Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 20:20   #201
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik meen nochtans te weten dat er weldegelijk duiveluitdrijvingen conform aan de sharia uitgevoerd worden in België.
Net zoals elk aartsbisdom (of was het elk bisdom?) in dit land een exorcist in dienst heeft. Die zijn jaarlijks goed voor naar schatting negenhonderd 'klanten' (voor het aartsbisdom Mechelen-Brussel). Duiveluitdrijvingen behoren tot onze cultuur.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 oktober 2010 om 20:26.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:20   #202
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wist niet dat dit verplichte islamitische voorschriften zijn.

Duivelsuitdrijving is in het christendom toch ook geen verplicht voorschrift.
Waarom sleep je er het christendom bij? Je afleidingsmaneuvers worden wel echt voorspelbaar hoor.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:22   #203
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Waarom sleep je er het christendom bij? Je afleidingsmaneuvers worden wel echt voorspelbaar hoor.
Omdat ik bij duivelsuitdrijving aan het christendom denk.
Ik werd katholiek opgevoed, vandaar.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:22   #204
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat dit verplichte islamitische voorschriften zijn.

Duivelsuitdrijving is in het christendom toch ook geen verplicht voorschrift.
Ik ben geen voorstander van duiveluitdrijvingen. En verder is dat niet echt iets islamitisch. Het is zelfs verboden binnen de islam. Mensen die daar aan doen, kunnen buiten de oevers van het geloof vallen.

Aan polygamie zijn vele voorwaarden verbonden. Voorwaarden waar bijna geen enkele man zich aan kan houden weliswaar.
Oud 16 oktober 2010, 20:22   #205
Sunny
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;5036037]
Citaat:

Neen, ik neem mijn reactie niet terug. Zint mn reactie u niet, ga dan een potje zagen bij de moderatie en laat me voor de rest met rust.
Jij bent hier wel de stalker hoor. Niemand verplicht je om in te gaan om mijn reacties.
En nee, ik ga niet klikken. Dat laat ik aan artisjok over. Zij doet dat graag, heb ik vernomen.
Oud 16 oktober 2010, 20:23   #206
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Op welke manier is volgens u de islam onverzoenbaar met onze samenleving?
Zoals reeds is aangegeven, is in vrijwel elk land met een Islamitische bevolkingsmeerderheid, de Islam de wet van het land. En dit is natuurlijk geen toeval. De Islam is zowel een religie als een politieke ideologie. Het zegt niet alleen hoe men dient te leven en God dient te aanbidden, maar ook hoe de samenleving eruit moet zien. En als een substantieel deel van de moslims via democratische wijze dit tweede wil verwezenlijken, zitten we met een gigantisch probleem voor het seculiere karakter van onze samenleving.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:23   #207
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen voorstander van duiveluitdrijvingen. En verder is dat niet echt iets islamitisch. Het is zelfs verboden binnen de islam. Mensen die daar aan doen, kunnen buiten de oevers van het geloof vallen.

Aan polygamie zijn vele voorwaarden verbonden. Voorwaarden waar bijna geen enkele man zich aan kan houden weliswaar.
En als zij buiten het geloof vallen, wat dan? In de islam staat de doodsstraf op afvalligheid.
Oud 16 oktober 2010, 20:26   #208
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals reeds is aangegeven, is in vrijwel elk land met een Islamitische bevolkingsmeerderheid, de Islam de wet van het land. En dit is natuurlijk geen toeval. De Islam is zowel een religie als een politieke ideologie. Het zegt niet alleen hoe men dient te leven en God dient te aanbidden, maar ook hoe de samenleving eruit moet zien. En als een substantieel deel van de moslims via democratische wijze dit tweede wil verwezenlijken, zitten we met een gigantisch probleem voor het seculiere karakter van onze samenleving.
Wat is uw punt? Bij mijn weten is er geen islamitische bevolkingsmeerderheid in ons en uw land. Dus ik zie het probleem niet echt. Of denk je dat NL en B zullen islamiseren?
Oud 16 oktober 2010, 20:27   #209
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge van mij verwacht dat ik eerlijk ben, dan is het ook de bedoeling dat u dat bent hé.
Ik heb daar geen enkel probleem mee.

Citaat:
Sunny had het inderdaad over de barbaarse islam en dat is gelijk aan 'de shariawetgeving'. Niet rond de pot draaien, want dan heeft een discussie totaal geen zin met jou.
Als je eerlijk bent, zult u moeten toegeven dat Sunny het ook niet had over 'shariawetgeving' of 'bababaarse islam'wat u daarvan maakt. Hij had het over 'de barbaare sharia' en daarvan zijn er weldegelijk uitingen in ons land, zoals bijvoorbeeld de zuiveringsrituelen, zeg maar duiveluitdrijvingen.

Ik plaats er deze keer het linkje bij. Voor de eerlijke meelezer, zeg maar.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=161

Laten we dus maar in het midden laten wie hier rond de pot draait.

Citaat:
Ik kan u slechts mijn mening geven. Dus u mag bij deze uw voorbeeld aanhalen als je wilt. Als ge als Sunny gaat liegen, rond de pot draaien en verzinnen dan hoef je niet te reageren.
Je kan meer doen dan slecht uw mening geven.

Ik zei dus:
Als ik u er één (overzoenbare islamitisch voorschrift met onze samenleving) noem, ééntje waardoor wij onze wetgeving hebben aan moeten aanpassen omdat de overtredingen zo talrijk waren, dat het niet meer te doen was om deze te vervolgen,...

... zal u dan ook eerlijk durven toegeven dat er inderdaad heel wat moslims de Belgische wetgeving naast zich neer leggen en voorang geven aan de regels van hun religie?

Anders heeft het niet veel zin om een voorbeeld te geven denk ik.
Gezien je er blijkbaar niet op in wil gaan, betekent op zijn minst dat je blijkbaar helemaal niet zo zeker bent dat er geen, met onze samenleving onverzoenbare islamitische voorschriften zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 oktober 2010 om 20:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:28   #210
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als zij buiten het geloof vallen, wat dan? In de islam staat de doodsstraf op afvalligheid.
Dan hebben we in dit land bijzonder afvallige moslims. Van alle moslims die de moskee de rug toegekeerd hebben, zich bezondigen aan voorhuwelijkse seks of die zich te pletter roken of drinken, zijn er welgeteld nul ter dood veroordeeld of gebracht. U ziet spoken. Misschien dat de bisschop u kan helpen?
Oud 16 oktober 2010, 20:28   #211
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is uw punt? Bij mijn weten is er geen islamitische bevolkingsmeerderheid in ons en uw land. Dus ik zie het probleem niet echt. Of denk je dat NL en B zullen islamiseren?
De islamisering is al lang bezig. In sommige scholen zijn de menu's al aangepast in functie van de islamitische spijswetten en lange tenen.
Oud 16 oktober 2010, 20:28   #212
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is in Turkije de islam de wet? In Senegal?
Oud 16 oktober 2010, 20:30   #213
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dan hebben we in dit land bijzonder afvallige moslims. Van alle moslims die de moskee de rug toegekeerd hebben, zich bezondigen aan voorhuwelijkse seks of die zich te pletter roken of drinken, zijn er welgeteld nul ter dood veroordeeld of gebracht. U ziet spoken. Misschien dat de bisschop u kan helpen?
Wat jammer dat al die afvalligen dat nooit rechtuit in de camera durven te zeggen. Tja, ze kunnen er hun leven bij inschieten of minstens om de regelmaat een pak rammel krijgen. Kijk maar hoe de leden van de vereniging van ex-moslims behandeld worden.
Oud 16 oktober 2010, 20:30   #214
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De islamisering is al lang bezig. In sommige scholen zijn de menu's al aangepast in functie van de islamitische spijswetten en lange tenen.
Dat ligt niet aan de moslims maar aan onze vlaamse directeurs. Nou ja, ik vraag me af of de moslims hun kinderen halal laten eten op school. Het zou bij mij gene waar zijn
Oud 16 oktober 2010, 20:30   #215
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan niet in de toekomst kijken. U wel? Er duiken al wel steeds meer berichten op van Sharia-wetgeving in de Europese grootsteden, voornamelijk in de zogeheten ''moslim-ghetto's''. Gebieden waar de segregatie schrikbarende vormen heeft aangenomen. Deze mensen zullen niet integreren, en daarentegen zelfs meer geïsoleerd raken.
Oud 16 oktober 2010, 20:31   #216
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is in Turkije de islam de wet? In Senegal?
Kan jij lezen?
Oud 16 oktober 2010, 20:35   #217
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ligt niet aan de moslims maar aan onze vlaamse directeurs. Nou ja, ik vraag me af of de moslims hun kinderen halal laten eten op school. Het zou bij mij gene waar zijn
Dhimmie links, gelukkig een groep die haar beste electorale tijd gehad heeft.Dat soort gekruip ten behoeve van de islam (en de stemmen van de islamieten in het kieshokje) wordt echt niet meer geapprecieerd.
Oud 16 oktober 2010, 20:36   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij lezen?
Ja, je schreef
Zoals reeds is aangegeven, is in vrijwel elk land met een Islamitische bevolkingsmeerderheid, de Islam de wet van het land.
vrijwel = bijna. Ok?

Maak dan een lijstje met alle landen waar de meerderheid van de bevolking islam is; en duidt aan of de islam er de wet is.

Misschien terug on topic
http://forum.politics.be/showthread....99#post5035799

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 oktober 2010 om 20:38.
Oud 16 oktober 2010, 20:38   #219
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Net zoals elk aartsbisdom (of was het elk bisdom?) in dit land een exorcist in dienst heeft. Die zijn jaarlijks goed voor naar schatting negenhonderd 'klanten' (voor het aartsbisdom Mechelen-Brussel). Duiveluitdrijvingen behoren tot onze cultuur.
Ja ja maar euh...

Dit hier is weldegelijk niet van onze cultuur.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...g-laila-3.aspx

http://www.brusselnieuws.be/artikels...archterm=meert

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:38   #220
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik kan niet in de toekomst kijken. U wel? Er duiken al wel steeds meer berichten op van Sharia-wetgeving in de Europese grootsteden, voornamelijk in de zogeheten ''moslim-ghetto's''. Gebieden waar de segregatie schrikbarende vormen heeft aangenomen. Deze mensen zullen niet integreren, en daarentegen zelfs meer geïsoleerd raken.
Ik ook niet, maar ik dacht dat u dat wel kon.

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: op welke manier zijn bepaalde zaken onverenigbaar met uw samenleving?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be