![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
| Schuldig |
|
48 | 38,71% |
| Onschuldig |
|
76 | 61,29% |
| Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1521 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ja, ze heeft EVD vermoord maar dat wist ze nog niet toen ze die touwen doorsneed ? Of zoiets ? Noorman |
|
|
|
|
|
|
#1522 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk dat zij al serieus gestraft zal geweest zijn na heel die affaire, en ik geloof ergens wel dat zij nu wel zo verstandig zal zijn zich meer gedeisd te houden en zich niet zo snel en drastisch zal overleveren aan haar emotie's. Ondanks haar slechte kanten zal zij ook wel haar goede kanten hebben, zoals ieder mens. En aub, noem het niet 'victorie kraaien', maar gewoon opluchting. Want die hele zaak met enkel zware verliezers valt niet 'victorie te kraaien'.
|
|
|
|
#1523 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1524 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zolang er geen bezijzen op tafel komen zullen veel mensen hem terecht niet geloven als hij zegt dat hij van niets wist ... Dat is net iets te ongeloofwaardig ... Maar hij zal blij zijn dat er "iemand" gestraft wordt , "iemand" , maar zekerheid dat de echte dader vastzit kan hij niet hebben... |
|
|
|
|
|
|
#1525 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1526 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is dus wel beroep mogelijk als er gerechtelijke fouten zijn gemaakt. Nu dat er is bewezen dat de onderzoeksrechter niet 1, maar verschillende fouten heeft gemaakt en de verdachte zelfs beschuldigde van diefstal van bewijsstukken die door de jury zijn teruggevonden bij de bewijsstukken, lijkt het mij niet uitgesloten dat haar advocaat hiervoor in beroep gaat. Trouwens het is ook niet uitgesloten dat haar advocaat naar het hof van de rechten van de mens stapt, want iedereen moet de mogelijkheid krijgen om in beroep te gaan tegen een vonnis en een tweede opinie te krijgen. Laatst gewijzigd door Jantje : 20 oktober 2010 om 19:30. |
|
|
|
|
|
|
#1527 | |
|
|
allemaal goed en wel, maar daarmee weten we nog altijd niet hoeveel Els Clottemans weegt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=144391
|
|
|
|
|
#1528 |
|
Minister
|
laten we het zo stellen: ik denk dat ik (en velen) blij zijn dat ze niet in die jury moeten zitten... ik zou zo iemand niet willen veroordelen.
Of ze nu schuldig is of niet - er zijn geen directe bewijzen - de hele zaak was al in de media gevoerd - dat 'vertoon' van Vermassen... serieus man, ga in het toneel werken ofzo - en dan dat 'tasje'... Hoe komt dat daar nu opeens? amateurs... hopelijk hebben ze de juiste keuze gemaakt. Zij moeten er mee leven
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#1529 |
|
|
Vermassen is mediageil, dat is een feit, maar je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij de meest interessante en spraakmakende zaken zelf voor zijn rekening neemt in plaats van deze door te schuiven naar zijn assistenten.
|
|
|
|
|
|
#1530 |
|
Minister-President
|
Jefke TV heeft zijn slag binnengehaald, zo goed als hij vroeger iemand kon vrijpleiten mét harde bewijzen, kan hij nu iemand erin draaien zonder bewijzen!
|
|
|
|
|
|
#1531 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die verdachtmakingen zijn niet van de baan. Hij had wel een plausibel motief om z'n vrouw uit de weg te ruimen. Plus, leven als de eenhoorn, de jarenlang bedrogen echtgenoot, moet ook niet zo evident zijn.
|
|
|
|
|
|
#1532 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die 12 zijn niet toevallig hé Door een voldoende aantal van hen die ervan overtuigd geraken dat een beschuldigde schuldig zou zijn aan een voorgelegd feit verwijst dat naar wat een doorsnee iemand zou oordelen gegeven de voorgelegde data...het moet dus een soort spiegel een soort steekproef voorstellen..... anders kan je net zo goed 1 iemand aanduiden en daarmee verder. Wel dan is het criterium aselect toch het minst wat je kan verlangen ? Het is natuurlijk verder wel zielig dat men het daar nu gaat op steken dat ze schuldig is bevonden en dat het in een andere samenstelling niet schuldig bevonden zou zijn. Laatst gewijzigd door praha : 20 oktober 2010 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#1533 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beroep aantekenen werkt opschortend, vanaf het moment dat u beroep aantekend vervalt uw veroordeling, ze wordt onbestaande. In cassatie gaan, als het al aanvaard wordt - wat nog maar de vraag is,, en als je het geld ervoor hebt, werkt niet opschortend. Die mensen gaan zien ofdat de rechtsregels gevolgd zijn. Dat je de feiten gepleegd hebt of niet, dat interesseert die mensen van cassatie niet.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 oktober 2010 om 19:36. |
||
|
|
|
|
|
#1534 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1535 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
PS: Als ooit bewezen zou worden dat mevrouw "C" onschuldig is, en er door de staat een schadevergoeding moet uitbetaald worden, dan hoop ik dat ze bij U en Vermassenen Co aankloppen. And please brave huismoeders : alvorens voor de kick uit een vliegmachien te springen, controleer toch altijd eens uwen parachuut hé, zodat we dit aub nog niet eens moeten meemaken. |
|
|
|
|
|
|
#1536 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1537 | |
|
|
De jury heeft gesproken en daarmee is de kous af: Clottemans en niemand anders heeft Els Van Doren vermoord.
|
|
|
|
|
#1538 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1539 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Trouwens, of hij er iets van wist of niet, dat doet er niet toe. Indien hij wel wist dat ze vreemd ging, betekende dit daarvoor niet dat hij haar daarvoor zou vermoorden. Maar hij wist het gewoon niet. Leg je erbij naar, man toch. Over wat dat jij je hoofd blijft breken. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1540 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met de uitspraak is het collectief geweten gesust. Ooit gehoord van heksenverbranding ? |
|
|
|
|