![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2010 om 23:40. |
|||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Kijk, de manieren waarop ge iemand kunt ombrengen doen hier even niet toe. Mij gaat het om het feit dat u mijn beste de doodstraf in dit enkel geval normaal vindt. U noemt het zelfs een 'beschaafde' straf. Ziekelijk gewoon. U geeft niet om uw medemensen, zoveel is duidelijk, maar ge komt uzelf nog wel op een dag tegen.
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om te beginnen moet niet zomaar elke crimineel geëxecuteerd worden, dat gebeurt ook niet in de VS. Enkel daders van een vreselijke misdaad met onherstelbare gevolgen waarvan het bewezen is dat ze schuldig zijn verdienen de doodstraf. In de VS worden ook geen mensen veroordeeld voor prullen zoals in het Midden Oosten (overspel, homoseksualiteit, blasfemie, ...) Ik vind niet dat de VS zich een millimeter minder beschaafd maakt door moordenaars te executeren. Hier in Europa laat men ze gewoon vrij na een korte periode, dat vind ik veel minder beschaafd. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge stelt u het wel allemaal wat 'te' simpel voor denk ik. Denkt gij nu echt dat ge maar 1 hap door uw keel krijgt met de gedachte dat ge er over een klein uurke niet meer zult zijn? En wat weet jij nou over deze vorm van executie, ge doet alsof ge alles van dichtbij al eens hebt meegemaakt. Ik wil u anders wel eens zien een uurke voor ge de dodelijke injectie zult krijgen, ge zult denk ik wel anders piepen.. Citaat:
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez, ik toch. Als ik ooit euthanasie wil zou ik toch liefst een spuitje krijgen ipv een steniging, of een onthoofding. Ik ben tegen de doodstraf, trouwens. Voor sommige gevallen zou ik minder protesteren dan andere, geef ik wel toe. In dit geval vind ik de doodstraf totaal niet op z'n plaats. Maar voor bijv. Fred en Rosemary West zou ik m'n keel niet schor schreeuwen.
|
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zo ik persoonlijk bvb een genadeloze moordenaar of moordenares zou laten terechtstellen, is dit eerst en vooral om mijn medemensen te beschermen tegen recidive. Zelfs binnen de gevangenismuren, waar ook mensen leven. Mischien allemaal geen koorknaapjes, maar wel mensen die men niet moet verplichten om samen te leven met criminelen die zo een vreselijke dingen begaan hebben dat ze het recht op leven kwijtgespeeld zijn. |
|
|
|
|
|
|
#129 | ||
|
|
Citaat:
Ik ben alleszins in elk geval tegen de doodstraf, zonder uitzondering. Wie zijn wij om een ander van kant te maken? Levenslang in den bak vertoeven is al een geweldig grote straf op zich..
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het gaat om een zeer zwakbegaafde vrouw (rand mentale handicap, een IQ-puntje lager was genoeg geweest, maw had ze op 1 onderdeeltje bijv. 3 seconden langer gedaan dan was ze mentaal gehandicapt bevonden...) mét een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, waarbij 1 van de medeplichtigen heeft bekend dat ze haar gemanipuleerd hebben.
|
|
|
|
#131 | ||
|
|
Citaat:
En wie ben jij om een ander van kant te maken en dezelfde domme koers op te gaan als de veroordeelde..
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of ik veel honger zou hebben, of met veel smaak zou eten weet ik niet eerlijk gezegd, naar het schijnt zijn er mensen die met plezier heel hun bord leegmaken. Persoonlijk zou ik eerder een fles sterke drank vragen...Voor de zenuwen, en mijn kalmeerpillekke door te slikken. Maar doodgestenigt worden !! Of onthoofd !! Toch heel wat anders, nee ? Zie je dat nu écht zelf niet ? Of wil je niet toegeven dat dat veel wreedaardiger is ? Beestachtig zelfs...En wie doet dat ? Wie ? Zeg het eens zelf ? |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
|
Je begrijpt het dus echt niet hè. Wat is het verschil tussen een zwakbegaafde ziel en een knaagdier?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 oktober 2010 om 00:32. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wat ga je met haar aanvangen ? Heel haar leven huisvesten en voedden in een gesticht ? Is ze echt zo zwakzinnig dat ze zich van geen kwaad bewust is ? |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez, als we nu eens even een omweggetje maken langs de asielen... Dieren vinden er op verschillende manieren hun dood: door injectie (pijnloos, kort), door gas (duurt lang, akelig), door chloorvaten en andere bijtende producten (extreem pijnlijk). Injectie geniet toch duidelijk de voorkeur, ook al zou het beter zijn mochten alle dieren het asiel levend verlaten? Is dit te vergelijken met de discussie rond slachtingen, waarbij het niet mocht gezegd worden dat slachten onder verdoving toch wel beter is dan slachten zonder verdoving? Ik vind dat gebrek aan nuance akelig. je lijkt er zelf ook steevast religie of etnische achtergrond aan te verbinden, ook dat vind ik akelig.
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
|
|
|
|