![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3781 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik was net naar bed gegaan en in slaap gesukkeld toen ik wakker werd van gemorrel aan de voordeur. Ben toen in het donker de trap afgeslopen en onderwijl een eind hout dat speciaal voor dit soort gevallen bewaard wordt, opgepikt. Dan netjes gewacht tot meneer de inbreker de voordeur eindelijk open had gekregen en naar binnen kwam. Hem vervolgens middels enige doorslaggevende argumenten ervan overtuigd dat hij een foutje had gemaakt. "Ies vergiessieng m'neer, ies vergiessieng" riep hij dan toen hij wegrende... Afijn, daarna heb ik de politie verwittigd, die 'al' na een half uur polshoogte kwamen nemen. Na een summier sporenonderzoek uiteindelijk mee naar het bureau gegaan om een getuigenverklaring af te leggen, en waar ik uiteraard te horen kreeg dat ik volgens de wet 'fout' gehandeld had omdat ik me niet in een levensbedreigende situatie bevond. Ik heb toen gezegd dat ik vierkant schijt heb aan een wet die de belangen van criminelen boven die van brave burgers stelt, en dat meneer de inbreker, ingeval hij aangifte tegen mij zou gaan doen, ook verplicht zijn personalia moet geven, waar ik als betrokken partij ook inzicht in mag hebben, en dat ik de zaak dan zelf wel zou gaan oplossen nog voor er een eventuele rechtszaak van zou komen. Toen werd het getuigenverhoor plots afgebroken voor koffie en een sigaret, en kwam de agent die mijn verklaring afnam naar me toe en stelde off the record voor om de episode met het eind hout in het geheel niet in de getuigenverklaring op te nemen net zomin als mijn andere uitspraak over het probleem zelf oplossen. Die agent was zeer begripvol en sympathiek overigens. Uiteindelijk is er dus, op instigatie van de agent die de getuigenverklaring afnam, in die getuigenverklaring komen te staan dat ik wakker werd van gemorrel, polshoogte ging nemen, en dat de inbreker vervolgens wegrende en tijdens zijn vlucht op het afstapje bij mijn voordeur gestruikeld is en ten val gekomen waarbij hij zich mogelijk gekwetst heeft. Daderprofiel: lichtgetint (voor zover ik in het licht van de straatverlichting kon zien), Noord-Afrikaans accent en, jawel hoor, een donkere jas met nepbontkraag. En dit is al de tweede keer dat ik 's nachts een multicriminele verrijker bij me thuis aangetroffen heb. Een paar jaar geleden was het ook al raak, maar toen kon hij helaas op tijd wegkomen. Dit keer had ik in elk geval het genoegen om hem een paar flinke rossen te kunnen verkopen. En dit soort zaken draagt nu niet bepaald bij tot 'meer wederzijds begrip' en 'bruggen bouwen' en meer van dat politiek correcte geleuter. Integendeel, mijn afkeer van dit schorem is alleen maar toegenomen. En ik ben meer dan woest nu ik weer terugdenk aan de gebeurtenissen van afgelopen nacht, en heb nog het meest zin om op straat op zoek te gaan naar hem, want de kans dat hij a) door de politie opgepakt wordt, en b) berecht wordt, acht ik nihil, en ik wil een soort van genoegdoening. |
|
|
|
|
|
|
#3782 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik kan me uw emoties goed inbeelden, ik heb gelijkaardige dingen meegemaakt.
|
|
|
|
|
#3783 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je geeft hier een prachtige annecdote van de kwaadaardige aard, onmacht en desinteresse van de autochtone 'boven-ons-gestelden'. Een veelgehoorde klacht. Een reden waarom er meer mensen iets krijgen tegen autochtonen? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 oktober 2010 om 14:41. |
|
|
|
|
|
|
#3784 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb zo een metalen golfclub liggen en als ze nog eens s'nachts binnenkomen en ik kan ze daarmee ne voltreffer verkopen , dan is de kans op ne perte totale zeer groot. |
|
|
|
|
|
|
#3785 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En over het tweede incident praat u niet? Maak het maar eens mee!
|
|
|
|
#3786 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Overigens - en dat is bedroevend - zijn er geen simpele oplossingen voor complexe problemen. En wat uw golfclub betreft, ik mag hopen dat het een Driver is?
|
|
|
|
|
#3787 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het geen wonder dat er niet nog meer mensen genoeg krijgen van allochtonen?
|
|
|
|
#3788 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mensen willen dat er naar hen geluisterd wordt, ze zijn het beu dat ze automatisch racist of islamofoob worden genoemd wanneer er één of ander incident is dat op zichzelf gezien misschien niet wereldschokkend is maar voor het slachtoffer net de druppel die de emmer doet overlopen.
|
|
|
|
#3789 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3790 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: hij heeft nog geen halve centimeter bijgedragen aan een schijn van een oplossing en dat is hij ook niet van plan. Zolang zo'n mensen tot hun pensioen op hun zetel kunnen blijven plakken, zijn die al lang content. Die geven niet om een allochtoon meer of minder. Die geven niet om aan autochtoon hier of daar. Tenzij ze daarmee stemmen kunnen behalen, ja. Wie in dat soort mensen en partijen zelfs maar een deel van een oplossing ziet, maakt zichzelf blaasjes wijs.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 oktober 2010 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#3791 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan.
|
|
|
|
|
#3793 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraagme wel eens af hoe het eruit had gezien als er geen cordon sanitaire was geweest - overigens in mijn ogen een bijzonder ondemokratische uitvinding.
|
|
|
|
#3794 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben het politiek correcte gezeur ook meer dan spuugzat, en ben verheugd dat het er naar uitziet dat we daar binnenkort vanaf zijn. |
|
|
|
|
|
|
#3795 | |
|
Banneling
|
Citaat:
*begroting :10 miljard euro voor de volgende 4 jaar. |
|
|
|
|
|
|
#3796 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3797 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dewinter weegt tenminste op de besluitvorming. Dat kan je van de communisten niet zeggen. Die slagen er nog in geen 100 jaar in om op die zetel te gaan zitten. Achter dat gedachtengoed blijven lopen is bijgevolg pas echt debiel. |
|
|
|
|
|
|
#3798 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3799 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het VB is in hetzelfde bedje ziek als datgene waarvan ze haar tegenstanders beschuldigt. Als ze weegt op het beleid - en dat doet ze - dan is ze eveneens verantwoordelijk voor de verspillingen, het nepotisme en het algemene zakkenvullen. Dat bleek duidelijk uit het dossier van het Antwerpse vlinderpaleis. Dat bleek ook duidelijk uit het feit dat het Vlaamse grootkapitaal de drijvende motor was achter de intussen begraven Forza Flandria-idee. En dat blijkt eveneens uit de koers van een Dewinter, die liever dan echt deel te nemen aan het bestuur en een stap opzij te zetten, in het land der blinden koning is en zijn dolgedraaide plaatje blijft herhalen. Een uitspraak van Annemans: "zolang er nog één zetel voor het VB in de Kamer is, zal die wel naar mij gaan." (bron: Knack van enkele weken terug, interview met Morel en Koen Dillen) Dat getuigt vooral van politiek cynisme en opportunisme, en niet van een of andere overtuiging. Het crapuul laat zich voor partij en samenleving kennen door eenzelfde graaicultuur. Ja, het VB oefent meer invloed uit op onze overheid, onze media, de publieke ruimte en dus op de samenleving dan de communisten. Dat lijkt me in tijden van algemene ontevredenheid niet echt iets om mee uit te pakken.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 3 oktober 2010 om 22:31. |
|
|
|
|
|
|
#3800 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|