Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 14:58   #1321
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is niet waar, de jury moet antwoorden op de vraag of zij naar eer en geweten, boven redelijke twijfel, van mening zijn dat Els Clottemans de dader is van de moord op Els Van Doren.

Het antwoord daarop is volgens mij : Ja.

Maar we wachten in spanning op wat de jury zegt.
Boven elke redelijke twijfel, wil zeggen dat er geen twijfel mag bestaan dat er iemand anders de dader is.

Als parachutist zeg ik je dat er zelfs geen mogelijkheid was voor Clottemans om Van Doren in het vliegtuig te krijgen met een parachute waarvan de trekkoorden op een zichbare plaats zijn doorgesneden.

Dit zou enkel mogelijk zijn als zij de springmeester was op dat ogenblik en Van Doren een leek.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:58   #1322
discuz
Minister

Standaard

Klopt voor een deel wat je zegt, Jantje. Maar van de hoofdparachute was blijkbaar de bridle doorgesneden, voorbij de pin. Een foto hiervan heb ik wel nergens gezien. Volgens Vermassen was het geen mooi cleane snede.

Bericht van de bel is blijkbaar weer ingetrokken. Journalisten staan daar op scherp, precies.

Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2010 om 14:59.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 14:59   #1323
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
In DIE zaak waren ze wel degelijk onschuldig , dat ze in hunne vrije tijd met hunne mobilétte al eens door een rood licht rijden is een andere zaak .
Net daar zit een geweldig vies gerechterlijk zaakje , ze zijn daar veroordeeld zonder er iets me te maken te hebben ...
Dikke zever..ze wisten op zijn minst meer/alles van de zaak en hadden dus boter op hun hoofd als medeplichtige of door het weigeren van de 'goede' huisvader regel toe te passen..dat rood licht was wel een bruisende drugs-en criminaliteitshandel...

Zoals ik reeds zei zijn leden van een criminele organisatie geen 'onschuldige sukkelaars'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:01   #1324
discuz
Minister

Standaard

Weer tweemaal gebeld. Ze spelen er mee!
Oud 20 oktober 2010, 15:02   #1325
kameleon
Minister

Standaard

Die opmerking had ik hier al eerder gemaakt. Als de sabotage zo simpel was en zelfs meteen opmerkbaar bij het aantrekken van de parachute, waarom heeft Van Doren dan nooit iets opgemerkt ? Naar het schijnt was van de reserveparachute ook maar 1 van de 4 touwen doorgeknipt en door heel brute pech zijn de overige 3 bij het springen in elkaar gedraaid. Die probeerde Van Doren nog uit elkaar te halen. Zelfmoord ? Dat denk ik toch niet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:03   #1326
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als parachutist zeg ik je dat er zelfs geen mogelijkheid was voor Clottemans om Van Doren in het vliegtuig te krijgen met een parachute waarvan de trekkoorden op een zichbare plaats zijn doorgesneden.
.
Je had beter het proces een beetje gevolgd, dan zou je zulke domme dingen niet zeggen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:03   #1327
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van 'onschuldigen veroordelen'....drugdealend krapuul van de bovenste plank die een soort 'omerta' bendecultuur hanteren noem ik geen onschuldigen...
Sommigen zien in elk individu dat van iets beschuldigd wordt en voor de rechter gedaagd wordt een onderdrukt slachtoffer van het systeem, de staat... en ja hoor, den Belziek.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:08   #1328
Mitgard
Banneling

Standaard

Worden juryleden eigenlijk gescreend op mogelijke relaties met beklaagden of burgerlijke partijen?
Stel dat een van de juryleden vroeger samen met de moeder van EC op school heeft gezeten ofzo, dat soort dingen.
Oud 20 oktober 2010, 15:09   #1329
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Weer tweemaal gebeld. Ze spelen er mee!

Wordt wellicht vrijspraak, anders duurde het niet zo lang.
Oud 20 oktober 2010, 15:11   #1330
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je had beter het proces een beetje gevolgd, dan zou je zulke domme dingen niet zeggen.

Jantje is nu al parachutist ook... Echt een manusje van alles onze Jan
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:12   #1331
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Klopt voor een deel wat je zegt, Jantje. Maar van de hoofdparachute was blijkbaar de bridle doorgesneden, voorbij de pin. Een foto hiervan heb ik wel nergens gezien. Volgens Vermassen was het geen mooi cleane snede.

Bericht van de bel is blijkbaar weer ingetrokken. Journalisten staan daar op scherp, precies.
Nu, bij een niet automatische parachute word de parachute open getrokken door een kleine hulpparachute.
Deze zit opgeborgen juist boven de hoofdparachute en treed in werking door de opvang van de wind.
Van heel het systeem is niets te zien als de parachute dicht is.
Doch heel het systeem is ook niet meer bereikbaar eens deze dicht is.
De bridle doorsnijden na het vooien is dus onmogelijk zonder dat men dit kan zien het controleren voor de sprong.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:12   #1332
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Worden juryleden eigenlijk gescreend op mogelijke relaties met beklaagden of burgerlijke partijen?
Stel dat een van de juryleden vroeger samen met de moeder van EC op school heeft gezeten ofzo, dat soort dingen.
Het lijkt me van wel ja. Iemand wist me hier te vertellen dat mensen gewraakt worden omwille van studies die ze gedaan hebben, dus ik denk wel dat juryleden gescreened worden, iets wat ik trouwens een schandalige schending van de privacy vind. Je vraagt immers helemaal niet om opgeroepen te worden en daar je broek te gaan verslijten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:13   #1333
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jantje is nu al parachutist ook... Echt een manusje van alles onze Jan
Jantje maakt wel een stevig punt ... Er loopt een hoop mis in die paraclub , en dan bedoel ik niet dat de relaties wa lastig zijn ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:18   #1334
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vermassen stelde dat Clottemans de enige was met een motief en dat dit dus voldoende reden is om haar te veroordelen.

1. Motief is NOOIT voldoende als reden
2. Ze was absoluut niet de enige met een motief. De bedrogen echtgenoot heeft evenzeer een motief.
Typisch voor een Belgische advocaat, er is geen bewijs dus een motief is genoeg om iemand levenslang te geven.

Enige schaamte is die mens volledig vreemd.
Oud 20 oktober 2010, 15:19   #1335
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Die opmerking had ik hier al eerder gemaakt. Als de sabotage zo simpel was en zelfs meteen opmerkbaar bij het aantrekken van de parachute, waarom heeft Van Doren dan nooit iets opgemerkt ? Naar het schijnt was van de reserveparachute ook maar 1 van de 4 touwen doorgeknipt en door heel brute pech zijn de overige 3 bij het springen in elkaar gedraaid. Die probeerde Van Doren nog uit elkaar te halen. Zelfmoord ? Dat denk ik toch niet.
Dat is inderdaad het officiële verhaal van de reserve, maar een heel belangrijk punt dat je vergeet te vermelden is de 'bag lock'. De zak waarin de koepel van de reserve zit is nooit losgekomen. Doordat de lijnen in elkaar gedraaid waren? Dat is nog maar de vraag. Er zijn heel wat gedocumenteerde malfunctions van de main waarbij de koepel er wel uit komt en de lijnen toch nog gedraaid zijn.
Oud 20 oktober 2010, 15:20   #1336
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jantje maakt wel een stevig punt ... Er loopt een hoop mis in die paraclub , en dan bedoel ik niet dat de relaties wa lastig zijn ...
paraclub of parenclub ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:20   #1337
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ben niet absoluut overtuigd van haar schuld.
ik ben absoluut overtuigd van haar schuld, maar zou zonder enig sluitend forensisch bewijst toch nooit 'schuldig' over mijn lippen (of op mijn briefke) kunnen krijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:21   #1338
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben absoluut overtuigd van haar schuld, maar zou zonder enig sluitend forensisch bewijst toch nooit 'schuldig' over mijn lippen (of op mijn briefke) kunnen krijgen.
dus twijfel je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 15:22   #1339
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van 'onschuldigen veroordelen'....drugdealend krapuul van de bovenste plank die een soort 'omerta' bendecultuur hanteren noem ik geen onschuldigen...
2 van de drie waren nochtans pertinent onschuldig ... en dat wist de proffessionele rechter
Oud 20 oktober 2010, 15:24   #1340
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dus twijfel je.
nee als je me de vraag stelt : 'denk jij dat zij dat gedaan heeft' zal ik antwoorden 'ja dat denk ik heel oprecht'

en dat is ook zo naar mijn gevoel

maar dat is toch geen grond om iemand te veroordelen ... da's gewoon het antwoord op de vraag 'heb je sympathie voor haar' ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be