![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
| JA |
|
75 | 49,02% |
| JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
|
2 | 1,31% |
| NEE |
|
72 | 47,06% |
| IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
|
4 | 2,61% |
| Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik lees hier een tekst van een psychologe van de sleutel: Je kunt niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk verslaafd worden aan cannabis. Het overkomt negen procent van alle mensen die ooit met cannabis geëxperimenteerd hebben. Hoe zich dat uit? Hun slaappatroon is verstoord, ze voelen zich geagiteerd of depressief als de cannabis is uitgewerkt, ze hebben zweetbuien, beven, hebben hartkloppingen.' Maar een overdosis cannabis bestaat niet? Dat niet, maar cannabis doodt wel op indirecte wijze. Jongeren sterven onder invloed in het verkeer. Als een joint slecht valt, kan je je extreem angstig voelen, een paniekaanval of zelfmoordneigingen krijgen. Cannabis triggert ook psychoses, wat betekent dat je waanvoorstellingen krijgt, stemmen hoort of paranoïde reageert op je omgeving. En als zo'n stem dan zegt dat je van het balkon moet springen .. Cannabis verdubbelt het risico op schizofrenie .... Is cannabis een stapsteen naar zwaardere drugs? Opnieuw geldt: voor de meeste jongeren niet. Maar 95 procent van de verslaafde jongeren die wij behandelen, is wel begonnen met cannabis. De drempel naar zwaardere drugs wordt zeker lager als je eenmaal voor cannabis bent gezwicht. |
|
|
|
|
|
|
#723 | |
|
Banneling
|
Er is geen gedoogbeleid.
Er is geen vervolging voor gebruik zonder "overlast" en voor het bezit van een kleine hoeveelheid onder bepaalde omstandigheden. Er is geen gedoogbeleid voor kweek (max 1 of 2 planten) of voor handel. Het verbod veroorzaakt meer schade dan de drug. Citaat:
Wat ze vertelt is deels juist; maar deels is achterhaald; deels is overdreven. |
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Minister-President
|
Dat lijkt mij objectieve info van iemand die in het werkveld staat en ervaring heeft. Die tekst is van vorig jaar. zoveel zal wel nog niet veranderd zijn zeker in die tijd. Vroeger was het allemaal ok die weed, maar blijkbaar is het veranderd.
|
|
|
|
|
|
#725 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarom is objectieve correcte informatie belangrijk. Jongeren zijn niet achterlijk. Indien je hen subjectieve achterhaalde info geeft, met overdrijvingen om hen angst aan te jagen; dan weten/ondervinden ze wel dat dit niet klopt. Dan geloven ze er niets meer van. Maar we waren op zoek naar een doordacht drugsbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#726 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#727 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#728 | |
|
Burger
|
Citaat:
Als iedereen het verbod respecteert, dan zijn er geen drugsverslaafden, dan wordt de "maffia" niet gesubsidieerd, dan zijn er geen politieke en sociale problemen op dit gebied, ... |
|
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We waren dus op zoek naar een doordacht drugsbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik zeg enkel dat niet het verbod, maar het overtreden van het verbod voor problemen zorgt. |
|
|
|
|
|
|
#731 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ter zake. Nieuwe wetten (2009). Verbod op schenken/verkopen van alcohol tout court aan -16 jarigen, en verbod op schenken/verkopen van sterke drank aan - 18 jarigen. Ontradingscampagnes: wat zegt men in het onderwijs, of wat wordt van hogerhand opgelegd, dat men moet zeggen in het onderwijs ? Maar buiten Bob's en plakaten langs de autostrade kom ik er ook niet mee in aanraking. Laatst gewijzigd door Bob : 8 oktober 2010 om 19:38. |
|
|
|
|
|
|
#732 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb dit nooit anders geweten. En de ontradingscampagnes voor alcohol? Voor jongeren en in het algemeen? |
|
|
|
|
|
|
#733 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De apotheek kan nog altijd over cannabis-extract beschikken, het staat tenminste toch in de cataloog van hun distributeurs, alsook verschillende verouderde middelen zoals laudanum, braaknoot, sublimaat en coca-extract. Volgens deze studies kan THC selectief tumorregressie veroorzaken zowel in vitro als in vivo: # de Petrocellis L, Melck D, Palmisano A, et al. The endogenous cannabinoid anandamide inhibits human breast cancer cell proliferation. Proc Natl Acad Sci U S A. 1998;95: 8375-8380 # Galve-Roperh I, Sanchez C, Cortes ML, del Pulgar TG, Izquierdo M, Guzman M. Anti-tumoral action of cannabinoids: involvement of sustained ceramide accumulation and extracellular signal-regulated kinase activation. Nat Med. 2000;6: 313-319. # Sanchez C, de Ceballos MI, del Pulgar TG, et al. Inhibition of glioma growth in vivo by selective activation of the CB2 cannabinoid receptor. Cancer Res. 2001;61: 5784-5789. Maar onze vriend Lincola beweerde dat mensen die dagelijks blowen minder kans op long- en keelkanker hebben. Daar vind ik toch niets van terug. |
|
|
|
|
|
|
#734 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De dealer die je cannabis verschaft kan je in veel gevallen ook andere middelen verschaffen, waardoor de drempel inderdaad lager wordt. |
|
|
|
|
|
|
#735 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#736 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Harddrugs zijn altijd gratis...de eerste keer. Voor de eventuele gebruikers en ex-gebruikers : denk eens terug aan de eerste ervaring met harddrugs. Is het niet zo dat je die kadoo gekregen hebt ? |
|
|
|
|
|
|
#737 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ook cannabidiol en cannabinol komen voornamelijk van de illegale planten. Cannabinol kan niet bestaan zonder THC. En de legale hemp draagt geen THC, of hij was niet legaal. En 't is niet omdat ze een hele kleine hoeveelheid aanwezig hebben dat dit het vernoemen waardig is. Maar wat een mooi zicht: ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#738 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.vad.be/alcohol-en-andere-...g/alcohol.aspx |
|
|
|
|
|
|
#739 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoewel ik officieel nee hebt gekozen, ergens vind ik dat cannabis legaal moet worden.
Hoe meer jongeren hun hersenen zijn weggerot door THC, hoe minder concurrentie ik zal hebben in de know-how sector.
|
|
|
#740 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Hoewel ik kan begrijpen dat u liever zwammenbrij gaat eten tijdens uw lees-avonturen in de bijbel van Karl Marx, hebben sommigen wel een sociaal leven waarin uitgaan, flirten met vrouwen, en plezier maken een plaats heeft There ain't no party like an alcoholic party, my friend. U kan gerust uw pintje bier drinken, zelfs een paar pintjes te veel, zonder verslaafd te worden. Integenstelling tot wat u denkt wordt er wel degelijk veel geïnvesteerd in onderzoek naar alcoholverslaving, hoe alcoholverslaving te vermijden en hoe best te behandelen... Maar als u dus enkel Karl Marx leest.... tja
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 9 oktober 2010 om 10:31. |
|
|
|
|