Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 13:18   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Ik wil niet nog eens een mediahetse hé, ik voel me alleen maar slachtoffer van de Pedofielie-MEDIA-hetse, ik kan er neit meer tegen, het is / was buiten proportie. Soms tendentieus. Denk maar toen ze kard. Danneels aanvielen. De brave man kon zich dat gewoon niet voorstellen m.i., net zoals we vôôr 9/11 ons niet konden voorstellen dat lijnvliegtuigen opzettelijk een hoog gebouw invlogen. Leeft niet iedereen een beetje in zijn eigen wereld?
Niet dat ik de feiten niet erg vind. Het is gewoon schandaligb dat Roger Vangheluwe zicht heeft laten tot bisschop wijden, het getuigd van grote hoogmoed en gebrek aan schuldbesef.
Filosoof, Waarom niet een leesbarder vertaling? http://www.willibrordbijbel.nl/? typ er Lk 17 in.
Vroeger las ik "wee zij die ergernis geven..." dus zij die het kwade aanleren. Vaak van toepassing op de media die uitlegt hoe je ouderen berooofd, hoe je fietsen steelt enz. Om maar te zwijgen over het aanzetten tot homofilie, waar velen het hier niet mee eens zullen zijn. Propaganda voor euthanasie, abortus en dies meer.
Enerzijds spoort men aan tot euthanasie, maar anderzijds pakt men een beginnend dementerende zijn auto af, en in een verder stadium bindt men hem vast zodat hij niet kan weglopen. Als er eens een wegloopt, is dat dan zo erg?
Ik ben niet zozeer bang van dementie, maar wel van de omgeving die je dan niet meer ernstig neemt en je van je vrijheid beroofd.
Van http://www.liberales.be/ ben ik ook fan.
Rudy, Jezus, het boek van Joseph Ratzinger, kan je ook lenen in de bib he voor je het koopt. En als ze het niet hebben, vragen dat ze het aankopen. Daarin vind je ook "liberalisme", bevrijding van wettisme, nu wetten en regeltjes tekens iets gebeurt. Bovenal bemin één God, buig en kruip niet voor goden en afgoden allerhande.
En die God kunnen we ons niet voorstellen, sommige ongelovigen, die niet meedoen aan de moderne afgoderij, vaak via de media, staan dichter bij de waarheid dan gelovigen die blijven steken zijn in de geloofsvoorstellingen van 40 jaar geleden en langer. Geen determinisme. Geloof en wetenschap kunnen samen gaan, maar ieder moet wel op zijn terein blijven. Misschien heeft de psychologie raakpunten, de exakte wetenschap niet.
Het scheppingsverhaal verteld dat de dingen maar schepsels zijn, dat we zon en maan enz niet moeten aanbidden, voor niets buigen of kruipen, zoals we in oude culturen nog steeds zien.
...
Vroeger had ik respekt voor de vrijzinnigen, die staan dichter bij de waarheid dan bijgelovigen en zij met het geloof van 50 jaar geleden.
Meer en meer begin ik het gevoel te hebben dat we leven in een dictatuur zoals in de Sovietunie eertijds, daar werd het geloof en de kerk ook vervolgd. Er heerste een dialectisch materialisme en de mensen waren niets méér dan produktie-eenheden. Zielig.
Hier zal ik stoppen en mijn begrafenis voorbereiden.
Er ligt een mail voor mijn dochter klaar waarin ik haar vraag dan mijn overlijden mee te delen.
Wees gegroet iedereen.
Twee zaken:

1) Ze moeten met hun gore fikken van de kinderen blijven.
2) Als hoger geplaatsten te weten komen dat ze niet met hun gore fikken van de kinderen blijven, dan moeten ze naar het gerecht stappen i.p.v. ze naar een andere parochie te sluizen waar ze dan opnieuw met hun gore fikken aan andere kinderen kunnen zitten.

En nog iets:

3) Wie zijn gore fikken niet thuis houdt of ervoor zorgt dat anderen met hun gore fikken aan kinderen kan zitten, verdient geen vergiffenis.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 14:19   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
... er zullen er ook wel een paar necrofielen bij zijn...
s nachts lijken gaan neuken in de crypte, ...

t voordeel is dat die niet kunnen klagen, ...

maar smakkelijk is anders he, voor ge het weet zit ge er lossendoor of hebt ge zijn of haar armen of benen in uw handen, ...

jekkes zeg, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 17:19   #23
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Nynorsk
over het pedofilieschandaal had ik het niet he, dat is al erg genoeg, ik heb het over die mediahetse die ik kostzat ben.
Die wandaden vind ik erg genoeg zonder dat we daar wekenlang met de neus worden opgeduwd en men doet of alle gelovigen slachtoffer zijn, ik ken er geen! Hoeveel ken jij er persoonlijk?
Ik ken geen een pedofiele priester tenzij nu door de media. Ik ken geen een slachtoffer, en ik ken nochtans veel gelovigen en min-of-meer-gelovigen die katholiek onderwijs gevolgd hebben.

Ik zou de media wel eens een paar weken, maanden willen op de kap zien zitten van de Moskeeën en immams bij iedere moslimaanslag, Vitten: "hadden de immams het niet kunnen voorkomen, wisten ze het niet?" in de kortste keren ware het oorlog.

Nynorsk veel in de bijbel, vooral het NT verwijst naar de kerk. Deze morgen heb ik steun gevonden in de mis, de viering van het laatste avondmaal van Jezus. Verwijlen bij Jezus in de laatste dagen van zijn leven op aard.
Als het niet ware van de kerk en van het geloof was ik het al lang afgetrapt uit dit leven.

Steve_M begin een andere topic over pedofielie, dit gaat hier over de mediahetse ervan die ik beu ben.
Ik weet niet of jullie het waard zijn jullie via mijn dochter te laten inlichten als ik overleden ben. Ik kan het nog schrappen uit de email aan haar met mijn wilsbeschikkingen.
Wie stuurt de link van deze draad door naar de nieuwsdienst van de VRT?
Ik ga straks verder werken aan de voorbereiding van mijn einde en begrafenis.
Jullie reakties, niet alleen van de 2 in dit bericht genoemden versterken mijn voornemen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 17:53   #24
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie reakties, niet alleen van de 2 in dit bericht genoemden versterken mijn voornemen.
Wat zeg jij nu allemaal, koolvis?
Oud 24 september 2010, 19:15   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat zeg jij nu allemaal, koolvis?
Op welk moment moet je de politie verwittigen van een wanhoopsdaad?
Oud 24 september 2010, 19:19   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nynorsk
over het pedofilieschandaal had ik het niet he, dat is al erg genoeg, ik heb het over die mediahetse die ik kostzat ben.
Die wandaden vind ik erg genoeg zonder dat we daar wekenlang met de neus worden opgeduwd en men doet of alle gelovigen slachtoffer zijn, ik ken er geen! Hoeveel ken jij er persoonlijk?
Ik ken geen een pedofiele priester tenzij nu door de media. Ik ken geen een slachtoffer, en ik ken nochtans veel gelovigen en min-of-meer-gelovigen die katholiek onderwijs gevolgd hebben.

Ik zou de media wel eens een paar weken, maanden willen op de kap zien zitten van de Moskeeën en immams bij iedere moslimaanslag, Vitten: "hadden de immams het niet kunnen voorkomen, wisten ze het niet?" in de kortste keren ware het oorlog.

Nynorsk veel in de bijbel, vooral het NT verwijst naar de kerk. Deze morgen heb ik steun gevonden in de mis, de viering van het laatste avondmaal van Jezus. Verwijlen bij Jezus in de laatste dagen van zijn leven op aard.
Als het niet ware van de kerk en van het geloof was ik het al lang afgetrapt uit dit leven.

Steve_M begin een andere topic over pedofielie, dit gaat hier over de mediahetse ervan die ik beu ben.
Ik weet niet of jullie het waard zijn jullie via mijn dochter te laten inlichten als ik overleden ben. Ik kan het nog schrappen uit de email aan haar met mijn wilsbeschikkingen.
Wie stuurt de link van deze draad door naar de nieuwsdienst van de VRT?
Jullie reakties, niet alleen van de 2 in dit bericht genoemden versterken mijn voornemen
.
Als dit een grap is stop er dan mee..het is niet meer om te lachen..
In het andere geval vraag ik je om kontakt op te nemen met een ondersteunende dienst..een mediahetze is voorbijgaand en het niet waard omdrastische besluiten te nemen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 20:59   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Op welk moment moet je de politie verwittigen van een wanhoopsdaad?
meestal best ervoor.
maar bellen met de boodschap dat "koolvis van politics zelfmoord gaat plegen" gaat helaas niet veel uithalen denk ik.
Oud 24 september 2010, 21:08   #28
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Phff, koolvis, ga je daarvoor zelfmoord plegen? Hoe flauw, het is het echt niet waard hoor.
Oud 24 september 2010, 21:14   #29
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

dit draadje begint serieus te ruiken
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 16:46   #30
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
dit draadje begint serieus te ruiken
Oud 1 oktober 2010, 16:52   #31
eno2
Banneling

Standaard

Als iedereen zelfmoord moest plegen voor een pedofilie-media-hetze dan konden de pastoors niemand meer misbruiken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 17:00   #32
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
koolvis,

waarom laat je je geluk afhangen van het wel en wee van de RKK?
ik snap dat niet.

staat er in de bijbel iets over de RKK?
nee toch?
Het is de Kerk van Christus. Wij Katholieken voelen een grote verbondenheid met de Kerk.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 17:11   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nou ja, iemand vergeven is heel moeilijk en hoeft niet noodzakelijk vind ik. Ge moet maar eens leven met de gedachte dat iemand u zo hard heeft gebruikt/misbruikt.. Maar ik vind eerlijk gezegd dat er te veel over wordt gesproken de laatste tijd. Laat alles aan het gerecht over, die zal zn werk doen. Verder, vind ik het jammer dat velen zich laten ontdopen en de kerk de rug toekeren. Het ligt aan een individu die een grote fout heeft gemaakt, het christendom heeft daar totaal niks mee te maken.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Laat het gerecht de schuldige priesters veroordelen en opsluiten, zijn werk doen dus.
Maar er wordt inderdaad veel te veel over gesproken de laatste tijd. Dat "ontdopen" is een modetrend. Het feit dat priesters zich misdragen hebben, verandert niets aan het geloof zelf.
Ook de "Kerk" is (in mijn ogen - niemand hoeft het er mee eens te zijn) een goed instituut dat echter een kwade faam heeft gekregen door vele slechte dienaars, dit wil niet zeggen dat het geloof waarvoor deze Kerk staat verkeerd is.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 oktober 2010 om 17:12.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 17:21   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nynorsk
...

...

...
Idem, ik ken ook geen pedofiele priesters/religieuzen en geen slachtoffers. Ik weet dat er zijn maar ik vraag me af als ik getallen zie van honderden, over heel de wereld zelfs duizenden slachtoffers, of we hier niet te maken hebben met massa-hysterie.
Waarom laat u zich zo ontmoedigen? Er zijn nog mooie dingen in het leven. Uw dochter zal zeker verdriet hebben na uw overlijden, denk daar eens ernstig over na.
Oud 1 oktober 2010, 17:38   #35
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Waarom zouden ze iemand vergeven die hen 30 jaar geleden verkracht heeft en daar ongestraft mee is weggekomen? Mede door hulp van de kerk zelf.

p.s. don't kill yourself, hier tref je alleen maar geliefden mee.
Waarom zou iemand die misbruikt is 30 jaar wachten om z'n verkrachter aan te klagen?

Tussen de verhalen die nu de media halen zullen verhalen zitten die waarheid zijn maar of ze dit allemaal zijn?

Wat betreft ik ben het gaan vertellen tegen bisschop die of die en die hebben er niets aan gedaan wel, men moet niet bij de bisschop zijn men moet op de juiste plaats zijn voor zulke klacht en die is bv. een politiekantoor maar dan wel geen dertig jaar later.

Indien men zo graag gebruik maakt van zulke verhalen over pedofilie in de RKK zoals bv. een filo, moet men wel weten dat deze filo als eerst op de barricade staat wanneer het gaat over de volgelingen van een pedofiel en zijn religie waarin men graag gebruik maakt van een kinderkruis in navolging van de profeet. Dit even om aan te tonen hoe verontwaardigd (hypocriet) sommige wel niet kunnen zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 17:40   #36
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Idem, ik ken ook geen pedofiele priesters/religieuzen en geen slachtoffers. Ik weet dat er zijn maar ik vraag me af als ik getallen zie van honderden, over heel de wereld zelfs duizenden slachtoffers, of we hier niet te maken hebben met massa-hysterie.
Waarom laat u zich zo ontmoedigen? Er zijn nog mooie dingen in het leven. Uw dochter zal zeker verdriet hebben na uw overlijden, denk daar eens ernstig over na.
Zoals velen maar dat haalt de media niet, is niet interessant genoeg dus, verkoopt niet.

Oud 1 oktober 2010, 17:59   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik kan u wel dit meegeven: http://www.tele-onthaal.be
toch één gezonde reactie/reflex

dank u DDD

wij hebben voor de rest niet veel gemeen, maar toch dank u

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2010 om 18:00.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 23:23   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het is de Kerk van Christus. Wij Katholieken voelen een grote verbondenheid met de Kerk.
http://www.youtube.com/watch?v=xtnQUZRqQmA
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2010, 23:26   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waarom zou iemand die misbruikt is 30 jaar wachten om z'n verkrachter aan te klagen?

Tussen de verhalen die nu de media halen zullen verhalen zitten die waarheid zijn maar of ze dit allemaal zijn?

Wat betreft ik ben het gaan vertellen tegen bisschop die of die en die hebben er niets aan gedaan wel, men moet niet bij de bisschop zijn men moet op de juiste plaats zijn voor zulke klacht en die is bv. een politiekantoor maar dan wel geen dertig jaar later.

Indien men zo graag gebruik maakt van zulke verhalen over pedofilie in de RKK zoals bv. een filo, moet men wel weten dat deze filo als eerst op de barricade staat wanneer het gaat over de volgelingen van een pedofiel en zijn religie waarin men graag gebruik maakt van een kinderkruis in navolging van de profeet. Dit even om aan te tonen hoe verontwaardigd (hypocriet) sommige wel niet kunnen zijn.
Hebben we dan te maken met een massa pedofilieklachten betreffende moslims?

Citaat:

Verleden dinsdag vonden ze het nodig ook de paus door het slijk te halen, met vooral verhalen van meer dan 30 DERTIG! jaar gelden. Als je nooit eens iets vergeeft moet je wel heel rancuneus worden.
Hoelang is die Mohammed al dood?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 oktober 2010 om 23:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 07:15   #40
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hebben we dan te maken met een massa pedofilieklachten betreffende moslims?

Hoelang is die Mohammed al dood?
Moslims hebben geen klachten over pedo's en waarom zouden ze, ze volgen enkel en alleen het voorbeeld van de profeet met volle overtuiging en waarschijnlijk volle goesting.

Wat betreft hoelang iemand al dood is, is anders toch geen probleem voor u om deze te pas en te onpas te misbruiken in uw haatcampagnes hé filo.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be