Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 10:15   #281
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jij bent niet goed snik man.
Hoor ,hoor, hier spreekt de forum psychiater.

Citaat:
Religie heeft altijd bestaan.
Als we er van uit gaan dat de evolutietheorie niet klopt en dat het creationisme correct is, dan is het mogelijk.

Citaat:
De beschavingen zijn allen ontstaan uit de religie.
Civilisatie volgt uit distilatie. pas als een groep mensen de tijd en middelen heeft om van gewoon gefermenteerde dranken ,geestrijke dranken te maken, kunnen we spreken over beschaving.

Citaat:
De mens heeft altijd de religie op de eerste plaats gezet.
Religie is gewoon een trukje om samen te leven. En wat is er sterker dan oppermachtige onzichtbare vriendjes?

Citaat:
Gaande van de Romeinen tot de Feniciers.
Geschiedenis is niet uw sterke punt he. Op't moment dat de Romeinen hun eerste kampvuurtje aanstaken op de heuvels van Rome, waren ze in China al bezig na te denken over hoe hun nieuw paleis meer comfort kon bieden. Om nog niet te spreken over de simplistische, maar enorme bouwstijl van de Egyptenaren. En natuurlijk, op dat moment waren de Perzen de stenen van de toren van Babel aan't recycleren voor meer dagdagelijkse dingen, zoals gewone huizen.

Citaat:
Godsdienst is gemaakt om de mens meer kracht, uithouding en troost te geven.
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in. Vooral wat ik dikgedrukt heb gezet.
Maar een andere manier om het te zeggen.
"Godsdienst is gemaakt om macht aan 1 groepje te geven."

Citaat:
En de Godsdienst is geen leugen maar een waarheid.
De waarheid is wat iemand gelooft.
Oud 26 september 2010, 10:19   #282
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik denk dat jij en veel anderen niet goed weten wat een dubbele nationaliteit inhoudt.
Misschien maar beter, want de dubbele nationaliteit is niet iets waar België mee moet stoefen

http://www.just.fgov.be/nl_htm/infor...t_dubbele.html
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:20   #283
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij en veel anderen niet goed weten wat een dubbele nationaliteit inhoudt.
Marokanen kunnen zelfs niet kiezen. De Marokaanse wetgeving geeft aan dat :"Kinderen van een Marokaanse Vader, altijd Marokaan zullen zijn, en dus altijd de Marokaanse nationaliteit zullen hebben".

Turken hebben het ook niet van een leien dakje. Willen ze kunnen erven van familie die in Turkije woont en daar vastgoed heeft, moeten ze hun Turkse nationaliteit houden.
En dat wil zeggen voor de mannen dat ze hun legerdienst in Turkije moeten doen. Of de volledige dienst, of ze kunnen zichzelf uitkopen voor een paar €1000, en dan moeten ze nog een paar weken binnen.
Oud 26 september 2010, 10:23   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Omdat ze die gebruiken zolang het hen goed uitkomt.
Als er sprake is van "stuur ze terug naar land van herkomst" ,dan zijn ze vlug om te roepen dat ze Belg zijn, hier geboren en getogen. En toch willen ze hun dubbele nationaliteit niet opgeven?
Wel ,aangezien de gevangenissen hier vol zitten, stel ik voor om "hangjongeren" die criminele feiten plegen in België naar hun 2de land terug te sturen voor de gepaste gevangenisstraf.

Of de allochtonen die hier geen inkomen hebben of werk vinden, idem voor kinderbijslag.......laat die bij hun 2de land gaan aankloppen voor financiële hulp.

Hoe lang zou het duren vooraleer ze hun dubbele nationaliteit opgeven?
Iemand die een misdrijf pleegt in België valt onder het Belgisch strafrecht. Weke nationaliteit je hebt verandert daar toch niets aan.
Rechten voor de sociale zekerheid worden opgebouwd in het land waar je leeft, gedomicilieerd bent.
Dit heeft niets te maken met nationaliteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:26   #285
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iemand die een misdrijf pleegt in België valt onder het Belgisch strafrecht. Weke nationaliteit je hebt verandert daar toch niets aan.
Rechten voor de sociale zekerheid worden opgebouwd in het land waar je leeft, gedomicilieerd bent.
Dit heeft niets te maken met nationaliteit.
Toch wel, iemand met een dubbele nationaliteit kunnen ze niet verplichten zijn of haar straf uit te zitten in het land van herkomst.
en dat maakt dus wel veel verschil uit he
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:30   #286
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Moet ik dit nu echt uitleggen Aaaaaalez...
From_Vlaanderen zegt dat we genoeg volk vinden voor bepaalde jobs en daarvoor dus geen vreemdelingen voor kunnen gebruiken, Suqar vindt dat racistisch, dus als we niet voor racist willen uitgescholden worden moeten we een deel van die autochtone bevolking eruit schoppen om de allochtonen te aanvaarden.
Ge gaat nu toch niet zeggen dat ge dat zelf niet kon gevonden hebben, e?
Neen, zo'n gekronkel had ik niet zelf kunnen vinden.
Het gaat niet over autochtonen ontslaan om allochtonen in dienst te nemen.
Oud 26 september 2010, 10:35   #287
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, daar gaat het idd niet over.
Naar mijn bescheiden mening gaat het over vrije keuzes kunnen maken als werkgever zonder voor racist uitgescholden te worden.
Als werkgever betaal je de werknemer, dus is het maar logisch dat je zelf vrij kan en mag kiezen wie je in dienst neemt.
En het is nu eenmaal een feit dat bepaalde allochtonen te pas en te onpas het woordje racisme gebruiken, zodat het inderdaad geen indruk meer maakt.
Ze eten graag van twee walletjes. Als ze geen werk vinden zijn het plots geen 'Belgskes' meer maar Turken of Marrokanen of allochtonen, zodat ze te onpas het woord racisme kunnen misbruiken.
Komt het erop op aan sociale rechten te claimen (uitkeringen enz), dan zijn ze ineens weer geen Turken of Marrokanen maar weer Belgkes.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:40   #288
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de Godsdienst is geen leugen maar een waarheid.
Lol
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:54   #289
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrije keuze geïnspireerd op racistische vooroordelen. Als dat zomaar wordt toegelaten kom je terecht in een lelijke neerwaartse spiraal.
Oke....laat het ons anders stellen.

Ik ben een 36 jarige vrouw met een druk leven. Ik heb 3 zonen, in de leeftijdscategorie zwaar puberend, beginnende puber en leerling/kleuter.
Zowel mijn man als ik werken fulltime en kloppen veel uren. Ik werk ook op zaterdag dus ik kom tijd te kort om mijn huishouden naar behoren te runnen.
Dus ik schakel een interimkantoor in om te zoeken naar een betrouwbare huishoudhulp.
En aangezien ik hier op dit forum vertoef ,en te lezen krijg dat er sprake is van discriminatie naar allochtonen toe (lees: vooral Marokanen/Turken) ,wil ik daar iets aan doen. Ik vraag hen uitdrukkelijk om een huishoudhulp van Marokaanse of Turkse afkomst omdat ik die meisjes ook een kans wil geven.

De jobaanbieding:
- 3 dagen per week.
- wat poetsen,wat strijken, wassen, misschien soms eens koken, soms oppas voor de kinderen,enz..
- uren : van 8u tot 19u ....met rustpauzes.
- loon: 12,50 € /uur

En het enige wat ik verlang is dat ze vlot is in de omgang en dat ze voldoende Nederlands praat. Wij zijn overtuigde Atheïsten dus is er geen ruimte voor gebeden en andere religie-onzin enz....maar een hoofddoek mag, hebben we geen probleem mee,en is voor ons geen reden tot uitsluiting. We verwachten wel dat ze met ons mee aan tafel gaat , dit om de onderlinge vertrouwensband te versterken,want ze maakt toch voor een stuk deel uit van ons gezin...ik moet haar dus kunnen vertrouwen,en omgekeerd.

Mooie jobaanbieding...of niet soms?
Maar dan begint het.
Ze gaat met ons aan tafel ,en er staat varkensvlees op het menu.
Tja sorry, wij zijn maar van "simpele" Vlaamse komaf en ja wij eten worst, gehaktbrood, koteltjes, stoverij, enz.... en ja ik verkies daarvoor varkensvlees omdat het malser is en smaakvoller. Gaat mijn huishoudhulp mee aan tafel, zoals ik vroeg in de jobaanbieding of zal ze het weigeren van met ons mee te eten?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 10:55.
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:00   #290
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke....laat het ons anders stellen.

Ik ben een 36 jarige vrouw met een druk leven. Ik heb 3 zonen, in de leeftijdscategorie zwaar puberend, beginnende puber en leerling/kleuter.
Zowel mijn man als ik werken fulltime en kloppen veel uren. Ik werk ook op zaterdag dus ik kom tijd te kort om mijn huishouden naar behoren te runnen.
Dus ik schakel een interimkantoor in om te zoeken naar een betrouwbare huishoudhulp.
En aangezien ik hier op dit forum vertoef ,en te lezen krijg dat er sprake is van discriminatie naar allochtonen toe (lees: vooral Marokanen/Turken) ,wil ik daar iets aan doen. Ik vraag hen uitdrukkelijk om een huishoudhulp van Marokaanse of Turkse afkomst omdat ik die meisjes ook een kans wil geven.

De jobaanbieding:
- 3 dagen per week.
- wat poetsen,wat strijken, wassen, misschien soms eens koken, soms oppas voor de kinderen,enz..
- uren : van 8u tot 19u ....met rustpauzes.
- loon: 12,50 € /uur

En het enige wat ik verlang is dat ze vlot is in de omgang en dat ze voldoende Nederlands praat. Wij zijn overtuigde Atheïsten dus is er geen ruimte voor gebeden en andere religie-onzin enz....maar een hoofddoek mag, hebben we geen probleem mee,en is voor ons geen reden tot uitsluiting. We verwachten wel dat ze met ons mee aan tafel gaat , dit om de onderlinge vertrouwensband te versterken,want ze maakt toch voor een stuk deel uit van ons gezin...ik moet haar dus kunnen vertrouwen,en omgekeerd.

Mooie jobaanbieding...of niet soms?
Maar dan begint het.
Ze gaat met ons aan tafel ,en er staat varkensvlees op het menu.
Tja sorry, wij zijn maar van "simpele" Vlaamse komaf en ja wij eten worst, gehaktbrood, koteltjes, stoverij, enz.... en ja ik verkies daarvoor varkensvlees omdat het malser is en smaakvoller. Gaat mijn huishoudhulp mee aan tafel, zoals ik vroeg in de jobaanbieding of zal ze het weigeren van met ons mee te eten?
Stel dat ze een overtuigde atheïste is, spreekt perfect Nederlands, Engels en Arabisch. Ze is ook overtuigd dierenvriend en vegetariër.
Maak je daar een probleem van?
Oud 26 september 2010, 11:07   #291
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Stel dat ze een overtuigde atheïste is, spreekt perfect Nederlands, Engels en Arabisch. Ze is ook overtuigd dierenvriend en vegetariër.
Ja.
Wij zijn geen vegetariër , en in de jobaanbieding staat dat we verwachten dat ze met ons mee aan tafel gaat,dus uit respect eet wat de pot schaft.
Dan zou ze haar vegetarisme kenbaar moeten hebben gemaakt tijdens het sollicitatiegesprek, en ja dat zou een reden kunnen zijn om haar uit te sluiten.

Edit: Btw, dat ze perfect Nederlands EN Engels EN Arabisch praat kan ik enkel maar positief vinden....het feit dat ze Atheïste is nog veel meer.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 11:09.
Oud 26 september 2010, 11:07   #292
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
hhihiihihi ik zou je voorstellen om de geschiedenis te lezen

De Islam heeft voor de verlichting gezorgd in Europa
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:13   #293
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor :

Oproep aan alle werkloze islamieten: ga solliciteren bij Electrabel, Eandis, Nuon,... met zo'ne CV kan dat niet mislukken.

Oud 26 september 2010, 11:13   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Tja, als het mee-eten een deel van de job is, dan is dat toch duidelijk tijdens de solicitatie.
Dan heeft Vlaamse Leeuwin de keuze, of een groentenschotel appart te bereiden of laten bereiden, of een andere solicitant te vragen.
Ergo, de solicitant voldoet niet aan de eisen.
Oud 26 september 2010, 11:14   #295
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Islam had beter voor een emmer water en dweil gezorgd want waar moslims buurten gaat de stad er ferm op achteruit. In GANS Europa !

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 september 2010 om 11:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:21   #296
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Eigenlijk, Spanje onder de Moren had een soort van premature renessance. Deze jongens waren zeer tolerant voor hun tijd, en hielden zich redelijk aan de geplogenheden kwa Yizha. Helaas waren de Moren niet zo geliefd door de Arabische Moslims, om maar 1 voorbeeld te geven.

Het is ook doordat de hordes van Moslimstrijders uit wat nu Turkije is door centraal europa aan't plunderen waren dat de West Europeanen het gezeik beu werden, en dat Spanje 1 van de meer gemakkelijkere doelen.
Oud 26 september 2010, 11:32   #297
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
Wij zijn geen vegetariër , en in de jobaanbieding staat dat we verwachten dat ze met ons mee aan tafel gaat,dus uit respect eet wat de pot schaft.
Dan zou ze haar vegetarisme kenbaar moeten hebben gemaakt tijdens het sollicitatiegesprek, en ja dat zou een reden kunnen zijn om haar uit te sluiten.

Edit: Btw, dat ze perfect Nederlands EN Engels EN Arabisch praat kan ik enkel maar positief vinden....het feit dat ze Atheïste is nog veel meer.
Indien je verwacht de ze (of hij) met jullie aan tafel gaat en daar een goede reden voor hebt; kan je in de jobaanbieding vragen dat de kandidaat varkensvlees/vlees eet.

Ik vind je gebruik van het woord "respect" in "dus uit respect eet wat de pot schaft." eigenaardig.
Dit impliceert dat iemand die niet zoals jij varkensvlees/vlees eet geen respect zou hebben voor jou.
Oud 26 september 2010, 11:54   #298
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien je verwacht de ze (of hij) met jullie aan tafel gaat en daar een goede reden voor hebt; kan je in de jobaanbieding vragen dat de kandidaat varkensvlees/vlees eet.

Ik vind je gebruik van het woord "respect" in "dus uit respect eet wat de pot schaft." eigenaardig.
Dit impliceert dat iemand die niet zoals jij varkensvlees/vlees eet geen respect zou hebben voor jou.
In elk geval geen respect voor de Vlaamse eetcultuur van ons gezin.
Kijk, ik hou van koken, ik kan daar echt mijn ontspanning en voldoening uithalen. Ik weet niet wat jouw achtergrond of cultuur is, maar in die van mij is het eigen om onder het genot van een lekkere maaltijd banden te smeden met elkaar, elkaar beter te leren kennen,enz... en ja ...uit respect voor de andere eet men wat de pot schaft. Ook al is het niet jou ding, is het te zout naar je smaak, of te pikant, enz...je eet er van .....uit respect.

Uit principe eet ikzelf geen konijn. De eerste keer dat ik moest blijven eten bij mijn schoonouders stond er konijn op het menu. En mijn toekomstige schoonouders toonden hun respect en liefde door aan mij de grootste konijnebout te geven.
Ik heb die zonder commentaar opgegeten, ondertussen mijn kokhalsneigingen proberen te onderdrukken, en met heel erg lange tanden gegeten.
Maar ik heb het toch gedaan. Uit respect. En uit respect moet je soms je principes overboord kunnen gooien....da's mijn mening.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 11:55.
Oud 26 september 2010, 12:13   #299
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik hou van koken, ik kan daar echt mijn ontspanning en voldoening uithalen. Ik weet niet wat jouw achtergrond of cultuur is, maar in die van mij is het eigen om onder het genot van een lekkere maaltijd banden te smeden met elkaar, elkaar beter te leren kennen,enz... en ja ...uit respect voor de andere eet men wat de pot schaft. Ook al is het niet jou ding, is het te zout naar je smaak, of te pikant, enz...je eet er van .....uit respect.
Probeer toch niet zo spiritueel over te komen en een stoer 'organisch' volkschbewustzijn tentoon te spreiden.
Uiteindelijk zijt ge een poppemie die het op een bleiten zet of een scene maakt als ze haar zinnetje niet krijgt.
Daar is Het Volk vet mee.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:13   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je legt niet uit wat dit met respect te maken heeft.

Citaat:
Uit principe eet ikzelf geen konijn. De eerste keer dat ik moest blijven eten bij mijn schoonouders stond er konijn op het menu. En mijn toekomstige schoonouders toonden hun respect en liefde door aan mij de grootste konijnebout te geven.
Ik heb die zonder commentaar opgegeten, ondertussen mijn kokhalsneigingen proberen te onderdrukken, en met heel erg lange tanden gegeten.
Maar ik heb het toch gedaan. Uit respect. En uit respect moet je soms je principes overboord kunnen gooien....da's mijn mening.
Lees je eigen onderschrift.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be