![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#842 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hield het toen eenvoudigweg bij de tripfabriek Citaat:
Zelfs dieren doen dat in zoverre ze dat kunnen Maar ik denk dat jij wat anders bedoelt.... en eerder refereert naar het feit dat onze hedendaagse maatschappij ( is al wel wat langer aan de gang maar misschien in mindere mate ) ervoor zorgt dat we zowat alles onderdrukken En het ironische van heel de zaak is dan natuurlijk als je dan onder invloed van voldoende drugs ( van welke aard ook : bv die moeder en lach van die baby) toch weer ten volle kunnen genieten dat we het dan pas realiseren Citaat:
Da's een nogal vreemde premisse Des temeer omdat we steeds onze eigen aanmaak hebben. Sommige van die zaken kan je door een bepaald handelen oproepen. |
|||
|
|
|
|
|
#843 | ||||||||||
|
Banneling
|
Niet dus, want er werd niet gestemd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
3 Door een verbod geef je de misdaad-organisaties een enorme bron van inkomen. Je weet ongetwijfeld dat de maffia in de USA haar macht en rijkdom vergaarde tijdens de drooglegging.enkel voorkomt bij een verbod. je kan ook niet weerleggen dat een verbod schadelijker is. Het is spijtig, maar dit is de realiteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is daar onredelijk aan? Citaat:
|
||||||||||
|
|
|
|
|
#844 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beetje zoals naakt van overtuigingen toekijken op zulke zaken. Nu, de liefde die ik voor mijn kind voel als zij uit eigen initiatief een dikke knuffel komt geven, overstijgt alle genotgevers. Tijd lijkt dan letterlijk stil te staan. Love is the best potion there is. Citaat:
Ik ben er nog altijd HEILIG van overtuigd dat religie haar aarding vond in drugs. Geëxpandeerde geesten die allemaal op hetzelfde uitkwamen. Zonder drugs had muziek ook lang niet zo goed geweest. Niet dat ik drugs wil promoten, maar ze hebben wel degelijk veel goed voor ons gedaan.
|
|
|
|
#845 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zou ze wel willen promoten. Maar dat hoeft niet, dat doen de illegaliteit en de krampachtige pogingen van het etablissement om ze met marginaliteit te doen associeren zo al genoeg.
|
|
|
|
|
|
#846 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens mij manifesteren die psychische problemen zich ook in de vorm van oeverloos zagen, dwangmatig vragen stellen, repetitief in cirkels lopen. |
|
|
|
|
|
|
#847 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef een samenvattend antwoord, zodat het wat overzichtelijk blijft. Jij legt de verantwoordelijkheid voor wetsovertredingen bij het bestaan van de wet, ik leg ze bij de overtreders. Het zij zo. Ik vind jou redenatie totaal verkeerd. Je kunt net zo goed de wet op moorden gaan afschaffen, want of die wet nu bestaat of niet, moorden doen ze toch. Maar je hebt gelijk. Mocht er geen wet bestaan die moorden verbiedt, zouden er inderdaad geen wetsovertredingen zijn als er toch nog gemoord wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet als de wet niet overtreden wordt. Citaat:
Bovendien weerleg ik jou bewering weldegelijk. Een verbod op zich kan niet handelen. Het zijn mensen, personen die handelen. En zij zijn dan ook verantwoordelijk. Niet een verbod die democratisch tot stand kwam. Je toont niet aan dat een eventueel verbod op alcohol schadelijker zou zijn. En dat is ook normaal, want dat is niet zo. Al die zogezegde schadelijkheden die je opsomt worden veroorzaakt door mensen die illegale drugs gebruiken. De wet is er enkel om dat te voorkomen. Denk daar aan als je illegale drugs wil gaan gebruiken. Je kan niet zeggen dat je het niet weet. Paulus. |
||||||
|
|
|
|
|
#848 |
|
|
Moorden met druggebruik vergelijken?
|
|
|
|
|
|
#849 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#850 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#851 |
|
|
Die zijn bij moord en druggebruik toch een wereld van verschil.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 4 oktober 2010 om 12:02. |
|
|
|
|
|
#852 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik sprak me helemaal niet uit over wat wiens verantwoordelijkheid is. Ik wees je er al op dat onze discussie daar niet over gaat. Onze discussie gaat over wat het meest schadelijk is, een verbod of legalisatie. Citaat:
Indien iemand drugs gebruikt; benadeelt hij/zij geen derden. Citaat:
Het ligt dus niet aan de gebruikers of aan de drug; het ligt aan het verbod. En het is schadelijk voor de maatschappij. Citaat:
Wiens schuld het ook is, het is schadelijk voor de maatschappij. Citaat:
Dat deze zwarte economie de misdaad-organisatie rijk en machtig maakt; is de realiteit. Je mag daarbij de schuld aan om het even wie toedelen; het is en blijft de realiteit, en schadelijk voor de maatschappij. Citaat:
De realiteit is anders. Citaat:
1 Een verbod voorkomt niet dat er gebruikt/misbruikt wordt. De schade door gebruik/misbruik blijft evengoed bij een verbod. Door het verbod kunnen mensen met problemen moeilijker hulp zoeken, wat de schade vergroot. (de AA zou op slag een vereniging zijn van misdadigers) 2 Een verbod zorgt er voor dat alcohol weer illigaal zal gestookt worden; zonder controle op de veiligheid van het product. Wat nog extra gezondheidsrisico's met zich mee brengt. 3 Door een verbod geef je de misdaad-organisaties een enorme bron van inkomen. Je weet ongetwijfeld dat de maffia in de USA haar macht en rijkdom vergaarde tijdens de drooglegging. 4 De strijd van de verschillende misdaad-organisaties om de macht en de markt zal veel doden kosten (zie Mexico) 5 Door een verbod verliest de staat enorme inkomsten omdat de bestaande witte economie een zwarte economie wordt. 6 Dit verbod (proberen te) handhaven kost ook nog eens handenvol geld aan politie, gerecht en gevangeniscellen. Van geen van deze punten kon jij weerleggen dat een verbod schadelijker is. Wel veel proza over verantwoordelijkheid e.d.; wat naast de kwestie is. Maar weerleggen dat een verbod schadelijker is; dat deed je niet. Citaat:
Citaat:
De wet voorkomt dit gebruik niet. Citaat:
|
||||||||||
|
|
|
|
|
#853 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Nog altijd aan het lezen? |
||
|
|
|
|
|
#854 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan links ook nog andere woorden gebruiken dan "discriminatie" en dergelijke?
Drugs die gediscrimineerd worden... Eentje te veel gerookt? En daarbij, stopt met zagen, ga naar holland of kweek het zelf. Jonges toch. Die linkse luiheid. |
|
|
|
|
|
#855 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Begrijp je het verschil? Citaat:
Wat verandert dit ten gronde? |
||
|
|
|
|
|
#856 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#857 |
|
Banneling
|
O.a. voor de wet.
Ik begrijp dat je de volledige draad niet leest; maar misschien kan je de openingspost lezen. Laatst gewijzigd door artisjok : 4 oktober 2010 om 20:48. |
|
|
|
|
|
#858 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je op een feestje niet drinkt, zoals mezelf krijg ik geen dwaze reacties. Ze vinden het meestal wel sjiek. |
|
|
|
|
|
|
#859 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Behalve een glaasje rode wijn. Dit is inderdaad gezond door het hoge gehalte fenolen. Maar dat kan je evengoed bereiken met ander voedingswaren. Wat is je punt? Is alcohol soms gezond en al het andere nooit? |
|
|
|
|
|
|
#860 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het even kan passen zij hun omgeving ook maar al te graag aan ... er zijn daar voorbeelden genoeg van te vinden. Uiteraard is het niet van diezelfde orde als dat wij dat doen. En ze 'pakken' ook meer dan dat nodig ( wat ze dus nodig hebben ) is.... ook daar zijn voorbeelden van We kunnen natuurlijk blijven leuteren wat we nu precies moeten begrijpen onder termen als 'meer dan nodig' , 'aanpassen van de omgeving' Mijn punt was gewoon dat dieren daar ook niet vies van zijn en het ook doen en dat wij van zodra je maar kan terugrekenen dat steeds hebben gedaan. Dat het een exponentiële groei kent staat buiten kijf. Citaat:
Toch blijf ik bij dat standpunt van onderdrukken .... maatschappelijk onderdrukt zelfs IK denk dat er genoeg argumenten geschiedkundig) voor aan te reiken zijn en we ook nu kunnen spreken van een triviaal gegeven Citaat:
Voor mijn part maakt het niet uit of je dat u oproept vanuit handelen of bekomt door het eten van een paddestoel... ik zie daar geen graten in, zoals ik al zei IK wou enkel opmerken dat ik wat last heb met het beeld dat gij hier ophangt ( althans zo komt het toch over ) van een 'dier' dat tot mens geworden is omdat dat dier toevallig wat hallucinerende paddenstoelen ging eten. Al wat je hooguit zou kunnen stellen , mijn inziens, dat het bijgedragen heeft net zoals zoveel andere zaken/omstandigheden dat deden. En wat religie betreft : volgens mij werden inderdaad drugs gebruikt oa ten behoeve van omwille van hun gekende effecten .... maar dat wilt niet zeggen dat religie is ontstaan omwille dat men is gaan trippen hé Laatst gewijzigd door praha : 4 oktober 2010 om 22:01. |
|||
|
|
|