Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 18:16   #141
kameleon
Minister

Standaard

En dan ? Als de schuldbemiddelaar nee zegt, dan is dat neen. Ik ken zo een oud mevrouwtje die van een schuldbemiddelaar niet eens steenkolen mocht bestellen om zich te verwarmen wegens te duur.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:19   #142
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Erg dat je als arme moeder kinderen moet dumpen,heeft nieks met voorbehoedsmiddelen te maken hé
Dat heeft alles met voorbehoedsmiddelen te maken. Als je geen geld hebt om voor extra kinderen te zorgen, dan moet je geen extra kinderen maken. Dat is trouwens niet alleen de verantwoordelijkheid van die vrouw, maar evenzeer van de vader.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:20   #143
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
En dan ? Als de schuldbemiddelaar nee zegt, dan is dat neen. Ik ken zo een oud mevrouwtje die van een schuldbemiddelaar niet eens steenkolen mocht bestellen om zich te verwarmen wegens te duur.
Een, ik heb niet gelezen dat ze bij een schuldbemiddelaar zat (kan ook aan mij liggen, hoor).
Twee, waar zit die vader? Want die kan toch ook zorgen voor voorbehoedsmiddelen.
Oud 7 oktober 2010, 18:22   #144
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Welke menselijke wet druist in tegen natuurwetten,en vrouw wil moeder worden,maar rijke mensen willen hier over beslissen *kuch*
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:24   #145
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heeft alles met voorbehoedsmiddelen te maken. Als je geen geld hebt om voor extra kinderen te zorgen, dan moet je geen extra kinderen maken. Dat is trouwens niet alleen de verantwoordelijkheid van die vrouw, maar evenzeer van de vader.
In gods name,wie ben jij als erg kleine man om een oordeel over mensen hun kinderdroom te vellen zeg
Oud 7 oktober 2010, 18:25   #146
Steve_M

Standaard

Citaat:
Welke menselijke wet druist in tegen natuurwetten,en vrouw wil moeder worden,maar rijke mensen willen hier over beslissen *kuch*
Die vrouw heeft al twee kinderen. Is dit nu je briljante voorstel: vrolijk blijven werpen en dan maar allemaal te vondeling leggen? En die kinderen dan?
Oud 7 oktober 2010, 18:26   #147
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vertel niks nieuws als ik zeg dat net die eigenschap niet te vinden is in een bepaalde 'klasse'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:29   #148
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vrouw heeft al twee kinderen. Is dit nu je briljante voorstel: vrolijk blijven werpen en dan maar allemaal te vondeling leggen? En die kinderen dan?
Schande dat ze vreemde mensen blijven binnen halen,en onze mensen geen kinderen meer mogen maken,ik schaam me in U plaats
Waar geven wij onze zuur verdiende belastingscentje aan uit,ja Vreemdelingen hé
Oud 7 oktober 2010, 18:29   #149
Steve_M

Standaard

Citaat:
In gods name,wie ben jij als erg kleine man om een oordeel over mensen hun kinderdroom te vellen zeg
Wat zit jij hier nu te zeveren over een kinderdroom? Ze heeft die baby wel gedumpt in een parkeergarage, he.
Oud 7 oktober 2010, 18:30   #150
Steve_M

Standaard

Citaat:
Schande dat ze vreemde mensen blijven binnen halen,en onze mensen geen kinderen meer mogen maken,ik schaam me in U plaats
Waar geven wij onze zuur verdiende belastingscentje aan uit,ja Vreemdelingen hé
Allez, bravo! Wie heeft er nu geschreven dat "onze" mensen geen kinderen meer mogen maken? Ze heeft er al twee, de derde heeft ze gedumpt.
Oud 7 oktober 2010, 18:33   #151
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, bravo! Wie heeft er nu geschreven dat "onze" mensen geen kinderen meer mogen maken? Ze heeft er al twee, de derde heeft ze gedumpt.
Wees eerlijk,om welke reden beste Steve?
Omdat ze geen geld had,en wij onze geldkranen blijven opendraaien voor vreemdelingen,echt waar grote schande !!!
Oud 7 oktober 2010, 18:37   #152
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wees eerlijk,om welke reden beste Steve?
Omdat ze geen geld had,en wij onze geldkranen blijven opendraaien voor vreemdelingen,echt waar grote schande !!!
* voor het eerste kind : 85,07 EUR
* voor het tweede kind : 157,41 EUR
* voor elk kind vanaf het derde : 235,03 EUR

Haar laatste kind is nu 1, dus die kleren kunnen perfect door de laatste gedragen worden. Misschien zag ze de last van een derde wel niet zitten. Misschien is ze depressief. Wie zal het zeggen?
Trouwens, dat zij werkloos is en alleenstaande moeder, is dat ook de schuld van de "vreemdelingen"?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 7 oktober 2010 om 18:38.
Oud 7 oktober 2010, 18:40   #153
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan de verloedering van de mensen die leven in gebuurten van drugs en werkloosheid en armoede en allochtonen waar normen en waarden enkel nog afgemeten is aan de dopkaart en hoogte van hun schulden.
Ken je de Brugse Poort zo een beetje in Gent (groene vallei)?
Meest verloederde buurt van Gent alhoewel de andere buurten zijn in de running om de prijs van meest vervuilde en vervallen buurt in de wacht te slepen. 100% allochtonen. 50% gedrogeerde.

Ja duveltje het ligt daar aan.

Hoe komt het dat die mensen niets anders dan armoede kennen ???... is arm zijn gelijk aan krapuul zijn voor u ? En allochtonen hebben geen normen en waarden ..??..

Laatst gewijzigd door Wisord : 7 oktober 2010 om 18:42.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:09   #154
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* voor het eerste kind : 85,07 EUR
* voor het tweede kind : 157,41 EUR
* voor elk kind vanaf het derde : 235,03 EUR

Haar laatste kind is nu 1, dus die kleren kunnen perfect door de laatste gedragen worden. Misschien zag ze de last van een derde wel niet zitten. Misschien is ze depressief. Wie zal het zeggen?Trouwens, dat zij werkloos is en alleenstaande moeder, is dat ook de schuld van de "vreemdelingen"?
Maar met die bedragen kom je der niet hoor ...
Plus , niet vergeten , gaan werken is niet altijd evident met kinderen , het zoeken naar oplossingen voor opvang en toezicht is niet enkel duur maar ook tijdrovend . Als alleenstaande heb je het niet altijd even makkelijk ...
Wat niet wegneemt dat deze vrouw wel een beetje serieus over de schreef gaat met haar kind vondeling te leggen in een garage ...
Het blijft een grappig iets dat ze dat interview met VTM had gedaan enkele uren voor de bevalling , heeft dat mss de trigger geweest om zoiets te overwegen ???
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ondeling.dhtml
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:11   #155
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar met die bedragen kom je der niet hoor ...
Plus , niet vergeten , gaan werken is niet altijd evident met kinderen , het zoeken naar oplossingen voor opvang en toezicht is niet enkel duur maar ook tijdrovend . Als alleenstaande heb je het niet altijd even makkelijk ...
Wat niet wegneemt dat deze vrouw wel een beetje serieus over de schreef gaat met haar kind vondeling te leggen in een garage ...
Het blijft een grappig iets dat ze dat interview met VTM had gedaan enkele uren voor de bevalling , heeft dat mss de trigger geweest om zoiets te overwegen ???
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ondeling.dhtml
Ik ga er verder over zwijgen tot na ik dat interview heb gezien. Anderzijds blijf ik bij mijn originele stelling: als je al twee kinderen hebt en geen geld voor een derde, dan maak je geen derde.
Oud 7 oktober 2010, 19:15   #156
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er verder over zwijgen tot na ik dat interview heb gezien. Anderzijds blijf ik bij mijn originele stelling: als je al twee kinderen hebt en geen geld voor een derde, dan maak je geen derde.

Ikke probleem geluidskaart , ikke ni horen wa ze zeggen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:17   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan de verloedering van de mensen die leven in gebuurten van drugs en werkloosheid en armoede en allochtonen waar normen en waarden enkel nog afgemeten is aan de dopkaart en hoogte van hun schulden.
Ken je de Brugse Poort zo een beetje in Gent (groene vallei)?
Meest verloederde buurt van Gent alhoewel de andere buurten zijn in de running om de prijs van meest vervuilde en vervallen buurt in de wacht te slepen. 100% allochtonen. 50% gedrogeerde.

Ja duveltje het ligt daar aan.
Voila ik had weer eens gelijk.
Madame miserie zonder geld en schulden zo hoog of het belfort woonachtig in een buurt waar geen normen en waarden heersen.
Kiept haar baby in de parking van de bazaar.

De leie is 10 meter verder, ze zouden beter die madam daar in kippen met een paar klinkers aan haar achterpoten.
De klinkers van de korenmarkt liggen allemaal op de muide trouwens. Nevens het kanaal Gent-Terneuzen. (Mocht er iemand originele klinkers willen voor zijn oprit)
Oud 7 oktober 2010, 19:22   #158
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Hoe komt het dat die mensen niets anders dan armoede kennen ???... is arm zijn gelijk aan krapuul zijn voor u ? En allochtonen hebben geen normen en waarden ..??..
Ja op het eerste en nee op het tweede.

En doorgaans omdat geen één het ziet zitten om te gaan werken en zeker weten dat de helft daar gans de dag stoned aan zijn voordeur hangt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2010 om 19:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:24   #159
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
²
Een volwassen vrouw van 32 die geen maatregelen neemt tegen 'ongewenste' zwangerschappen in haar penibele situatie...onbegrijpelijk..

Ik blijk me verbazen in die horden 'verlegen,introverte,sociaal zwakkere personen die schijnbaar 'openbloeien' op tv...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 oktober 2010 om 19:26.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:58   #160
kameleon
Minister

Standaard

Die mevrouw deed waarschijnlijk dat interview om armoede aan te klagen. Had ze het geld gehad, had ze dat kindje niet te vondeling gelegd. Helaas zal het deze mevrouw haar eigen fout weer zijn dat ze werkloos is geworden omdat haar baas jonge vrouwen die zwanger worden geen betrouwbare werkkrachten vindt.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be