![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoor ,hoor, hier spreekt de forum psychiater.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar een andere manier om het te zeggen. "Godsdienst is gemaakt om macht aan 1 groepje te geven." Citaat:
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.just.fgov.be/nl_htm/infor...t_dubbele.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turken hebben het ook niet van een leien dakje. Willen ze kunnen erven van familie die in Turkije woont en daar vastgoed heeft, moeten ze hun Turkse nationaliteit houden. En dat wil zeggen voor de mannen dat ze hun legerdienst in Turkije moeten doen. Of de volledige dienst, of ze kunnen zichzelf uitkopen voor een paar €1000, en dan moeten ze nog een paar weken binnen.
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rechten voor de sociale zekerheid worden opgebouwd in het land waar je leeft, gedomicilieerd bent. Dit heeft niets te maken met nationaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en dat maakt dus wel veel verschil uit he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over autochtonen ontslaan om allochtonen in dienst te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt het erop op aan sociale rechten te claimen (uitkeringen enz), dan zijn ze ineens weer geen Turken of Marrokanen maar weer Belgkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben een 36 jarige vrouw met een druk leven. Ik heb 3 zonen, in de leeftijdscategorie zwaar puberend, beginnende puber en leerling/kleuter. Zowel mijn man als ik werken fulltime en kloppen veel uren. Ik werk ook op zaterdag dus ik kom tijd te kort om mijn huishouden naar behoren te runnen. Dus ik schakel een interimkantoor in om te zoeken naar een betrouwbare huishoudhulp. En aangezien ik hier op dit forum vertoef ,en te lezen krijg dat er sprake is van discriminatie naar allochtonen toe (lees: vooral Marokanen/Turken) ,wil ik daar iets aan doen. Ik vraag hen uitdrukkelijk om een huishoudhulp van Marokaanse of Turkse afkomst omdat ik die meisjes ook een kans wil geven. De jobaanbieding: - 3 dagen per week. - wat poetsen,wat strijken, wassen, misschien soms eens koken, soms oppas voor de kinderen,enz.. - uren : van 8u tot 19u ....met rustpauzes. - loon: 12,50 € /uur En het enige wat ik verlang is dat ze vlot is in de omgang en dat ze voldoende Nederlands praat. Wij zijn overtuigde Atheïsten dus is er geen ruimte voor gebeden en andere religie-onzin enz....maar een hoofddoek mag, hebben we geen probleem mee,en is voor ons geen reden tot uitsluiting. We verwachten wel dat ze met ons mee aan tafel gaat , dit om de onderlinge vertrouwensband te versterken,want ze maakt toch voor een stuk deel uit van ons gezin...ik moet haar dus kunnen vertrouwen,en omgekeerd. Mooie jobaanbieding...of niet soms? Maar dan begint het. Ze gaat met ons aan tafel ,en er staat varkensvlees op het menu. Tja sorry, wij zijn maar van "simpele" Vlaamse komaf en ja wij eten worst, gehaktbrood, koteltjes, stoverij, enz.... en ja ik verkies daarvoor varkensvlees omdat het malser is en smaakvoller. Gaat mijn huishoudhulp mee aan tafel, zoals ik vroeg in de jobaanbieding of zal ze het weigeren van met ons mee te eten?
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maak je daar een probleem van?
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij zijn geen vegetariër , en in de jobaanbieding staat dat we verwachten dat ze met ons mee aan tafel gaat,dus uit respect eet wat de pot schaft. Dan zou ze haar vegetarisme kenbaar moeten hebben gemaakt tijdens het sollicitatiegesprek, en ja dat zou een reden kunnen zijn om haar uit te sluiten. Edit: Btw, dat ze perfect Nederlands EN Engels EN Arabisch praat kan ik enkel maar positief vinden....het feit dat ze Atheïste is nog veel meer. ![]()
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oproep aan alle werkloze islamieten: ga solliciteren bij Electrabel, Eandis, Nuon,... met zo'ne CV kan dat niet mislukken. ![]()
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heeft Vlaamse Leeuwin de keuze, of een groentenschotel appart te bereiden of laten bereiden, of een andere solicitant te vragen. Ergo, de solicitant voldoet niet aan de eisen.
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Islam had beter voor een emmer water en dweil gezorgd want waar moslims buurten gaat de stad er ferm op achteruit. In GANS Europa !
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 september 2010 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk, Spanje onder de Moren had een soort van premature renessance. Deze jongens waren zeer tolerant voor hun tijd, en hielden zich redelijk aan de geplogenheden kwa Yizha. Helaas waren de Moren niet zo geliefd door de Arabische Moslims, om maar 1 voorbeeld te geven.
Het is ook doordat de hordes van Moslimstrijders uit wat nu Turkije is door centraal europa aan't plunderen waren dat de West Europeanen het gezeik beu werden, en dat Spanje 1 van de meer gemakkelijkere doelen.
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind je gebruik van het woord "respect" in "dus uit respect eet wat de pot schaft." eigenaardig. Dit impliceert dat iemand die niet zoals jij varkensvlees/vlees eet geen respect zou hebben voor jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, ik hou van koken, ik kan daar echt mijn ontspanning en voldoening uithalen. Ik weet niet wat jouw achtergrond of cultuur is, maar in die van mij is het eigen om onder het genot van een lekkere maaltijd banden te smeden met elkaar, elkaar beter te leren kennen,enz... en ja ...uit respect voor de andere eet men wat de pot schaft. Ook al is het niet jou ding, is het te zout naar je smaak, of te pikant, enz...je eet er van .....uit respect. Uit principe eet ikzelf geen konijn. De eerste keer dat ik moest blijven eten bij mijn schoonouders stond er konijn op het menu. En mijn toekomstige schoonouders toonden hun respect en liefde door aan mij de grootste konijnebout te geven. ![]() Ik heb die zonder commentaar opgegeten, ondertussen mijn kokhalsneigingen proberen te onderdrukken, en met heel erg lange tanden gegeten. Maar ik heb het toch gedaan. Uit respect. En uit respect moet je soms je principes overboord kunnen gooien....da's mijn mening.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 26 september 2010 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zijt ge een poppemie die het op een bleiten zet of een scene maakt als ze haar zinnetje niet krijgt. Daar is Het Volk vet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |