Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 12:29   #101
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
We zitten juist in de misierie omdat men steeds plat op de buik gaat voor de franstaligen.

Om uit de miserie te geraken zal men moeten stoppen met dat te doen.

Ge kunt nu wel zeggen dat het niet steekt op een week, maar de eerste stap is gezet om volgende week weer een ander excuus te vinden.
Oefen nog een week geduld uit, en als ze dan wederom een excuus vinden gaan we allemaal collectief VB stemmen.
poekieJ is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:29   #102
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp het niet.
bhv is het voorbeeld van het belgië dat veranderd moet worden. Voor de financieringswet trekken ze er de stekker uit, maar nu steken ze hun vingers vrijwillig in het stopcontact. Als het maar goed gaat.
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:31   #103
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zitten juist in de misierie omdat men steeds plat op de buik gaat voor de franstaligen.

Ge kunt nu wel zeggen dat het niet steekt op een week, maar de eerste stap is gezet om volgende week weer een ander excuus te vinden.
Zoals een ander forumlid hier al zei, geef de Franstaligen een vinger en ze zijn met je arm weg.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 oktober 2010 om 12:31.
daiwa is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:32   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Of zich zo te laten isoleren, dat hij niets meer kan bereiken (deze legislatuur). Gezien de verdeeldheid van de Vlamingen is het misschien beter naar vervroegde verkiezingen te gaan na alles op onderhandelde manier proberen bereikt te hebben en alsnog door een agendering het einde van deze legislatuur ingeluid te hebben.

Wait and see for October 19th.

Of misschien al iets vroeger, maar niet begin volgende week in ieder geval.
Wait and see... Nothing. Come and see next week... Nothing again.

De knieval van BDW is vernederend.

In Wallonie gaat hij geen respect verdienen door zijn knieval, integendeel.

In Vlaanderen stoot hij de kiezers ronduit tegen de borst.

Ze kunnen het "leve Belgie" gewoon niet laten, het is neurotisch van aard.
Oud 10 oktober 2010, 12:40   #105
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Achteraf bekeken zou het idd politiek strategisch geen goede zet zijn geweest enkel samen met vb en ldd voor de agendering gestemd te hebben.
Wmb verdient n-va nog wat respijt.
Oud 10 oktober 2010, 12:42   #106
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Xeno ik zou toch even geduld opbrengen,er is reden om skeptisch te zijn maar ik wil BDW toch het voordeel van de twijfel geven om zijn tactiek uit te voeren.
Gwyndion is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:52   #107
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Xeno ik zou toch even geduld opbrengen,er is reden om skeptisch te zijn maar ik wil BDW toch het voordeel van de twijfel geven om zijn tactiek uit te voeren.
ja maar we hadden verhofstadt, leterme en die laatste keer heeft de nv-a het ook al afgehouden.
Eén wéék is één week
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:53   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even de puntjes op de i zetten:
men heeft in de zeverende dag enkel (kunnen) peilen naar de stemming over de hoogdringendheid om het wetsvoorstel tot splitsing op de agenda te zetten.
Door niet voor die hoogdringendheid te stemmen, verplaatst men de behandeling ervan over de periode van het Weverke's verduidelijkingsopdracht.

Ook kleine Tobback, en de fraktievoorzitters van de andere partijen waren duidelijk: als het ter stemming voor komt te liggen, dan stemmen wij zoals in de commissie DeCrem destijds.

Dus wat denk ik bij al dat boe-geroep van de Belangers, hier op dit forum, tegen het Weverke? We zullen eraan denken als ze nog eens komen bleiten om uit het cordon gehaald te worden.

En dus wat denk ik bij de populariteit van nva en het weverke, door deze beslissing ?
1000 stemmen kwijt van overgelopen Belangers;
10.000 stemmen gewonnen van gematigde Vlamingen.

Schol.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:56   #109
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
men heeft in de zeverende dag enkel (kunnen) peilen naar de stemming over de hoogdringendheid om het wetsvoorstel tot splitsing op de agenda te zetten.
Door niet voor die hoogdringendheid te stemmen, verplaatst men de behandeling ervan over de periode van het Weverke's verduidelijkingsopdracht.

Ook kleine Tobback, en de fraktievoorzitters van de andere partijen waren duidelijk: als het ter stemming voor komt te liggen, dan stemmen wij zoals in de commissie DeCrem destijds.

Dus wat denk ik bij al dat boe-geroep van de Belangers, hier op dit forum, tegen het Weverke? We zullen eraan denken als ze nog eens komen bleiten om uit het cordon gehaald te worden.

En dus wat denk ik bij de populariteit van nva en het weverke, door deze beslissing ?

Schol.
Maar de vlaming is het wel gewoon dat met de tijd de vlamingen plat op de buik gaan voor de franstaligen. Daarop speculeren de franstaligen altijd.
Nu ziet het weer zo uit, we hebben nog de kater van 5min politieke moed
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:56   #110
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stu Bekijk bericht
komkom, ik geef de NVA gerust nog die 10 dagen.
Onbewust denk ik nu aan het woordje 'onverwijld'.
daiwa is offline  
Oud 10 oktober 2010, 12:57   #111
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Politieke rechtlijnigheid verdraagt geen franjes. Een strategie of een tactisch manoeuvre mogen nooit tegen de eigen belangen en principes ingaan. Door nu met knikkende knieën van de enige aanvaardbare lijn af te wijken, speelde Bart De Wever het voordeel van de twijfel kwijt.
Gwylan is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:00   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Maar de vlaming is het wel gewoon dat met de tijd de vlamingen plat op de buik gaan voor de franstaligen. Daarop speculeren de franstaligen altijd.
Nu ziet het weer zo uit, we hebben nog de kater van 5min politieke moed
Als uwe kater uitgezweet zal zijn, volgende dinsdag, kijk dan maar naar villa politica, naar de zitjes in het parlement, en bemerk welk 'blok' daar een grootste fractie vormt.
Mijmer dan nog even over een peiling van afgelopen week, en over mijn hoger geciteerde verwachte gevolgen van de huidige beslissing ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:02   #113
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onbewust denk ik nu aan het woordje 'onverwijld'.
N-VA nu laten vallen beschouw ik aan hoogverraad, gezien zij de Franstaligen geven tot 18/10.

Het is uiterst debiel van VB en LDD om nu dinsdag BHV op het agenda te plaatsen. Zij bewijzen hiermee dat ze maar op 1 ding uit zijn: De Vlaamse frontvorming uiteen spelen.
giserke is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:02   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Politieke rechtlijnigheid verdraagt geen franjes. Een strategie of een tactisch manoeuvre mogen nooit tegen de eigen belangen en principes ingaan. Door nu met knikkende knieën van de enige aanvaardbare lijn af te wijken, speelde Bart De Wever het voordeel van de twijfel kwijt.
Heb jij naar het kiesprogramma van de nva geluisterd ? Kiesprogramma op basis waarvan ze een uitslag haalden die 'landslide' genoemd werd op zijn Vrt-Vlaams ?

Zo ja, dan heb je het zeker niet begrepen.

De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:03   #115
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Of zich zo te laten isoleren, dat hij niets meer kan bereiken (deze legislatuur). Gezien de verdeeldheid van de Vlamingen is het misschien beter naar vervroegde verkiezingen te gaan na alles op onderhandelde manier proberen bereikt te hebben en alsnog door een agendering het einde van deze legislatuur ingeluid te hebben.

Wait and see for October 19th.

Of misschien al iets vroeger, maar niet begin volgende week in ieder geval.

Sorry maar dat Bart de Wever buitenspel gezet wordt zelf na een BHV-stemming is onrealistisch.

Welke Vlaamse partijen gaan nu zichzelf oppofferen om daar aan mee te doen? Groen! en spa kan ik nog geloven. Maar CD&V lijkt mij ongeloofwaardig en open VLD is nog ongeloofwaardiger (het is een volledig linkse regering).

Niet de Vlamingen staan voor het blok, het zijn de franstaligen die voor het blok staan. Het wordt tijd dat deze realiteit eens doordringt!!!

Stem BHV en Bart de Wever zal heel wat verduidelijken (althans toch wat de machtsverhoudingen betreft)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 oktober 2010 om 13:15.
Europese Vlaming is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:03   #116
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Als uwe kater uitgezweet zal zijn, volgende dinsdag, kijk dan maar naar villa politica, naar de zitjes in het parlement, en bemerk welk 'blok' daar een grootste fractie vormt.
Mijmer dan nog even over een peiling van afgelopen week, en over mijn hoger geciteerde verwachte gevolgen van de huidige beslissing ...
hopelijk ja. ik begrijp wel waarom ze het doen. Dus idd wachten tot 19okt.
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:03   #117
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zullen dan wel zien wie welke opdracht van de koning gekregen heeft, zeker?
Kawadude is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:04   #118
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!

N-VA is aan het zwichten voor de Belgische vetpotten van de macht. Geen splitsing van BHV, ze gaan zich onthouden om de onderhandelingen alle kansen te geven (dixit Jean Jambon).
Ik zie dit eerder als een goede zaak. Een agendering op dit moment zou helemaal niets uithalen. Wacht tot het einde van de 'verduidelijking' en we zien wel wat er gebeurt
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:07   #119
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schol.
Op uw gezondheid, mijnheer De Schoofzak. En drink er nog een paar, om uw twijfels helemaal te verdringen.
Ik vrees dat u zich straks net zo bedrogen zult voelen met De Wever als voorheen met Leterme. Dat is zeer jammer, maar de realiteit is nu eenmaal niet anders.
Maar goed, als u nog een weekje wil wachten om in te zien dat men u (én zeer veel anderen) andermaal bij de bok heeft gezet, dan is u dat vanzelfsprekend gegund. Schol !
Gwylan is offline  
Oud 10 oktober 2010, 13:07   #120
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
BHV ligt -voorlopig toch- nog steeds in de schoot van de regeringsonderhandelingen. Dat het VB en LDD dit hoogdringend op de agenda willen plaatsen, kan ik nog wel begrijpen. Dat de regergingsonderhandelaars dit zouden steunen -in volle onderhandelingen dus- zou ik al iets minder begrijpen.

Wat er na BDW's opdracht gebeurt, valt dan wel te bezien. Duidelijk is nu al wel dat er een strikte timing gehanteerd zal (moeten) worden.
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be