![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben natuurlijk ook selectief, o.a. omdat ik meestal alleen reageer op een lopende discussie, de selectie is voor ons meestal gemaakt door anderen. Maar ik reageer dan vrijwel nooit op een heftige toon zoals jij hier doet. En ook nu maak ik mij niet echt druk om dit probleem, omdat ik niet geloof dat het allemaal zo een vaart zal lopen en omdat het verbieden van een boerka in de samenleving niet het grootste kwaad van dit moment zal zijn. We moeten dit relativeren. In het geval van een boerkaverbod in Nederland, wat in mijn ogen overigens op dit moment niet zo urgent is, hoewel het nieuwe kabinet er anders over denkt, wil ik wel een principestandpunt bepalen. Vandaar mijn reactie op jouw post hierover. Wat mij verbaast is jouw opvatting dat zelfs als er 999 vrouwen verplicht worden een boerka te dragen dit nog niet mag leiden tot een algemeen verbod zolang er één vrouw is die zegt vrijwillig haar boerka te dragen. Dit is natuurlijk geen praktisch voorbeeld. Want hoe moeten wij met zekerheid vaststellen dat die ene vrouw vrijwillig haar boerka draagt als die andere vrouwen allemaal zeggen dat zij gedwongen worden? Zo kan je ook aan een meisje van twaalf vragen of zij instemt met een huwelijk en als zij dan van angst en zenuwen geen antwoord geeft, of als ze nadat er urenlang heftig op haar is ingepraat instemt, daaruit opmaken dat zij vrijwillig instemt met het huwelijk. Jij zal toch ook het sluiten van een huwelijk voor kinderen niet kunnen goedkeuren? Dus hierin stem je in met een inperking van de burgerlijke vrijheden door de Staat. Daarom lijkt het mij rechtvaardiger, gelet op de situatie in bijvoorbeeld Afghanistan, dat de overheid het dragen van boerka's verbied dan dat wij wachten met ingrijpen totdat een meisje of vrouw komt melden dat zij gedwongen wordt. Dat is voor de vrouw en de familie beschamend en vrijwel niet goed te hanteren. Het verbod is een kleine onrechtvaardigheid om groot onrecht te voorkomen. Je zou 999 vrouwen onrecht doen om één vrouw te ontzien. Het is toch niet de bedoeling dat we in de toekomst alle vrouwen die een boerka dragen hulp gaan bieden om uit te zoeken of ze dit wel of niet vrijwillig doen, als dat al mogelijk is. Citaat:
Vaak worden kinderen en vrouwen, ook van autochtonen, jarenlang mishandeld terwijl zij dit verbergen uit angst voor schande en verstoting. Dus zou het volgens mij erg onbarmhartig zijn als jij, die op de hoogte bent, of de Staat als die op de hoogte is, geen maatregelen neemt om die persoon te verlossen uit die situatie. De Staat heeft de plicht de burgerrechten van elke burger te beschermen, nietwaar? Hoort daar niet bij dat moet worden voorkomen dat die 999 vrouwen net als de vrouwen in Afghanistan door hun familie worden onderdrukt? Als het boerkaverbod niet het juiste middel is, heb je dan een beter voorstel? Laatst gewijzigd door Piero : 2 oktober 2010 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is geen dwang in de godsdienst, dit staat niet ter discussie. Citaat:
Citaat:
Gelukkig denkt niet iedereen (zowel niet-moslims als moslims) hier in Europa als u, zoals ze tegen minaretverbod en hoofddoekverbod zijn, zijn ze ook, en terecht, logisch op basis van de fundamenten van seculiere samenleving, tegen boerkaverbod. Leer deze realiteit en geef toe dat niet iedereen akkoord gaat met de terugkeer van de kerk, madame Alice. Citaat:
En natuurlijk staat de vraag van waarom ik een bedreiging voor de samenleving ben (waarin je akkoord gaat met mensen als Wilders van Holland) nog steeds open. Probeer nog een keer, en just remember, niet alle Europeanen gaan akkoord met de terugkeer van de kerk in de vorm van extremistische vorm van het secularisme. Er zijn nog steeds mensen die fors voor scheiding van kerk en staat staan. Leer ervan, alice. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Piero, hier zijn we niet over Afghanistan bezig, en ik heb echt niets aan subjectieve aannames.
Ik ga hier, als je het niet erg vindt, één belangrijke fragmentje citeren. Citaat:
De intellectuele vrijheid. Ik heb de vrijheid om voor mezelf te denken, binnen mijn eigen referentiekader en op basis van eigen cultuurhistorische identiteit. Dit leidt tot een zeer duidelijk feit dat er verschillende concepten van pak maar "onderdrukking" bestaat. Ten tweede, de intellectuele en individuele vrijheid is bedoeld voor het individu (omdat dit het uitgangspunt is) en niet voor een groep, je kan dus volgens deze logica één vrouw niet onderdrukken omdat er andere 999 zijn die er een klacht hebben ingediend tegen wat ze zelf als onderdrukking hebben aangegeven, dus niet wat je zelf interpreteert. Een levend voorbeeld, Piero, zijn de 'boerkavrouwen' die vandaag thuis worden opgesloten door deze reactionaire attitude. Ten derde, mijn 1/999 is maar een voorbeeld, in de realiteit is er nergens een bewijs aangetoond dat zelfs maar 1% van die 'boerkavrouwen', hun boerka onvrijwillig dragen. Ten vierde, deze feiten zijn bij iedereen zowel de pro's als de conto's bekend en dit de reden waarom er smoesjes als veiligheid zijn ontwikkeld naast onrealistische subjectieve interpretaties. Enfin, gelukkig gaan niet alle secularisten ervoor. De mensen die er echt staan voor hun ideale religie (secularisme) zijn absoluut tegen 1) minaretverbod 2) hoofddoekverbod 3) in de media islam bashen onder het mom van vrijheid van meningsuiting 4) boerkaverbod. Ik wil echt geen discussie over Afghanistan maar je haalde daar een belangrijk punt. Indien boerka echt een symbool is van een regime waarmee het westen in strijd is, dan heeft het westen volkomen gelijk om het te verbieden want het is dan meer een symbool. Als de boerka inderdaad een uitvinding van een anti-westen beweging, of een beweging die verschrikkelijke dingen heeft gedaan in de naam van hun politiek ideologie, dan heb je gelijk. Als de boerka inderdaad een verschijnsel van Afghanistan is waarbij er sprake is van een gemeenschappelijke akkoord onder de vrouwen dat ze het niet vrijwillig doen, dan is het ook zo. Maar laten we de vraag stellen of boerka echt Talibaan is. Het antwoord vinden wij bij de moslims, de islamitische juristen en geleerden. Voor het westen is de islam niet wat ze zelf interpreteren, maar wel wat een behoorlijke groep praktiseert op voorwaarde dat deze praktijk een sociale structuur op zijn eigen dwingt. Deze moslims zijn in twee groepen, of soms ook drie, onderverdeeld. Zij die het niet verplicht vinden, en zij die het wel verplicht vinden onder bepaalde omstandigheden. Op al-azhar universiteit was er laatst een discussie (controverse) daarover ontstaan, en die mannen zijn tegen de boerka en politici daar, maken dezelfde fout als sommigen hier, en linken het met fundamentalisme van bepaalde islamistische bewegingen. Ze zien het meer als een symbool van die fundamentalisten. Je hebt bijvoorbeeld Dr. Suad Saleh, ze doceert aan al-azhar en ze heeft daarover een boek geschreven waarin ze heel veel bewijzen aanhaalt dat het niet verplicht is, en ze zegt zelfs dat een vorm van die boerka (niet alle boerka's) helemaal niet islamitisch is. Ze mogen dat denken, maar ik sta voor de vrijheid van het individu in een staat die haar staatsreligie het secularisme heeft verklaard. De rest interesseert mij niet. Ik geloof dat uiteindelijk de intentie die er telt, als een moslima door zelfonderzoek tot conclusie komt dat hoofddoek of boerka niet verplicht is, dan is het haar keuze zolang haar intentie zuiver is (verbergt niet de kennis die ze heeft), dan handelt ze islamitisch zoals al de rest van de vrouwen. Deze discussie over boerka gaat terug naar de bronnen van de islam, dus de boerka is niet Talibaas, het is islamo-cultureel. Dat vrouwen onder Taliban regime dat moeten aandoen is nog steeds geen rechtvaardiging voor het koppelen van deze boerka aan een soort taliban-symbool. Zie deze video (de begrafenis van keizer Franz Joseph) http://www.youtube.com/watch?v=nKrhLVe6hXo ![]() ![]() ![]() ![]() Moeten we in dit geval ook spreken van een Oostenrijkse koninkrijk symbool? Afschaffen die boerka want het is een symbool van een "dit dat" regime van Oostenrijk??!! Afschaffen die boerka want het is een symbool van prinsessen???!! En daarnaast wordt boerka in SA ook gedragen, in veel anderen islamitische landen ook. Talibaas is het zeker niet. En vergeet dit niet, taliban hebben geen nikaab, maar boerka. Boerkaverbod in discussie hier en daar in Europa is in feite nikaab-verbod en niet boerka want er zijn geen vrouwen die hier boerka dragen. In UK misschien wel een paar vrouwen uit Afghanistan, maar de andere moslima's dragen gewoon nikaab. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() Secularisme is geen religie meneer porpo. Je moet niet trachten om daar een religie van te maken omdat het secularisme nu net uw iSSlamitische theocratie in de weg staat.
![]() |
#205 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 3 oktober 2010 om 10:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
|
![]() Secularisme (van Latijn saecularis, "wereldlijk, tijdelijk") is de overtuiging dat religie en geloof geen invloed mogen uitoefenen op de maatschappij
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisme Iemand die voor scheiding van religie en staat is is voorstander van een seculiere samenleving. Enkel diegenen die tegen de scheiding van religie en staat zijn zijn tegen het secularisme. Secularisme = scheiding van religie en staat. Porpo valt de scheiding van religie en staat aan (het secularisme) omdat die scheiding van religie en staat zijn iSSlam in de weg staat en tracht die scheiding van religie en staat op een (s)linkse manier te verbinden met religie om die alzo trachten te ondergraven, uit de weg te ruimen met datgene waar het secularisme voor staat. Zoals zij ook onze democratie (mis)gebruiken om eens diezelfde democratie uit de weg te ruimen (eens de ummah voldoende groot in aantal is) om plaats te maken voor hun iSSlamitische theocratie waarbij de niet-moslim een in het beste geval aan discriminatie en pesterijen onderhevige 2de rangsburger is en politiek niks in de pap te brokken heeft. Zoals zij ook iSSlam (theocratie) trachten te verdedigen met zogenaamde 'vrijheid van geloof' en de boerka met 'vrijheid van keuze'. Een totalitaire ideologie (iSSlam) trachten zij met vrijheid, democratie en zelfs met scheiding van religie en staat te verbinden terwijl iSSlam van dit alles nu net het tegengestelde is. Zoals zij ook dankbaar gebruik maken van de pro multicul partijen zolang de ummah nog niet sterk genoeg staat. Men is pas van multicul beginnen spreken omdat sommige nieuwkomers (niet toevallig iSSlamaanhangers) zich weigeren te integreren in onze westerse maatchappij omdat zij die afwijzen. ISSlam staat volledig haaks op het westen, op het vrije denken. Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert. Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 3 oktober 2010 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scheding van kerk en staat betekent niet dat je geen gurka mag verbieden, dat heeft niets te maken met de kerk maar met respect voor vrouwen die helemaal geen schaduwen hoeven te zijn in de publieke ruimte. Wanneer de dames thuis worden ogesloten is islam de schuldige; niet onze samenleving. De meesten zijn voor een burkaverbod,logisch ook maar het Westers denken is duidelijk niet vertrouwd.Leer daarvan Porpo, we delen uw religieuze waanzin niet! Zeggen dat God niet bestaat is geen religie hoor; maar logisch denken, ik wil u niet beledigen want natuurlijk kan uw geloof troost bieden om met tegenslagen in het leven om te gaan maar dat betekent niet dat uw waanzin kan rekenen op belangstelling bij mensen die dapper genoeg zijn in te zien dat er gen hiernamaals bestaat, dood is geen begin maar en einde, leer daar ook van Porpo, even eng om aan te wennen maar wel getuigen van morele moed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Tevens meent hij dat het rechtssysteem niet volledig onafhankelijk is van de bijbel. Hoe hij daarbij komt is mij niet duidelijk. Bedoelt hij dat getuigen de eed mogen afleggen op de bijbel? Ik denk dat dat eerder een concessie is dan een afhankelijkheid van onze justitie van de bijbel. porpo, wat bedoel je hiermee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wilt dat er respect moet zijn voor vrouwen en anderzijds er heilig van overtuigd bent dat het dragen van zo'n ding niet anders kan dan onder dwang dan moet ge wat tegen die dwang ondernemen Maar ja symptoombestrijding is wel steeds je ding geweest Citaat:
Het is diegene die haar opsluit die schuldig is onafgezien diens motivering. Citaat:
Ik deel perfect je ( atheïstische ) visie en uiteraard mag, kan en moet daar zelf gediscussieerd worden maar ze ordent ( misschien jammer ) niet onze westerse maatschappij.... integendeel zelfs ... verre van. We kennen hier een seculier bestel en geen secularistische staat. Er is vrijheid van godsdienst in verlenging met de vrijheid van gedachte en vrije meningsuiting en of we het nu graag hebben of niet atheïsten zijn nog steeds dik in de minderheid |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verbod bestrijdt de dwang die dit kledingstuk vrouwen oplegt, wat is daar voor u onduidelijk aan? Uiteraard is er vrijheid van religie (en gelukkig ook vrijheid om het bestaan van en God te ontkennen) en natuurlijk is het denken vrij, daarom dat ik ook zo duidelijk ben tegen Porpo, ongeacht wat hij denkt wordt hij een gevaar voor een samenleving wanneer je dat gedachtengoed ziet als "Goddelijk( Allah staat boven alle wetten en het parlement is een afgod) en dus na te streven in je handelen. Dan erken je de grondrechten als geheel niet,zolang een enkel individu dit doet valt die bedreiging mee maar dat verandert wanneer een open samenleving een steeds grotere groep heeft die de grondrechten afwijst en dit ziet als "Goddelijk bevel". Een democratie wordt dan bijzonder kwetsbaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom is er altijd in iedere post een nood aan herhaling en herhaling? Denk je dat je met het herhalen van je waanzin, onbegrip in het secularisme en onwetendheid omtrent de islam, iets kan voortbrengen? Getuigt van onwetendheid, je weet niets van islam noch van zijn geschiedenis. Islam is geen RKK, theocratie of hedendaagse kerk (radicale secularisme). Er is een zeer groot verschil tussen deze vier religies. Citaat:
Moet ik altijd dezelfde les blijven geven? De vrijheid van het individu: doet wat het wil in de grenzen van "mijn vrijheid stopt waar de jouwe begint". De vrijheid van het denken: het individu heeft zelf het recht om te denken wat respect is. Je hebt geen recht om je eigen waanzin van "respect" op te leggen. Wat een moslima onder respect en gelijkheid binnen de grenzen van haar eigen individueel handelen en gedrag inbeeldt en begrijpt, heeft niets te maken met jouw waanzin, het zijn totaal verschillende zaken. Wanneer ga je er iets van leren? En wanneer ga je durven een klein beetje nadenken? Citaat:
Citaat:
En de vraag hierbij is ook: Mogen de meerderheid voor een wet kiezen dat tegen de fundamenten van het secularisme indruist? Maw: mogen de islamiSten, indien ze in meerderheid zijn, hun sharia omtrent financiën en openbare ethiek opleggen? Citaat:
Mevrouw alice, wet je eens wat logica is? heb je ooit 's een boek in logica gelezen/gestudeerd? God bestaat niet is geen religie? Op basis van? God bestaat niet is logisch? Welke god? En hoe is dat logisch? Kun je die logische redenering hier deductief uitschrijven? Wat heeft het secularisme te maken met dogmatische atheïsme van "(?)god(?) bestaat niet" of het gnostische atheïsme van "het niet geloven in (?)godheid(?)" ?? Het secularisme is een religie gebaseerd op het geloof in het nu, het wereldse, dat wil zeggen: er is niets na de dood, er is niet bedoeld met het leven, er is geen dag des oordeels en haar dogma is "dit (?)leven(?) is alles". De religie (tenminste in het islamitisch denken en ik probeer deze definitie niet op te leggen dus als je anders gelooft dan is het jouw recht) is alles wat jouw denken en handelen beïnvloedt of (mee)bepaalt. Er zijn natuurlijk westerlingen, maar uiteraard weet je ook niets van het westers denken en haar geschiedenis, die secularisme als religie zien. Ik ga je een voorbeeld, maar ik krijg meer zin om te stoppen met lessen geven, geven uit recent nieuws. Ken je de directeur van ""The Bin Laden Issue Station""? Michael Scheuer? Deze man was vorige week op Aljazeera TV uitgenodigd. Hij zei letterlijk "wij hebben in Afghanistan een fout gemaakt, we moesten al-qaeda bestrijden en dan terug naar huis en niet daar blijven om onze religie het secularisme, hetgeen nu onze religie is en niet meer christendom, op te leggen". Luister, als je met mij wil discussiëren dan moet je toch een keer in jouw leven een boekje openslaan over de onderwerpen die je hier aanhaalt. Je moet niet luisteren naar jouw opdrachtgevers die jou hebben opgedragen om islam-bashen te doen. Leer zelf denken, onderzoeken en nadenken. Enquiry is a form of virtue ethics. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Denk het niet, sorry. Ik heb hier daarover meer geschreven dan daar, dus hier is het gepaster en dit is ook de laatste reactie met jou hierover want volgens mij zit je hier niet overal de moslims zwart te maken en islam-bashen (ik maak een onderscheid tussen kritiek en bashen), dus een echte discussie hierover is niet meer nodig, en daarnaast is er ook jouw objectieve reactie als motief, zoals hier volgt.
Citaat:
Bedankt, maar je bent niet de enige. Iedereen die echt weet wat de religie van het secularisme is zoals de franse evolutie deze heeft voorgedragen, is tegen de inquisitie en hedendaagse kerk (radicale secularisme). Ze zijn tegen verbod op niqaab, hoofddoek en moskeeminaret en ze zijn tegen het bashen van islam onder het mom van vrijheid van meningsuiting waarbij deze vrijheid fundamenteel indruist tegen de historische achtergrond van deze vrijheid: onderdrukte groep bevrijden en niet een groep onderdrukken, hetgeen dat er nu gebeurt. Ik ken moslimjongeren die zich 'schamen' (als ik zo mag uitdrukken) om een baard te laten groeien, en meisjes (met zwakke hartjes) die niet meer durven om niqaab (zelfs hijab soms) te dragen, en dit komt allemaal door de media en het bashen van islam waarbij een bepaalde verschijnsel en uiterlijk automatisch gekoppeld wordt aan andere factoren die niets te maken hebben met individuele vrijheid, intellectuele vrijheid en persoonlijke beleving van de islam. Dat van de media is, zij het onrechtstreeks, een dwang in religie van het dogma "het (?)leven(?) is alles". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echt geen goesting om een deductieve redenering uit te schrijven om aan te tonen waarom ongeloof geen religie is! Het is echt niet mijn probleem dat u geen onderscheid kunt maken tussen iets geloven en daaraan een opperwezen koppelen, voor u is geloof steeds religieus en voor mij nu net niet. Dat kunt u niet vatten, jammer want daar ging de verlichting over, geloof in het verstand en menselijke rede, los van religieuze dogma's. U begrijpt denk ik eigenlijk niets van Westers denken en culturen die hierop gebaseerd zijn. Waar uw vrijheid stopt wordt hier door de wet gepaald, ook wat u als respect hoort te vinden bijvoorbeeld. Uw opvattingen staan daar niet boven. Neen, zelf een meerderheid kan niet de grondrechten in vraag stellen. Die zijn onaantastbaar, een ideologie die wat dit betreft de klok wil terugdraaien is een dictatuur. Daar mag en moet een democratie zichzelf tegen beschermen. U mag gerust "stoppen met lesgeven"! Nee echt? Burka's worden steeds vrijwillig gedragen en dan vooral door bekeerlingen? Dat laatste is waar, bekeerlingen zijn makkelijk te misleiden en willen zo graag een goede moslim zijn, dat weten ze niet vanzelf en dat wordt hen aangeleerd. Blijkbaar wordt het dragen van Burka's dus aangemoedigd aan onwetende vrouwen! Het is een puur cultureel gebruik, en heeft zelfs geen religieuze basis, tenzij de interpretatie over de plaats van de vrouw binnen islam, volgens de meest fundamentalistische en conservatieve stromingen. Blijkbaar (en daarvan mochten we meegenieten in het programma over Al Minara) komen bekeerlingen vooral bij deze stromingen terecht! Dat is inderdaad stof tot nadenken, jammer dat zo weinig minder fanatieke moslims het oordelen over broeders aan Allah overlaten. Dat de Burka wereldwijd vrolijk en vrijwillig gedragen wordt is natuurlijk een bewering die u graag doet! Maar u bent dan ook een man die Burka's een teken vind van ultieme onderwerping aan Allah, een teken van vroomheid dus en daar mag niemand aan raken? Wel dus en daarom wordt de Burka dan ook heel terecht verboden. Omdat het in Europa in strijd is met mensenrechten vrouwen te verplichten als onzichtbare schaduwen in het openbare leven te bewegen.Hen wijsmaken dat ze dit "vrijwillig doen" omdat ze dan "betere moslima's zijn" is indoctrinatie van vooral pubers en adolescenten maar onder de noemer religie mag nu eenmaal veel. Daat mag je als samenleving niet aan meedoen en je moet uitingen van vrouwenhaat verbieden, een Burka is een uiting van vrouwen haat buiten de Islam van vanuit Westers standpunt.Toevallig uw omgeving als moslim die vrouwen graag vrijwillig in tenten ziet! Hier vinden de meeste mannen het allang niet meer nodig vrouwen te domineren met zoveel onderdrukking, en dochters worden opgevoed om dit niet te dulden. Bij sommigen is die basis duidelijk niet gegeven, getuige het aantal bekeerlingen, vaak vrouwen die verliefd geworden zijn of jongens die bekeerd worden via contacten op scholen. Dat mag wanneer die mensen denken daar gelukkig van te worden maar blijkbaar is de "markt in het bekeren" in foute handen! U lijkt dat vooral goed te keuren, nou ik dus niet en daar gaan uw lessen niets aan veranderen vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus, concludeer ik dat de leer van de koran en de gemeenschap een psychologische druk uitoefenen op de moslim om zich aan de kledingvoorschriften te houden. Zo gaat het in een westers land. Wij hoeven er niet om heen te draaien, in bepaalde moslimlanden wordt dit desnoods met geweld en bedreiging verplicht gesteld. Zelfs westerlingen die Iran willen binnengaan moeten zich aan de grens al volgens de voorschriften kleden, anders komen ze er niet in. Laatst gewijzigd door Piero : 4 oktober 2010 om 23:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() p;s: Kan je volgende keer "quote" gebruiken om tenminste te weten met wat je op wat reageert?? Die knop staat hier niet doelloos als jouw leven. Er is een doel met die knop, die is gemaakt voor een doel en in zijn bestaan heeft hij een doel, die is niet plots ontstaan en die is niet geëvolueerd uit steentjes en icoontjes (
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kletst uit uw nek, mevrouw. Waar heb ik geschreven dat ik geen onderscheid kan maken tussen iets geloven en daaraan een opperwezen koppelen? Uit wat concludeer jij dat? Je kletst uit uw nek, mevrouw. Of bent u hier nog steeds aan het discussiëren met een moslim-illusie in jouw hoofd? Je voert een discussie met een moslim-illusie in jouw hoofd, en daarna komt u zeggen dat ik, hetgeen jij daar met uw moslim-illusie aan het meemaken bent, niet vat!!! Citaat:
Een reactie van de verlichting op de kerk die het geloof misbruikte, heeft niets te maken met het geloof zelf. Een reactie van veel Europeanen vandaag op de hedendaagse kerk (radicale secularisme) die moslimvrouwen, moslims en andere minderheden onderdrukken, heeft niets te maken met secularisme of rationalisme. Een reactie van het kritisch rationalisme op een het rationalisme van pakweg positivisme, logische positivisme, marxisme, Darwinisme .. heeft niets te maken met rede, maar met zij die op het rationalisme van bijvoorbeeld empirische positivisme steunen voor een bepaalde ideologie, dus mensen die "rede" misbruiken. De reactie van Amerikaanse Creationisten en ID'ers op het darwinisme heeft niets te maken met de wetenschap, maar met de manier hoe sommige ideologische darwinisten de wetenschap misbruiken. Dit is niet uw nest, mevrouw Alice. Citeer mijn woorden wanneer je erop wilt reageren en blijf maar bij uw cassette die u van buiten hebt geleerd over de islam en woordjes die u niet verstaat. Citaat:
Citaat:
Wat betreft de individuele vrijheid wordt het inderdaad door de wet bepaald en deze wet heeft een fundament: "jouw vrijheid stopt waar de mijne begint". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nieuwe moslima's zijn gemakkelijk te misleiden? Een bewering vergt een bewijs. Over extremisme gesproken, moet je eens een vergelijking gaan maken tussen „Das Eva-Prinzip“ van anti-feminist Eva Herman en „Women in Islam: The Western Experience“ van Anne Sofie Roald, en laat ons weten wie echt een fundamentalist is (fundamentalisme is subjectief, maar hier mag het uitzonderlijk wel, dus op basis van je eigen religie). Citaat:
Onderdrukking is het verbieden van niqaab. Wat de moslimvrouwen vandaag in veel Europese landen niet vrijwillig doen is het niet dragen van hun niqaab en ook soms hijaab zelfs. Laatst gewijzigd door porpo : 4 oktober 2010 om 23:45. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het moet dus innerlijk volledig vrijwillig zijn met innerlijke rust/vrede in je hart/verstand en geweten, anders is het niet geldig. In de islam zijn alle verrichtingen (way of life) en theologische overtuigingen (het denken) gekoppeld aan voorwaarden. Je kan niet zomaar gaan bidden, maar je moet eerst rituele wassing doen, je moet richting qibla bidden, je moet op een propere plaats bidden, je moet propere kleren aandoen .. Zo is het ook met het denken (theologie). Je moet het volledig vrijwillig doen, dus het moet met complete instemming, bewustzijn en innerlijke stabiliteit gebeuren. In de islamitische oordelen hebben wij zaken die verplicht zijn (pilaren van de islam), dingen die toegestaan zijn, verboden, aangeraden en afgeraden. Iemand die mentaal (een beetje) handicap is, is niets verplicht. Dus eerste voorwaarde in alles is een volledige rationele mentale gezondheid, en de tweede voorwaarde is intentie. De intentie is belangrijker dan de daden want wij kunnen geen perfecte daden verrichten, wel perfecte intenties hebben. Sommigen geleerden voegen kennis toe, dus de islam = vredig vrijwillig (met kennis) zich onderwerpen aan de wil van de God de Schepper (dit houdt ook in het verwerpen van andere -af-god-en) = la ilaha illa allah/er is geen god dan de god de schepper. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Wat een geouwhoerendraad alweer om gewoon te kunen ouwehoeren.
Dat terwij de fundamentalisten hier alle mogelijke manieren goed vinden om geweld tegen moslims goed te praten. Mer zelfs, oproepen tot geweld tegen moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heeft u een oproep tot geweld gelezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat helemaal niet over "mijn denken" het is tegen de mensenrechten vrouwen te weren uit publieke ruimtes en hen te verplichten deze te betreden in een alles verhullende tent, om toch vooral mannen geen aanleiding te geven hun "zelfbeheersing" te verliezen.Een dergelijke mening over vrouwen, ongeacht of ze door een God zou worden opgelegd, of slechts een culturele uiting is, wordt als achterlijk en middeleeuws gezien, en daarom verboden. Daar zult u mee moeten leren leven ookal heeft u uiteraard de vrijheid daar anders over te denken. Ook die vrijheid is Westers, in tegenstelling tot uw overtuiging waar onderwerping centraal staat. |
|
![]() |
![]() |