Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 19:20   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, natuurlijk beweer ik dat. En anderen trouwens ook.

Ik word niet opgesloten thuis, ik heb geen toestemming nodig van een ander om te gaan werken en ik noem niemand die geen hidjaab draagt een 'hoer', ik moest verplicht naar school van mn ouders (Sterker nog, de dag dat ik alsof deed dat ik ziek was, werd ik gestraft en met mn klieken en klakken buiten gezet)..

U scheert toch oh zo graag iedereen over eenzelfde kam hé, Alice stop daar mee want uw leugens en verzinsels beginnen te irriteren.
Mijn commentaar ging over de islam als ideologie, daarom nog niet over alle moslims, leer toch eens lezen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:23   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn commentaar ging over de islam als ideologie, daarom nog niet over alle moslims, leer toch eens lezen!
Er wordt van een moslim gevraagd zich te houden aan die zogenaamde islamitische regels en wetten. Leer toch eens redeneren

Om er maar een voorbeeldje uit te pikken, vertel eens vanwaar haal jij die bullshit dat een moslima niet mag studeren? Bron aub.
Oud 13 oktober 2010, 19:25   #43
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schop!

Oei. Tegen mijn achterste ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:33   #44
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Oei. Tegen mijn achterste ?
Je mag kiezen.
Oud 13 oktober 2010, 19:42   #45
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je mag kiezen.
Allee, t'is goed.
Maar weet dat ik niet veralgemeende eh.
'Dikwijls' is niet 'allemaal' en dat meen ik.
De heisa alleen al rond een cartoon was toch flink overdreven.
Ik bedoel maar, er zijn ontelbare cartoons die de katholieke kerk door de mangel halen.
Daar hoor je nooit iets over.
Oud 13 oktober 2010, 19:45   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. Ik beweer dat de islam nauwelijks een bedreiging is voor de democratische en menslievende waarden waaraan iedereen hier graag lippendienst bewijst. De werking van onze politiediensten, onze media, onze bedrijfswereld en haar reclame zijn dat wel.

Ik zal op deze onzin maar niet reageren. Of toch dit: Het was de Brusselse politie die het nodig vond en vind om bij zowat elke betoging mensen op te sluiten onder de noemer administratieve aanhouding. Dat is een procedure die systematisch misbruikt wordt in ons land, en waarbij mensen opgesloten worden zonder recht op verdediging en zonder dat er een aanklacht tegen geformuleerd wordt. Wat heeft u te zeggen over die manier waarop mensen de toegang tot de publieke ruimte ontnomen wordt? Over hun opsluiting? Over het feit dat sommigen onder hen uitgemaakt werden voor hoer, terwijl ze niet van prostitutie verdacht werden? Of over de uitholling van hun democratische rechten? Of over de slagen en verwondingen die zij opliepen bij het verkondigen van hun mening?

U heeft over dat alles niets te zeggen, hoewel die inbreuken systematischer (gedocumenteerd) zijn dan de bedreigingen die u schetst. U trolt liever in het rond. Misogynie komt in heel onze samenleving voor. Niet altijd in dezelfde vorm, maar het probleem blijft fundamenteel hetzelfde. Of je nu afgeslagen wordt door een allochtone man of psychologisch gebroken wordt door een autochtone, in beide gevallen gaat het om wijdverbreide vrouwenhaat en -onderdrukking. Dat probleem los je niet op door enkel op de vrouwenhaat van allochtonen te fixeren, en al helemaal niet door enkel op moslims te fixeren.

Neen. Ik praat haar idd niet na. Is dat een bedreiging voor die democratische monoloog van u?
Het is zeker zo dat een groot gedeelte van de moslims geen bedreiging vormen voor de democratie, maar de islam als leer is dat wel, het volstaat de Koran te lezen om daarover te oordelen.
Heeft u de koran al gelezen of oordeelt u "zomaar"?

Bovendien klopt wat u zegt niet, wanneer je administratief bent aangehouden kom je net zoals anderen binnen 24 uur voor een onderzoeksrechter die beslist of verdere aanhouding nodig is in het kader van onderzoek.Dat er misbruiken zijn wil ik best geloven maar uw bewering dat de "politie" een gevaar is voor de democratie is ronduit lachwekkend.
Al eens een kijkje genomen hoe burgers behandeld worden door ordediensten waar geen democratie heerst?
Ik heb zelf ooit de beruchte gevangenis Carenderu bezocht in Sao Paulo, daar vallen bij iedere raid doden en was de eerste opmerking dat lijkzakken minder kosten dan voedsel.

Gezien het onderwerp van deze discussie is het relevant dat u zich eens uitspreekt, welke kansen hebben vrouwen binnen ene collectieve ideologie waarbij mannen zich beroepen op Goddelijk recht om op te sluiten, te mishandelen, en te verhandelen wanneer je toevallig de pech hebt een vrouw te zijn?
Of gelden mensenrechten enkel voor u en consoorten?
Uw zelfvoldaanheid leidt tot overvolle vluchthuizen van moslima's die niets hebben aan mannen met een mening zoals u.
En dat zijn dan de bofkonten die een vluchthuis hebben gereikt, de echte slachtoffers zijn voor u vaak onzichtbaar.
En ja; er is verschil tussen een autochtone vrouw wiens man haar mentaal vernederd, ze heeft veel meer kans hulp te kunnen zoeken en steun te vinden in haar directe sociale omgeving, dan de importbruid die amper opleiding heeft, de taal niet spreekt en opgesloten wordt. U bent duidelijk geen vrouw en sprak nog nooit met slachtoffers ongeacht origine, dat is duidelijk.

Wie als hoer wordt uitgescholden is meestal autochtoon en krijgt dit te horen op straat van allochtone jongeren, niets mee aan de hand voor u?
Inderdaad, vrouwenhaat is te vinden binnen iedere cultuur maar wanneer de cultuur zich beroept op Goddelijke geboden om die haat legitiem te maken ben je als vrouw de pineut, getuige de eremoorden, verkrachtingen, stenigingen, opsluiting en 'tijdelijke huwelijken" die uit armoede door vrouwen wordt geaccepteerd. En dan hebben we het nog niet over een rechtspraak die vrouwen systematisch van hun kroost beroofd omdat vader nu eenmaal verantwoordelijk is volgens de Koran om op te voeden tot goede moslims! Van u moeten we zwijgen over verstoting, ongelijke rechten op alle gebied voor vrouwen binnen islam als leer, uit naam van de "democratische dialoog" Aan mijn hoela hoor, uw toogpraat raakt kant nog wal.
Maar waarschijnlijk zijn in uw perceptie de "goei" degene die u napraten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:48   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Allee, t'is goed.
Maar weet dat ik niet veralgemeende eh.
'Dikwijls' is niet 'allemaal' en dat meen ik.
De heisa alleen al rond een cartoon was toch flink overdreven.
Ik bedoel maar, er zijn ontelbare cartoons die de katholieke kerk door de mangel halen.
Daar hoor je nooit iets over.
Ik weet dat wel, Hurricane

Awel hé, ik geef u gelijk. De moslim is van de opinie dat Mohammed niet afgebeeld kan worden en men weet niet met volle zekerheid hoe Hij (vzmh) er heeft uitgezien. Dus die heisa was voor niets nodig. Nou ja, degene die roepen, roepen meestal voor 10 jammer genoeg.
Oud 13 oktober 2010, 19:56   #48
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet dat wel, Hurricane

Awel hé, ik geef u gelijk. De moslim is van de opinie dat Mohammed niet afgebeeld kan worden en men weet niet met volle zekerheid hoe Hij (vzmh) er heeft uitgezien. Dus die heisa was voor niets nodig. Nou ja, degene die roepen, roepen meestal voor 10 jammer genoeg.
Is dat eigenlijk niet een beetje jammer ?
Ik weet nog, dat ik als kind, toen de pastoor over God kwam praten, steeds iemand van oudere leeftijd op een prachtige troon voor de geest haalde.
Ik bedoel maar, ik (denk) dat je toch steeds een voorstelling maakt over een persoon waar veel over gepraat wordt ?
Oud 13 oktober 2010, 20:06   #49
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Is dat eigenlijk niet een beetje jammer ?
Ik weet nog, dat ik als kind, toen de pastoor over God kwam praten, steeds iemand van oudere leeftijd op een prachtige troon voor de geest haalde.
Ik bedoel maar, ik (denk) dat je toch steeds een voorstelling maakt over een persoon waar veel over gepraat wordt ?
Kunt gij u iets voorstellen bij iemand met pik zwart, bekkend haar (tussen de oren en de hals, boven de schouders), bruine amandel ogen, 1,80-1,83m, zwart baardje, lange wimpers, 7inti huidskleur (tarwe-achtige kleur).. Alé ja, en zo kan ik nog even doorgaan. Ik kan me dus wel iets voorstellen bij Zijn uiterlijk maar 100% zekerheid heb je niet.

Wat God betreft, ik heb geen flauw idee hoe Hij er uit zou zien.
Oud 13 oktober 2010, 20:07   #50
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De Taliban is zogoed als een aparte sekte.
Maar de hele moslimwereld stond op zijn kop naar aanleiding van die Mohammed spotprentjes. Wie van hen heeft de Taliban durven terechtwijzen voor wat er gebeurde in Bamyan? Niemand natuurlijk. Reden : de Taliban kan die daad rechtvaardigen aan de hand van de sharia. En ik geloof dat alle moslims gewoon bang zijn voor wat er kan gebeuren als ze de sharia aan hun laars lappen, zelfs als ze gematigd zijn en beseffen dat de sharia grotendeels onmenselijk is.
Oud 13 oktober 2010, 20:34   #51
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bij deze schaffen we de islam als ideologie af, en volgen we met z'n allen het voorbeeld van 'de moslims'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Het is zeker zo dat een groot gedeelte van de moslims geen bedreiging vormen voor de democratie, maar de islam als leer is dat wel, het volstaat de Koran te lezen om daarover te oordelen.
Heeft u de koran al gelezen of oordeelt u "zomaar"?
De Koran is irrelevant, aangezien de Koran niets zegt, doet of insinueert. Mensen lezen daar dingen in, selecteren die stukken die hen aanstaan en interpreteren die op hun wijze. Als je de Koran wil veroordelen voor vrouwonvriendelijke teksten: go ahead. De tijd dat dieren en dingen veroordeeld werden is blijkbaar nog niet voorbij.
Citaat:
Bovendien klopt wat u zegt niet, wanneer je administratief bent aangehouden kom je net zoals anderen binnen 24 uur voor een onderzoeksrechter die beslist of verdere aanhouding nodig is in het kader van onderzoek.Dat er misbruiken zijn wil ik best geloven maar uw bewering dat de "politie" een gevaar is voor de democratie is ronduit lachwekkend.
Het Comité P merkt nochtans regelmatig op dat er structurele fouten zijn in de werking van de politiediensten, te beginnen bij het niet opvolgen van klachten tegen agenten. Wat denk je dat er gebeurt in die no-go zones waar geen controleur nog een voet zet? Moet ik het hebben over een Bart Debie? Over de 'verhoorde' verdachte die in Deurne dood werd teruggevonden (dood uit de combi gekieperd omdat hij het verhoor niet overleefde)? Als je al die kleine beetjes optelt, hier en daar een agent persoonlijk kent (en je dus vertrouwd bent met hun manier van denken), dan kom je op een nogal antidemocratisch en uiterst repressief plaatje uit.
Citaat:
Al eens een kijkje genomen hoe burgers behandeld worden door ordediensten waar geen democratie heerst?
Ik heb zelf ooit de beruchte gevangenis Carenderu bezocht in Sao Paulo, daar vallen bij iedere raid doden en was de eerste opmerking dat lijkzakken minder kosten dan voedsel.
Dus omdat de cipiers in Sao Paulo nog groter uitschot zijn dan onze militaristische agenten (oudere rijkswachters hebben een militaire opleiding gehad zoals u weet, met bijhorende chinese drill), zijn die militaristische zotten geen bedreiging meer voor onze democratie? Een drogreden.
Citaat:
Gezien het onderwerp van deze discussie is het relevant dat u zich eens uitspreekt, welke kansen hebben vrouwen binnen ene collectieve ideologie waarbij mannen zich beroepen op Goddelijk recht om op te sluiten, te mishandelen, en te verhandelen wanneer je toevallig de pech hebt een vrouw te zijn?
Of gelden mensenrechten enkel voor u en consoorten?
Uw zelfvoldaanheid leidt tot overvolle vluchthuizen van moslima's die niets hebben aan mannen met een mening zoals u.
En dat zijn dan de bofkonten die een vluchthuis hebben gereikt, de echte slachtoffers zijn voor u vaak onzichtbaar.
En ja; er is verschil tussen een autochtone vrouw wiens man haar mentaal vernederd, ze heeft veel meer kans hulp te kunnen zoeken en steun te vinden in haar directe sociale omgeving, dan de importbruid die amper opleiding heeft, de taal niet spreekt en opgesloten wordt. U bent duidelijk geen vrouw en sprak nog nooit met slachtoffers ongeacht origine, dat is duidelijk.

Wie als hoer wordt uitgescholden is meestal autochtoon en krijgt dit te horen op straat van allochtone jongeren, niets mee aan de hand voor u?
Inderdaad, vrouwenhaat is te vinden binnen iedere cultuur maar wanneer de cultuur zich beroept op Goddelijke geboden om die haat legitiem te maken ben je als vrouw de pineut, getuige de eremoorden, verkrachtingen, stenigingen, opsluiting en 'tijdelijke huwelijken" die uit armoede door vrouwen wordt geaccepteerd. En dan hebben we het nog niet over een rechtspraak die vrouwen systematisch van hun kroost beroofd omdat vader nu eenmaal verantwoordelijk is volgens de Koran om op te voeden tot goede moslims! Van u moeten we zwijgen over verstoting, ongelijke rechten op alle gebied voor vrouwen binnen islam als leer, uit naam van de "democratische dialoog" Aan mijn hoela hoor, uw toogpraat raakt kant nog wal.
Maar waarschijnlijk zijn in uw perceptie de "goei" degene die u napraten!
Probeer het eens in het nederlands uit te leggen.

Laatst gewijzigd door Andy : 13 oktober 2010 om 20:43.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:34   #52
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar de hele moslimwereld stond op zijn kop naar aanleiding van die Mohammed spotprentjes. Wie van hen heeft de Taliban durven terechtwijzen voor wat er gebeurde in Bamyan? Niemand natuurlijk. Reden : de Taliban kan die daad rechtvaardigen aan de hand van de sharia. En ik geloof dat alle moslims gewoon bang zijn voor wat er kan gebeuren als ze de sharia aan hun laars lappen, zelfs als ze gematigd zijn en beseffen dat de sharia grotendeels onmenselijk is.
Niet de hele moslimwereld hoor. De hele islamwereld. Volgens semantiste Alice is dat iets anders.
Oud 13 oktober 2010, 20:45   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De Taliban is zogoed als een aparte sekte.
Daar heb je IMHO wel gelijk in. Eén van de vele.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2010 om 20:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:50   #54
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk beweer ik dat. En anderen trouwens ook.

Ik word niet opgesloten thuis, ik heb geen toestemming nodig van een ander om te gaan werken en ik noem niemand die geen hidjaab draagt een 'hoer', ik moest verplicht naar school van mn ouders (Sterker nog, de dag dat ik alsof deed dat ik ziek was, werd ik gestraft en met mn klieken en klakken buiten gezet)..

U scheert toch oh zo graag iedereen over eenzelfde kam hé, Alice stop daar mee want uw leugens en verzinsels beginnen te irriteren.
En moest u nu wel opgesloten worden thuis en wel toesteming nodig hebben van iemand anders om te gaan werken en wel iemend die geen hidjaab draagt als een hoer beschouwen en niet naar school mogen van uw ouders...

Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wodrt geleerd en geloofd?

Hoe verklaart u dan dat het zo vaak gebeurd?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2010 om 20:53.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:58   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En moest u nu wel opgesloten worden thuis en wel toesteming nodig hebben van iemand anders om te gaan werken en wel iemend die geen hidjaab draagt als een hoer beschouwen en niet naar school mogen van uw ouders...

Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wodrt geleerd en geloofd?

Paulus.
Verklaar liever eerst hoe jij tot de conclusie komt dat het 'vaak' gebeurt. En nadien zal ik wel op uw vraag reageren.

Degene die ik ken worden net aangemoedigd van thuisuit. Bepaalde ouders willen hun kinderen zien doen wat zij niet hebben kunnen/mogen doen.

En wat is uw punt eigenlijk? Aantonen dat de islam de grote boosdoener is?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 oktober 2010 om 20:59.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 21:01   #56
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
En moest...zou ... zou... "Avec des si on mettrait Paris en bouteille."
In 't goe vlaams: "Moest mijn kat een koe zijn dan zou ik ze achter de stoof kunnen melken."
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:00   #57
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar liever eerst hoe jij tot de conclusie komt dat het 'vaak' gebeurt. En nadien zal ik wel op uw vraag reageren.
Wel ik zie op TV ganse islamstaten waar dat inderdaad ook zo is. Een vriend van me, is als beroepsmilitair terug uit Afghanistan, en inderdaad; ook hij kon daarvan getuigen.

Zal je dan nu op mijn vraag reageren?

Citaat:
En wat is uw punt eigenlijk? Aantonen dat de islam de grote boosdoener is?
Zou ik dat kunnen volgens u?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2010 om 22:07.
Oud 13 oktober 2010, 22:01   #58
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En moest...zou ... zou... "Avec des si on mettrait Paris en bouteille."
In 't goe vlaams: "Moest mijn kat een koe zijn dan zou ik ze achter de stoof kunnen melken."
Aleen gevonden, mijnheer de filisoof?

Paulus.
Oud 13 oktober 2010, 22:14   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wel ik zie op TV ganse islamstaten waar dat inderdaad ook zo is. Een vriend van me, is als beroepsmilitair terug uit Afghanistan, en inderdaad; ook hij kon daarvan getuigen.
Op tv zien we zo veel en het wordt eens hoog tijd om zelf eens op onderzoek te gaan ipv alles aan te nemen dat vtm ons voorkauwt. Verder, verwacht niet te veel van een oorlogsgebied als Afghanistan. Hun prioriteit is 'proberen te overleven'. Laten we het dus in België houden want ik kan me niet uitspreken over wat er ver van mn bed in andere islamstaten gebeurt en jij waarschijnlijk nog minder.

Citaat:
Zal je dan nu op mijn vraag reageren?
Ja.

Binnen de islam ben je verplicht kennis te vergaren. Het eerste geopenbaarde woordje was 'iqra' wat wilt zeggen: lees, leer, vergaar kennis, deel je kennis met anderen enzo. En de islam is bestemd voor man en vrouw dus binnen ons geloof is de vrouw verplicht om kennis te vergaren. U zou er versteld van staan als u eens zou weten hoeveel vrouwelijke geleerden er zijn binnen de islamwereld. De grote imaams, moeslim en boeharie die de hadith boeken op hun naam hebben staan werden onderwezen voor vrouwen.

Verder, vind ik het afschuwelijk wanneer ik hoor dat een vrouw niet mag studeren. Educatie is de sleutel tot alles. Persoonlijk, kan ik er niet veel over kwijt omdat ik zulke praktijken nooit heb gekend. Mijn ouders zaten van kleinsaf achter me en hebben me naar een strenge katholieke school gestuurd. Tijdens de week gingen we naar school en tijdens het weekend moest ik arabische lessen volgen en studeren. (kan me nog herinneren hoe ik zin per zin werd ondervraagd door mn vader)..

Citaat:
Ik wacht nog even op uw reactie alvorens hierrop te antwoorden.
Oké dan.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 oktober 2010 om 22:16.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:34   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op tv zien we zo veel en het wordt eens hoog tijd om zelf eens op onderzoek te gaan ipv alles aan te nemen dat vtm ons voorkauwt. Verder, verwacht niet te veel van een oorlogsgebied als Afghanistan. Hun prioriteit is 'proberen te overleven'. Laten we het dus in België houden want ik kan me niet uitspreken over wat er ver van mn bed in andere islamstaten gebeurt en jij waarschijnlijk nog minder.
Wel, je moet eigenlijk niet naar de maan geweest zijn, om over de maan iets zinnigs te kunnen zeggen hoor, maar ik begrijp je natuurlijk wel.

Citaat:
Ja.

Binnen de islam ben je verplicht kennis te vergaren. Het eerste geopenbaarde woordje was 'iqra' wat wilt zeggen: lees, leer, vergaar kennis, deel je kennis met anderen enzo. En de islam is bestemd voor man en vrouw dus binnen ons geloof is de vrouw verplicht om kennis te vergaren. U zou er versteld van staan als u eens zou weten hoeveel vrouwelijke geleerden er zijn binnen de islamwereld. De grote imaams, moeslim en boeharie die de hadith boeken op hun naam hebben staan werden onderwezen voor vrouwen.

Verder, vind ik het afschuwelijk wanneer ik hoor dat een vrouw niet mag studeren. Educatie is de sleutel tot alles. Persoonlijk, kan ik er niet veel over kwijt omdat ik zulke praktijken nooit heb gekend. Mijn ouders zaten van kleinsaf achter me en hebben me naar een strenge katholieke school gestuurd. Tijdens de week gingen we naar school en tijdens het weekend moest ik arabische lessen volgen en studeren. (kan me nog herinneren hoe ik zin per zin werd ondervraagd door mn vader)..

Oké dan.
Mijn vraag was eigenlijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wordt geleerd en geloofd?
Vindt u nu zelf dat u daar een antwoord hebt op gegeven?

Persoonlijk vind ik dergelijke dingen (onderdrukking van de vrouw) ook heel erg, en blij dat u dat ook vindt, maar ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de onderdrukking van de vrouw, zoals we inderdaad zien in tal van moslimstaten, eigenlijk in strijd is met de leer van de islam.

Integendeel wordt dergelijke omgang met vrouwen vaak gefundeerd vanuit gezaghebbende islamitische geschriften.

Ik hoop dat u begrijpt dat deze dingen mij als westerling, afschrikken?

Ik wil de islam geen verwijten maken, maar ik doe, in mijn ogen, afschuwelijke vaststellingen in landen waar de islam vrij spel heeft in bestuurszaken waar ik vragen bij stel.

Ik zeg het eerlijk dat ik wat bang ben voor de islam en haar invloed op de maatschappij. Ik hoop dat je dat niet als een verwijt leest, want zo is het niet bedoeld. Ik ben gewoon op zoek naar verklaringen, om beter te kunnen begrijpen.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be