Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 08:17   #1421
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een schitterende strateeg!

En het legt hem geen windeieren hé.
Voor mensen zoals u zonder besef van enige politieke moraal, is dit inderdaad een schitterend strateeg ja.

Ik huiver ervan, moesten mensen van uw kaliber aan de macht komen.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 08:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:21   #1422
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Geybels is het mes op de keel gezet door het Onzalige Trio. Zoveel is duidelijk. Maar waarmee Dewever heeft gedreigd, is toch wel het laagste van het laagste. Voorzover het allemaal waar is natuurlijk.
Inderdaad, voor zover het allemaal waar is. Maar dat is blijkbaar geen argument ...

Citaat:
Maar Geybels is nu niet het type om hierover te liegen.
Waarom niet? Ken je haar persoonlijk? Heb je een psychologisch profiel opgemaakt waaruit je kan afleiden dat zij de waarheid spreekt? Ben je een Mentalist?

Citaat:
Maar zelfs dan. De NVA is zeer onzorgvuldig te werk gegaan door niet eerst de zaken wat te laten bezinken en uit te vissen wat er nu echt aan de hand was. Denkelijk wilde men haar kwijt en had men een ineens de gegeerde stok in handen om de hond te slaan. Of wilde men het imago van de partij kost wat kost behoeden. Zoals Danneels met zijn club.
Hier geef ik je grotendeels gelijk. De aanpak van de partij was in eerste instantie gevoed door paniek.
Oud 28 september 2010, 08:24   #1423
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand heeft een boodschap aan uw allerindividueelste emoties en kotsneigingen. Dit is een forum over politiek.
Als honderddduizend andere mensen zich eveneens onwel voelen bij het aanschouwen van Dikken Bart, dan is dit wel een politiek gegeven, dat zich laat voelen tijdens het kiezen...Kijk verder dan je neus lang is vooraleer luid te kraaien, zoals een haantje vanop de mesthoop.
Bart is een publiek figuur, zijn achterbakse streken worden breed uitgesmeerd in de media, en dit heeft politieke gevolgen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:27   #1424
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een schitterende strateeg!

En het legt hem geen windeieren hé.
Dat valt nog af te wachten...Niet alle Vlamingen beschouwen een schijnheiligaard als een " schitterend strateeg "... Dit zegt eigenlijk veel over jou.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:29   #1425
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Inderdaad, voor zover het allemaal waar is. Maar dat is blijkbaar geen argument ...

Waarom niet? Ken je haar persoonlijk? Heb je een psychologisch profiel opgemaakt waaruit je kan afleiden dat zij de waarheid spreekt? Ben je een Mentalist?

Hier geef ik je grotendeels gelijk. De aanpak van de partij was in eerste instantie gevoed door paniek.

Zeg me eens, wat heeft Kim Geybels nu eigenlijk verkeerd gedaan dat men haar op zo'n botte manier straat zet? Ik heb dit nog alijd niet begrepen. Alhoewel drie zogenaamde 'wijze partijbonzen' zich daarover hebben gebogen. Enfin eerder een onzalig trio, zoals nu blijkt.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 08:30.
Oud 28 september 2010, 08:31   #1426
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mensen zoals u zonder besef van enige politieke moraal, is dit inderdaad een schitterend strateeg ja.

Ik ben geen NV-A'er, maar ik huiver toch meer van 'haatdragende' personen zoals u..wat is trouwens eigenlijk uw politieke voorkeur dan ?..de PS ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:40   #1427
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeg me eens, wat heeft Kim Geybels nu eigenlijk verkeerd gedaan dat men haar op zo'n botte manier straat zet? Ik heb dit nog alijd niet begrepen. Alhoewel drie zogenaamde 'wijze partijbonzen' zich daarover hebben gebogen. Enfin eerder een onzalig trio, zoals nu blijkt.
Ja maar, ze hébben haar niet op straat gezet. Dat kan ook niet. Ze heeft zélf ontslag genomen. Onder druk? Dat zegt zij. Ik geloof haar niet, jij wel. We zullen het nóóit weten, of BDW moet op zijn sterfbed (binnen een paar jaar, als zijn aders zijn dichtgeslibt met mayonaise) plots zijn ziel willen blootleggen.

Er zijn een paar zaken die mij opvallen in het betoog van, laat mij zeggen, de anti-N-VA'ers hier ter forum. Kim Geybels wordt haast niets ten laste gelegd, zij is het grote slachtoffer van het 'Onzalige Trio'. Ik ben 200 % zeker van dat, mocht zij geen ontslag hebben genomen en de partij haar binnen de rangen had gehouden, jij (en nog een paar andere Azerts) moord en brand zouden schreeuwen en schande spreken over haar aanblijven als senator. Nochtans zijn de feiten krak hetzelfde.
Oud 28 september 2010, 08:43   #1428
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet één ding te vermelden: het gaat me om de prioriteit van de politieke doelen boven de politieke moraal. Gewoon politiek, quoi.

Citaat:
Te laat, dat zijn ze al. En ze zijn de mensen van uw kaliber, de pastoors, aan het buitenwerken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 september 2010 om 08:44.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:44   #1429
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ja maar, ze hébben haar niet op straat gezet. Dat kan ook niet. Ze heeft zélf ontslag genomen. Onder druk? Dat zegt zij. Ik geloof haar niet, jij wel. We zullen het nóóit weten, of BDW moet op zijn sterfbed (binnen een paar jaar, als zijn aders zijn dichtgeslibt met mayonaise) plots zijn ziel willen blootleggen.

Er zijn een paar zaken die mij opvallen in het betoog van, laat mij zeggen, de anti-N-VA'ers hier ter forum. Kim Geybels wordt haast niets ten laste gelegd, zij is het grote slachtoffer van het 'Onzalige Trio'. Ik ben 200 % zeker van dat, mocht zij geen ontslag hebben genomen en de partij haar binnen de rangen had gehouden, jij (en nog een paar andere Azerts) moord en brand zouden schreeuwen en schande spreken over haar aanblijven als senator. Nochtans zijn de feiten krak hetzelfde.
Ja kom nu. Serieus blijven. Als ge uit Thailand landt na een reis van 11-12 uur vliegen en ge wordt gesommeerd om zonder dralen op het partijhoofdkwartier te verschijnen en ge krijgt daar plots een voorgetypte brief onder uw neus geduwd waarin uw ontslag staat, en die partijbonzen (Het Onzalige Trio Onwijzen) u afdreigen met vanalles en nog wat, dan kunt u me natuurlijk proberen wijs te maken dat ze 'vrijwillig' heeft getekend. Sta me toe dit laatste dus niet te geloven. U zult me nog wel wat proberen te vertellen als ik u zo bezig hoor.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 08:53.
Oud 28 september 2010, 08:47   #1430
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als honderddduizend andere mensen zich eveneens onwel voelen
... dan kunnen ze beter naar de dokter gaan en de politiek overlaten aan de evenwichtige burger.

Wie zijn overigens die "honderdduizend"?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 september 2010 om 08:48.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:48   #1431
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja kom nu. Serieus blijven. Als ge uit Thailand landt na een reis van 11-12 uur vliegen en ge wordt gesommeerd om zonder dralen op het partijhoofdkwartier te verschijnen en ge krijgt een voorgetypte brief onder uw neus geduwd waarin uw ontslag staat, en die partijbonzen u afdreigen met vanalles en nog wat, dan kunt u me natuurlijk proberen wijs te maken dat ze 'vrijwillig' heeft getekend. Sta me toe dat dus niet ge geloven. U zult me nog wel wat proberen te vertellen als ik u zo bezig hoor.
Ze mag al blij zijn dat de NV-A ze heeft laten ontzetten.uit een land waar ik de buurt komen van drugs al genoeg is voor de doodstraf..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:50   #1432
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat valt nog af te wachten...Niet alle Vlamingen beschouwen een schijnheiligaard als een " schitterend strateeg "...
Wel, ik weet niet of het iets betekent maar BDW en de N-VA blijven in alle peilingen stijgen. Ondanks hun "schijnheiligheid".

Citaat:
Dit zegt eigenlijk veel over jou.
Echt? Vertel!
Oud 28 september 2010, 08:52   #1433
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ze mag al blij zijn dat de NV-A ze heeft laten ontzetten.uit een land waar ik de buurt komen van drugs al genoeg is voor de doodstraf..
Voor een eigenzinnige kunt u bovendien erg onzinnig zijn ook nog. Want dat is een antwoord dat nergens op slaat. Wat heeft dat er nu mee te maken.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 08:58.
Oud 28 september 2010, 09:04   #1434
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schitterende commentaar van een lezer vandaag in DS-online:

Citaat:
Mijn naam is Kim Geybels. Ik ben een intelligente jonge vrouw. Ik ben arts. Ik heb een hoog IQ. Ik ben pas verkozen als senator. Ik heb weinig politieke ervaring. Helaas mis ik ook het inlevingsvermogen om mijn eigen situatie door de ogen van de kiezer te zien. Zeg maar dat ik een laag EQ heb. Ik pak deze zaak niet goed aan. Waar sta ik politiek voor? Dat communiceer ik niet. Mijn enige politieke programmapunt is me vasklampen aan mijn postje. Dat is toch de indruk die ik wek. Ik ben niet geschikt voor de politiek. Ik wil dat niet inzien. Ik probeer mijn ontslag los te zien van de voorgeschiedenis die tot mijn ontslag leidde. Ik leer mijn les niet. Ik blijf om me heen schoppen om mijn gelijk te krijgen. Breng ik de politiek waar u voor heeft gestemd?
Oud 28 september 2010, 09:06   #1435
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Schitterende commentaar van een lezer vandaag in DS-online:
Pff, armoede troef. Vooropgezette cliché-praat van een partijslaaf. Ewel, als u nu zelf deze lezersbrief zou ingezonden hebben, zou het me niet eens verwonderen. Bent u het misschien?

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 09:07.
Oud 28 september 2010, 09:10   #1436
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja kom nu. Serieus blijven. Als ge uit Thailand landt na een reis van 11-12 uur vliegen en ge wordt gesommeerd om zonder dralen op het partijhoofdkwartier te verschijnen en ge krijgt daar plots een voorgetypte brief onder uw neus geduwd waarin uw ontslag staat, en die partijbonzen (Het Onzalige Trio Onwijzen) u afdreigen met vanalles en nog wat, dan kunt u me natuurlijk proberen wijs te maken dat ze 'vrijwillig' heeft getekend. Sta me toe dit laatste dus niet te geloven. U zult me nog wel wat proberen te vertellen als ik u zo bezig hoor.
Dat is u toegestaan. De rest van mijn betoog slaat u handig over.

Allé bon, alle remmen los. Wat mij betreft is het case closed voor dat foorwijf. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk. En als ik de reacties in de kranten lees op haar vertoning in Terzake, kan ik alleen maar concluderen dat ze op niet al te veel steun moet rekenen, behalve van die enkele rabiate N-VA-haters voor wie het niet uitmaakt wie of wat, zolang ze De Wever en Co maar kunnen bashen. Het doet me ook concluderen dat de meerderheid vindt dat de partij juist heeft gehandeld én handelt om dat hysterisch wicht uit de Senaat en uit de partij te zetten. Good riddance.

Als je wil zoek ik even haar adres op, dan kan je samen met haar gaan janken over hoe foeifoei die stoute mensen van de N-VA wel zijn.
Oud 28 september 2010, 09:11   #1437
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff, armoede troef. Vooropgezette cliché-praat van een partijslaaf. Ewel, als u nu zelf deze lezersbrief zou ingezonden hebben, zou het me niet eens verwonderen. Bent u het misschien?
U denkt dat ik Gert Martens uit Hasselt ben?

Allé, voor de lol nog twee lukraak gekozen reacties uit de 142 inzendingen:

Citaat:
Erik W., Linden:

Je overtolligheid als politica (?)zo pijnlijk demonstreren ... Het niveau van urgentieartsen zo naar omlaag halen ... Wie geeft haar nu eindelijk eens goede raad ?
Citaat:
Paul M., Lommel:

Een politica (?) die zonder advocaat geen interview kan geven. Een advocaat die struikelt over de euh's en de platitudes (imho). Ach, ik ga niet verder reageren, het is allemaal van een onverdraaglijke lichtheid.
Nog meer Geybels-pret op http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100927_128.

't Ziet er naar uit dat Kims gejammer in Terzake het omgekeerde resultaat gehad heeft. Misschien houdt de doorsnee-Vlaming niet zo van huilebalken.
Oud 28 september 2010, 09:13   #1438
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt dat ik Gert Martens uit Hasselt ben?

Allé, voor de lol nog twee lukraak gekozen reacties uit de 142 inzendingen:

Nog meer Geybels-pret op http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100927_128.

't Ziet er naar uit dat Kims gejammer in Terzake het omgekeerde resultaat gehad heeft. Misschien houdt de doorsnee-Vlaming niet zo van huilebalken.
die advokaat was idd wel ongelooflijk licht hé
snap ni goed dat ze niet beseft dat ze zo haar eigen ruiten (nog verder) inslaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:19   #1439
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is ge-nie-ten! Commentaar van een andere lezer op het licht-ironisch maar liefdevolle stukje van lezer Gert Martens:

Citaat:
M'n complimenten voor dit geestige maar confronterende stukje. Ik hoop dat juffrouw Geybels het leest en tot zich laat doordringen. Er is niets op tegen om volwassen te worden als je 28 bent.
Oud 28 september 2010, 09:39   #1440
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb haar tot voorkort altijd verdedigd.

- Dat ze problemen heeft met haar ex vriend, hebben wij geen zaken mee.
- De gebeurde feiten een maand geleden kan zij strikt genomen zelf niks aan doen.

- Dat ze Bas soms vergezelde naar Maastricht, is dom. Maar in feite is niet bewezen dat zij persoonlijk ook maar iets te maken heeft met het drugsgebruik van Bas. En zeker niet dat zij drugs kocht of gebruikte.

- De vermeende problemen in het ziekenhuis met het voorschrijven van medicijnen aan Bas, lijken me geen probleem te zijn, wand indien wel had het ziekenhuis haar al lang ontslagen.

Mijn standpunt was toen, dat ze best haar ontslag aanbood om de zaken te laten bekoelen, was voor mij voldoende. Dat N-VA haar geadviseerd heeft om ontslag te nemen is voor mij volkomen normaal.
Ze mocht van mij zelfs op de lijst staan bij volgende verkiezingen als ze kon bewijzen toch een degelijk politica te zijn.

Maar het blijven ontkennen dat haar gedrag een probleem is om te functioneren als senator, Ook dat ze zelfs niet snapt dat het deontologisch niet kan dat ze haar partner op de loonlijst zet, en het natrappen naar de partij, doet de emmer overlopen.

Ze heeft zelfs het lef om in Terzake te gaan zitten terwijl ze eigenlijk op de tucht en verzoeningscommissie moest zijn. Als toppunt van domheid laat ze haar dan nog verdedigen door een paar VLDers. Dit doet voor mij de deur dicht. En om het met de woorden van BDW te zeggen: geen woorden meer aan vuil maken.

Ik hoop voor haar persoonlijk dat ze het over een andere boeg gooit want zoals ze nu bezig is, is ze haar leven zowel sociaal als professioneel aan het verwoesten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be