, Christelijke en Joodse waarden moet handhaven, nu is er een vermindering van die waarden, zoals naastenliefde, broederschap, verdraagzaamheid, liefde, solidariteit, vreedzaamheid, altruisme enz...

Maar wanneer men een "harde, kapitalistische korte termijn flashcultuur" wil tjaaaa dan moet je er niet van verschieten dat de ene vrouw haar zoontje keelt of dat een man zijn buurman in de fik steekt, enz....

De zuivere Christelijke waarden, moeten terug in ere hersteld worden, ik heb het niet over de katten en vrouwenverbrandingen maar de echte Christendom die ervoor gezorgd heeft dat Westerlingen vooruitgang hebben geboekt.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:09   #244
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben van mening dat men de Islamitische, Christelijke en Joodse waarden moet handhaven, nu is er een vermindering van die waarden, zoals naastenliefde, broederschap, verdraagzaamheid, liefde, solidariteit, vreedzaamheid, altruisme enz...

Maar wanneer men een "harde, kapitalistische korte termijn flashcultuur" wil tjaaaa dan moet je er niet van verschieten dat de ene vrouw haar zoontje keelt of dat een man zijn buurman in de fik steekt, enz....

De zuivere Christelijke waarden, moeten terug in ere hersteld worden, ik heb het niet over de katten en vrouwenverbrandingen maar de echte Christendom die ervoor gezorgd heeft dat Westerlingen vooruitgang hebben geboekt.
Je moet er niet wat zaken tussen sleuren die er niks mee te maken hebben hé.

Moslims moeten maar accepteren dat we hier in het westen verschillende religie respecteren en accepteren maar dat de mensen onderling daar niet altijd zo open voor staan.
En wat een bedrijf betreft is het hun politiek om neutraal te zijn en alle religies en politieke voorkeuren te accepteren op een manier om zelf geen mening te verkondigen.
Niet publiek en ook niet individueel.

Wanneer er moslims gebeden beginnen te prevelen kan je dat niet meer, dan ben je niet neutraal meer.

Trouwens in menig moslim gemeenschappen moet men ook niet over Jezus beginnen en te bidden dat het een aard heeft. Jullie accepteren dat net zo min.

Doe dus niet hypocriet, zo heb je geen goede discussie.
Oud 25 september 2010, 23:13   #245
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zeg jij.

Citaat:
En ik ben van mening dat een onzichtbaar oppermachtig vriendje hebben een prachtvoorbeeld van waanzin is.
Eneuh, mijn verplichte bijdrage voor naastenliefde bedraagt 13.3% van mijn brutto inkomen, da's een stuk beter dan de minimum dat het Zakaat oplegt. En mijn bijdrage tot de rest van de waarden bedraagt nog eens 33% van mijn brutto inkomen..

Citaat:
Wel grappig dat dit soort van daden meestal wel terug te brengen is tot religieuze waanzin. Die moeder die onlangs haar kleine heeft gekeeld, was een Syrische. En we kunnen er van uit gaan dat ze geen atheïste was.
Hoeveel jonge vrouwen zijn niet uit het leven gerukt of verminkt in naam van familie-eer? En neen, ik wijs geen vingertje naar enige Abhramistische religie in't speciaal.

Citaat:
Eremoorden, verminkingen, steniging, kruisiging, allemaal prachtvoorbeelden hoe religie en bestraffing tot waanzinnige excessen heeft geleid. Doorheen de hele geschiedenis zijn er meer mensen afgeslacht in de naam van god/goden dan in naam voor winst en meer comfort.

Neen, geef mijn portie maar aan Fikkie. (ter informatie, da's een zwarte tekkel)
Mambo, je slaat spijkers met koppen. Ik ben benieuwd hoe mijn islamitische collega's zouden reageren als ik een gebedsmolentje zou laten snorren als Tibethaanse Boedist. Of een masturberend offer breng aan Venus.. In de "door mijn werkgever aangeduide lokatie voor religieuze pauze".
Grappig eigenlijk. Sommige moslims op mijn werk hebben hun eigen gebedsplekje gecreerd. Perfect proper... als deze jongens nu eens dezelfde zorg zouden dragen voor hun machines, dat zou een mirakel zijn. Een geschenk van Allah, voor zowel hun collega's als voor de machines zelve.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 september 2010 om 23:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:22   #246
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan Turken bij het Kaukasische type. Maar bon, let it be, dat zijn details. Maar globaal gesproken behoren Marokkanen toch tot het blanke ras ?
Kleur en uitzicht zijn toch niet belangrijk? Volgens mijn bescheiden mening gaan hedendage de meeste oorlogen over een manier van denken. En hun levenswijze opdringen aan anderen. Geloof is een veel grotere en belangrijke speler op het gebied van met elkaar te kunnen omgaan. Kijk naar onze maatschappij. De islamieten hebben ernstige tekortkomingen op gebied van integreren. Dat is niet omwille van hun ras of kleur maar omwille van hun geloof.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:24   #247
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, en neemt dat weg dat jij een racist bent en mensen discrimineert op basis van hun huidskleur/afkomst?

Het laatste waar wij nood aan hebben zijn mensen met zo een bekrompen, achterlijke gedachtegang, weet je wel..
Weet jij dat jij al meerdere malen op dit forum u racistisch hebt uitgelaten tov Belgen? Als je wil dan kan ik hier uw quotes wel eens terug plaatsen. Ik denk niet dat jij mag uitmaken of anderen racist zijn. Eerst in eigen boezem kijken !
Oud 25 september 2010, 23:27   #248
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Religie op het werk is hedendage niet meer van toepassing. Verwacht dan ook niet dat werkgevers zich gaan aanpassen aan de islam. De islam leeft naar mijn mening nog ergens in the dark ages.
Oud 25 september 2010, 23:28   #249
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeg jij.

En ik ben van mening dat een onzichtbaar oppermachtig vriendje hebben een prachtvoorbeeld van waanzin is.
Eneuh, mijn verplichte bijdrage voor naastenliefde bedraagt 13.3% van mijn brutto inkomen, da's een stuk beter dan de minimum dat het Zakaat oplegt. En mijn bijdrage tot de rest van de waarden bedraagt nog eens 33% van mijn brutto inkomen..

Wel grappig dat dit soort van daden meestal wel terug te brengen is tot religieuze waanzin. Die moeder die onlangs haar kleine heeft gekeeld, was een Syrische. En we kunnen er van uit gaan dat ze geen atheïste was.
Hoeveel jonge vrouwen zijn niet uit het leven gerukt of verminkt in naam van familie-eer? En neen, ik wijs geen vingertje naar enige Abhramistische religie in't speciaal.

Eremoorden, verminkingen, steniging, kruisiging, allemaal prachtvoorbeelden hoe religie en bestraffing tot waanzinnige excessen heeft geleid. Doorheen de hele geschiedenis zijn er meer mensen afgeslacht in de naam van god/goden dan in naam voor winst en meer comfort.

Neen, geef mijn portie maar aan Fikkie. (ter informatie, da's een zwarte tekkel)
Mambo, je slaat spijkers met koppen. Ik ben benieuwd hoe mijn islamitische collega's zouden reageren als ik een gebedsmolentje zou laten snorren als Tibethaanse Boedist. Of een masturberend offer breng aan Venus.. In de "door mijn werkgever aangeduide lokatie voor religieuze pauze".
Grappig eigenlijk. Sommige moslims op mijn werk hebben hun eigen gebedsplekje gecreerd. Perfect proper... als deze jongens nu eens dezelfde zorg zouden dragen voor hun machines, dat zou een mirakel zijn. Een geschenk van Allah, voor zowel hun collega's als voor de machines zelve.
Oud 25 september 2010, 23:31   #250
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Weet jij dat jij al meerdere malen op dit forum u racistisch hebt uitgelaten tov Belgen? Als je wil dan kan ik hier uw quotes wel eens terug plaatsen. Ik denk niet dat jij mag uitmaken of anderen racist zijn. Eerst in eigen boezem kijken !
Over de waarheid spreek ik mij niet uit -Suqar weet dit wel-, wel over de relevantie van het antwoord.
Oud 25 september 2010, 23:55   #251
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Face it, van zodra de moslims hier voet aan wal hebben gezet is het achteruit gegaan.
Oud 26 september 2010, 00:12   #252
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Face it, van zodra de moslims hier voet aan wal hebben gezet is het achteruit gegaan.
Religie zet mensen altijd terug achteruit. Het draait rond het concept van angst. Godsdienst is niet gemaakt om mensen bewust te laten worden. Godsdienst is gemaakt om mensen te onderdrukken. Dit alles vanuit het concept "sterven".
Oud 26 september 2010, 03:58   #253
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Religie op het werk is hedendage niet meer van toepassing. Verwacht dan ook niet dat werkgevers zich gaan aanpassen aan de islam. De islam leeft naar mijn mening nog ergens in the dark ages.
hhihiihihi ik zou je voorstellen om de geschiedenis te lezen

De Islam heeft voor de verlichting gezorgd in Europa
Oud 26 september 2010, 04:07   #254
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Religie zet mensen altijd terug achteruit. Het draait rond het concept van angst. Godsdienst is niet gemaakt om mensen bewust te laten worden. Godsdienst is gemaakt om mensen te onderdrukken. Dit alles vanuit het concept "sterven".
Jij bent niet goed snik man.

Religie heeft altijd bestaan.

De beschavingen zijn allen ontstaan uit de religie.

De mens heeft altijd de religie op de eerste plaats gezet.

Gaande van de Romeinen tot de Feniciers.

Godsdienst is gemaakt om de mens meer kracht, uithouding en troost te geven.

En de Godsdienst is geen leugen maar een waarheid.
Oud 26 september 2010, 06:25   #255
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie heeft altijd bestaan.
Dat weet jij niet en kun je evenmin bewijzen.

Citaat:
De beschavingen zijn allen ontstaan uit de religie.
Ook deze zeer sterke uitspraak kun je onmogelijk bewijzen.

Citaat:
De mens heeft altijd de religie op de eerste plaats gezet. Gaande van de Romeinen tot de Feniciers.
En dit is complete larie.

Citaat:
En de Godsdienst is geen leugen maar een waarheid.
Ik zal je in je geloof laten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 07:00   #256
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Racist.
Weet je, dat woord is al zo vaak door de allochtone bevolking ten pas en ten onpas gebruikt, maar al te vaak om er voordeel uit te halen, dat dit woord helemaal geen slagkracht meer heeft.
Meer en meer mensen beginnen te zeggen "ja, als eerlijk zijn en je ogen open doen mij een racist maakt, dan ben ik maar een racist".
Het raakt niemand meer.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 08:43   #257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
men moet die bedrijven,de opdrachtgevers aanpakken in plaats van interimkantoren die alleen maar fungeren als spreekbuis en de wensen vertalen van hun klanten...
Er werd binnen de overkoepelende organisaties van de interimbureau's dan ook afgesproken om niet in te gaan op die "wensen" van de klanten; maar de namen van die klanten door te geven aan de sociale inspectie.

De interimkantoren die wel ingaan op die "wensen" overtreden evengoed de wet als hun klanten; en mogen dus evengoed aangepakt worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 08:48   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Men moet niets aanpakken. Als ik een grijze auto wil, hoeft niemand me een rode aan te smeren.
Wat is de volgende stap ? Dat ik een stukadoor moet aanpakken als ik een koeltechnieker vraag ?
Als bedrijfsleider wil je waar voor je geld. Jij niet dan ?
Iedere werkgever mag perfect eisen dat de interimkantoren enkel kandidaten selecteren die een bepaald diploma hebben, perfect Nederlands spreken, een bepaalde werk-attitude hebben.
Wat wel verboden is, is eisen dat er geen allochtonen of geen vrouwen of geen andersvaliden of geen ouderen worden doorgestuurd als kandidaat.
Oud 26 september 2010, 08:50   #259
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Weet je, dat woord is al zo vaak door de allochtone bevolking ten pas en ten onpas gebruikt, maar al te vaak om er voordeel uit te halen, dat dit woord helemaal geen slagkracht meer heeft.
Meer en meer mensen beginnen te zeggen "ja, als eerlijk zijn en je ogen open doen mij een racist maakt, dan ben ik maar een racist".
Het raakt niemand meer.
²

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 08:52   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het raakt niemand meer.
Deze uitspraak
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Waarom zouden we vreemdelingen aanpakken voor jobkes waarvoor we zelf volk genoeg hebben?
Voor jobkes waarvoor een normale Belg zijn gat niet opheft, omdat deze ofwel te weinig betaald zijn, ofwel te gevaarlijk zijn. Daar zijn vreemdeling goed voor. Maar voor de rest, daar hebben we zelf al volk voor.
is nochtans overduidelijk racistisch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be