![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen begrijpen het nog steeds niet en zullen het blijkbaar ook niet snel gaan begrijpen. Ze denken nog steeds te kunnen profiteren van het zakgeldfederalisme en ze denken nog steeds dat ze het Waalse migratiebeleid gaan kunnen opdringen aan de Vlamingen. Wat iedereen al lang wist, wordt nogmaals pijnlijk duidelijk. Een akkoord vormen waar het minimum van de ene partij te hoog ligt voor het max van de andere, is niet mogelijk als de verschillende partijen hun woord houden. Voor het eerst in de geschiedenis houdt een Vlaamse partij zijn woord en zo zitten we in een padstelling. Ik zou zeggen, trek jullie conclusies.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ver_pessimisme
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop dat BDW nog meer van zich af bijt. De manier waarop ze de NV-A, en zeker hem in de Franse media demoniseren en hoe vlotjes de PS daaraan meewerkt is walgelijk. Ze krijgen hun zin niet dus dan gebruiken ze maar de aloude techniek van de andere proberen te kraken op alle vlakke omdat ze het politiek niet kunnen halen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het einde van den Belziek is nog maar een kwestie van weken
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap de Franstaligen niet. Hebben ze nu nog niet door dat het menens is? In 2007 vroeg Leterme een beperkte staatshervorming en kwam er niets. In 2010 vraagt De Wever een grote staatshervorming en biedt men aan wat men in 2007 had moeten aanbieden. Heeft men nu nog niet door dat ze niet gaan moeten afkomen met een confederaal model als de boedelscheiding gestemd is in het Vlaams Parlement?
Ik vind het gedrag van PS, CDH en Ecolo dus behoorlijk inciviek... |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat je de uitspraken van Dewever enigszins anders kunt kaderen hoor.
ik hoor een politicus die de prijs nog wat wilt opdrijven maar die uiteindelijk ook inziet dat hij op een gegeven moment zal moeten instemmen met een "eerbaar" compromis. in feite is hij zijn achterban aan het voorbereiden op dat compromis.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben toch heel benieuwd wat de uitkomst van de beraadslagingen van de werkgroep zal zijn.
Zeker is in ieder geval dat de Franstaligen weeral een week de tijd hebben gehad om hun agenda te realiseren. Ik breng in dat verband nog maar eens onder de aandacht dat Rudy Demotte aanstuurt op een sterkere federatie Wallonië-Brussel. |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
ik zie totaal geen compromis tenzij de Vlaamse partijen de eisen van de Franstaligen inwilligen. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() "Plat op de buik" is uitverkocht ...
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voil�*.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA zendt al sinds het begin van de onderhandelingen pessimistische signalen naar buiten. Ik heb in De Standaard in al die maanden tijd nog geen enkele (anononieme) NVA bron horen zeggen dat ie optimistisch is of denkt dat het zal lukken. Het is manier om de Franstaligen onder druk te zetten. Het probleem is alleen dat Dewever weliswaar de macht heeft om geen federale regering te vormen maar niet om er geen meer ( te laten) vormen. Tenzij er iemand gelooft dat het Vlaams parlement de Vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen (om vervolgens hun koffers te pakken.)
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2010 om 12:10. |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel keer moeten we u eigenlijk nog duidelijk maken dat dit niet het geval zal zijn?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers, indien er een oplossing komt, verliest de NVA voor een stuk zijn reden van bestaan + verliest het een behoorlijk aantal kiezers. Zo simpel is het. Zie mijn handtekening. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() op naar een Belgische noodregering (met Vlaamse minderheid)
iedereen zijn Journaal al gelezen van de week ? |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- tijdrekken en - het verspreiden van berichten in de media over het versterken van de 'federatie Wallonië-Brussel', 'plan-B' en 'contacten met Franse delegaties'. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd en nog blijven de grote belgicistische intellectuelen denken dat het separatistisch gevaar vanuit Vlaanderen komt en niet vanuit Wallonië ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |