Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 12:13   #3961
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hebt u van kromspraak uw specialiteit gemaakt?

Ten gronde:

- Van San deed haar onderzoek in opdracht van Minister van Justitie Marc Verwilghen. U kan over die man veel zeggen maar niet dat hij links is.

- Het eerste deel gaat over de mogelijke relatie tussen nationaliteit en crimineel gedrag. Dat is dus wel gepubliceerd.
[/quote]

Onder druk van de linkse kerk, die intertijd (en vandaag nog eigenlijk) uitblonk in haar dictatuur van politieke correctheid, moest het rapport zo snel mogelijk weggemoffeld worden. Alleen al bij het horen van de naam Marion Van San loopt het schuim uit de linkse lippen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 12:38   #3962
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja, dat zal wel, haar these wordt dan wel door de praktijk bevestigd
De feiten die ze vaststelt, kloppen, ja. Maar daarmee weten we natuurlijk niets.
- We weten niet of inderdaad de religieuze, culturele dan wel de sociaal-economische aspecten doorwegen en in welke mate. Dat heeft Van San niet onderzocht.
- We weten evenmin wat de verhouding is tussen de geregistreerde misdrijven en het aandeel van buitenlandse jongeren en de niet-geregistreerde cijfers en de verhouding daar. Dat heeft Van San niet onderzicht.
- We weten al helemaal niets over allochtonen en criminaliteit. Daar weet Van San niets over aangezien ze louter het verband tussen nationaliteit en criminaliteit heeft onderzocht. Die cijfers zeggen niets over de etniciteit van de plegers. In die zin heeft haar onderzoek geen enkel verband met onze topic.

Citaat:
alsmede door mijn persoonlijke ervaringen.
En als het mij even gepermiteerd is , trek ik daar mijn persoonlijke conclusies uit.
Ik ben tweemaal overvallen door Marokkanen en er is ook meermaals een poging tot oplichting geweest, dergelijke zaken heb ik nog niet met autochtonen meegemaakt.
Ik ben ook al herhaaldelijk overvallen. Zeker twee keer door jongeren van Arabische afkomst en één keer door Oost-Europeaanse jongeren (Polen). Allemaal allochtonen dus.
Dat je zelden op een dergelijke manier door Vlamingen wordt overvallen zal wel kloppen. Me dunkt dat Vlaamse overvallers er andere methodieken en locaties op nahouden. Ik denk daarbij aan de overvallers Lernhout en Huaspie, Maurits de Prins, Jan De Clerck, Raoul Stuyck, de mensen uit de diamantsector, Frank Verstraeten en tutti quanti.

Ik trek uit dezelfde of gelijkaardige ervaringen echter heel andere conclusies. Mijn conclusie luidt dat je aan dat probleem ten gronde iets moet doen. En aangezien je aan die jongeren hun godsdienst,a fkomst en cultuur weinig concreets kan doen, pleit ik voor economische integratie. Ik ben er namelijk zeker van dat we bij een volledige tewerkstelling dat soort problemen niet of nauwelijks zouden kennen. Jongeren die niet werkloos rondhangen maar op een reguliere manier hun boterham verdienen met zicht op promotie, een dertiende maand, vakantiegeld, maaltijdcheques, een gsm-abonnement en een bedrijfswagen, hangen wellicht ook wel eens het zotteke uit maar dan op een vrolijker manier.
Zeker waar, een beetje repressie is gepast en die jongens via een relevante maatregel duidelijk maken dat dat soort gedrag onaanvaardbaar is en niet getolereerd wordt, lijkt me het minste. Maar dat is vandaag veeleer een kwestie van onwil vanwege het Misterie van Justitie. Kwaadwillig, vrees ik.

Citaat:
Er zou niets aan de hand zijn , u moet wel dromen

U doet mij denken aan Candide.
Mooi boek overigens. Maar ik beweer geenszins dat er niets aan de hand is. Ik weet uit ervaring dat er allerlei aan de hand is.
Ik verbaas me echter vooral over de disproportionele aandacht die het ene probleem krijgt ten opzichte van het andere.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 13:02   #3963
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De feiten die ze vaststelt, kloppen, ja. Maar daarmee weten we natuurlijk niets.
- We weten niet of inderdaad de religieuze, culturele dan wel de sociaal-economische aspecten doorwegen en in welke mate. Dat heeft Van San niet onderzocht.
- We weten evenmin wat de verhouding is tussen de geregistreerde misdrijven en het aandeel van buitenlandse jongeren en de niet-geregistreerde cijfers en de verhouding daar. Dat heeft Van San niet onderzicht.
- We weten al helemaal niets over allochtonen en criminaliteit. Daar weet Van San niets over aangezien ze louter het verband tussen nationaliteit en criminaliteit heeft onderzocht. Die cijfers zeggen niets over de etniciteit van de plegers. In die zin heeft haar onderzoek geen enkel verband met onze topic.

Ik ben ook al herhaaldelijk overvallen. Zeker twee keer door jongeren van Arabische afkomst en één keer door Oost-Europeaanse jongeren (Polen). Allemaal allochtonen dus.
Dat je zelden op een dergelijke manier door Vlamingen wordt overvallen zal wel kloppen. Me dunkt dat Vlaamse overvallers er andere methodieken en locaties op nahouden. Ik denk daarbij aan de overvallers Lernhout en Huaspie, Maurits de Prins, Jan De Clerck, Raoul Stuyck, de mensen uit de diamantsector, Frank Verstraeten en tutti quanti.

Ik trek uit dezelfde of gelijkaardige ervaringen echter heel andere conclusies. Mijn conclusie luidt dat je aan dat probleem ten gronde iets moet doen. En aangezien je aan die jongeren hun godsdienst,a fkomst en cultuur weinig concreets kan doen, pleit ik voor economische integratie. Ik ben er namelijk zeker van dat we bij een volledige tewerkstelling dat soort problemen niet of nauwelijks zouden kennen. Jongeren die niet werkloos rondhangen maar op een reguliere manier hun boterham verdienen met zicht op promotie, een dertiende maand, vakantiegeld, maaltijdcheques, een gsm-abonnement en een bedrijfswagen, hangen wellicht ook wel eens het zotteke uit maar dan op een vrolijker manier.
Zeker waar, een beetje repressie is gepast en die jongens via een relevante maatregel duidelijk maken dat dat soort gedrag onaanvaardbaar is en niet getolereerd wordt, lijkt me het minste. Maar dat is vandaag veeleer een kwestie van onwil vanwege het Misterie van Justitie. Kwaadwillig, vrees ik.

Mooi boek overigens. Maar ik beweer geenszins dat er niets aan de hand is. Ik weet uit ervaring dat er allerlei aan de hand is.
Ik verbaas me echter vooral over de disproportionele aandacht die het ene probleem krijgt ten opzichte van het andere.
Trek de conclusies die jij wil . Ik trek de mijne.
En wat die "witte boorden criminaliteit " betreft, ook daar kunnen we van een bepaalde groep allochtonen veel leren, er worden regelmatig kebab telefoon en nachtwinkels gesloten omwille van fiscale fraude.
Candide.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 oktober 2010 om 13:11.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 13:08   #3964
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland heeft men tijdens de pappen-en-nathouden jaren, met positieve discriminatie en gesubsidieerde buurtbarbecues, een achteruitgang gezien van de situatie voor allochtonen. Als je daarentegen de mensen aanspreekt op hun verantwoordelijkheden en respect afdwingt in plaats van het onvoorwaardelijk te geven (zonder reden zelfs), dan pas boek je vooruitgang.

We moeten migranten niet behandelen als kleine kinderen, want dat is wat links jarenlang heeft gedaan en het liefste voort wilt zetten. Neen, tijd om de tellers op gelijk te zetten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 13:11   #3965
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In Nederland heeft men tijdens de pappen-en-nathouden jaren, met positieve discriminatie en gesubsidieerde buurtbarbecues, een achteruitgang gezien van de situatie voor allochtonen. Als je daarentegen de mensen aanspreekt op hun verantwoordelijkheden en respect afdwingt in plaats van het onvoorwaardelijk te geven (zonder reden zelfs), dan pas boek je vooruitgang.

We moeten migranten niet behandelen als kleine kinderen, want dat is wat links jarenlang heeft gedaan en het liefste voort wilt zetten. Neen, tijd om de tellers op gelijk te zetten.
inderdaad niet studeren = pech. Geen ambacht leren = pech.
Net zoals dat bij ons het geval is.
Oud 7 oktober 2010, 13:33   #3966
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je gaat inbreken of iemand verkrachten weet je wel zeker dat het niet positief zal aflopen.

Nee dat weet je niet.

Een inbreker kan ergens geld weghalen en daar onbestraft van genieten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 13:35   #3967
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kletst uit je nek.

In veel gevallen zijn verkeersongelukken wél te wijten aan opzet. In de zin van bewust gedrag. Bewust crimineel gedrag dus.

Zoals dronken of onder invloed van drugs de auto instappen.

Of te hard rijden.

Of het negeren van andere verkeersregels.
Dat is schuld, niet opzet. De termen zijn niet hetzelfde, zeker niet in het strafrecht.
je stapt dan misschien opzettelijk dronken in je wagen, je rijdt daarmee niet opzettelijk iemand overhoop. Maar het is dan wel je schuld.
Oud 7 oktober 2010, 13:37   #3968
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Flitspaal?

En dit stond er:

Of denkt u echt dat die VRT journalist die laatst bij Meise een mountainbiker (39) doodreed de gevangenis in moet?

Peter Van Asbroeck is alweer op de tv.

Welkom in Belgie.
Peter Van Asbroeck een VRT-journalist?!

Maar bon, die opnames dateren van voor zijn ongeval. En waarom zou hij naar de gevangenis moeten?
Oud 7 oktober 2010, 13:39   #3969
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
NOGMAALS! CRIMINELEN KUN JE NIET VEGELIJKEN MET AUTOBESTUURDERS.
Even lezen, al blijkt dat moeilijk voor je:

Dit is wat ik zei:

Een autobestuurder die dronken zijn auto instapt = een crimineel.

Om het kleuterklasje verder voort te zetten:

Nee, een autobestuurder die zich aan de regels houdt = geen crimineel. (althans niet voor wat betreft zijn autorit)

En nu gaan we naar de lagere school:

Een dronken autobestuurder (of een roodlicht negationist) neemt bewust een extra risico om iemand anders dood te rijden.

Door naar het middelbaar:

Nou ja, risico? Alleen risico voor de doodgeredene, daar de doodrijder zelf (meestal) nooit een dagt in de gevangenis hoeft te zitten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 oktober 2010 om 13:49.
Oud 7 oktober 2010, 13:47   #3970
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent hier anders ook niet echt een voorbeeld van een weloverwogen, goed gefundeerde mening over de grond van de zaak. Misschien een poging wagen om op te houden louter af te geven op de mensen zelf en eens proberen om in te gaan op wat er over de kwestie, met feiten, argumenten, analyses en - liefs regelmatig - wat bronnen wordt geschreven?
Als het is om ruzie te maken, zoek je dan ergens een speelplaats van een kleuterschool. 's Avonds en in het weekend staan die leeg. Daar ben je met dit soort onzin op ja plaats.
Ach kijk wederom een scheldpartij omdat ik niet braaf in het linkse rijtje loop.

Ik heb steeds voldoende argumentatie en bronnen. Dat willen jullie niet lezen. Dat past niet in het perfect linkse plaatje. Het doel van links is iedereen met slechte ervaringen met de islam de mond snoeren. Dat is pech gastje. Ik zal nooit zwijgen. Ik heb het recht om anderen met hun quotes te confronteren.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 13:48   #3971
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar hier is er een wetenschappelijk bewijs. Marokkanen zijn veel crimineler en hun "criminaliteitsgehalte" heeft geen economisch doch culturele redenen (Marion Van San).
Onderzocht Van San alle criminaliteit?

Corruptie, nepotisme, alle vormen van fraude, etc?

Nee dus.

En dan kun je al geen uitspraken meer doen over 'criminaliteit' in algemene zin.

Hooguit specifieke vormen van criminaliteit.

Prullenbak dus.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 oktober 2010 om 13:49.
Oud 7 oktober 2010, 14:18   #3972
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee dus.

En dan kun je al geen uitspraken meer doen over 'criminaliteit' in algemene zin.

Prullenbak dus.
Och ik heb het gevoel dat onze allochtone vrienden op al die terreinen koploper zijn.
Van corruptie en fraude in het algemeen gesproken. De moslimexecutieve, de leden ervan plunderden de kas en één van die mannen gebruikte de lichte vrachtwagen van de executieve zelfs uitsluitend voor zijn eigen bedrijf.

alles, maar dan ook alles wijst in de richting van verhoogde criminaliteit
Ik kan mij nog herinneren dat in mijn jeugd een inbraak een grote uitzondering was, er werd weken over gesproken , nu is het hier bijna een dagelijkse gebeurtenis.

Ik heb hier zo een metalen golfclub liggen en als er ene binnenkomt en ik heb het gezien en ik kan hem met dat ding ten volle raken , is de kans reëel dat het game over is.
Oud 7 oktober 2010, 14:23   #3973
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even lezen, al blijkt dat moeilijk voor je:

Dit is wat ik zei:

Een autobestuurder die dronken zijn auto instapt = een crimineel.

Om het kleuterklasje verder voort te zetten:

Nee, een autobestuurder die zich aan de regels houdt = geen crimineel. (althans niet voor wat betreft zijn autorit)

En nu gaan we naar de lagere school:

Een dronken autobestuurder (of een roodlicht negationist) neemt bewust een extra risico om iemand anders dood te rijden.

Door naar het middelbaar:

Nou ja, risico? Alleen risico voor de doodgeredene, daar de doodrijder zelf (meestal) nooit een dagt in de gevangenis hoeft te zitten.
Je was beter nog een paar jaar in die lagere school blijven zitten.
Oud 7 oktober 2010, 14:29   #3974
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U al ooit eens afgevraagd hoe u een 'jongere' die 10.000 euro/ week vangt met drug dealen, of 25.000 per overval of 500/avond tasjestrekken en autoramen inslaan,
aan het werk gaat zetten voor max 2.000/maand? En dan ben ik nog billijk.
Veel mensen gaan voor veel minder ?*lle dagen, werken.

Ik denk dat ze u graag gaan zien komen om dat effe voor te stellen.

En geeft U ze dan ineens ook mee dat ze hun BMW7 mogen inruilen voor een couranter maar minder patserig model, want met 2.000/maand betaal je die natuurlijk niet, laat staan dat je hem geldig verzekerd en nog regelmatig moet volgooien.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 14:56   #3975
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
alles, maar dan ook alles wijst in de richting van verhoogde criminaliteit
Ah, maar dat betwist niemand. Het hangt af van het soort criminaliteit (zoals uit het door u aangehaalde onderzoek van Van San blijkt).

Wat evenmin betwist wordt (en dat blijkt eveneens uit het onderzoek van Van San) is dat blijkbaar élke nationaliteit zowat haar eigen specialiteit heeft met betrekking tot criminaliteit. Belgen meer met betrekking tot vandalisme en drugshandel, Marrokanen met betrekking tot openbare orde en gezag en bijvoorbeeld Aziaten meer met betrekking tot economische delicten en oplichting.
Het feit dat een bepaalde nationaliteit zich concentreert op een specifieke soort criminaliteit zal zonder twijfel verband houden met hun culturele achtergrond maar ook (zoals Van San eveneens vermeldt) met racisme bij politiediensten en met sociaal-economische achtergronden. Het is volgens haar - en daar twijfel ik niet aan - een combinatie van die diverse factoren. Het ligt bijvoorbeeld voor de hand dat Marrokaanse jongens weinig betrokken zullen zijn bij een miljardenfraude in de diamantsector (waar u noch ik rechtstreeks en onmiddellijk de gevolgen van zullen voelen) en dat Joods-orthodoxe heren van stand niet om 3u 's nachts een dronken cafébezoeker op weg naar huis het mes op de keel zullen zetten.

Dit verschil in criminaliteit zal zonder twijfel bijdragen aan de perceptie omtrent de ernst van de criminaliteit en het zal bijdragen aan de (veronderstelde) stelling dat steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.

Maar evengoed focussen we als doorsnee burger op dat soort criminaliteit en de verhalen die we daarover van vrienden of kennissen te horen krijgen. Ze komen vaker aan bod in de media en politici spelen er op in. Hierdoor ontstaat natuurlijk een scheefgetrokken beeld van wat criminaliteit juist is en wie er welk aandeel in heeft. Het geeft derhalve ook een scheefgetrokken beeld omtrent de belangrijk geachte problemen in de samenleving.

Blanke Nederlandse maffiafiguren die hun boterham hebben verdiend in de drughandel in Nederland en later hun geld investeerden in immobiliën zijn op die manier betrokken zijn geraakt in de Bouwfraude (voor een bedrag van 40 miljard). Diezelfde figuren hebben dat geld geïnvesteerd in Antwerpen en zijn daar betrokken - via allerlei vennootschappen - bij de prostitutie (via Villa Tinto) en de immobilieën. Het heten nu Fatsoenlijke Heren en ze hebben met het Nederlands Ministerie een schikking getroffen.

Citaat:
Zembla berekende voor het eerst het totale fraudebedrag. Hieruit blijkt dat de bouwers ondanks de forse geldboetes toch nog mild zijn aangepakt. De betrokken politici en ambtenaren gingen nagenoeg allemaal vrijuit.
Citaat:
NMa biedt bouwsector strafvermindering aan

betrokken waren bij de grootschalige bouwfraude, konden ook al aanspraak maken op een strafvermindering van 15%.
Ze zullen dus nooit verontrust worden en gaan al helemaal niet de gevangenis in natuurlijk. Maar ze hebben de Nederlanders en de Nederlandse voor zeker 40 miljard opgelicht .
Dat bedrag staat dus los van het geld dat ze verdiend hebben (en misschien nog verdienen) met geld en prostitutie.

Maar aangezien we daar geen last van ondervinden (toch niet direct, persoonlijk en op korte termijn) krijgen niet steeds meer mensen iets tegen Nederlandse 'ondernemers'.

De economische en dus sociale impact van hun handelen is echter vele en vele malen groter dan die van alle allochtone boefjes samen.

Oud 7 oktober 2010, 14:59   #3976
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
U al ooit eens afgevraagd hoe u een 'jongere' die 10.000 euro/ week vangt met drug dealen, of 25.000 per overval of 500/avond tasjestrekken en autoramen inslaan,
aan het werk gaat zetten voor max 2.000/maand? En dan ben ik nog billijk.
Veel mensen gaan voor veel minder ?*lle dagen, werken.

Ik denk dat ze u graag gaan zien komen om dat effe voor te stellen.

En geeft U ze dan ineens ook mee dat ze hun BMW7 mogen inruilen voor een couranter maar minder patserig model, want met 2.000/maand betaal je die natuurlijk niet, laat staan dat je hem geldig verzekerd en nog regelmatig moet volgooien.
Als u zich inbeeldt dat al die jongeren in Brussel en Antwerpen 10.000€ per week verdienen, moet u eens gaan rondhangen in die wijken en verklaren waarom ze in krotten wonen.

Wat die BMW's betreft: u weet dat niet maar vaak worden die geleasd voor een verlengd weekend of kopen ze die aan met vier of vijf vrienden samen. Dan wordt het bijna goedkoper dan een abonnement op het openbaar vervoer.

Oud 7 oktober 2010, 15:06   #3977
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u zich inbeeldt dat al die jongeren in Brussel en Antwerpen 10.000€ per week verdienen, moet u eens gaan rondhangen in die wijken en verklaren waarom ze in krotten wonen.

Wat die BMW's betreft: u weet dat niet maar vaak worden die geleasd voor een verlengd weekend of kopen ze die aan met vier of vijf vrienden samen. Dan wordt het bijna goedkoper dan een abonnement op het openbaar vervoer.

Idd ... eigenlijk best wel zielig dat er mensen zijn die Jaloers worden op iemand met een BMW van 20 jaar oud .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 15:22   #3978
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee dus.

Prullenbak dus.
Niks prullenbak. Van San onderzocht een specifieke vorm van criminaliteit : namelijk allochtone criminaliteit.
Het is inderdaad aanbevelingswaardig dat "corruptie, nepotisme, en fraude' onderzocht worden, te meer daar het welig tiert in linkse kringen, in het bijzonder de PS.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 15:24   #3979
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Niks prullenbak. Van San onderzocht een specifieke vorm van criminaliteit : namelijk allochtone criminaliteit.
Dat is niet wat ze in België onderzocht.

Oud 7 oktober 2010, 15:38   #3980
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja dat zal wel . er kan er maar ene eigenaar zijn. Zo zot is niemand.
Vertelselkes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be