![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, de rest komt vanzelf, eens er zelf zal moeten betaald worden.
Wie kan trouwens nu nog meer dan 500 miljoen € subsidie blijven justifiëren in een land waar nog nauwelijks gelovigen zijn.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 oktober 2010 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() Nee, je moet de 'waanbeelden' bewijzen. Bewijzen dat ze 'waangedrag' vertonen. Of ten minste bewijzen dat ze meer waangedrag vertonen dan jij, want ook jij vertoont het.
Laatst gewijzigd door Eendensoep : 7 oktober 2010 om 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit beeld klopt dus want jij kan niet bewijzen dat ik dat beeld niet heb. Dus bij deze nog een keer: "Alle gelovigen zijn fantasten" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() De overheid heeft zich niet te mengen met religie's in zoverre deze de lokale wetten niet overtreden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() elke instelling moet zich nog altijd houden aan de wet he... Het is dan niet omdat ge geen subsidies meer krijgt, dat ge terug kinderen kunt gaan lastigvallen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat...
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is echt helemaal niet wat hij bedoelde. Als wij echt pedofilie zouden aanmoedigen, zouden we dat niet openlijk op een forum doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Iemand de Boze Geesten van Dostojewski ooit gelezen?
Volgens één der karakters, de ingenieur en nihilist Alexei Kirilov, kan men enkel door zelfmoord te plegen Gods bestaan verwerpen, omdat men dan zelf een echte God wordt. (De man is compleet geschift, maar interessant genoeg om door Camus grondig besproken te worden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is sowieso sprake van onderwerping, dit is de islam. Ik zei in ander draadtje. Islam = vredig vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van Allah. La ilaha = er is geen god (die zich onderwerpen aan de afgoden = mag niet) illa Allah (behalve de God de Schepper Ontwerper): dit is een uitzondering, onderwerpen aan de ware God wel. La ilaha voor veel afgodendienaren kan (abstract gezien) een onderwerping aan ego (van ego maak je dus de afgod) zijn of aan het dogma "het (?)leven(?) is alles"; filosofisch is het bij deze mensen vaak determinisme of een soort smoesje daarvan (compatibilisme), met andere woorden: in de basis = geen wil, en daarboven maak je een abstract smoesje om jezelf te bedriegen en botsing met de realiteit (mensen geloven van hun natuurlijke behoefte in de wil) (bedrieglijk) te kunnen voorkomen. Laatst gewijzigd door porpo : 7 oktober 2010 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() klopt en ik haalde maar een voorbeeld van groeten met je hand. Ik heb de rest niet eens benoemd, denk hierbij aan wat je met de andere hand moet doen, waar je het moet plaatsen, hoe je met je benen en voeten recht staat, welke beweging maak je wanneer je de groet met uitspraak verricht; de ogen ook, hoe je kijkt, waar, op welke manier, en hoe indien een grotere officier in je ogen kijkt, hoe kijk je terug. kijk je wel? hoe? hoe moet je rekening houden met de verschillende graden van officieren en andere groeperingen, de verschillen daarin enz enz. Dit allemaal maar voor een groet; er is nog training, examens, stages en praktijk (strijd, betoging, natuurlijke ramp ..).
Met uw voorbeeld van het gebed haal je echt niet serieus uit he, noch op vlak van ethiek (is het?), noch filosofie en noch onderwerping (determinisme?), om maar te zwijgen over de religieuze en spirituele aspecten daarvan. Ik snap ook niet wat u uzelf wijs probeert te maken. Dat u misschien de site kent, en daar wat zit te lezen? Ik weet het niet, maar het interneert mij ook niet. In deze discussie heeft het absoluut geen zin om over het gebed te spreken. Hier is het onderwerp hoe verwijder je religie (volgens definitie van de topic starter) uit de maatschappij. Hebt u hier ergens een bijdrage geleverd in wat betreft de vraag van onze collega Albrecht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 7 oktober 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat moet u zelf weten (indien u natuurlijk de niveau van discussie wilt laten verhogen)
Ik zou heel veel veranderingen hier aanbrengen. Ik zou beginnen met: 1) Geen tweede topic over hetzelfde onderwerp toelaten. 2) Geen off-topic berichtjes in een bepaalde topic. 3) Geen straat-taal in de discussies. 4) Geen ad hominem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het uit, eh.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan realiseer ik me dat het gewoon helemaal geen weldenkende mensen zijn. |
|
![]() |
![]() |