![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen? | |||
Ja, zeker wel. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 44,44% |
Neen, ze onthouden zich. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 55,56% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() Ik begrijp het niet.
bhv is het voorbeeld van het belgië dat veranderd moet worden. Voor de financieringswet trekken ze er de stekker uit, maar nu steken ze hun vingers vrijwillig in het stopcontact. Als het maar goed gaat. |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 10 oktober 2010 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De knieval van BDW is vernederend. In Wallonie gaat hij geen respect verdienen door zijn knieval, integendeel. In Vlaanderen stoot hij de kiezers ronduit tegen de borst. Ze kunnen het "leve Belgie" gewoon niet laten, het is neurotisch van aard.
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Achteraf bekeken zou het idd politiek strategisch geen goede zet zijn geweest enkel samen met vb en ldd voor de agendering gestemd te hebben.
Wmb verdient n-va nog wat respijt.
#106 |
Minister-President
|
![]() Xeno ik zou toch even geduld opbrengen,er is reden om skeptisch te zijn maar ik wil BDW toch het voordeel van de twijfel geven om zijn tactiek uit te voeren.
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eén wéék is één week |
|
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even de puntjes op de i zetten:
men heeft in de zeverende dag enkel (kunnen) peilen naar de stemming over de hoogdringendheid om het wetsvoorstel tot splitsing op de agenda te zetten. Door niet voor die hoogdringendheid te stemmen, verplaatst men de behandeling ervan over de periode van het Weverke's verduidelijkingsopdracht. Ook kleine Tobback, en de fraktievoorzitters van de andere partijen waren duidelijk: als het ter stemming voor komt te liggen, dan stemmen wij zoals in de commissie DeCrem destijds. Dus wat denk ik bij al dat boe-geroep van de Belangers, hier op dit forum, tegen het Weverke? We zullen eraan denken als ze nog eens komen bleiten om uit het cordon gehaald te worden. En dus wat denk ik bij de populariteit van nva en het weverke, door deze beslissing ? 1000 stemmen kwijt van overgelopen Belangers; 10.000 stemmen gewonnen van gematigde Vlamingen. Schol.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu ziet het weer zo uit, we hebben nog de kater van 5min politieke moed |
|
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Politieke rechtlijnigheid verdraagt geen franjes. Een strategie of een tactisch manoeuvre mogen nooit tegen de eigen belangen en principes ingaan. Door nu met knikkende knieën van de enige aanvaardbare lijn af te wijken, speelde Bart De Wever het voordeel van de twijfel kwijt.
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijmer dan nog even over een peiling van afgelopen week, en over mijn hoger geciteerde verwachte gevolgen van de huidige beslissing ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() N-VA nu laten vallen beschouw ik aan hoogverraad, gezien zij de Franstaligen geven tot 18/10.
Het is uiterst debiel van VB en LDD om nu dinsdag BHV op het agenda te plaatsen. Zij bewijzen hiermee dat ze maar op 1 ding uit zijn: De Vlaamse frontvorming uiteen spelen. |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, dan heb je het zeker niet begrepen.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sorry maar dat Bart de Wever buitenspel gezet wordt zelf na een BHV-stemming is onrealistisch. Welke Vlaamse partijen gaan nu zichzelf oppofferen om daar aan mee te doen? Groen! en spa kan ik nog geloven. Maar CD&V lijkt mij ongeloofwaardig en open VLD is nog ongeloofwaardiger (het is een volledig linkse regering). Niet de Vlamingen staan voor het blok, het zijn de franstaligen die voor het blok staan. Het wordt tijd dat deze realiteit eens doordringt!!! Stem BHV en Bart de Wever zal heel wat verduidelijken (althans toch wat de machtsverhoudingen betreft) Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 oktober 2010 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u zich straks net zo bedrogen zult voelen met De Wever als voorheen met Leterme. Dat is zeer jammer, maar de realiteit is nu eenmaal niet anders. Maar goed, als u nog een weekje wil wachten om in te zien dat men u (én zeer veel anderen) andermaal bij de bok heeft gezet, dan is u dat vanzelfsprekend gegund. Schol ! |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat er na BDW's opdracht gebeurt, valt dan wel te bezien. Duidelijk is nu al wel dat er een strikte timing gehanteerd zal (moeten) worden. |
|
![]() |