Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2010, 23:33   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Omdat de VS geldt als beschaafd en zelfs overgejuridiceerd land.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
De US oordeelt op zeer frequente basis over de "middeleeuwse methodes" die in het Midden-Oosten worden toegepast om criminelen te bestraffen, doch het gebruik van injectienaalden of electroshocks is niet veel vernieuwender.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
lees het hele, smeuïge verhaal over cruel and unusual punishment
Beschaafd?(Lees dit.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2010 om 23:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 23:38   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je begrijpt het niet, en jij moet niet meer sterven: je bent nooit in leven geweest.
Dat heb je met forumspoken, hé...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 23:49   #123
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Denk je écht dat ik helemaal alleen ben om Kallikles zijn antwoord(en ) dikwijls onozel te vinden ? Vooral die waarin hij mensen probeert te kleineren, op schijnheilige wijze aan te vallen, of belachelijk te maken...En waar hij enkel een demonstratie geeft van zijn zelfingenomenheid.
Het boeit me niet zozeer wat anderen van hem vinden. U hebt best wel lef den dinges. U zegt dat hij onnozel reageert en dat kunnen volgens u anderen beamen. Maar u vergeet uzelf en de rest van de clan die beweert dat de doodstraf helemaal geen barbaarse straf is. Sterker nog, volgens jou is dat een rechtvaardige straf die ze verdient heeft.. Dat is namelijk de onnozelheid voorbij
Citaat:
Verder: hetgeen mij in deze draad bezig houd, is de doodstraf, en de manier waarop die uitgevoerd word. Niet dat er een " goede ", of een " slechte " manier zou bestaan, maar wel een " humaan aanvaardbare " en een " absoluut onmenselijke " . Steniging en kop afhakken op de openbare plaats behoort in de categorie " onmenselijk " volgens mij. Zo simpel is dat...
Wie zijn de stenigende barbaren ? Wie zijn de kop afkappers ? Dat is een vraag die je zelf mag beantwoorden. Ik maak daar mijn toetsenbord niet vuil aan...
Simpel, ja zo mag je het wel noemen ja.

Kijk, de manieren waarop ge iemand kunt ombrengen doen hier even niet toe. Mij gaat het om het feit dat u mijn beste de doodstraf in dit enkel geval normaal vindt. U noemt het zelfs een 'beschaafde' straf. Ziekelijk gewoon. U geeft niet om uw medemensen, zoveel is duidelijk, maar ge komt uzelf nog wel op een dag tegen.
Oud 2 oktober 2010, 23:57   #124
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Ja, maar dat ZO een beschaafd land als de US het nog doet...
Of zien zij het eerder als een soort competitie tussen zichzelf en het Verre/Midden-Oosten?

Als misdaden worden afgekeurd door een overheid, zou zij zich dan zelf niet iets verantwoordelijk moeten voelen over het lot van "criminelen", i.p.v. the easy solution? Een beschaafde nederzetting zoals de US zou veeleer moeten investeren in therapeutische sessies (want laat ons zwijgen over psychiatrische instellingen a.k.a. "verbeteringsgestichten") en andere methodes om misdadigers terug op het rechte pad te brengen, i.p.v. hen koelbloedig af te maken. De US oordeelt op zeer frequente basis over de "middeleeuwse methodes" die in het Midden-Oosten worden toegepast om criminelen te bestraffen, doch het gebruik van injectienaalden of electroshocks is niet veel vernieuwender.
Je gooit hier een aantal zaken door elkaar.

Om te beginnen moet niet zomaar elke crimineel geëxecuteerd worden, dat gebeurt ook niet in de VS. Enkel daders van een vreselijke misdaad met onherstelbare gevolgen waarvan het bewezen is dat ze schuldig zijn verdienen de doodstraf.
In de VS worden ook geen mensen veroordeeld voor prullen zoals in het Midden Oosten (overspel, homoseksualiteit, blasfemie, ...)

Ik vind niet dat de VS zich een millimeter minder beschaafd maakt door moordenaars te executeren. Hier in Europa laat men ze gewoon vrij na een korte periode, dat vind ik veel minder beschaafd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 23:58   #125
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
In Europa - net zoals in de VS - worden de grootste misdadigers CEO, senator, parlementslid, bedrijfsleider of iets dergelijks. Daarin verschillen beide continenten nauwelijks van elkaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 00:03   #126
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Minder pijnlijk, zakelijker, minder afschrikwekkend ?
Verklaar u nader.. "zakelijker"?
Citaat:
Stel het je eens voor, door een woedende menigte tot aan je schouders ingegraven te worden, en dan bekogelt met stenen tot je er aan bezwijkt, of tot aan het kapblok gesleurd worden, waar een beul gewapend met een slagzwaard je de kop van de romp slaagt...Je kop die nog een paar seconden leeft, en vanop de grond naar de applaudiserende menigte en de beul kijkt...
Dat is al even barbaars.
Citaat:
OF: een kalmeer pil krijgen de vooravond van je executie, tegelijkertijd met je laatste avondmaal, en de volgende morgen door kalme mensen tot bij een man in een witte jas gevoerd te worden, die je met een injectie inslaapt, voor eeuwig...Zonder pijn, zonder mishandelingen of beledigingen, zonder vrolijke menigte om van je lijdden te genieten.
Misselijkmakend, dit stukje geklets.
Ge stelt u het wel allemaal wat 'te' simpel voor denk ik. Denkt gij nu echt dat ge maar 1 hap door uw keel krijgt met de gedachte dat ge er over een klein uurke niet meer zult zijn? En wat weet jij nou over deze vorm van executie, ge doet alsof ge alles van dichtbij al eens hebt meegemaakt.

Ik wil u anders wel eens zien een uurke voor ge de dodelijke injectie zult krijgen, ge zult denk ik wel anders piepen..
Citaat:
Wat kies je zelf ? Wat is het minst vreselijke ?
Beiden even achterlijk, bekrompen, verschrikkelijk, idioot en barbaars. Net als de mensen die deze vorm van executie goedspreken en geen fuck geven om een medemens.
Oud 3 oktober 2010, 00:09   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beiden even achterlijk, bekrompen, verschrikkelijk, idioot en barbaars. Net als de mensen die deze vorm van executie goedspreken en geen fuck geven om een medemens.
Ach, geef gewoon toe dat je dan toch wel zou gaan voor het spuitje in plaats van een uur lang stenen op uwe kop krijgen.
Allez, ik toch.
Als ik ooit euthanasie wil zou ik toch liefst een spuitje krijgen ipv een steniging, of een onthoofding.

Ik ben tegen de doodstraf, trouwens. Voor sommige gevallen zou ik minder protesteren dan andere, geef ik wel toe. In dit geval vind ik de doodstraf totaal niet op z'n plaats. Maar voor bijv. Fred en Rosemary West zou ik m'n keel niet schor schreeuwen.
Oud 3 oktober 2010, 00:18   #128
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het boeit me niet zozeer wat anderen van hem vinden. U hebt best wel lef den dinges. U zegt dat hij onnozel reageert en dat kunnen volgens u anderen beamen. Maar u vergeet uzelf en de rest van de clan die beweert dat de doodstraf helemaal geen barbaarse straf is. Sterker nog, volgens jou is dat een rechtvaardige straf die ze verdient heeft.. Dat is namelijk de onnozelheid voorbij

Simpel, ja zo mag je het wel noemen ja.

Kijk, de manieren waarop ge iemand kunt ombrengen doen hier even niet toe. Mij gaat het om het feit dat u mijn beste de doodstraf in dit enkel geval normaal vindt. U noemt het zelfs een 'beschaafde' straf. Ziekelijk gewoon. U geeft niet om uw medemensen, zoveel is duidelijk, maar ge komt uzelf nog wel op een dag tegen.
De doodstraf voor bijzonder gruwelijke misdaden is inderdaad rechtvaardig. Blijft dat deze straf op humane wijze dient uitgevoerd te worden. Het gaat er om zich niet te verlagen tot het niveau van de veroordeelde, hoe afschuwelijk zijn misdaad, of misdaden , ook zijn.
En zo ik persoonlijk bvb een genadeloze moordenaar of moordenares zou laten terechtstellen, is dit eerst en vooral om mijn medemensen te beschermen tegen recidive. Zelfs binnen de gevangenismuren, waar ook mensen leven. Mischien allemaal geen koorknaapjes, maar wel mensen die men niet moet verplichten om samen te leven met criminelen die zo een vreselijke dingen begaan hebben dat ze het recht op leven kwijtgespeeld zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 00:22   #129
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ach, geef gewoon toe dat je dan toch wel zou gaan voor het spuitje in plaats van een uur lang stenen op uwe kop krijgen.
Allez, ik toch.
Als ik ooit euthanasie wil zou ik toch liefst een spuitje krijgen ipv een steniging, of een onthoofding.

Ik ben tegen de doodstraf, trouwens. Voor sommige gevallen zou ik minder protesteren dan andere, geef ik wel toe. In dit geval vind ik de doodstraf totaal niet op z'n plaats. Maar voor bijv. Fred en Rosemary West zou ik m'n keel niet schor schreeuwen.
Het gaat me niet zozeer om de manier hoe ge om het leven wordt gebracht. Het gaat me meer om het feit dat bepaalden voorstander zijn van de doodstraf en de USA beschouwen als een beschaafd land waar alleen beschaafde (dood)straffen worden uitgedeeld.

Ik ben alleszins in elk geval tegen de doodstraf, zonder uitzondering. Wie zijn wij om een ander van kant te maken? Levenslang in den bak vertoeven is al een geweldig grote straf op zich..
Oud 3 oktober 2010, 00:23   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De doodstraf voor bijzonder gruwelijke misdaden is inderdaad rechtvaardig. Blijft dat deze straf op humane wijze dient uitgevoerd te worden. Het gaat er om zich niet te verlagen tot het niveau van de veroordeelde, hoe afschuwelijk zijn misdaad, of misdaden , ook zijn.
En zo ik persoonlijk bvb een genadeloze moordenaar of moordenares zou laten terechtstellen, is dit eerst en vooral om mijn medemensen te beschermen tegen recidive. Zelfs binnen de gevangenismuren, waar ook mensen leven. Mischien allemaal geen koorknaapjes, maar wel mensen die men niet moet verplichten om samen te leven met criminelen die zo een vreselijke dingen begaan hebben dat ze het recht op leven kwijtgespeeld zijn.
het gaat hier niet om een genadeloze moordenares eh.
het gaat om een zeer zwakbegaafde vrouw (rand mentale handicap, een IQ-puntje lager was genoeg geweest, maw had ze op 1 onderdeeltje bijv. 3 seconden langer gedaan dan was ze mentaal gehandicapt bevonden...) mét een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, waarbij 1 van de medeplichtigen heeft bekend dat ze haar gemanipuleerd hebben.
Oud 3 oktober 2010, 00:27   #131
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Er bestaat niet zoiets als 'mensvriendelijke doodstraf'.

En wie ben jij om een ander van kant te maken en dezelfde domme koers op te gaan als de veroordeelde..
Oud 3 oktober 2010, 00:28   #132
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar u nader.. "zakelijker"?

Dat is al even barbaars.

Misselijkmakend, dit stukje geklets.
Ge stelt u het wel allemaal wat 'te' simpel voor denk ik. Denkt gij nu echt dat ge maar 1 hap door uw keel krijgt met de gedachte dat ge er over een klein uurke niet meer zult zijn? En wat weet jij nou over deze vorm van executie, ge doet alsof ge alles van dichtbij al eens hebt meegemaakt.

Ik wil u anders wel eens zien een uurke voor ge de dodelijke injectie zult krijgen, ge zult denk ik wel anders piepen..

Een injectie geven is " zakelijk " . Geen woede, geen brutaliteit, geen emotie, geen nodeloos bloedvergieten, enkel de schuldige onze planeet doen verlaten, in de minst pijnlijke omstandigheden ...
Of ik veel honger zou hebben, of met veel smaak zou eten weet ik niet eerlijk gezegd, naar het schijnt zijn er mensen die met plezier heel hun bord leegmaken. Persoonlijk zou ik eerder een fles sterke drank vragen...Voor de zenuwen, en mijn kalmeerpillekke door te slikken.
Maar doodgestenigt worden !! Of onthoofd !! Toch heel wat anders, nee ? Zie je dat nu écht zelf niet ? Of wil je niet toegeven dat dat veel wreedaardiger is ? Beestachtig zelfs...En wie doet dat ? Wie ? Zeg het eens zelf ?
Oud 3 oktober 2010, 00:30   #133
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat niet zoiets als 'mensvriendelijke doodstraf'.

En wie ben jij om een ander van kant te maken en dezelfde domme koers op te gaan als de veroordeelde..
Dezelfde als degene die rattenvergif legt voor schadelijke knaagdieren.
Oud 3 oktober 2010, 00:31   #134
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dezelfde als degene die rattenvergif legt voor schadelijke knaagdieren.
Je begrijpt het dus echt niet hè. Wat is het verschil tussen een zwakbegaafde ziel en een knaagdier?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 oktober 2010 om 00:32.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 00:34   #135
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
het gaat hier niet om een genadeloze moordenares eh.
het gaat om een zeer zwakbegaafde vrouw (rand mentale handicap, een IQ-puntje lager was genoeg geweest, maw had ze op 1 onderdeeltje bijv. 3 seconden langer gedaan dan was ze mentaal gehandicapt bevonden...) mét een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, waarbij 1 van de medeplichtigen heeft bekend dat ze haar gemanipuleerd hebben.
Ah, nu is zij gemanipuleerd. En debiel, allee bijna...Dan verdienen de manipuleerders de doodstraf hé. Zij waren het trouwens die de moord pleegden dacht ik toch. En één heeft reeds de hand aan zichzelf geslagen. Goed van hem.
En wat ga je met haar aanvangen ? Heel haar leven huisvesten en voedden in een gesticht ? Is ze echt zo zwakzinnig dat ze zich van geen kwaad bewust is ?
Oud 3 oktober 2010, 00:34   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet zozeer om de manier hoe ge om het leven wordt gebracht. Het gaat me meer om het feit dat bepaalden voorstander zijn van de doodstraf en de USA beschouwen als een beschaafd land waar alleen beschaafde (dood)straffen worden uitgedeeld.

Ik ben alleszins in elk geval tegen de doodstraf, zonder uitzondering. Wie zijn wij om een ander van kant te maken? Levenslang in den bak vertoeven is al een geweldig grote straf op zich..
Maar ik kan er echt niet bij dat je dood door steniging niet nog barbaarser vindt dan dood door een spuitje.
Allez, als we nu eens even een omweggetje maken langs de asielen... Dieren vinden er op verschillende manieren hun dood: door injectie (pijnloos, kort), door gas (duurt lang, akelig), door chloorvaten en andere bijtende producten (extreem pijnlijk). Injectie geniet toch duidelijk de voorkeur, ook al zou het beter zijn mochten alle dieren het asiel levend verlaten?
Is dit te vergelijken met de discussie rond slachtingen, waarbij het niet mocht gezegd worden dat slachten onder verdoving toch wel beter is dan slachten zonder verdoving?

Ik vind dat gebrek aan nuance akelig. je lijkt er zelf ook steevast religie of etnische achtergrond aan te verbinden, ook dat vind ik akelig.
Oud 3 oktober 2010, 00:35   #137
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het dus echt niet hè. Wat is het verschil tussen een zwakbegaafde ziel en een knaagdier?
Een zwakbegaafde ziel die moorden pleegt is schadelijker dan een vulgaire rioolrat.
Oud 3 oktober 2010, 00:37   #138
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Een injectie geven is " zakelijk " . Geen woede, geen brutaliteit, geen emotie, geen nodeloos bloedvergieten, enkel de schuldige onze planeet doen verlaten, in de minst pijnlijke omstandigheden ...
Moet ik nu lachen of eerder huilen?
Citaat:
Of ik veel honger zou hebben, of met veel smaak zou eten weet ik niet eerlijk gezegd, naar het schijnt zijn er mensen die met plezier heel hun bord leegmaken. Persoonlijk zou ik eerder een fles sterke drank vragen...Voor de zenuwen, en mijn kalmeerpillekke door te slikken.
Je bent een harde persoon. Ikzelf zou bezwijken aan een hartstilstand nog voor ze mij dat spuitje zouden toedienen.
Citaat:
Maar doodgestenigt worden !! Of onthoofd !! Toch heel wat anders, nee ?
Een tikkeltje anders wat de uitvoering betreft maar punt blijft: even barbaars en achterlijk.
Citaat:
Zie je dat nu écht zelf niet ? Of wil je niet toegeven dat dat veel wreedaardiger is ? Beestachtig zelfs...En wie doet dat ? Wie ? Zeg het eens zelf ?
Wat wil je horen? Laat me raden: negers, allochtonen, marokkanen en laten we de moslims niet vergeten. Ga je nu goed kunnen slapen?
Oud 3 oktober 2010, 00:39   #139
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ik vind dat gebrek aan nuance akelig. je lijkt er zelf ook steevast religie of etnische achtergrond aan te verbinden, ook dat vind ik akelig.
Ow is dat zo dan?
Oud 3 oktober 2010, 00:40   #140
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik kan er echt niet bij dat je dood door steniging niet nog barbaarser vindt dan dood door een spuitje.
Allez, als we nu eens even een omweggetje maken langs de asielen... Dieren vinden er op verschillende manieren hun dood: door injectie (pijnloos, kort), door gas (duurt lang, akelig), door chloorvaten en andere bijtende producten (extreem pijnlijk). Injectie geniet toch duidelijk de voorkeur, ook al zou het beter zijn mochten alle dieren het asiel levend verlaten?
Is dit te vergelijken met de discussie rond slachtingen, waarbij het niet mocht gezegd worden dat slachten onder verdoving toch wel beter is dan slachten zonder verdoving?

Dit is nu net de reden waarom zij niet WIL toegeven dat steniging en dergelijke wreedaardiger is dan een dodelijke, en pijnloze, injectie. Omdat ze dan de religie en/of ethnie die zulke zaken doet moet " aanvallen ". En dus blijft ze maar doorhakken op de Amerikanen " die even barbaars zijn "...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be