Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 21:14   #3821
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Alles kan, maar inbraken gebeuren massaal vergeleken met postbodes welke verwisseld zullen worden.
In feite stel je dus iets in den trend van ....
omdat er zoveel door het rood gereden wordt, de flikken daar nog niet voldoende tegen optreden wegens laksheid en/of middelen en/of ,je het dus best vindt dat er nu een vrijgeleide bestaat elke roodrijder te mogen van de openbare weg te rammen ?
De enkele keren dat het toevallig misgaat en er een 'onschuldige' mee in betrokken geraakt of er opzettelijk misbruik van wordt gemaakt daar malen we niet om omdat dat aantal verwaarloosbaar klein is tov van aantal roodrijder.

goe bezig
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 21:24   #3822
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
We hebben het gerecht om te bepalen of het geweld dat nodig was om de indringer weg te jagen proportioneel was. In de meeste gevallen zal dat ook wel zo zijn.
ja sorry maar dat las ik niet in dat stukje van je... daarom bemerkte ik het ook.
Niet te min is dat onderzoek er dan wel eentje na de feiten, niet ?
Het is dan een beetje zoals het recht om jezelf te verdedigen waar het gerecht/onderzoek na de feiten zal uitmaken of je verweer proportioneel verantwoord was.
Uitmaken wat proportioneel vereist was om een indringer van uw terrein te jagen nadat hij dood is lijkt me praktisch gezien nog een moeilijkere oefening.

Citaat:
Maar u maakt er een karikatuur van, als zou de helft van die inbrekers direct vermoord worden. En wat de vetgedrukte zin betreft: wat is daar mis mee? Bij het geval van inbreken is het telefonisch bereiken van de politie vaak onmogelijk en is men (ook vanwege de tijd die het voor de politie kost om eindelijk eens daar te geraken) op eigen kracht aangewezen om de indringer tegen te houden.
Ontzettend veel !
Daar draait het immers allemaal om
Oud 4 oktober 2010, 21:25   #3823
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Is dat een hobby van je? Overal proberen karikaturen te maken? Hopelijk zit links snel in het marginaal hoekje.
Dan zal het vast een hobby van jou zijn andere posters na te praten ?
Oud 4 oktober 2010, 22:08   #3824
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De mensen waarover ik het heb beklimmen regelmatig het spreekgestoelte. Vele anderen van andere partijen zijn blijkbaar zelfs niet in staat dat om dat te doen.
.
De burgemeester van Antwerpen heb ik daar nog nooit zien staan, slapen heb ik hem daar al wel zien doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 22:13   #3825
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De burgemeester van Antwerpen heb ik daar nog nooit zien staan, slapen heb ik hem daar al wel zien doen.
Lullende en lallende zakkenvullers zijn betere volksvertegenwoordigers en bestuursleden dan slapende zakkenvullers?
Oud 4 oktober 2010, 22:20   #3826
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Lullende en lallende zakkenvullers zijn betere volksvertegenwoordigers en bestuursleden dan slapende zakkenvullers?
Als die er al zouden zijn zijn die inderdaad beter dan een slapende die het debat helemaal niet volgt.
Oud 4 oktober 2010, 22:23   #3827
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als die er al zouden zijn zijn die inderdaad beter dan een slapende die het debat helemaal niet volgt.
Mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar mensen die hun kennissen uit het bedrijfsleven niet voortdurend liggen te helpen, naar mensen die belastingen correct willen innen en naar mensen die niet voortdurend hun electoraat benoemen in hun departementen. Al de rest lijkt me tijdverlies.
Oud 4 oktober 2010, 22:27   #3828
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Denk je nu echt dat mannen als Vanhecke (vastgdoedmakelaar) Annemans (advokaat ) Penris (advokaat) enz... niet meer zouden kunnen verdienen in de privé.
Om te lachen.
De mensen waarover ik het heb beklimmen regelmatig het spreekgestoelte. Vele anderen van andere partijen zijn blijkbaar zelfs niet in staat dat om dat te doen.
Ik denk dat de betichting "hun zakken vullen" dan ook meer op hen van toepassing zou zijn.
Zelf wijs ik de veelgehoorde claims van deze en gene dat F Dewinter een 'zakkenvuller' is van de hand. Als er iets in hem te prijzen is, is dat hij zijn mond wel opent en bereid is als paria én met een lijfwacht door het leven te gaan voor zijn politieke idealen.

Eerder zei ik al:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Lijkt me toch niet dat er van Dewinter beweerd kan worden dat hij niets heeft gedaaan. Als er iemand zijn wedde heeft waargemaakt is hij het wel. Afgezien van hoe er inhoudelijk over zijn bijdrage wordt gedacht. Storend zijn vooral die stille backbenchers, die bijna elke partij heeft, die niets kunnen, niets doen, je nooit hoort, maar lid zijn van de juiste factie of in het juiste netwerk zitten en hun salaris jarenlang zwijgend opstrijken.
Verder wil ik er op wijzen dat Belgie de hoogste ministerssalarissen kent van de wereld (rond de 250.000 euro), de riantste sociale hangmat voor oud-ministers én waarschijnlijk de meeste ministers.

Niemand die er ook maar over denkt om dit graaien te stoppen.

Maar goed, ik snap best dat het voor sommigen teleurstellend is dat de oppositie niet verder komt dan het 'de-marokkaan-heeft-het-altijd-gedaan-ook-als-hij-het-niet-heeft-gedaan' discours.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 oktober 2010 om 22:29.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 22:39   #3829
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar mensen die hun kennissen uit het bedrijfsleven niet voortdurend liggen te helpen, naar mensen die belastingen correct willen innen en naar mensen die niet voortdurend hun electoraat benoemen in hun departementen. Al de rest lijkt me tijdverlies.
Ik heb op deze vraag geantwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Oud 5 oktober 2010, 01:14   #3830
Xing Ho
Banneling

Standaard

Moest men deze draad lezen zou men eerder sympathiseren met allochtonen, nu men aan de lijven ondervind tegen welke haatzaaiers men het lmoet opnemen.

Daarom is je probeersel, uw politieke agenda die zo doorzichtig is, dat je er moslimlijken kan in spotten, gefaald in zijn opzet.

Laatst gewijzigd door Xing Ho : 5 oktober 2010 om 01:16.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:19   #3831
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
omdat er zoveel door het rood gereden wordt, de flikken daar nog niet voldoende tegen optreden wegens laksheid en/of middelen en/of ,je het dus best vindt dat er nu een vrijgeleide bestaat elke roodrijder te mogen van de openbare weg te rammen ?
De enkele keren dat het toevallig misgaat en er een 'onschuldige' mee in betrokken geraakt of er opzettelijk misbruik van wordt gemaakt daar malen we niet om omdat dat aantal verwaarloosbaar klein is tov van aantal roodrijder.

goe bezig
Deze vergelijking klopt aan geen kanten. U maakt het verschil zelf door als voorbeeld de openbare weg te geven. Dat is iets heel anders dan een inbreuk op de privé-sfeer, hier dus een inbraak in een huis, een persoonlijk eigendom.
Oud 5 oktober 2010, 09:33   #3832
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zelf wijs ik de veelgehoorde claims van deze en gene dat F Dewinter een 'zakkenvuller' is van de hand. Als er iets in hem te prijzen is, is dat hij zijn mond wel opent en bereid is als paria én met een lijfwacht door het leven te gaan voor zijn politieke idealen.

Eerder zei ik al:

Verder wil ik er op wijzen dat Belgie de hoogste ministerssalarissen kent van de wereld (rond de 250.000 euro), de riantste sociale hangmat voor oud-ministers én waarschijnlijk de meeste ministers.

Niemand die er ook maar over denkt om dit graaien te stoppen.

Maar goed, ik snap best dat het voor sommigen teleurstellend is dat de oppositie niet verder komt dan het 'de-marokkaan-heeft-het-altijd-gedaan-ook-als-hij-het-niet-heeft-gedaan' discours.
Daar moet inderdaad dringend een grote opkuis gedaan worden, al die ministers zijn zonder meer onbetaalbaar. Maar ik heb al heel lang iets tegen politici
Hier ging het eigenlijk om allochtonen waarbij het natuurlijk niet klopt dat alle allochtonen zomaar over één kam worden gescheerd. Ik heb vroeger ook met allochtonen samengewerkt en dat ging zonder problemen. Ik heb de indruk dat allochtonen die werk hebben weinig meer problemen veroorzaken dan autochtonen. Het zijn voornamelijk de vele werkloze allochtonen waarvan velen geen greintje ambitie vertonen (behalve dan rijk worden zonder moeite) die maken dat de meeste mensen hier hen kostbeu worden. Men ziet zoveel verkeerde dingen dat het echt moeilijk wordt om niet de hele groep te viseren, vooral als men zelf ooit een aanvaring heeft gehad. Daarom zou dringend, zoals hier al dikwijls aangehaald werd, de allochtone gemeenschap en ik denk vooral aan de Marokkanen, afstand moeten nemen van die volkomen ontspoorden en al die kleine en grote misdadige feiten streng veroordelen.
Oud 5 oktober 2010, 09:46   #3833
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Anti globalisten waren het.
Ze mogen anti zijn wat ze willen...als ze niet van hier zijn...eruit en betalen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:47   #3834
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles heeft dus te maken met het aantal ( postbodes) ?
Tja, als iemand dat als argument gebruikt wel ja.
Oud 5 oktober 2010, 09:50   #3835
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

goe bezig
Ik zeg nergens dat er nog feiten zijn waar op dezelfde manier mag gereageerd mogen worden. Dus nee, ik zeg nergens dat dat ook zou mogen.
Inbraak of door het rood rijden vind ik absoluut niet vergelijkbaar.
Oud 5 oktober 2010, 11:14   #3836
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duidelijk dat de straffen te laag zijn.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GHU30BTUT
Oud 5 oktober 2010, 15:56   #3837
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat er nog feiten zijn waar op dezelfde manier mag gereageerd mogen worden. Dus nee, ik zeg nergens dat dat ook zou mogen.
Inbraak of door het rood rijden vind ik absoluut niet vergelijkbaar.
tot je een fietser, voetganger of kind doodrijd...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:58   #3838
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Moest men deze draad lezen zou men eerder sympathiseren met allochtonen, nu men aan de lijven ondervind tegen welke haatzaaiers men het lmoet opnemen.
Haat kan alleen maar groeien in geschikte bodem.
Hoe zou die er gekomen zijn, denk je?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 16:17   #3839
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
tot je een fietser, voetganger of kind doodrijd...
Nee, inbraak of een fietser doodrijden zijn ook niet vergelijkbaar.
Oud 5 oktober 2010, 16:19   #3840
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Haat kan alleen maar groeien in geschikte bodem.
Hoe zou die er gekomen zijn, denk je?
Geschikte bodem met genoeg voeding, en die krijgen we elke dag door de rotte appels.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be