Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 15:43   #321
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Omdat ik je manier van "praten" ken.
Wedden dat je het over jezelf hebt?
Nee, ik heb het hier niet over mij.
Oud 12 oktober 2010, 15:46   #322
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Uwe studententijd is toch iets schoons he...

Daar zaten wel beesten tussen en vrouwen die beter bier konden zuipen dan sommige mannen... en hete sletten dat nu brave huismoederkes zijn en brave would be huismoederkes dat nu ... yeah right, ... ge snapt mij...
Ik had het eigenlijk over de periode voor mijn studententijd. Ik was ook een moeilijk kind (hyperactief), maar dat is echt niets dat niet kan opgelost worden door duidelijke grenzen en regels en een pedagogische tik op tijd en stond. Ik ben mijn ouders daar best dankbaar voor. Ook bij de scouts schuwden ze lichte lijfstraffen en collectieve straffen niet. Dat alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik later tijdens mijn studententijd rustig het varken kon uithangen, maar tegelijk ook geen enkel jaar heb moeten dubbelen. En nooit afhankelijk geweest ben van een uitkering.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:49   #323
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mensen met elkaar dwingen omgaan vind ik geen goed idee. Doen we op school trouwens zo al genoeg.
Part of life dude.
Vergeet niet dat al die mensen jouw uitkering betalen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:50   #324
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen met elkaar dwingen omgaan vind ik geen goed idee. Doen we op school trouwens zo al genoeg.
Op school werden we niet gedwongen om ook nog met die personen om te gaan buiten de uren.

Maar we deden het wel, ook met studenten uit andere klassen of richtingen trouwens, mekaar al eens helpen, soms met stomme dingen, uitgaan , samen zat zijn, of ze naar huis brengen en zorg voor ze dragen als ze half in coma lagen, naar hun verhalen en miserie luisteren, en de uwe eerlijk vertellen of opbiechten.

En dat allemaal eigenlijk in een korte vrij intense periode, er zijn er een paar waarbij die band nog altijd bestaat ook al ziet ge mekaar nog zelden. Ge kent mekaar zo goed, dat dat gewoon blijft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:53   #325
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik had het eigenlijk over de periode voor mijn studententijd. Ik was ook een moeilijk kind (hyperactief), maar dat is echt niets dat niet kan opgelost worden door duidelijke grenzen en regels en een pedagogische tik op tijd en stond. Ik ben mijn ouders daar best dankbaar voor. Ook bij de scouts schuwden ze lichte lijfstraffen en collectieve straffen niet. Dat alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik later tijdens mijn studententijd rustig het varken kon uithangen, maar tegelijk ook geen enkel jaar heb moeten dubbelen. En nooit afhankelijk geweest ben van een uitkering.
Scouts is ook zo iets ja, ... bij ons waren er trouwens een paar ex scouts en KSA etc... die zorgden wel voor de binding, ... Wij hadden ook een kleine hechte groep, wij moesten met mekaar samenwerken en optrekken. Op een of andere manier werkte dat extreem goed, ik heb sindsdien nooit meer in zo een groep gezeten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:02   #326
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In plaats van Bairavke de aandacht te geven die hij blijkbaar toch wil hebben, kunnen we niet beter terugkomen op het onderwerp. De schoolmoeheid.

Het lijkt erop dat er een paar mensen is hier op't forum die een belangrijke reden zien in het verdwijnen van enig gezag van de leraars en de onwil van de planners om in te zien dat "iedereen moet gelijk zijn en dezelfde kans krijgen" niet werkt omdat mensen nu eenmaal verschillen onderling.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 oktober 2010 om 16:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:05   #327
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In plaats van Bairavke de aandacht te geven die hij blijkbaar toch wil hebben, kunnen we niet beter terugkomen op het onderwerp. De schoolmoeheid.

Het lijkt erop dat er een paar mensen is hier op't forum die een belangrijke reden zien in het verdwijnen van enig gezag van de leraars en de onwil van de planners om in te zien dat "iedereen moet gelijk zijn en dezelfde kans krijgen" niet werkt omdat mensen nu eenmaal verschillen onderling.
Blijf dan uit deze draad.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:17   #328
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is gewoon iets fout in het huidig onderwijssysteem hier in vlaanderenland
Citaat:
De Scandinavische landen behoren tot de industrielanden die het meeste (publiek) geld besteden aan onderwijs in verhouding tot hun bruto nationaal product. Uit internationaal vergelijkend onderzoek blijkt dat hun onderwijssystemen goed scoren, zowel wat betreft het gemiddelde niveau van de leerlingenprestaties als de spreiding van de resultaten. Zo komt Finland uit het PISA-onderzoek naar voor als de wereldkampioen van de gelijke kansen terwijl het voor de onderzochte domeinen leesvaardigheid, wiskundige en wetenschappelijke geletterdheid steevast tot de toplanden behoort. In het volgend artikel worden enkele aspecten belicht van het Noors onderwijssysteem, dat zoals het Zweeds en het Deens enige gelijkenissen met het Fins onderwijs vertoont. Het artikel bevat onderdelen van een rapport van een studiereis in Noorwegen (april 2002), gemaakt door Willy Vermorgen, voorzitter van ACOD-Onderwijs. Wie het volledig rapport wil lezen, kan de auteur contacteren:
Lees alles http://www.skolo.org/spip.php?article641
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:28   #329
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
CVO's opgericht om oudere op latere leeftijd aan een diploma te helpen en om werkende te laten bijstuderen, zitten nu al vol met jonge schoolverlaters die via dit onderwijssysteem hun diploma gaan halen.
Een systeem waarbij jongeren die zelfs vak niet verder geraakten dat het 4de jaar BSO op hun 18de, op 1 of 2 jaar niet enkel toch hun diploma behalen, maar zelfs een TSO of ASO diploma behalen met onderscheiding.
En daarna succesvol hogere opleidingen afwerken.

Wanneer gaat en dit inzien in het regulaire onderwijs?
Omdat de maatschappij er alle belang bij heeft iedereen van straat te helpen. Wie legaal bezig is en daar ook geld mee verdient betaalt belastingen.
Wie niets doet wordt een potentiële tijdbom.
Wie op de schoolbanken zit, op welke leeftijd ook, des morgens of des avonds, het maakt niet uit. Je bent per definitie goed bezig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:30   #330
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Blijf dan uit deze draad.
Deze draad is gestart over schoolmoeheid en de mogelijke oorzaak, niet de verheerlijking van anarcho-tieners met algemene onvrede met het leven in een land wat zo dom is de zwakkeren van de soort te laten leven, te ondersteunen en zich laten voort te planten.

@ Wisord, even een dom vraagje. Maar hoeveel % van de Noorse/Finse scholieren zijn autochtoon?
En hoe zit het qua discipline?

Laatst gewijzigd door maddox : 12 oktober 2010 om 16:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:34   #331
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze draad is gestart over schoolmoeheid en de mogelijke oorzaak, niet de verheerlijking van anarcho-tieners met algemene onvrede met het leven in een land wat zo dom is de zwakkeren van de soort te laten leven, te ondersteunen en zich laten voort te planten.

@ Wisord, even een dom vraagje. Maar hoeveel % van de Noorse/Finse scholieren zijn autochtoon?
?
Waarom deze vraag ? Als het beter kan waarom zouden we het dan niet doen ??..

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 oktober 2010 om 16:38.
Oud 12 oktober 2010, 16:36   #332
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waarom deze vraag ?
Omdat een groot deel van de problemen in ons onderwijs word veroorzaakt door het lakse integratie en immigratiebeleid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:41   #333
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat een groot deel van de problemen in ons onderwijs word veroorzaakt door het lakse integratie en immigratiebeleid.

Jullie zijn echt zielig , dus maw is ons slecht onderwijs te danken aan de allochtonen
Oud 12 oktober 2010, 16:43   #334
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie zijn echt zielig , dus maw is ons slecht onderwijs te danken aan de allochtonen
Nee, aan de politici en schooldirecties.
Het zijn niet de allochtonen diehet beleid bepalen, maar de politici van dit land en de directies in hun scholen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:01   #335
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, de intellectuele kloof is zo groot dat ze het niveau kelderen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:07   #336
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

mensen willen samenwerken, onbewust. Onze school is gericht op het aanleren van competiviteit, de beste moeten zijn (niet opnemen van kennis is belangrijk doch het scoren van punten), ons onderwijs zet kinderen tegen elkaar op (niet vanwege de individuele leerkracht doch vanuit het systeem). Het huidig systeem is een aanval op creativiteit, een aanval op uw hersenen de vrije loop laten, op beperkingen aanvaarden zonder dit afbreuk doet aan uw wezen;
het sterkt daarentegen afgunst, individualisme, bedrog (punten scoren is belangrijker dan kennis vergaren of leren omgaan met de omgeving en de ander (binnen als buiten uwzelf)).

Elke gezonde mens kan niet anders dan zo'n systeem beu worden, het kan gewoon niet anders. Nog een paar decennia deze kant op en we zullen geen kant meer op kunnen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:09   #337
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Yep, de intellectuele kloof is zo groot dat ze het niveau kelderen.
Jij bent allochtoon dan
Oud 12 oktober 2010, 17:14   #338
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, aan de politici en schooldirecties.
Het zijn niet de allochtonen diehet beleid bepalen, maar de politici van dit land en de directies in hun scholen.
Idd ... het is gewoon een fout beleid , in Noorwegen kan het wel ... zelfs als vreemdeling .
Oud 12 oktober 2010, 17:17   #339
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd ... het is gewoon een fout beleid , in Noorwegen kan het wel ... zelfs als vreemdeling .
Eerlijk nu,ik ben 26 jaar met een Noorse getrouwd geweest,nooit zo veel racisme gezien als toen,voornamelijk oost Aziaten
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:22   #340
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Eerlijk nu,ik ben 26 jaar met een Noorse getrouwd geweest,nooit zo veel racisme gezien als toen,voornamelijk oost Aziaten
Noren racistisch TOV Aziaten of omgekeerd?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be