![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen? | |||
| Ja, zeker wel. |
|
24 | 44,44% |
| Neen, ze onthouden zich. |
|
30 | 55,56% |
| Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Indien n-va nu voor de agendering zou stemmen,enkel samen met vb en ldd, dan kan ze gemakkelijk beschuldigd worden 1°van het doorbreken van het Vlaams front met de drie andere onderhandelende Vlaamse partijen , 2°van compleet niet bereid te zijn tot enig compromis met de Franstaligen, hetgeen nu al de Noord-Belgische media als perceptie beetje bij beetje naar voren willen brengen. Maar iets zegt mij dat diezelfde media de weigering van agendering door n-va prominent voor het voetlicht zullen halen. Een beschadiging van n-va langs haar radicale zijde is eveneens lekker meegenomen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 11 oktober 2010 om 11:03. |
|
|
|
|
|
#302 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is waar maar de NVA rekent erop dat die beschadiging geen stand zal houden als ze het volgende week dan toch agenderen en ik volg hen daar in.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
#303 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
|
|
|
|
#304 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
#305 |
|
Minister
|
cake or death!
|
|
|
|
|
#306 |
|
Minister
|
maar franstaligen zitten al sinds de opkomst van het VB zingend met hun vingers in hun oren, zoals bij het Kartel en ook bij de NV-A.
|
|
|
|
|
#307 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Minister
|
vind ik niet.
De geschiedenis en allerhande bijzondere meerderheden, alarmbellen, conflicten, de voortdurende eis op een veranderde taal(cultuur) grens, zijn allemaal methoden om de meerderheid onder de knoet te houden. Het is de franstalige cultuur die dominant moet blijven kosten wat het wil. |
|
|
|
|
#310 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ergo : wat heeft men met welkdanig uitstel, en zelfs slechts met het nu verklaren dat bedoeld uitstel er komt, bewezen ? Ik zeg u : dat zelfs de gevreesde Vlaams-nationalisten in werkelijkheid makke, makkelijk te manipuleren en onder druk te zetten schaapjes zijn. Vlamingen zoals de anderen, quoi : een beetje nukkig soms, maar eens hard roepen volstaat om ze gedwee in de pas te doen lopen... En in post 257 : Ik zeg u echter dat alle Belgische politici, zowel aan Franstalige als aan Vlaamse kant, sinds 10 oktober 2010 met zekerheid weten dat De Wever zichzelf en zijn partij heeft verbrand, en dat men nu enkel nog wat de tijd moet nemen om het zelfaangeschoten wild volkomen af te maken om daarna met een gerust gemoed naar nieuwe verkiezingen te gaan, wetend dat het “Vlaams-nationaal gevaar” de uitslag ervan niet meer zal verstoren. Het is voor u wellicht makkelijker uw toorn te richten op iemand die een immense stommiteit vaststelt, eerder dan op wie die stommiteit heeft begaan. Wil de komende dagen de diverse verklaringen van allerlei politici in de pers in de gaten houden, en u zult zien dat hetgeen ik stel jammer genoeg de realiteit weergeeft. |
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
by the way, bent u eigenlijk van Nederland of Vlaanderen, uw "locatie" doet me namelijk twijfelen. |
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#314 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor wat uw by the way betreft : noch het ene, noch het andere. Laat ons zeggen dat u mijn "locatie" niet op een kaart van de Benelux kunt vinden. |
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#316 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Door de symboolactie van hoogdringendheid niet automatisch te steunen laat de NVA weten, dat ze in tegenstelling tot haar verkiezingsthema dienaangaande de bezwaren van franstaligen hoger inschat dan de uitspraak van het Hoogste Gerechtshof. De bevolking kan ook niet anders dan constateren, dat de politici van de NVA net als vele andere zich belangrijker achten dan de Grondwet.
Ook geeft dit signaal aan, dat de NVA nu erkend heeft dat dit punt zeer belangrijk is voor de tegenpartij. Deze kan nu zonder er zelf voor verantwoording te moeten afleggen, chantage te plegen t.a.v. de Vlamingen. Als de tegenpartij straks aan BDW bijvoorbeeld iets aanbiedt van enig belang op voorwaarde dat hij op 19 oktober niets doet en hij gaat daar op in en enige tijd later neemt de tegenpartij dit gedeeltelijk weer terug omdat zogezegd een en ander slecht begrepen is, waarna vervolgens weer een verduidelijking nodig is, waarna opnieuw naar aanleiding van een ander punt het aanbod weer ingetrokken wordt enzovoort ... Wel dan is het toch beter dat ijzer in het vuur te hebben met de toezegging, dat men bij gunstig verloop van de onderhandeling men geen eenzijdige beslissing zal treffen. Trouwens dit was toch ook de situatie voor de val van de regering Leterme II en dit verhinderde de toenmalige 'onderhandelingen' niet. Ik vermoed, dat de huidige stellingname van de NVA er waarschijnlijk door onderhandelingsvermoeidheid gekomen is. Wellicht kan men VB en/of LDD bewegen om deze zaak even uit te stellen tot 19 oktober of zo. De beste uitweg blijft: de uitspraak van het Hof zo snel mogelijk gestalte geven ongeacht de stand van de onderhandelingen. Er wordt niet gesold met de Grondwet.
|
|
#317 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#318 |
|
Minister-President
|
Fcal wat NV-A doet is proberen haar programma te realiseren. Als ze deze week positief stemt op de hoogdringdheid wordt ze uit de weg geruimd door de anderen. Een staatshervorming die op geen staatshervorming neerkomt of in het nadeel van Vlaanderen zou zijn is dan maar een kleine kwestie van tijd. Ontkennen dat dit belangrijk is voor de FR is onzinnig, nu kan de NV-A dit wel achter de hand houden. Ik zou de NV-A nog niet voor hoogverraad veroordelen, ik zou gewoon even wachten.
De NV-A mag zich, zoals je zelf aanhaalt, natuurlijk niet aan het lijntje laten houden. Me dunkt dat ze gewoon gaan proberen om nu de zaak te forceren en als het niet lukt (of waarschijnlijker wanneer het niet lukt) BHV te stemmen. |
|
|
|
|
#319 | |
|
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#320 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wie ziet er die goodwill? Alleszins de franstaligen niet. En bij de Vlaamse media gaat ietsje meer in mineur de mare van "Hij wil geen compromis. Hij kan het niet. Weet hij wel zelf wat hij wil? enz..."
De gewone Vlaamse burgers zagen het al vroeger en langer. Ze zijn al overtuigd. Daarom hoeft hij de tegenpartij geen cado's te doen. Beschaafd en diplomatisch maar tevens principieel m.b.t. de essentie. |
|
|