![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder druk van de linkse kerk, die intertijd (en vandaag nog eigenlijk) uitblonk in haar dictatuur van politieke correctheid, moest het rapport zo snel mogelijk weggemoffeld worden. Alleen al bij het horen van de naam Marion Van San loopt het schuim uit de linkse lippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3962 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- We weten niet of inderdaad de religieuze, culturele dan wel de sociaal-economische aspecten doorwegen en in welke mate. Dat heeft Van San niet onderzocht. - We weten evenmin wat de verhouding is tussen de geregistreerde misdrijven en het aandeel van buitenlandse jongeren en de niet-geregistreerde cijfers en de verhouding daar. Dat heeft Van San niet onderzicht. - We weten al helemaal niets over allochtonen en criminaliteit. Daar weet Van San niets over aangezien ze louter het verband tussen nationaliteit en criminaliteit heeft onderzocht. Die cijfers zeggen niets over de etniciteit van de plegers. In die zin heeft haar onderzoek geen enkel verband met onze topic. Citaat:
Dat je zelden op een dergelijke manier door Vlamingen wordt overvallen zal wel kloppen. Me dunkt dat Vlaamse overvallers er andere methodieken en locaties op nahouden. Ik denk daarbij aan de overvallers Lernhout en Huaspie, Maurits de Prins, Jan De Clerck, Raoul Stuyck, de mensen uit de diamantsector, Frank Verstraeten en tutti quanti. Ik trek uit dezelfde of gelijkaardige ervaringen echter heel andere conclusies. Mijn conclusie luidt dat je aan dat probleem ten gronde iets moet doen. En aangezien je aan die jongeren hun godsdienst,a fkomst en cultuur weinig concreets kan doen, pleit ik voor economische integratie. Ik ben er namelijk zeker van dat we bij een volledige tewerkstelling dat soort problemen niet of nauwelijks zouden kennen. Jongeren die niet werkloos rondhangen maar op een reguliere manier hun boterham verdienen met zicht op promotie, een dertiende maand, vakantiegeld, maaltijdcheques, een gsm-abonnement en een bedrijfswagen, hangen wellicht ook wel eens het zotteke uit maar dan op een vrolijker manier. Zeker waar, een beetje repressie is gepast en die jongens via een relevante maatregel duidelijk maken dat dat soort gedrag onaanvaardbaar is en niet getolereerd wordt, lijkt me het minste. Maar dat is vandaag veeleer een kwestie van onwil vanwege het Misterie van Justitie. Kwaadwillig, vrees ik. Citaat:
Ik verbaas me echter vooral over de disproportionele aandacht die het ene probleem krijgt ten opzichte van het andere.
![]() |
![]() |
![]() |
#3963 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat die "witte boorden criminaliteit " betreft, ook daar kunnen we van een bepaalde groep allochtonen veel leren, er worden regelmatig kebab telefoon en nachtwinkels gesloten omwille van fiscale fraude. Candide. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 7 oktober 2010 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten migranten niet behandelen als kleine kinderen, want dat is wat links jarenlang heeft gedaan en het liefste voort wilt zetten. Neen, tijd om de tellers op gelijk te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals dat bij ons het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3966 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
je stapt dan misschien opzettelijk dronken in je wagen, je rijdt daarmee niet opzettelijk iemand overhoop. Maar het is dan wel je schuld.
![]() |
![]() |
#3968 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bon, die opnames dateren van voor zijn ongeval. En waarom zou hij naar de gevangenis moeten?
![]() |
![]() |
#3969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wat ik zei: Een autobestuurder die dronken zijn auto instapt = een crimineel. Om het kleuterklasje verder voort te zetten: Nee, een autobestuurder die zich aan de regels houdt = geen crimineel. (althans niet voor wat betreft zijn autorit) En nu gaan we naar de lagere school: Een dronken autobestuurder (of een roodlicht negationist) neemt bewust een extra risico om iemand anders dood te rijden. Door naar het middelbaar: Nou ja, risico? Alleen risico voor de doodgeredene, daar de doodrijder zelf (meestal) nooit een dagt in de gevangenis hoeft te zitten. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 oktober 2010 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb steeds voldoende argumentatie en bronnen. Dat willen jullie niet lezen. Dat past niet in het perfect linkse plaatje. Het doel van links is iedereen met slechte ervaringen met de islam de mond snoeren. Dat is pech gastje. Ik zal nooit zwijgen. Ik heb het recht om anderen met hun quotes te confronteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Corruptie, nepotisme, alle vormen van fraude, etc? Nee dus. En dan kun je al geen uitspraken meer doen over 'criminaliteit' in algemene zin. Hooguit specifieke vormen van criminaliteit. Prullenbak dus. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 oktober 2010 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van corruptie en fraude in het algemeen gesproken. De moslimexecutieve, de leden ervan plunderden de kas en één van die mannen gebruikte de lichte vrachtwagen van de executieve zelfs uitsluitend voor zijn eigen bedrijf. ![]() alles, maar dan ook alles wijst in de richting van verhoogde criminaliteit Ik kan mij nog herinneren dat in mijn jeugd een inbraak een grote uitzondering was, er werd weken over gesproken , nu is het hier bijna een dagelijkse gebeurtenis. Ik heb hier zo een metalen golfclub liggen en als er ene binnenkomt en ik heb het gezien en ik kan hem met dat ding ten volle raken , is de kans reëel dat het game over is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3973 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3974 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U al ooit eens afgevraagd hoe u een 'jongere' die 10.000 euro/ week vangt met drug dealen, of 25.000 per overval of 500/avond tasjestrekken en autoramen inslaan, aan het werk gaat zetten voor max 2.000/maand? En dan ben ik nog billijk. Veel mensen gaan voor veel minder ?*lle dagen, werken. Ik denk dat ze u graag gaan zien komen om dat effe voor te stellen. En geeft U ze dan ineens ook mee dat ze hun BMW7 mogen inruilen voor een couranter maar minder patserig model, want met 2.000/maand betaal je die natuurlijk niet, laat staan dat je hem geldig verzekerd en nog regelmatig moet volgooien.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat evenmin betwist wordt (en dat blijkt eveneens uit het onderzoek van Van San) is dat blijkbaar élke nationaliteit zowat haar eigen specialiteit heeft met betrekking tot criminaliteit. Belgen meer met betrekking tot vandalisme en drugshandel, Marrokanen met betrekking tot openbare orde en gezag en bijvoorbeeld Aziaten meer met betrekking tot economische delicten en oplichting. Het feit dat een bepaalde nationaliteit zich concentreert op een specifieke soort criminaliteit zal zonder twijfel verband houden met hun culturele achtergrond maar ook (zoals Van San eveneens vermeldt) met racisme bij politiediensten en met sociaal-economische achtergronden. Het is volgens haar - en daar twijfel ik niet aan - een combinatie van die diverse factoren. Het ligt bijvoorbeeld voor de hand dat Marrokaanse jongens weinig betrokken zullen zijn bij een miljardenfraude in de diamantsector (waar u noch ik rechtstreeks en onmiddellijk de gevolgen van zullen voelen) en dat Joods-orthodoxe heren van stand niet om 3u 's nachts een dronken cafébezoeker op weg naar huis het mes op de keel zullen zetten. Dit verschil in criminaliteit zal zonder twijfel bijdragen aan de perceptie omtrent de ernst van de criminaliteit en het zal bijdragen aan de (veronderstelde) stelling dat steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen. Maar evengoed focussen we als doorsnee burger op dat soort criminaliteit en de verhalen die we daarover van vrienden of kennissen te horen krijgen. Ze komen vaker aan bod in de media en politici spelen er op in. Hierdoor ontstaat natuurlijk een scheefgetrokken beeld van wat criminaliteit juist is en wie er welk aandeel in heeft. Het geeft derhalve ook een scheefgetrokken beeld omtrent de belangrijk geachte problemen in de samenleving. Blanke Nederlandse maffiafiguren die hun boterham hebben verdiend in de drughandel in Nederland en later hun geld investeerden in immobiliën zijn op die manier betrokken zijn geraakt in de Bouwfraude (voor een bedrag van 40 miljard). Diezelfde figuren hebben dat geld geïnvesteerd in Antwerpen en zijn daar betrokken - via allerlei vennootschappen - bij de prostitutie (via Villa Tinto) en de immobilieën. Het heten nu Fatsoenlijke Heren en ze hebben met het Nederlands Ministerie een schikking getroffen. Citaat:
Citaat:
Dat bedrag staat dus los van het geld dat ze verdiend hebben (en misschien nog verdienen) met geld en prostitutie. Maar aangezien we daar geen last van ondervinden (toch niet direct, persoonlijk en op korte termijn) krijgen niet steeds meer mensen iets tegen Nederlandse 'ondernemers'. De economische en dus sociale impact van hun handelen is echter vele en vele malen groter dan die van alle allochtone boefjes samen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat die BMW's betreft: u weet dat niet maar vaak worden die geleasd voor een verlengd weekend of kopen ze die aan met vier of vijf vrienden samen. Dan wordt het bijna goedkoper dan een abonnement op het openbaar vervoer.
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd ... eigenlijk best wel zielig dat er mensen zijn die Jaloers worden op iemand met een BMW van 20 jaar oud ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad aanbevelingswaardig dat "corruptie, nepotisme, en fraude' onderzocht worden, te meer daar het welig tiert in linkse kringen, in het bijzonder de PS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet wat ze in België onderzocht.
![]() |
![]() |
#3980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertelselkes. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |