![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ... | |||
dit is goed zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
dit moet gewoon afgeschaft worden. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 54,55% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van waar komt die financiële steun? Uit de hemel gevallen? Er gebruik van maken voor iets dat je niet nodig hebt ( 3 en meer kinderen bvb) en had kunnen vermijden is een vorm van profitariaat! En dikwijls zijn het die gezinnen die later hun kinderen laten rondlopen en er amper nog naar omzien. De "maatschappij" moet er maar zijn plan mee trekken. Ik zou dit dus wel misbruik noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zal er hun kont afvegen als ze oud zijn? Binnen een aantal decennia zijn er meer vreemdelingen-oudjes dan echte Belgen- oudjes! De marsmannetjes misschien? Of importeren ze dan Filippijnse slavinnen zoals de Emiraten en zo? Paspoorten afgeven in ruil voor een pak pampers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien we nog lang verder doen zoals we bezig zijn zullen we hier nog evenveel sociale zekerheid overhouden als de negertjes in de brousse!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee ik dus niet zeg dat armere mensen geen kinderen zouden moeten hebben, maar ze moeten er geen 4-5-... hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men in een bepaalde delen van de wereld veel te veel kinderen procuceert, armoede en ellende en honger en ziektes inbegrepen... om ze dan later naar hier te laten afzakken als ze geluk hebben... Wat denk jij dat dat zal opleveren? Oorlog, inderdaad. Zoals honderden jaren geleden, om van anderen in te pikken wat ze zelf niet hebben. Het zal dan niet meer over pensioenen en kindergeld en sociale woningen gaan, wees maar gerust! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In rijke landen (nou ja die welke vol schulden zitten) was dat vroeger ook zo. Gezinnen met 7 of 10 of meer kinderen waren hier ook zeer normaal. Kindergeld is er maar gekomen dacht ik rond de jaren '50 ongeveer? Kindersterfte is bij ons gevoelig gezakt en de welstand is gevoelig gestegen.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez gij....
Alleen de wens om die zekere behoefte in te vullen ( 't schijnt dat de mens dezer dagen, uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, zijn kroost redelijk goed kan 'plannen' ipv er plots mee geconfronteerd te worden als resultaat van het bevredigen van die andere drift ) getuigt toch van een zeker 'egoïsme' ? Dat nog los van het feit dat we dat als rationele wezens kunnen plaatsen in een bredere context en dát vooral los van het feit dat we godverdomme in de wetenschap zijn dat ook zij vergankelijk zijn. Voor die laatste twee redenen mogen die quotjes er best wel terug af ![]() ![]() Laatst gewijzigd door praha : 17 oktober 2010 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb je dat recht al lang verspeeld toen je er voor koos zelf voor minder dan 4 op te draaien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou wel eens interessant om ons kindergeld te vergelijken met dat van onze buurlanden Duitsland, Frankrijk en Nederland. Iemand weet hoeveel ze daar uitkeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( tenzij het komt van iemand die resoluut tegen elke vorm van vrije voortzetting is ) Waarom zou iemand er minder dan 3 wel 'nodig hebben' ? Waren die dan ook niet evenzeer 'te vermijden' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is maar hoe ge het beziet en wat ge daar zoal onder verstaat hé Als het gaat over het financiële aspect dan scoor je hoe rijker hoe beter... veel kans dat hun nakomelingen ( en veel kans zijzelf ook ) niet al teveel voorstellen In dat geval is het maar te hopen dat het familiefortuin ( voor hun althans.. voor mij niet gelaten ) nog een paar generaties zal meegaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant idee misschien ... al moet je die cijfers natuurlijk niet alleenstaand gaan beschouwen Hier, hoop ik, heb ik alvast al iets gevonden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De autochtone bevolking daarentegen zou een beetje meer kinderen moeten krijgen, laat ons zeggen drie per gezin minstens, en de staat moet dan voor de vrijwillig thuisblijvende moeders een vervangend loon uitbetalen. Voor elk extra kind slaagt dat loon op. Deze maatregels moeten duren tot er opnieuw een absolute meerderheid autochtonen in het land aanwezig is. Dit systeem moet in de ganse West Europa ingevoerd worden. Gekoppeld daaraan moet de vrije markt economie dringend gereguleerd worden, en kapitaalvlucht en verhuizing van fabrieken naar lageloonlanden verboden. Laatst gewijzigd door den dinges : 17 oktober 2010 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zo eindigen sprookjes toch altijd eh?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In Nederland krijgen ze grofweg per kwartaal wat wij per maand krijgen...
Ik ben het eens met 2 principes, beperken en omgekeerde volgorde... Dus het hoogste bedrag voor de eerste, daarna steeds minder. Maar ik stel me wel de vraag... Niet alle mensen "kiezen" voor het aantal kinderen dat ze hebben... Ik had bv een zoon... wou een tweede en suprise suprise, het was een tweeling... Wat zou je dan doen als er een beperking is van bv 2 kinderen? Uitzondering voor meerlingen maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Wat een hoop onzin! Lagere inkomens krijgen sneller kinderen dan hoge inkomens (niet carrièregericht = sneller aan de kinderen) en hebben de kindertoeslag heel hard nodig! Bovendien komt er ook veel belasting per kind binnen ivm meer consumptie, dus meer btw per huishouden , dus betalen deze gezinnen al meer dan genoeg ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft uw opmerking over die tweeling, dat is natuurlijk uitzonderlijk Citaat:
|
||
![]() |
![]() |