Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 09:53   #461
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Alsof wij geen spoorweg NAAST de ring kunnen keggen...

Maar eigenlijk een belachelijke discussie. Brussel blijft gewoon waar het is: in Vlaanderen. Dat ze maar proberen het mee te nemen naar Frankrijk...

Het lijkt me inderdaad makkelijker voor de Vlamingen om een extra spoorlijn aan te leggen in Antwerpen dan voor de Walen om met een grote graafmachine Brussel uit te graven en te verplaatsen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 oktober 2010, 11:08   #462
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
2% wil bij VL

De meeste Brux willen alleen; maar ze weten niet goed hoe dat moet.

Er was geen protest toen Di Rupo zijn plan B voorstelde.
Ze willen ook niet bij Wallonië aka Brussel zelfstandig, dat zou ik wel eens willen zien.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 11:38   #463
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ze willen ook niet bij Wallonië aka Brussel zelfstandig, dat zou ik wel eens willen zien.
Eerst maken ze Wallobiland, dan gaan ze intern vechten en komen er separatistische bewegingen in Brussel. De "retour a la Flandre" zal uiteindelijk winnen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 11:40   #464
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Ik zou er zelfs niet van uitgaan dat de Brusselaars automatisch bij Wallonië wensen te gaan. Ik zie Brussel sneller zelfstandig dan WalloBrux.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 18:37   #465
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er zelfs niet van uitgaan dat de Brusselaars automatisch bij Wallonië wensen te gaan. Ik zie Brussel sneller zelfstandig dan WalloBrux.
Het stadje Brussel een zelfstandige staat, laat me toe eens hartelijk te lachen.
Oud 12 oktober 2010, 18:40   #466
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstalige politieke klasse gaat daar ook niet van uit vandaar dat ze stellen dat mocht Vlaanderen zich afscheiden van België Brussel en Wallonië de facto alleen overblijven als België.
solidarnosc is offline  
Oud 12 oktober 2010, 18:40   #467
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eerst maken ze Wallobiland, dan gaan ze intern vechten en komen er separatistische bewegingen in Brussel. De "retour a la Flandre" zal uiteindelijk winnen
De kans dat Brussel deel wordt van Marokko is groter dan dat het deel zal uitmaken van Vlaanderen.
solidarnosc is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:08   #468
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Franstalige politieke klasse gaat daar ook niet van uit vandaar dat ze stellen dat mocht Vlaanderen zich afscheiden van België Brussel en Wallonië de facto alleen overblijven als België.
Dat geloven ze zelf niet, die logica heeft immers bepaalde implicaties die ze zelf nooit zouden aanvaarden. Als je stelt dat België blijft bestaan zonder Vlaanderen dan behoort Brussel de facto bij Wallonië (tenzij ze zich nadien onafhankelijk verklaren via een referendum) maar dan behoort de ganse federale staatsschuld hen toe. Vlaanderen moet dan wel opnieuw bij de EU treden maar met een staatsschuld van 0% (fantastisch voor onze welvaart btw) zou dat geen probleem zijn.

Als we echter naar het realistischer scenario dat men naar opvolgingsstaten gaat dan moet de Brusselse bevolking zich uitspreken of ze bij dit nieuw België wensen te horen. De staatsschuld moet dan onderhandelend verdeeld worden en beide opvolgingsstaten kunnen dan de bestaande verdragen overnemen. Dat lijkt me alvast een vrij logische mogelijkheid, niet dat de EU en de wetgeving altijd zo logisch is.

Als je denkt dat België blijft bestaan zonder Vlaanderen dan is dat inderdaad niet onmogelijk voor zover ik weet. Ik vermoed echter wel dat de politieke elite gelyncht zal worden als ze daardoor met de ganse staatsschuld achterblijven. Brussel zou zich dan ook sneller onafhankelijk verklaren dan dat je het Belgisch staatslied zou zingen.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:11   #469
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geloven ze zelf niet, die logica heeft immers bepaalde implicaties die ze zelf nooit zouden aanvaarden. Als je stelt dat België blijft bestaan zonder Vlaanderen dan behoort Brussel de facto bij Wallonië (tenzij ze zich nadien onafhankelijk verklaren via een referendum) maar dan behoort de ganse federale staatsschuld hen toe. Vlaanderen moet dan wel opnieuw bij de EU treden maar met een staatsschuld van 0% (fantastisch voor onze welvaart btw) zou dat geen probleem zijn.

Als we echter naar het realistischer scenario dat men naar opvolgingsstaten gaat dan moet de Brusselse bevolking zich uitspreken of ze bij dit nieuw België wensen te horen. De staatsschuld moet dan onderhandelend verdeeld worden en beide opvolgingsstaten kunnen dan de bestaande verdragen overnemen. Dat lijkt me alvast een vrij logische mogelijkheid, niet dat de EU en de wetgeving altijd zo logisch is.

Als je denkt dat België blijft bestaan zonder Vlaanderen dan is dat inderdaad niet onmogelijk voor zover ik weet. Ik vermoed echter wel dat de politieke elite gelyncht zal worden als ze daardoor met de ganse staatsschuld achterblijven. Brussel zou zich dan ook sneller onafhankelijk verklaren dan dat je het Belgisch staatslied zou zingen.
Wanneer VL besluit om BE te verlaten dan mogen ze een groot deel van de staatsschuld of zelfs alles betalen. Ze moesten maar gebleven zijn.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:14   #470
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer VL besluit om BE te verlaten dan mogen ze een groot deel van de staatsschuld of zelfs alles betalen. Ze moesten maar gebleven zijn.
En zo is alles weer in orde in Belgenland.

Waarom moeilijk doen als simpel ook kan.
Oud 12 oktober 2010, 19:15   #471
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen claimen de merknaam 'Belgié' dus ook al de schuld mogen ze dan hebben.
daiwa is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:16   #472
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klik
Miguelito is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:33   #473
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Franstaligen claimen de merknaam 'Belgié' dus ook al de schuld mogen ze dan hebben.
degene die België voortzet, moet de volledige Belgische staatsschuld overnemen.
de andere is dan schuldenvrij.
Shadowke is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:38   #474
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog iets?
Moeten Vlaanderen niet tot in de eeuwigheid alimentatie betalen voor alle arme Waalse kindjes?
sjarel is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:47   #475
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan nemen ze gewoon The former Kingdom of Belgium;
BE-New
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:48   #476
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
degene die België voortzet, moet de volledige Belgische staatsschuld overnemen.
de andere is dan schuldenvrij.
een man verlaat zijn vrouw en 3 kinderen en zegt: jij zet het huishouden voort; ik hoef niets te betalen
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:49   #477
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dan nemen ze gewoon The former Kingdom of Belgium;
BE-New
das nog altijd voortzetting belziek.
veel plezier met de staatsschuld van 500 % van jullie BNP
Shadowke is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:50   #478
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
das nog altijd voortzetting belziek.
veel plezier met de staatsschuld van 500 % van jullie BNP
VL loopt weg en noemt zich Vlaanderen.
De rest zou dan ook van naam moeten veranderen zeker? Dat is nogal kort door de bocht.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:51   #479
Shadowke

Standaard

Citaat:
een man verlaat zijn vrouw en 3 kinderen en zegt: jij zet het huishouden voort; ik hoef niets te betalen
als ik jou was, zou ik toch beter eerst je huiswerk doen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 oktober 2010 om 19:52.
Shadowke is offline  
Oud 12 oktober 2010, 19:52   #480
Shadowke

Standaard

Citaat:
VL loopt weg en noemt zich Vlaanderen.
De rest zou dan ook van naam moeten veranderen zeker? Dat is nogal kort door de bocht.
EDR wilt met wallobrux België voortzetten.
dan moet hij ook maar de lasten van het huidige België, miv de volledige staatsschuld, meedragen.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be