Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 11:02   #301
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De bal voor het mislukken moet in het Franstalige kamp gelegd worden. Daar gaat deze week uitstel over.

Vergeet niet dat nog een groot deel van het Vlaamse kiesvee niet zo Vlaamsgezind is als jullie.

De schuld voor eventuele verkiezingen moet bij de onredelijkheid van de PS gelegd worden. Vergeet niet dat Jan Modaal al die verkiezingen meer dan beu is.
Idd.
Indien n-va nu voor de agendering zou stemmen,enkel samen met vb en ldd, dan kan ze gemakkelijk beschuldigd worden
1°van het doorbreken van het Vlaams front met de drie andere onderhandelende Vlaamse partijen ,
2°van compleet niet bereid te zijn tot enig compromis met de Franstaligen, hetgeen nu al de Noord-Belgische media als perceptie beetje bij beetje naar voren willen brengen.
Maar iets zegt mij dat diezelfde media de weigering van agendering door n-va prominent voor het voetlicht zullen halen.
Een beschadiging van n-va langs haar radicale zijde is eveneens lekker meegenomen.

Laatst gewijzigd door stab : 11 oktober 2010 om 11:03.
stab is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:06   #302
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Een beschadiging van n-va langs haar radicale zijde is eveneens lekker meegenomen.
Dat is waar maar de NVA rekent erop dat die beschadiging geen stand zal houden als ze het volgende week dan toch agenderen en ik volg hen daar in.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:06   #303
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat geloof ik niet. Als de NVA buigt dan heeft het belang een potentieel van 35% en wat gaan ze dan doen? De Vlaming zal het niet zomaar blijven pikken hoor. Als ze dan het VB langs de kant laten staan (wat ze gaan doen, daar twijfel ik er niet aan), dan is de bovengrens nog lang niet bereikt. Je kan het blijven uitstellen, maar dat is zeker geen afstel.
35% is bijlange nog niet voldoende om België te breken, en je verliest 35% van het kiezerspotentieel waardoor de benodigde meerderheid voor staatshervormingen moeilijker te bereiken is.

Citaat:
Pas op dit is puur hypothetisch want ik geloof in geen 100 jaar dat de NVA zo zou flateren.
De komende dagen zullen er veel maskers vallen, hopelijk dragen ze er bij NVA geen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:07   #304
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat het sneller zal gaan.

Het water heeft zich drie decennia lang opgehoopt tegen de dijk. Sinds 13 juni is er een stevige bres in de ijk geslagen, zodat het water steeds sneller aan het stromen is. Het zoekt zijn weg, bij elke nieuwe hindernis een nieuwe. Dat is niet meer te stoppen, door niets.
Die bres is er ingeslagen omdat velen eindelijk een alternatief zagen in de vorm van NVA, valt dit alternatief weg, dan valt ook de druk weg.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:09   #305
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het is het één of het ander. Ofwel ga je voor een unitaire staat zonder blokkeringselementen, ofwel vergeet je die unitaire staat maar. You cannot have your cake and eat it too.
cake or death!
Miguelito is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:14   #306
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft al gekozen, op 13 juni. En blijft dat bevestigen in alle peilingen.

Vergeet je illusie maar dat dat een "vergissing" was en dat alles wel weer in de oude plooi valt.
maar franstaligen zitten al sinds de opkomst van het VB zingend met hun vingers in hun oren, zoals bij het Kartel en ook bij de NV-A.
Miguelito is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:14   #307
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
cake or death!
The cake is a lie
Amon_Re is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:17   #308
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dank daarvoor.
Graag gedaan.
robert t is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:18   #309
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nu zijt ge wel fermeus aan't overdrijven ze
vind ik niet.
De geschiedenis en allerhande bijzondere meerderheden, alarmbellen, conflicten, de voortdurende eis op een veranderde taal(cultuur) grens, zijn allemaal methoden om de meerderheid onder de knoet te houden.
Het is de franstalige cultuur die dominant moet blijven kosten wat het wil.
Miguelito is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:26   #310
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
100 % akkoord. En wie zijn de grote roepers die nu BDW op voorhand veroordelen en zijn vel eisen? Juist, diegenen die hem dag na dag bewierookten en hem nipt niet heilig verklaarden.
Maar nu moet het plotseling morgen gebeuren, alsof daarmee BHV gesplitst is.
Dat belgicisten BDW demoniseren kun je begrijpen, maar voor de hardliners heb ik welgelteld 2 woorden over : bende hypocrieten.
we zijn te vaak bedrogen, neen we zijn elke keer bedrogen. Daarom ook het voordeel van de twijfel en nagelbijtend afwachten.
Miguelito is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:42   #311
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Volgens mij loop je hier (weer) veel te hard van stapel. Dinsdag BHV stemmen/op de agenda zetten staat bijna gelijk aan zijn eigen opdracht in de vernieling rijden. En je kunt hier nu wel bij hoog en laag beweren dat het niet in verband staat met de regeringsonderhandelingen, en dat het apart behandeld moet kunnen worden, maar je weet goed genoeg dat in dit land alles in verbinding staat met elkaar. Dan moet er niet extra zware artilleriemunitie aan de Franstaligen en de media gegeven worden om de NVA te bombarderen.
Bovendien kunnen er nu wel verschillende hardliners zijn die zeggen dat de NVA te soft is en niet doet wat ze beloofd heeft maar de overgrote meerderheid gaat niet meteen weglopen, naar waar zouden ze ook? Ik herhaal; die 10 dagen uitstel mogen ze van mij gerust hebben na bijna 4 maanden "goede" onderhandelingen.
Lees nog eens wat ik stel in post 159 :

Ergo : wat heeft men met welkdanig uitstel, en zelfs slechts met het nu verklaren dat bedoeld uitstel er komt, bewezen ? Ik zeg u : dat zelfs de gevreesde Vlaams-nationalisten in werkelijkheid makke, makkelijk te manipuleren en onder druk te zetten schaapjes zijn. Vlamingen zoals de anderen, quoi : een beetje nukkig soms, maar eens hard roepen volstaat om ze gedwee in de pas te doen lopen...

En in post 257 :

Ik zeg u echter dat alle Belgische politici, zowel aan Franstalige als aan Vlaamse kant, sinds 10 oktober 2010 met zekerheid weten dat De Wever zichzelf en zijn partij heeft verbrand, en dat men nu enkel nog wat de tijd moet nemen om het zelfaangeschoten wild volkomen af te maken om daarna met een gerust gemoed naar nieuwe verkiezingen te gaan, wetend dat het “Vlaams-nationaal gevaar” de uitslag ervan niet meer zal verstoren.

Het is voor u wellicht makkelijker uw toorn te richten op iemand die een immense stommiteit vaststelt, eerder dan op wie die stommiteit heeft begaan. Wil de komende dagen de diverse verklaringen van allerlei politici in de pers in de gaten houden, en u zult zien dat hetgeen ik stel jammer genoeg de realiteit weergeeft.
Gwylan is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:46   #312
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is voor u wellicht makkelijker uw toorn te richten op iemand die een immense stommiteit vaststelt, eerder dan op wie die stommiteit heeft begaan. Wil de komende dagen de diverse verklaringen van allerlei politici in de pers in de gaten houden, en u zult zien dat hetgeen ik stel jammer genoeg de realiteit weergeeft.
We zullen zien...

by the way, bent u eigenlijk van Nederland of Vlaanderen, uw "locatie" doet me namelijk twijfelen.
poekieJ is offline  
Oud 11 oktober 2010, 11:48   #313
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Azert kan je nu eens verder raken dan je afgezaagde "VL is dan Brussel kwijt" op eenderd wat de "belgische stabiliteit" zou verstoren? Je neemt groot Wallonië voor waarheid aan, negeert meerdere praktische belemmeringen etc. Denk je trouwens dat van de ene dag op de andere alle VL in Brussel ontslagen zullen worden?
Je doet alsof je kan praten met verstokte imperialisten, alsof die niet in een waandenkwereld leven.
Oud 11 oktober 2010, 11:49   #314
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
We zullen zien...

by the way, bent u eigenlijk van Nederland of Vlaanderen, uw "locatie" doet me namelijk twijfelen.
We zullen zien, inderdaad.

Voor wat uw by the way betreft : noch het ene, noch het andere. Laat ons zeggen dat u mijn "locatie" niet op een kaart van de Benelux kunt vinden.
Gwylan is offline  
Oud 11 oktober 2010, 13:02   #315
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
We zullen zien, inderdaad.

Voor wat uw by the way betreft : noch het ene, noch het andere. Laat ons zeggen dat u mijn "locatie" niet op een kaart van de Benelux kunt vinden.
Benidorm bastard ?
Oud 11 oktober 2010, 13:06   #316
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Door de symboolactie van hoogdringendheid niet automatisch te steunen laat de NVA weten, dat ze in tegenstelling tot haar verkiezingsthema dienaangaande de bezwaren van franstaligen hoger inschat dan de uitspraak van het Hoogste Gerechtshof. De bevolking kan ook niet anders dan constateren, dat de politici van de NVA net als vele andere zich belangrijker achten dan de Grondwet.
Ook geeft dit signaal aan, dat de NVA nu erkend heeft dat dit punt zeer belangrijk is voor de tegenpartij. Deze kan nu zonder er zelf voor verantwoording te moeten afleggen, chantage te plegen t.a.v. de Vlamingen.

Als de tegenpartij straks aan BDW bijvoorbeeld iets aanbiedt van enig belang op voorwaarde dat hij op 19 oktober niets doet en hij gaat daar op in en enige tijd later neemt de tegenpartij dit gedeeltelijk weer terug omdat zogezegd een en ander slecht begrepen is, waarna vervolgens weer een verduidelijking nodig is, waarna opnieuw naar aanleiding van een ander punt het aanbod weer ingetrokken wordt enzovoort ...
Wel dan is het toch beter dat ijzer in het vuur te hebben met de toezegging, dat men bij gunstig verloop van de onderhandeling men geen eenzijdige beslissing zal treffen.
Trouwens dit was toch ook de situatie voor de val van de regering Leterme II en dit verhinderde de toenmalige 'onderhandelingen' niet.

Ik vermoed, dat de huidige stellingname van de NVA er waarschijnlijk door onderhandelingsvermoeidheid gekomen is. Wellicht kan men VB en/of LDD bewegen om deze zaak even uit te stellen tot 19 oktober of zo.

De beste uitweg blijft: de uitspraak van het Hof zo snel mogelijk gestalte geven ongeacht de stand van de onderhandelingen. Er wordt niet gesold met de Grondwet.
Oud 11 oktober 2010, 13:52   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Door de symboolactie van hoogdringendheid niet automatisch te steunen laat de NVA weten, dat ze in tegenstelling tot haar verkiezingsthema dienaangaande de bezwaren van franstaligen hoger inschat dan de uitspraak van het Hoogste Gerechtshof. De bevolking kan ook niet anders dan constateren, dat de politici van de NVA net als vele andere zich belangrijker achten dan de Grondwet.
Ook geeft dit signaal aan, dat de NVA nu erkend heeft dat dit punt zeer belangrijk is voor de tegenpartij. Deze kan nu zonder er zelf voor verantwoording te moeten afleggen, chantage te plegen t.a.v. de Vlamingen.

Als de tegenpartij straks aan BDW bijvoorbeeld iets aanbiedt van enig belang op voorwaarde dat hij op 19 oktober niets doet en hij gaat daar op in en enige tijd later neemt de tegenpartij dit gedeeltelijk weer terug omdat zogezegd een en ander slecht begrepen is, waarna vervolgens weer een verduidelijking nodig is, waarna opnieuw naar aanleiding van een ander punt het aanbod weer ingetrokken wordt enzovoort ...
Wel dan is het toch beter dat ijzer in het vuur te hebben met de toezegging, dat men bij gunstig verloop van de onderhandeling men geen eenzijdige beslissing zal treffen.
Trouwens dit was toch ook de situatie voor de val van de regering Leterme II en dit verhinderde de toenmalige 'onderhandelingen' niet.

Ik vermoed, dat de huidige stellingname van de NVA er waarschijnlijk door onderhandelingsvermoeidheid gekomen is. Wellicht kan men VB en/of LDD bewegen om deze zaak even uit te stellen tot 19 oktober of zo.

De beste uitweg blijft: de uitspraak van het Hof zo snel mogelijk gestalte geven ongeacht de stand van de onderhandelingen. Er wordt niet gesold met de Grondwet.
Oud 11 oktober 2010, 13:56   #318
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Fcal wat NV-A doet is proberen haar programma te realiseren. Als ze deze week positief stemt op de hoogdringdheid wordt ze uit de weg geruimd door de anderen. Een staatshervorming die op geen staatshervorming neerkomt of in het nadeel van Vlaanderen zou zijn is dan maar een kleine kwestie van tijd. Ontkennen dat dit belangrijk is voor de FR is onzinnig, nu kan de NV-A dit wel achter de hand houden. Ik zou de NV-A nog niet voor hoogverraad veroordelen, ik zou gewoon even wachten.

De NV-A mag zich, zoals je zelf aanhaalt, natuurlijk niet aan het lijntje laten houden. Me dunkt dat ze gewoon gaan proberen om nu de zaak te forceren en als het niet lukt (of waarschijnlijker wanneer het niet lukt) BHV te stemmen.
Gwyndion is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:02   #319
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Fcal wat NV-A doet is proberen haar programma te realiseren. Als ze deze week positief stemt op de hoogdringdheid wordt ze uit de weg geruimd door de anderen. Een staatshervorming die op geen staatshervorming neerkomt of in het nadeel van Vlaanderen zou zijn is dan maar een kleine kwestie van tijd. Ontkennen dat dit belangrijk is voor de FR is onzinnig, nu kan de NV-A dit wel achter de hand houden. Ik zou de NV-A nog niet voor hoogverraad veroordelen, ik zou gewoon even wachten.

De NV-A mag zich, zoals je zelf aanhaalt, natuurlijk niet aan het lijntje laten houden. Me dunkt dat ze gewoon gaan proberen om nu de zaak te forceren en als het niet lukt (of waarschijnlijker wanneer het niet lukt) BHV te stemmen.
NVA (BDW) laat gewoon "goodwill" zien, terwijl er aan het zuiden alleen maar "bad will" getoont word. Het zal meer rechtvaardigen wat zal volgen, en dat zal géén akkoord zijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 14:18   #320
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wie ziet er die goodwill? Alleszins de franstaligen niet. En bij de Vlaamse media gaat ietsje meer in mineur de mare van "Hij wil geen compromis. Hij kan het niet. Weet hij wel zelf wat hij wil? enz..."

De gewone Vlaamse burgers zagen het al vroeger en langer. Ze zijn al overtuigd. Daarom hoeft hij de tegenpartij geen cado's te doen. Beschaafd en diplomatisch maar tevens principieel m.b.t. de essentie.
fcal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be