Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 september 2010, 10:57   #1
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard Dewever pessimistisch

De Franstaligen begrijpen het nog steeds niet en zullen het blijkbaar ook niet snel gaan begrijpen. Ze denken nog steeds te kunnen profiteren van het zakgeldfederalisme en ze denken nog steeds dat ze het Waalse migratiebeleid gaan kunnen opdringen aan de Vlamingen. Wat iedereen al lang wist, wordt nogmaals pijnlijk duidelijk. Een akkoord vormen waar het minimum van de ene partij te hoog ligt voor het max van de andere, is niet mogelijk als de verschillende partijen hun woord houden. Voor het eerst in de geschiedenis houdt een Vlaamse partij zijn woord en zo zitten we in een padstelling. Ik zou zeggen, trek jullie conclusies.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ver_pessimisme
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 11:03   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik hoop dat BDW nog meer van zich af bijt. De manier waarop ze de NV-A, en zeker hem in de Franse media demoniseren en hoe vlotjes de PS daaraan meewerkt is walgelijk. Ze krijgen hun zin niet dus dan gebruiken ze maar de aloude techniek van de andere proberen te kraken op alle vlakke omdat ze het politiek niet kunnen halen.
Gwyndion is offline  
Oud 28 september 2010, 11:19   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

het einde van den Belziek is nog maar een kwestie van weken
Shadowke is offline  
Oud 28 september 2010, 11:34   #4
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Ik snap de Franstaligen niet. Hebben ze nu nog niet door dat het menens is? In 2007 vroeg Leterme een beperkte staatshervorming en kwam er niets. In 2010 vraagt De Wever een grote staatshervorming en biedt men aan wat men in 2007 had moeten aanbieden. Heeft men nu nog niet door dat ze niet gaan moeten afkomen met een confederaal model als de boedelscheiding gestemd is in het Vlaams Parlement?

Ik vind het gedrag van PS, CDH en Ecolo dus behoorlijk inciviek...
Vito is offline  
Oud 28 september 2010, 11:36   #5
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Holle vaten klinken het hardst...
Vito is offline  
Oud 28 september 2010, 11:42   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat je de uitspraken van Dewever enigszins anders kunt kaderen hoor.

ik hoor een politicus die de prijs nog wat wilt opdrijven maar die uiteindelijk ook inziet dat hij op een gegeven moment zal moeten instemmen met een "eerbaar" compromis.

in feite is hij zijn achterban aan het voorbereiden op dat compromis.
Oud 28 september 2010, 11:43   #7
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Ik ben toch heel benieuwd wat de uitkomst van de beraadslagingen van de werkgroep zal zijn.

Zeker is in ieder geval dat de Franstaligen weeral een week de tijd hebben gehad om hun agenda te realiseren. Ik breng in dat verband nog maar eens onder de aandacht dat Rudy Demotte aanstuurt op een sterkere federatie Wallonië-Brussel.
Ernst Niessen is offline  
Oud 28 september 2010, 11:55   #8
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat je de uitspraken van Dewever enigszins anders kunt kaderen hoor.

ik hoor een politicus die de prijs nog wat wilt opdrijven maar die uiteindelijk ook inziet dat hij op een gegeven moment zal moeten instemmen met een "eerbaar" compromis.

in feite is hij zijn achterban aan het voorbereiden op dat compromis.
welk compromis?
ik zie totaal geen compromis tenzij de Vlaamse partijen de eisen van de Franstaligen inwilligen.
Shadowke is offline  
Oud 28 september 2010, 11:57   #9
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

"Plat op de buik" is uitverkocht ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 28 september 2010, 11:58   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welk compromis?
ik zie totaal geen compromis tenzij de Vlaamse partijen de eisen van de Franstaligen inwilligen.
voil�*.
Oud 28 september 2010, 12:00   #11
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik snap de Franstaligen niet. Hebben ze nu nog niet door dat het menens is? In 2007 vroeg Leterme een beperkte staatshervorming en kwam er niets. In 2010 vraagt De Wever een grote staatshervorming en biedt men aan wat men in 2007 had moeten aanbieden. Heeft men nu nog niet door dat ze niet gaan moeten afkomen met een confederaal model als de boedelscheiding gestemd is in het Vlaams Parlement?

Ik vind het gedrag van PS, CDH en Ecolo dus behoorlijk inciviek...
Om de Franstalige strategie te vatten moet je het van hun kant bekijken. Ze beschouwen dit als oorlog. Oorlogen worden vaak gevochten met tactieken die fantastisch zijn...voor de vorige oorlog...
Gwyndion is offline  
Oud 28 september 2010, 12:10   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

NVA zendt al sinds het begin van de onderhandelingen pessimistische signalen naar buiten. Ik heb in De Standaard in al die maanden tijd nog geen enkele (anononieme) NVA bron horen zeggen dat ie optimistisch is of denkt dat het zal lukken. Het is manier om de Franstaligen onder druk te zetten. Het probleem is alleen dat Dewever weliswaar de macht heeft om geen federale regering te vormen maar niet om er geen meer ( te laten) vormen. Tenzij er iemand gelooft dat het Vlaams parlement de Vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen (om vervolgens hun koffers te pakken.)

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2010 om 12:10.
solidarnosc is offline  
Oud 28 september 2010, 12:16   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer moeten we u eigenlijk nog duidelijk maken dat dit niet het geval zal zijn?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 12:18   #14
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoeveel keer moeten we u eigenlijk nog duidelijk maken dat dit niet het geval zal zijn?
Het is hopeloos... De ondraaglijke lichtheid van Shadowke...
Vito is offline  
Oud 28 september 2010, 12:18   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Franstaligen begrijpen het nog steeds niet en zullen het blijkbaar ook niet snel gaan begrijpen. Ze denken nog steeds te kunnen profiteren van het zakgeldfederalisme en ze denken nog steeds dat ze het Waalse migratiebeleid gaan kunnen opdringen aan de Vlamingen. Wat iedereen al lang wist, wordt nogmaals pijnlijk duidelijk. Een akkoord vormen waar het minimum van de ene partij te hoog ligt voor het max van de andere, is niet mogelijk als de verschillende partijen hun woord houden. Voor het eerst in de geschiedenis houdt een Vlaamse partij zijn woord en zo zitten we in een padstelling. Ik zou zeggen, trek jullie conclusies.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ver_pessimisme
Wat hier opgevoerd wordt, is comedie. Dikke comedie. Dewever wilt geen oplossing, heeft dat nooit gewild en zal dat nooit willen.

Immers, indien er een oplossing komt, verliest de NVA voor een stuk zijn reden van bestaan + verliest het een behoorlijk aantal kiezers.

Zo simpel is het. Zie mijn handtekening.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 12:20   #16
Anna List
Banneling

Standaard

op naar een Belgische noodregering (met Vlaamse minderheid)

iedereen zijn Journaal al gelezen van de week ?
Anna List is offline  
Oud 28 september 2010, 12:21   #17
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Om de Franstalige strategie te vatten moet je het van hun kant bekijken. Ze beschouwen dit als oorlog. Oorlogen worden vaak gevochten met tactieken die fantastisch zijn...voor de vorige oorlog...
Het is mij duidelijk. De strategie die de Franstaligen volgen, kenmerkt zich tot nu toe in:

- tijdrekken en
- het verspreiden van berichten in de media over het versterken van de 'federatie Wallonië-Brussel', 'plan-B' en 'contacten met Franse delegaties'.
Ernst Niessen is offline  
Oud 28 september 2010, 12:25   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het is mij duidelijk. De strategie die de Franstaligen volgen, kenmerkt zich tot nu toe in:

- tijdrekken en
- het verspreiden van berichten in de media over het versterken van de 'federatie Wallonië-Brussel', 'plan-B' en 'contacten met Franse delegaties'.
²

idd

en nog blijven de grote belgicistische intellectuelen denken dat het separatistisch gevaar vanuit Vlaanderen komt en niet vanuit Wallonië
Anna List is offline  
Oud 28 september 2010, 12:26   #19
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
NVA zendt al sinds het begin van de onderhandelingen pessimistische signalen naar buiten. Ik heb in De Standaard in al die maanden tijd nog geen enkele (anononieme) NVA bron horen zeggen dat ie optimistisch is of denkt dat het zal lukken. Het is manier om de Franstaligen onder druk te zetten. Het probleem is alleen dat Dewever weliswaar de macht heeft om geen federale regering te vormen maar niet om er geen meer ( te laten) vormen. Tenzij er iemand gelooft dat het Vlaams parlement de Vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen (om vervolgens hun koffers te pakken.)
Een kwestie van vijf minuten politieke moed en een portie verantwoordelijkheidszin.
Ernst Niessen is offline  
Oud 28 september 2010, 12:29   #20
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat hier opgevoerd wordt, is comedie. Dikke comedie. Dewever wilt geen oplossing, heeft dat nooit gewild en zal dat nooit willen.

Immers, indien er een oplossing komt, verliest de NVA voor een stuk zijn reden van bestaan + verliest het een behoorlijk aantal kiezers.

Zo simpel is het. Zie mijn handtekening.
Net zo kan je stellen dat Dirupo geen oplossing wil. Hij wil dat wij tegemoet komen aan ZIJN eisen. Wij willen dat hij tegemoet komt aan onze eisen. Jij vind natuurlijk, banuit jouw standpunt, dat Bartje moet toegeven. Wij vinden dat anders
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be