![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Om er maar een voorbeeldje uit te pikken, vertel eens vanwaar haal jij die bullshit dat een moslima niet mag studeren? Bron aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Allee, t'is goed.
Maar weet dat ik niet veralgemeende eh. 'Dikwijls' is niet 'allemaal' en dat meen ik. De heisa alleen al rond een cartoon was toch flink overdreven. Ik bedoel maar, er zijn ontelbare cartoons die de katholieke kerk door de mangel halen. Daar hoor je nooit iets over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u de koran al gelezen of oordeelt u "zomaar"? Bovendien klopt wat u zegt niet, wanneer je administratief bent aangehouden kom je net zoals anderen binnen 24 uur voor een onderzoeksrechter die beslist of verdere aanhouding nodig is in het kader van onderzoek.Dat er misbruiken zijn wil ik best geloven maar uw bewering dat de "politie" een gevaar is voor de democratie is ronduit lachwekkend. Al eens een kijkje genomen hoe burgers behandeld worden door ordediensten waar geen democratie heerst? Ik heb zelf ooit de beruchte gevangenis Carenderu bezocht in Sao Paulo, daar vallen bij iedere raid doden en was de eerste opmerking dat lijkzakken minder kosten dan voedsel. Gezien het onderwerp van deze discussie is het relevant dat u zich eens uitspreekt, welke kansen hebben vrouwen binnen ene collectieve ideologie waarbij mannen zich beroepen op Goddelijk recht om op te sluiten, te mishandelen, en te verhandelen wanneer je toevallig de pech hebt een vrouw te zijn? Of gelden mensenrechten enkel voor u en consoorten? Uw zelfvoldaanheid leidt tot overvolle vluchthuizen van moslima's die niets hebben aan mannen met een mening zoals u. En dat zijn dan de bofkonten die een vluchthuis hebben gereikt, de echte slachtoffers zijn voor u vaak onzichtbaar. En ja; er is verschil tussen een autochtone vrouw wiens man haar mentaal vernederd, ze heeft veel meer kans hulp te kunnen zoeken en steun te vinden in haar directe sociale omgeving, dan de importbruid die amper opleiding heeft, de taal niet spreekt en opgesloten wordt. U bent duidelijk geen vrouw en sprak nog nooit met slachtoffers ongeacht origine, dat is duidelijk. Wie als hoer wordt uitgescholden is meestal autochtoon en krijgt dit te horen op straat van allochtone jongeren, niets mee aan de hand voor u? Inderdaad, vrouwenhaat is te vinden binnen iedere cultuur maar wanneer de cultuur zich beroept op Goddelijke geboden om die haat legitiem te maken ben je als vrouw de pineut, getuige de eremoorden, verkrachtingen, stenigingen, opsluiting en 'tijdelijke huwelijken" die uit armoede door vrouwen wordt geaccepteerd. En dan hebben we het nog niet over een rechtspraak die vrouwen systematisch van hun kroost beroofd omdat vader nu eenmaal verantwoordelijk is volgens de Koran om op te voeden tot goede moslims! Van u moeten we zwijgen over verstoting, ongelijke rechten op alle gebied voor vrouwen binnen islam als leer, uit naam van de "democratische dialoog" Aan mijn hoela hoor, uw toogpraat raakt kant nog wal. Maar waarschijnlijk zijn in uw perceptie de "goei" degene die u napraten! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Awel hé, ik geef u gelijk. De moslim is van de opinie dat Mohammed niet afgebeeld kan worden en men weet niet met volle zekerheid hoe Hij (vzmh) er heeft uitgezien. Dus die heisa was voor niets nodig. Nou ja, degene die roepen, roepen meestal voor 10 jammer genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet nog, dat ik als kind, toen de pastoor over God kwam praten, steeds iemand van oudere leeftijd op een prachtige troon voor de geest haalde. Ik bedoel maar, ik (denk) dat je toch steeds een voorstelling maakt over een persoon waar veel over gepraat wordt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Wat God betreft, ik heb geen flauw idee hoe Hij er uit zou zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de hele moslimwereld stond op zijn kop naar aanleiding van die Mohammed spotprentjes. Wie van hen heeft de Taliban durven terechtwijzen voor wat er gebeurde in Bamyan? Niemand natuurlijk. Reden : de Taliban kan die daad rechtvaardigen aan de hand van de sharia. En ik geloof dat alle moslims gewoon bang zijn voor wat er kan gebeuren als ze de sharia aan hun laars lappen, zelfs als ze gematigd zijn en beseffen dat de sharia grotendeels onmenselijk is.
![]() |
#51 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 13 oktober 2010 om 20:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Daar heb je IMHO wel gelijk in. Eén van de vele.
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2010 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wodrt geleerd en geloofd? Hoe verklaart u dan dat het zo vaak gebeurd? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Degene die ik ken worden net aangemoedigd van thuisuit. Bepaalde ouders willen hun kinderen zien doen wat zij niet hebben kunnen/mogen doen. En wat is uw punt eigenlijk? Aantonen dat de islam de grote boosdoener is?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 oktober 2010 om 20:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 't goe vlaams: "Moest mijn kat een koe zijn dan zou ik ze achter de stoof kunnen melken." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal je dan nu op mijn vraag reageren? Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2010 om 22:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Binnen de islam ben je verplicht kennis te vergaren. Het eerste geopenbaarde woordje was 'iqra' wat wilt zeggen: lees, leer, vergaar kennis, deel je kennis met anderen enzo. En de islam is bestemd voor man en vrouw dus binnen ons geloof is de vrouw verplicht om kennis te vergaren. U zou er versteld van staan als u eens zou weten hoeveel vrouwelijke geleerden er zijn binnen de islamwereld. De grote imaams, moeslim en boeharie die de hadith boeken op hun naam hebben staan werden onderwezen voor vrouwen. Verder, vind ik het afschuwelijk wanneer ik hoor dat een vrouw niet mag studeren. Educatie is de sleutel tot alles. Persoonlijk, kan ik er niet veel over kwijt omdat ik zulke praktijken nooit heb gekend. Mijn ouders zaten van kleinsaf achter me en hebben me naar een strenge katholieke school gestuurd. Tijdens de week gingen we naar school en tijdens het weekend moest ik arabische lessen volgen en studeren. (kan me nog herinneren hoe ik zin per zin werd ondervraagd door mn vader).. Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 oktober 2010 om 22:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk vind ik dergelijke dingen (onderdrukking van de vrouw) ook heel erg, en blij dat u dat ook vindt, maar ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de onderdrukking van de vrouw, zoals we inderdaad zien in tal van moslimstaten, eigenlijk in strijd is met de leer van de islam. Integendeel wordt dergelijke omgang met vrouwen vaak gefundeerd vanuit gezaghebbende islamitische geschriften. Ik hoop dat u begrijpt dat deze dingen mij als westerling, afschrikken? Ik wil de islam geen verwijten maken, maar ik doe, in mijn ogen, afschuwelijke vaststellingen in landen waar de islam vrij spel heeft in bestuurszaken waar ik vragen bij stel. Ik zeg het eerlijk dat ik wat bang ben voor de islam en haar invloed op de maatschappij. Ik hoop dat je dat niet als een verwijt leest, want zo is het niet bedoeld. Ik ben gewoon op zoek naar verklaringen, om beter te kunnen begrijpen. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |