![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een andere mohammedaan publiekelijk kritiseren is haram. Maar met ons mag het weer wel, hè porpo?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie in de Bijbel niet iets anders, maar wel wat er in staat. Zelfs de verzen die u selectief hebt geciteerd getuigen tegen drie-eenheid. Citaat:
U zegt: ((Als ik in de koran zou kijken zou ik waarschijnlijk andere dingen zien dan u,)) U doet mij denken aan een discussie met een priester, die zei tegen mij dat wij ook in de koran drie-eenheid hebben. Hij citeerde 1:1 In de naam van God en de erbarmer en de barmhartige Drie personen (God, de erbarmer, de barmhartige) in één essentie. ![]() Ik zei tegen hem: "in de naam van de priester, de achterlijke, de onwetende. Er staat geen In de naam van God en de erbarmer en de barmhartige in de koran, maar wel In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige; en ook al stond het daar met 'en', er is nergens vermeld dat de god, de erbarmer en de barmhartige drie personen in één God zijn". Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Jezus heeft de Katholieke Kerk gesticht en haar de macht gegeven om Zijn werk verder te doen. De Heilige traditie is hiervan een voorbeeld. Ze heeft eenzelfde autoriteit als de Schrift. Zij is het vervolg, maar steeds terugkerend naar de kern, de bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Ik kan van Mijzelf niets doen; gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, doch de wil van Hem, die Mij gezonden heeft." (Johannes 5:30) Citaat:
De kerk is niet heilig, het is verheiligd. Jezus pbuh de mens is niet heilig, Muhammeed pbuh de mens is niet heilig, de koran het boek is niet heilig, de bijbel het boek is niet heilig. Jezus de profeet, Mu7ammed de profeet, koran/bijbel de openbaring zijn wel heilig want profeet = ontvangst van openbaring, openbaring wordt geopenbaard door God en God is de enige die Heilig is. De kerk beweert die autoriteit te hebben, dat is wel waar voor de katholieken, niet voor de bijbel, Jezus pbuh, godsbeeld of openbaring want die leer heeft niets te maken met de Bijbel. Of geloof je dat de kerk een profeet is (ze ontvangt openbaring)? Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil dit scenario ook toepassen voor God alleen wacht ik van uwentwege een uitnodiging voor een onderhoud met hem. Zie ik ben niet van slechte wil.
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Kerk is het mystieke lichaam van Christus. Maar dat is inderdaad kerkleer en geen zaken uit de bijbel, of ik moet ze gemist hebben. Maar de Kerkleer is evenwaardig. Ze is als het ware een vervolg op de bijbel, een praktische invulling. Maar ik snap je wel wanneer je zegt dat je dit niet in de bijbel vindt. Het hoeft niet in de bijbel te staan om waar te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Ook Paulus beweerde dat hij was uitverkoren, ofschoon in een appocrieve tekst waarin hij duidelijk maakt dat hij alleen het ware geloof heeft ontvangen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 13 oktober 2010 om 15:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Het traditioneel Jodendom bestaat niet meer. Er is enorm veel veranderd sinds de val van de tempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 70 bedoel je?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Bereid zijn aan het kruis te sterven voor je geloof?
![]() (Ja ja, ik weet het, met sterven doe je niemand kwaad, was maar om een ![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Bij een geboorte waren ze ook onrein en ze moesten rituele handelingen verrichten. Ook bij Maria wordt daar melding van gemaakt. Ze moest gereinigd worden bij de geboorte van een kind; na de geboorte van een zoon was een moeder 40 dagen onrein, van een dochter 80 dagen. (Leviticus 12,1-8). Lukas 22 Toen de tijd was aangebroken dat ze zich overeenkomstig de wet van Mozes rein moesten laten verklaren, brachten ze hem naar Jeruzalem om hem aan de Heer aan te bieden, 23 zoals is voorgeschreven in de wet van de Heer: ‘Elke eerstgeboren zoon moet aan de Heer worden toegewijd.’ 24 Ook wilden ze het offer brengen dat de wet van de Heer voorschrijft: een koppel tortelduiven of twee jonge gewone duiven. Dus in zonde is David ontvangen .... Dat kan wel de beste verklaring zijn voor Psalm 51:7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag dan zeggen dat je de religie van een bepaalde kerk volgt, niet de religie van Jezus pbuh want die leer heeft absoluut niets te maken met bijbel en/of Jezus (as). De kerk is hierin geen vervolg maar verdraaiing, geen invulling maar misleiding t.o.v de bijbel en de leer van Jezus (as). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |