![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ik Jan Peumans, zou ik me niet laten doen en nog meer naar Wallonië gaan. Zo simpel is het!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk.
Het is immers altijd mogelijk dat één van de twee vertellers gewoon een ordinaire leugenaar is, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alles is mogelijk. Zelfs de twee vertellers kunnen ordinaire leugenaars zijn. Wat ik mij terzijde eventjes afvraag. Welk beroep leent zich het beste ertoe om gebruik te maken van flagrante leugens, leugentjes om best wil en halve waarheden? Politieker of een cipier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cipiers verdienen minder als politiekers maar verdienen meer op drugs drank en gsm's. Wat wel is, dat is dat cipiers veel gemakkelijker en goedkoper om te kopen zijn dan politiekers. Een hoer voor een avond en een beetje geld en je hebt die jongens in je zak zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intrieste Geert Bolle Brepoels ... Moet ik doorgaan? En for the log: Ik hou ook niet van het gebruik van zulke bijnamen op een ernstig politiek forum en gebruik ze dan ook niet. Ook niet voor franstalige politici. Al wil ik hooguit een uitzondering maken voor een 'zatte Daerden', maar dat is in de praktijk geen bijnaam gezien hij er wel wekelijks het nieuws mee haalt.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 september 2010 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Waals SS legioen dat bijzonder driest tekeer ging tegen de eigen bevolking en zeker naarmate de oorlog naar zijn einde kwam. Kon je een jaartje of twee een zeer gedetailleerd artikel over lezen in Knack (niet bepaald een Vlaams-Nationalistisch tijdschrift, nietwaar?). Ik zou er hier stukjes uit quoten, maar mijn abo is afgelopen dus geen archief voor mij. Iemand anders die het wel kan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals elk mens zou moeten weten, komt die uit een "witte" familie. Maar je weet maar nooit dat een snuffelaar te weten komt dat bij een tante van hem ooit een kuisvrouw heeft gewerkt wiens grootouders in de collaboratie zaten. Lijkt me stof om er een hele aflevering van Terzake van te maken. Drie uitzendingen per week over WOII en de nazi's op Canvas zijn dan ook niet genoeg om de Vlaming in te peperen hoe gevaarlijk separatisme wel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 |
Europees Commissaris
|
![]() We zouden zovaak naar elkaars regio moeten gaan dan de bevolking verwisseld wordt.
![]() |
#1110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
<< Op 1 juni 1943 wordt het Waals Legioen ingelijfd bij de Waffen-SS. Zo wordt het noodgedwongen het instrument van een antinationale politiek. De breuk tussen het Waals Legioen en de Rex-beweging valt niet meer te lijmen en tussen beide groeit een heimelijke rivaliteit. De reputatie van een elite-eenheid als het Legioen brengt de politieke ambities van Léon Degrelle in gevaar. Einde 1943 participeert deze eenheid in een felle tegenaanval tegen het Rode Leger. De zaken zien er niet bepaald goed uit en einde januari 1943 is het Legioen omsingeld door sovjetstrijdkrachten in Tsjerkassy, in Oekraïne. Tegen alle verwachting in slagen Degrelle en zijn mannen erin zich uit de situatie te redden en de Duitse linies te bereiken. Léon Degrelle overleeft de onderneming. Hij wordt gevierd als een oorlogsheld en ontvangt het Ritterkreuz uit de handen van de Führer. Een dergelijk succes heeft de chef van Rex niet meer geproefd sinds 1936. Hij wil elke gelegenheid te baat nemen om weer van zich te doen spreken. Zijn militaire prestaties ziet hij, enthousiast als altijd, als een springplank naar de macht in Wallonië. De slag om Tsjerkassy heeft nochtans een enorme menselijke tol geëist. Het Legioen, 2200 man sterk in juni 1943, heeft aanzienlijke verliezen geleden. Van de 1700 manschappen die slag leverden in Tsjerkassy keren er in februari 1944 maar 632 levend terug. Er is behoefte aan nieuwe soldaten. Sergeanten schuimen de krijgsgevangenenkampen en de werkkampen af op zoek naar rekruten. Alle plekken in Duitsland waar zich Belgen zouden kunnen bevinden, worden bezocht. Sociologisch gesproken zien de nieuwe lichtingen er anders uit. Het reservoir idealisten is zo goed als leeg en dus legt men in de propaganda meer de nadruk op de materiële voordelen. De 'promotietournees' in de krijgsgevangenenkampen gaan gepaard met speciale inspanningen om de Waalse arbeiders die in Duitsland wonen te rekruteren. Léon Degrelle wil een groter Legioen om zijn persoonlijke prestige in het Rijk te consolideren. Hij duikt vaak op tijdens propagandabijeenkomsten in België. Bij die gelegenheden meldt er zich een beperkt, maar constant aantal nieuwe rekruten. Ze vertrekken op periodieke tijdstippen naar het front. De oorspronkelijke identiteit van het Legioen gaat wel geleidelijk verloren. De ideologische bloedarmoede is een feit en het Legioen krijgt de trekken van een 'Grande Compagnie'. 'Bij de nieuwaangekomenen bevonden zich steeds meer armoedzaaiers, slachtoffers van chantage van de politiediensten van de bezetter, avonturiers en jonge idealisten die misleid waren door de politiek-heroïsche praatjes van de gecensureerde pers.' Het aandeel van de 'idealisten' - aanhangers van een fascistisch ideaal - in het Legioen wordt kleiner. Hun plaats wordt ingenomen door allerhande individuen die proberen te ontsnappen aan de honger, de verplichte tewerkstelling of morele, familiale of financiële ellende of die uit zijn op avontuur. Sommigen ontlopen op die manier gerechtelijke vervolging voor kleine misdrijven die werden begaan in België of in het Rijk. >> << Eind 1943 zijn ongeveer 90 procent van de legionairs die zich aan het front bevinden nieuwelingen. Slechts weinigen onder hen hebben nog banden met Rex. Midden 1943 schat de aalmoezenier van het Legioen het aantal 'idealisten' op ongeveer 24 procent; de meerderheid rekent hij eerder tot de categorie van de huurlingen en de criminelen. >> << Dat sommigen aan het einde van de oorlog, op een moment dat er geen twijfel meer bestaat over de op handen zijnde nederlaag van Duitsland, toch nog toetreden tot het Waals Legioen, is een raadsel. Wat hen motiveert, moeten we proberen op te helderen. 'De avonturiers verwedden geen cent meer op een Duitse overwinning en de idealisten zouden niet tot juli 1944 hebben gewacht om zich te engageren... Deze nieuwe rekruten zijn van een ander slag dan de getatoeëerden die begin 1943 het gros van de troepen van de Sturmbrigade vormden.' >> << We zijn uitstekend geïnformeerd over de Belgen die voor de Sipo-SD werkten dankzij de studie van Eric Paquot over de Luikse sectie van de Sipo-SD. Van alle Duitse diensten stelt de Sipo-SD het grootste aantal Belgen tewerk, vooral verklikkers. Dat zijn personen die contacten kunnen leggen in verzetskringen, of de zogenaamde 'gedraaiden', gearresteerde verzetslieden die na hun arrestatie aanvaarden om hun oude kameraden te verraden. Ze vormen een kleine minderheid, maar maken behoorlijk veel slachtoffers. Verklikkers zijn een soort hulpagenten; hun manier van werken verschilt vrijwel niet van die van Duitse SS-officieren. Verschillende afdelingen van de Sipo-SD worden, bij het begin van de zomer van 1943, nog steeds geleid door Duitse ambtenaren. Ze beschikken over secretarissen en tolken, en een legertje agenten en informanten uit paramilitaire organisaties. Ook gewone burgers die geld ruiken, werken voor de Sipo-SD. >> Meer dan dit artikel - gepubliceerd op 20/02/2008 - vond ik in het archief niet terug. Wegens 'auteursrechten' kan ik het ook niet in z'n geheel citeren. Ik haalde er enkele - volgens mij behoorlijk relevante - passages uit. Tot uw dienst, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van Le Soir weet men dat de redactie tijdens WO2 ondergronds ging en dat de bezetter de titel gestolen heeft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet hoor.
Twee verhalen, één waarheid en één grote leugen.
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6P2VPEED
![]() |
![]() |
#1116 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch als hij franstalig is.
![]() |
#1117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 |
Minister-President
|
![]() Amai, liefst 56 bladzijden en 1117 posts voor wat in wezen een sissy fight (mietjesgevecht) tussen twee dorpsfiguren is (en dus eigenlijk een non-event is). Een land dat daar zo'n diskussies over kan houden is een welvarend land.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 1 oktober 2010 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Banneling
|
![]() ik denk dat het aftroeven met etnisch motief van de kamervoorzitter overal wel een hoofditem in het nieuws zou zijn ... veeel meer dan in Vlaanderen met zijn belgo-collabo-pers
Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2010 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je dat alles relatief is, want je kan het ook bekijken als een laffe gewelddadige aanval van een gefrustreerde imperialist die zijn onnozel naieve droomwereld ziet in ineenstorten.
![]() |
![]() |